| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PRIBLIŽAJMO UČENCEM ZGODOVINO
Monika Črešnjar, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Približajmo učencem zgodovino so predstavljene možnosti, kako učencem 9. razredov osnovne šole približati teme, s katerimi se srečajo pri pouku zgodovine v 9. razredu. Ena izmed teh možnosti izvajanja sodobnega pouka zgodovine je obisk muzeja, kjer se srečajo s kulturno dediščino, obenem pa se učijo samostojnega dela in razmišljanja. Opisan je pouk zgodovine v osnovni šoli nekoč in danes. Tako lahko vidimo, kako se je pouk zgodovine skozi desetletja spreminjal in izboljševal. Danes se pri pouku uporabljajo informacijska tehnologija in sodobne učne metode. Predstavljen je Muzej narodne osvoboditve Maribor in z njim povezana metoda dela. S konkretnim primerom učne priprave, ter učno-delovnim listom vezanim na ogled razstave, želimo prikazati, kako lahko učitelj izpelje pouk zgodovine izven učilnice. Z vprašalnikom, vezanim na obisk muzeja, smo učitelje mariborskih osnovnih šol povprašali, kako se pripravljajo na obisk muzeja, kako obisk poteka in kako poteka delo v šoli po obisku muzeja. Ugotovili smo, da tako učitelji, kot učenci muzej zelo radi obiščejo, vendar se srečujejo s težavo dragih vstopnin, ki jim onemogočajo večkraten obisk muzejev. Z zgodovinskimi viri prve roke pa želimo prikazati, kako lahko učitelj s pričevanji preživelih drugo svetovno vojno popestri pouk zgodovine v 9. razredu.
Ključne besede: sodobni pouk, 9. razred, obisk muzeja, kulturna dediščina, informacijska tehnologija, zgodovinski viri prve roke
Objavljeno: 08.06.2016; Ogledov: 487; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

2.
REVOLUCIJA IN OSVOBODILNA VOJNA LETA 1956 NA MADŽARSKEM V LUČI ČASNIKOV
Ksenija Laslo, 2016, diplomsko delo

Opis: Pod pojmom zgodovina običajno razumemo tiste vidike preteklosti, ki raziskujejo človeško vedenje skozi čas. Zgodovinski spomini in njihova razlaga nam omogočajo spoznati preteklost in hkrati razumeti sedanjost. Iz nje se pa želimo tudi učiti in "videti" v prihodnost. O sledeh človeškega življenja in delovanja v preteklosti nam pričajo razni zgodovinski viri. Eni od teh so pisni viri, ki pa niso nujno vsi pristni. V ta namen jih mora zgodovinar preučiti in jih kritično presoditi. Ker zgodovinar nima neposrednega stika z dogodkom, ga mora primerjati z različnimi viri, ki interpretirajo enak dogodek. Za diplomsko nalogo sem izbrala raziskovalno vprašanje oktobrska revolucija in osvobodilna vojna leta 1956 na Madžarskem. Javna razprava o tej revoluciji je bila na Madžarskem potlačena za več kot trideset let. Šele po politični otoplitvi v 80-ih letih dvajsetega stoletja je postala predmet intenzivne študije in razprave. V diplomski nalogi se bom osredotočila na pisne vire takratnih časnikov na Madžarskem, vendar se bom zaradi pomanjkljive objektivnosti poslužila tudi strokovne literature. Namen diplomske naloge je, da podam teoretično-analitičen pregled dogodkov v luči časnikov. Ker je v tem času Madžarsko zapustilo približno 200.000 ljudi, in nekaj jih je prebežalo tudi v Prekmurje, bom v zaključku povzela te dogodke.
Ključne besede: zgodovinski viri, oktobrska revolucija, osvobodilna vojna, 1956, Madžarska, v luči časnikov
Objavljeno: 11.10.2016; Ogledov: 388; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

3.
SODOBNE UČNE METODE PRI POUKU ZGODOVINE
Petra Vidmar, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi Sodobne učne metode pri pouku zgodovine so predstavljene metode dela, ki se lahko izvajajo pri sodobnem pouku zgodovine. Gre za novejše učne metode, katerih namen je popestriti pouk zgodovine, motivirati učence in jim približati zgodovinske učne vsebine. V diplomski nalogi je opisan razvoj pouka zgodovine in sledeče metode: metoda dela z zgodovinskimi viri, zgodovinsko terensko delo v arhivu, muzeju in v okviru ekskurzije, igra vlog in simulacija, metoda dela z informacijsko-komunikacijsko tehnologijo ter projektno delo. Opisali smo splošne značilnosti teh metod ter njihove didaktične značilnosti in pomen za pouk zgodovine. Ob koncu vsake predstavljene metode dela smo izdelali konkreten primer učne ure. S tem smo želeli prikazati, kako lahko učitelj pri pouku zgodovine te metode dejansko uporabi. Sestavili smo sedem primerov učnih ur – za vsako izmed opisanih učnih metod, ki so primerne za učence osnovnih šol. Za vsako uro smo napisali učno pripravo, natančen potek izvedbe učne ure, analizo ure in izdelali delovne liste oziroma druge naloge, primerne za posamezno metodo dela.
Ključne besede: sodobne učne metode, pouk zgodovine, zgodovinski viri, zgodovinsko terensko delo, igra vlog in simulacija, informacijsko-komunikacijska tehnologija, projektno delo.
Objavljeno: 07.09.2016; Ogledov: 1754; Prenosov: 338
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici