| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
STRATEŠKE MOŽNOSTI IN STRATEGIJE DRUŽINSKEGA PODJETJA
Rok Erjavec, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Delo diplomskega seminarja sem zasnoval tako, da sem se v prvem delu naloge posvetil teoretičnim izhodiščem in opredelitvam družinskega podjetja. Obdelal sem prednosti in slabosti družinskih podjetij, predstavil pomen družine v družinskem podjetju, nato pa sem se posvetil vrstam strategij podjetja. Predstavil sem proces strateškega planiranja, navedel razloge zakaj v malih podjetjih ni dovolj strateškega planiranja in razdelal pomembnost strateškega načrta za uspešno delovanje podjetja. Nadaljnje sem se lotil področja iskanja strategij in strateški možnosti. Obdelal sem temeljne in poslovne strategije, nato pa sem se posvetil še področju prodajnih trgov in možnih dejavnosti podjetja, področju oskrbnih trgov s surovinami, materiali, energijo in delovnimi sredstvi ter potrebami podjetja po teh resursih, področju trga delovne sile in potrebnih sodelavcev podjetja ter področju trga kapitala in potrebnih vrst kapitala. V drugem delu diplomskega seminarja sem se lotil praktičnega primera družinskega podjetja Vrtnarstvo in gradnje Rogaška d.o.o. Najprej sem predstavil podjetje, opisal s čim se ukvarja, ter izdelal organizacijsko shemo. Sledilo je proučevanje strateških možnosti podjetja, kjer sem najprej preučil stanje celotnega podjetja, nato sem preučil posamezna področja delovanja, kasneje pa sem se lotil izdelave SWOT analize. SWOT analiza mi je dala odgovore o prednostih in slabostih podjetja, ter o priložnostih in nevarnostih v okolju. Na podlagi pridobljeni podatkov sem nato oblikoval temeljno strategijo podjetja. Odločil sem se za strategijo nadaljnjega razvoja in rasti, ki predvideva, da naj bi podjetje v svojem okolju delovanja veljalo za celovitega ponudnika vseh vrst okrasnih rastlin, sadnega drevja in vseh ostalih pripomočkov za urejen vrt in dom, prav tako pa naj bi podjetje Vrtnarstvo in gradnje Rogaška d.o.o. veljalo za celovitega in zanesljivega ponudnika in izvajalca gradbenih storitev ter storitev urejanja okolja. Razvoj podjetja bo usmerjen v vsa glavna področja njegovega delovanja. Na področju proizvodnje in prodaje bo podjetje napore usmerilo v razširitev ponudbenega asortimenta izdelkov, prizadevalo si bo za visoko kakovost izdelkov in storitev, vrtni center pa bodo naredili strankam čim bolj prijazen in domač. Nato sem opredelil še poslovno strategijo podjetja Vrtnarstvo in gradnje Rogaška d.o.o. Izbral sem strategijo diferenciacije proizvodov. Kot predmet obravnave sem si izbral vrtni center s svojim proizvodnim asortimentom. Prišel sem do ugotovitve, da v vrtnem centru trenutno nimajo dovolj proizvodov, ki izstopajo in privabljajo zahtevnejše kupce, zato morajo v prihodnje ta asortiment proizvodov razširiti. . Preučil sem tudi sektor prodajnih trgov in marketinga in prišel do zaključka, da je potrebno podjetju dosedanjo ponudbo izdelkov povečati z raznimi tehničnimi pripomočki, da se mora podjetje lotiti agresivnejšega oglaševanja svoje ponudbe tudi izven regije delovanja in da mora podjetje več časa posvetiti promoviranju, obnavljanju in osveževanju spletne strani. Pri preučevanju področja oskrbnih trgov, sem prišel do spoznanj, da je za podjetje dobro, da naveže neposredne stike z dobavitelji iz Zahodne Evrope in se tako izogniti dragim provizijam. Glavna ugotovitev, ki sem jo sprejel za področje trga delovne sile in potrebnih sodelavcev podjetja je, da je potrebno poiskati, ustrezno pripraviti in nato zaposliti novega vodjo proizvodnje, saj je trenutni vodja tik pred upokojitvijo, zato je treba izkoristiti priložnost, da lahko s svojim znanjem in izkušnjami bodočega vodjo še marsikaj nauči. Za področje trga kapitala in potrebnih vrst kapitala pa lahko rečem, da je v prihodnje priporočljivo zmanjšati delež bančnih posojil, na račun pridobivanja državnih subvencij in črpanja sredstev iz evropskih skladov.
Ključne besede: družinsko podjetje, značilnosti družinskega podjetja, strategije, strateške aktivnosti, okolje, udeleženci, razvoj.
Objavljeno: 02.12.2010; Ogledov: 1773; Prenosov: 266
.pdf Celotno besedilo (621,33 KB)

2.
PROCESNE IN INŠTRUMENTALNE POSEBNOSTI PLANIRANJA POLITIKE DRUŽINSKEGA PODJETJA
Martina Vrzel, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: Družinska podjetja predstavljajo velik delež podjetij v gospodarstvu. Njihov uspeh pa je odvisen od vizije in politike podjetja. Izhajajoč iz razvojne vizije smo opredelili politiko podjetja (poslanstvo, smotre in temeljne cilje). Za podjetje so izrednega pomena vrednote (ključnih udeležencev) podjetja, poznavanje priložnosti in nevarnosti kot tudi prednosti in slabosti. Usklajeni interesi lastnikov in vseh zaposlenih so prav tako pomemben dejavnik uspešnega poslovanja, kajti za uspešno poslovanje je potrebno zadovoljstvo obojih. Naloga je strukturirana v šest poglavij. Uvodnemu poglavju sledi drugo poglavje, v katerem smo opredelili značilnosti družinskega podjetja ter prednosti in slabosti. Pojasnili smo tudi življenjski cikel podjetja in lastništvo. V tretjem poglavju smo predstavili MER-ov model integralnega managementa ter posebnosti procesa in metod planiranja politike družinskega podjetja. Poglavje se končuje z družinsko ustavo. V četrtem poglavju smo predstavili proučevano podjetje Stiv-Horvat d.o.o. V petem poglavju smo proučili vrednote ključnih udeležencev, prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti za podjetje iz okolja. V tem poglavju smo tudi na osnovi raziskovalno-prognostičnih izhodišč oblikovali in zapisali predlog vizije in politike podjetja. Zadnje šesto poglavje pa je sklepno poglavje v katerem navajamo ključne ugotovitve magistrske raziskave.
Ključne besede: družinsko podjetje, značilnosti družinskega podjetja, življenjski cikel podjetja, MER-ov model integralnega managementa, politika podjetja, vizija, vrednote ključnih udeležencev, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, okolje podjetja
Objavljeno: 22.02.2012; Ogledov: 1449; Prenosov: 384
.pdf Celotno besedilo (737,17 KB)

3.
VODENJE DRUŽINSKEGA PODJETJA V ČASU KRIZE
Žiga Zupanič, 2013, diplomsko delo

Opis: Za diplomsko delo sem izbral vodenje družinskega podjetja v času krize, ker je tema aktualna, ker sem o tej temi želel izvedeti več in ker sem imel dostop do podatkov podjetja, kar mi je pri pisanju diplomskega dela močno pomagalo. V svojem diplomskem delu sem najprej opredelil družinsko podjetje, vpliv družinskih podjetij na gospodarstvo ter prednosti in slabosti družinskih podjetij. Nato sem opisal svetovno gospodarsko in finančno krizo, njene začetke, vpliv krize v Evropi, v Sloveniji ter natančneje opisal krizo v transportnem sektorju. Zapisal sem tudi nekatere protikrizne ukrepe, ki so bili sprejeti v Sloveniji. V glavnem delu sem opisal družinsko podjetje, njegovo zgodovino, delovanje ter rast podjetja od njegove ustanovitve. Nadalje sem opisal vpliv krize na podjetje in področja v podjetju, ki jih je kriza najbolj prizadela. Na koncu sem opisal še, kako se je podjetje rešilo stečaja.
Ključne besede: družinsko podjetje, značilnosti družinskega podjetja, svetovna gospodarska kriza, vzroki za krizo, kriza v transportnem sektorju, analiza kupcev, financiranje.
Objavljeno: 21.11.2013; Ogledov: 1121; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

4.
PLAN NASLEDSTVA V DRUŽINSKEM PODJETJU M, d.o.o.
Kaja Rajh, 2014, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja že dalj časa predstavljajo pomemben del svetovnega gospodarstva v številnih državah. Zmotno pa je splošno uveljavljeno mnenje, da lahko družinska podjetja enačimo z malimi in srednje velikimi podjetji, kajti v svetu poznamo številna velika družinska podjetja. Družinska podjetja so predstavljena kot pomembni ustvarjalci delovnih mest, rešujejo brezposelnost ter dvigujejo življenjsko kakovost. Cilj družinskih podjetij ni kratkoročno razmišljanje in hiter zaslužek, temveč dolgoročen in stabilen razvoj. V Sloveniji so družinska podjetja v večini mlada, saj smo le-te odkrili bistveno pozneje – približno pred dvajsetimi leti, vendar so kljub temu zelo pomembna za naše gospodarstvo. Družinska podjetja se pri prehodu na naslednjo generacijo pogosto znajdejo v problemih, saj na plan pridejo težave, ki z vsakodnevnim poslovanjem nimajo neposredne povezave. Nasledstvo družinskega podjetja je potrebno obravnavati kot proces, ki se mora začeti že zelo zgodaj, torej takrat, ko otroci vstopijo v podjetje.
Ključne besede: Družinsko podjetje, prednosti družinskega podjetja, slabosti družinskega podjetja, nasledstvo, vloga družine v družinskem podjetju, značilnosti.
Objavljeno: 17.10.2014; Ogledov: 886; Prenosov: 179
.pdf Celotno besedilo (613,77 KB)

5.
PRENOS VODENJA V DRUŽINSKEM PODJETJU NA PRIMERU PODJETIJ OBČINE DRAVOGRAD
Vanja Lužnic, 2014, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja so izrednega pomena za gospodarstvo tako v Sloveniji kot tudi drugod po svetu. Prevladujejo med malimi in srednje velikimi podjetji, najdemo pa jih lahko v vseh panoga. Nekatere družine obvladujejo tudi velike koncerne z dolgoletno tradicijo in svetovno priznanimi blagovnimi znamkami. Prevladujoče raziskovalno področje družinskega podjetja je prenos nasledstva iz ene generacije na drugo. Gre za kompleksno nalogo katere neuspeh lahko povzroči propad podjetja, ki bi v primeru uspešnega prenosa bilo sposobno preživeti na trgu. Z raziskavo v okviru diplomskega projekta bomo opisali potek prenosa nasledstva in najpogostejše dileme, ki se pojavljajo ob tranziciji – prehodu iz ene generacije družinskega podjetja v drugo. V praktičnem delu diplomskega projekta smo izvedli empirično raziskavo (anketo) v okviru katere smo proučevali družinska podjetja v občini Dravograd. Med večjim številom podjetnikov smo raziskali, kako poteka planiranje nasledstva in pripravili priporočila, ki bi lahko omilila težave, s katerimi se družinska podjetja soočajo pri prenosu nasledstva.
Ključne besede: družinsko podjetje, značilnosti družinskega podjetja, posebnosti družinskega podjetja, nasledstvo v družinskem podjetju, planiranje prenosa nasledstva, nasledstvene možnosti
Objavljeno: 22.10.2014; Ogledov: 830; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

6.
POSEBNOSTI POLITIKE DRUŽINSKEGA PODJETJA IN PRIMERJAVA Z NEDRUŽINSKIM PODJETJEM
Manja Žunko, 2016, magistrsko delo

Opis: Družinska podjetja imajo dandanes pomembno vlogo v svetu, saj »dajejo« gospodarskemu razvoju razmeroma visok delež. V celotni Evropi družinska podjetja označujejo 70% do 80% vseh podjetij, zaposlujejo pa okrog 50% do 60% vseh ljudi v Evropi. Da je družinsko podjetje v svetu lahko uspešno, potrebuje predvsem dobro oblikovano vizijo in politiko podjetja (sem so vključeni poslanstvo, smotri, temeljni cilji). Magistrsko delo vsebuje dva sklopa, teoretičen in aplikativen del. V teoretičnem delu smo definirali pojem družinsko podjetje, navedli, kakšne so posebnosti in značilnosti družinskega podjetja ter pogledali prednosti in slabosti samega družinskega podjetja. Opredelili smo še politiko podjetja, kjer smo izhajali iz MER-ovega modela ter posebnosti politike v družinskem podjetju. Vse to nas je pripeljalo do spoznanja, da morajo biti vizija, poslanstvo, smotri in temeljni cilji dobro opredeljeni in skladni med seboj, sicer se v njih ne morejo odražati vrednote in interesi družine. V aplikativnem delu smo se omejili na družinsko podjetje Kamnoseštvo Šilček d.o.o., kjer smo ugotavljali bistvene spremembe v razvoju in uspeh podjetja danes. Bistvena sprememba v razvoju podjetja je njegova širitev. Podjetje je odprlo novo poslovalnico v Ljubljani, saj se želi še bolj približati kupcem iz celotne Slovenije ter tudi tujine. Družinskemu podjetju smo okoljsko proučili razvojne možnosti, analizirali smo tudi prednosti in nevarnosti, ki prežijo na družinsko podjetje ter podjetje primerjali z drugimi podjetji glede prednosti in slabosti. Ugotovili smo, da ima družinsko podjetje veliko prednosti, ki mu omogočajo nadaljnji uspeh. Na osnovi naših predvidevanj s področja raziskave o podjetju, smo navedli predlog izboljšave politike podjetja (dopolnili smo poslanstvo, oblikovali smotre in temeljne cilje družinskega podjetja).
Ključne besede: družinsko podjetje, značilnosti družinskega podjetja, posebnosti družinskega podjetja, politika družinskega podjetja, MER-ov model integralnega managementa, družinsko podjetje Kamnoseštvo Šilček d.o.o.
Objavljeno: 15.06.2016; Ogledov: 399; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

7.
NASLEDSTVO V SLOVENSKIH DRUŽINSKIH PODJETJIH NA PRIMERU OBČINE MARIBOR Z OKOLICO
Larisa Morandel, 2016, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja so v Sloveniji pomemben dejavnik gospodarske rasti in razvitosti. Izvajanje nasledstva družinskih podjetij je zagotovo eden najpomembnejših razvojnih problemov v podjetju samem, saj gre za kompleksno nalogo, katere neuspeh lahko povzroči propad podjetja. V diplomskem projektu analiziramo družinska podjetja, ki uspešno poslujejo na trgu in dajejo velike možnosti zaposlitve. V Sloveniji so družinska podjetja še zelo mlada, saj so se pričela razvijati šele po letu 1991, ko se je Slovenija osamosvojila; takrat je namreč propadlo veliko državnih podjetij. Slovenija je mlada država, zato so tudi mnoga družinska podjetja sorazmerno mlada; večina podjetij je še v prvi generaciji, le nekaj v drugi ali tretji, manj pa že v četrti generaciji. Pojavljajo se tudi problemi z nasledstvom, čeprav jih praksa morda še ne zaznava, saj veliko lastnikov družinskih podjetij še ne razmišlja o prenosu podjetja na naslednjo generacijo, ki lahko traja tudi več kot deset let. Ko se v družinskem podjetju odločijo za menjavo generacije, morajo ta proces planirati in za naslednika izbrati ustreznega kandidata. Naslednik mora biti zmožen in pripravljen za delo, ki ga bo prevzel tako, da se bo podjetje še naprej dobro razvijalo in delovalo. Po navadi je naslednik družinski član, npr. sin ali hči, če je naslednikov več, pa lahko med njimi pride tudi do rivalstva in tekmovalnosti. Veliko družinskih podjetij ne planira nasledstev in zaradi tega lahko podjetje propade. Ker pa je glavni namen tega diplomskega projekta planiranje nasledstva, se bomo poglobili v to temo, obenem pa bomo družinskim podjetjem pripisali tudi značilnosti, prednosti in slabosti, s katerimi se soočajo. V diplomskem projektu preučujemo planiranje in prenos podjetja na naslednjo generacijo. V praktičnem delu smo izvedli raziskavo, v okviru katere smo tematiko nasledstva proučevali v družinskih podjetjih na območju Občine Maribor z okolico.
Ključne besede: družinsko podjetje, značilnosti družinskega podjetja, prednosti in slabosti, življenjski cikel, nasledstvo in planiranje nasledstva
Objavljeno: 29.11.2016; Ogledov: 598; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici