| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 419
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Občina Sevnica
Luka Gošek, Katja Murkovič, Vasja Omahne, Jana Podvinšek, Lovro Požarnik, Nika Prevodnik, Tjaša Špenko, Karmen Enci, 2019, samostojni strokovni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: Sevnica, zgodovina, gospodarstvo
Objavljeno v DKUM: 31.01.2024; Ogledov: 52; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (20,28 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
EM-KA-CE : 30 let javnega zavoda Mladinski kulturni center Maribor
2023, katalog

Opis: Javni zavod Mladinski kulturni center Maribor, znan tudi pod kratico MKC (em-ka-ce), predstavlja nepogrešljiv del zgodovine odraščanja več generacij mladih v Mariboru. Njegove korenine segajo v šestdeseta prejšnjega stoletja, ko je začel delovati Klub mladih na Orožnovi 2, v naslednjih dveh desetletjih so se v njem odvijale številne dejavnosti za mladino. Leta 1988 se je Klub mladih preimenoval v Klub MKC, leta 1993 pa je bil uradno ustanovljen javni zavod MKC Maribor. Pričujoča publikacija na kratek in pregleden način ob slikovnem materialu podaja bogato zgodovino tega javnega zavoda na področju mladinske kulture in politike. Ob predstavitvi raznolikih programov in projektov, ki obsegajo glasbeno, literarno ter multidisciplinarno umetniško ustvarjanje, galerijske in festivalske dejavnosti, podporo marginalnim družbenim skupinam in mladinski turizem, v njej najdemo še zgodovinske dokumente in medijske odmeve, vezane na delovanje zavoda, ter predstavitev založniške produkcije zavoda. Vse to priča o izjemno pomembni vlogi te institucije pri aktivnemu vključevanju mladih v mestno kulturno in druž­beno življenje.
Ključne besede: Mladinski kulturni center Maribor, zgodovinski pregled, kulturna zgodovina, mladinska kultura, mladinska politika, javni zavodi, Maribor, jubilej, razstavni katalog
Objavljeno v DKUM: 21.12.2023; Ogledov: 205; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (50,50 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Prenova nekdanje Madžarske šole v Vinkovcih za potrebe izobraževalno-razvojnega središča : magistrsko delo
Patricija Herceg, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljeno zgodovinsko ozadje razvoja šolstva na svetu in na Hrvaškem ter razvoj obravnavane šolske stavbe skozi čas. Stavba madžarske šole se nahaja v severozahodnem delu mesta, ob cesti v bližini železniške postaje. Pod tem imenom je šolo v letih od 1894 do 1905 ustanovila Direkcija kraljevih madžarskih državnih železnic. Delovati je začela v šolskem letu 1894/1895, prvotno v veliki stavbi na sami postaji oziroma so zaradi velikega števila učencev odprli en razred na Kolodvorski ulici (današnja Starčevićeva ulica). Stavba je reprezentativen primer javne arhitekture, ustvarjene v duhu madžarske secesije. Danes je stavba zapuščena, nekdanji šolski in pisarniški prostori že dolgo ne obratujejo in so precej zanemarjeni. Trenutno je to stavba, v kateri se namesto šolskih otrok zbirajo brezdomci, zaradi nevzdrževanja pa počasi propada. Skozi razne analize prihajamo do potrebnih podatkov, ki nam omogočajo boljše razumevanje prostora, v katerem se nahaja zgradba madžarske šole kot najboljši način za obnovo stavbe v skladu z nameni v prihodnosti. S poznavanjem zgodovine šole, kraja in navsezadnje same stavbe pridemo do pomembnih zaključkov, ki nam omogočajo poiskati najboljšo rešitev za prenovo. Pri delu so bile vključene različne inženirske stroke, predstavniki s področja varstva kulturne dediščine, predstavniki mesta in bodoči uporabniki stavbe.
Ključne besede: Vinkovci, Madžarska šola, zgodovina, prenova, izobraževanje, izobraževalna arhitektura, konservatorstvo
Objavljeno v DKUM: 19.12.2023; Ogledov: 232; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (106,87 MB)

4.
Urbano središče sv. Jeronima : magistrsko delo
Daria Borko, 2023, magistrsko delo

Opis: V magisterskem delu je predstavljena nova ureditev območja okrog cerkve sv. Jeronima v vasi Štrigova na Hrvaškem, ki vključuje izgradnjo Centra sv. Jeronima, ureditev obstoječe stavbe na območju, povezano med višinsko ločenimi deli območja in stavbami ter parkovno ureditev. Poseben poudarek pri ureditvi območja je na dostopnosti za gibalno ovirane osebe, saj je kraj romarsko središče. Program je bil izbran na podlagi prostorskih analiz in raziskave o zgodovini ter ustnem izročilu vasi, medtem ko je zasnova območja, novogradnje in rekonstrukcije stavb rezultat obširne raziskave o vasi, kulturnem dogajanju, gospodarstvu, zgodovinskem in prostornem razvoju ter legendah o območju. V raziskavo je bilo vključeno tudi področje varstva kulturne dediščine, restavratorstva, turizma in razgovori s prebivalci vasi Štrigova.
Ključne besede: Štrigova, Sv. Jeronim, trajnostna arhitektura, zgodovina, turistična arhitektura, prenova, urbanizem, konservatorstvo
Objavljeno v DKUM: 10.03.2023; Ogledov: 597; Prenosov: 234
.pdf Celotno besedilo (48,71 MB)

5.
Slovensko tekstilstvo skozi čas : (obdobje od 1930. do začetka 80-ih let)
Jože Debevc, 2023

Opis: Pred vami so spomini in utrinki, poskus zgodovinskega zapisa o slovenskem tekstilstvu in o ljudeh - tekstilcih, ki so dajali pečat razvoju slovenskega tekstilstva v obdobju od 1930. do začetka 80-ih let.
Ključne besede: Slovensko tekstilstvo, zgodovina, Univerza v Mariboru, študij, Fakulteta za strojništvo
Objavljeno v DKUM: 21.02.2023; Ogledov: 445; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (77,13 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Poznavanje zgodovine juda med slovenskimi judoisti
Tina Pestotnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Judo je borilna veščina, ki izvira iz Japonske, danes pa je razširjena po petih celinah in več kot 200 državah. Po podatkih Mednarodne judo zveze se s tem športom ukvarja med 8 in 9 milijonov ljudi. Judo je leta 1882 ustanovil Jigoro Kano. Na začetku je bila borilna veščina zasnovana kot samoobramba in izobraževalni sistem, s katerim bi razvijali fizične, moralne in intelektualne sposobnosti. Poučeval naj bi se v treh oblikah: randori, kate in mondo. V ta šport so bile že od začetka vključene tudi ženske, vendar v omejeni obliki. Zgodovina juda je pomemben del športa in tradicije, zato bi jo kot osnovo moral usvojiti vsak judoist. Poznavanje zgodovinskih dosežkov in dogodkov, ki so privedli do juda, kot ga poznamo danes, je osnova za rast in nadaljnji razvoj tega športa. Diplomsko delo je sestavljeno iz predstavitve juda, Jigora Kana, začetkov juda, prvih tekmovanj in sodniških pravil, začetka in razvoja juda v Sloveniji, vključevanja žensk in oseb s posebnimi potrebami v judo ter manj poznanih oblik juda – kat. Na koncu so predstavljeni najpomembnejši judoisti in nosilci najvišjih pasov v Sloveniji in svetu. V empričnem delu je na podlagi ankete z vprašalnikom podana interpretacija rezultatov.
Ključne besede: judo, zgodovina juda, Jigoro Kano
Objavljeno v DKUM: 16.02.2023; Ogledov: 252; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

7.
Poglavja iz zgodovine prekmurskega knjižnega jezika
Marko Jesenšek, 2022

Opis: Monografija pokriva najpomembnejša poglavja iz razvoja prekmurskega jezika od njegovega nastanka (Temlin, 1715) do prevoda svetega pisma (Š. Küzmič, 1771), katoliškega nadaljevanja (M. Küzmič) in razvoja v 19. stoletju. Pomembno spoznanje je, da se je prekmurski knjižni jezik sredi 19. stoletja poenotil z osrednjeslovenskim; v Prekmurju so tak naravni razvoj sprejeli katoliški pisci, medtem ko so protestanti vztrajali v pokrajinskosti vse do konca prve svetovne vojne. Jesenšek tako odpira aktualno in pomembno vprašanje za znanost, saj v tem prepoznava nastavke za neznanstveno vendsko teorijo, ki jo ovrže z analizo jezikovnih razmer v Prekmurju. Za nadaljnje jezikovne raziskave je pomembno, da Kardoševega vztrajanja pri prekmurskem jeziku v knjigi po poenotenju slovenske knjižne norme ne razlaga za jezikovno zablodo in odklon od pozitivne razvojne smeri slovenskega jezika, ampak njegovo držo sociolingvistično analizira in jo pokaže v luči takrat še prikritih madžarizacijskih pritiskov: ne kot odločitev za Madžarsko in proti Sloveniji, ampak kot odločitev za preživetje protestantizma v Prekmurju.
Ključne besede: prekmurščina, knjižni jezik, zgodovina, razvoj, analiza
Objavljeno v DKUM: 14.12.2022; Ogledov: 494; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (6,92 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Ideja svobode v zgodnjem novem veku v luči družbenih sprememb : magistrsko delo
Miha Ambrožič, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava razvoj ideje svobode skozi čas, pri čemer se osredotoča na obdobje renesanse, natančneje na obdobje od leta 1350 oz. 1400 do leta 1600 v zahodni Evropi. Ob tem se sprašuje, kako so ključni družbeni procesi vplivali na razvoj svobode ter kako se je svoboda kazala med različnimi družbenimi sloji in zlasti med različnimi območji Evrope. V prvem delu so predstavljeni začetki svobode kot koncepta in njen razvoj do poznega srednjega veka oz. do 14. stol. V nadaljevanju so opisani tako družbeni premiki, pogojeni s spremembami v okolju in naravnimi nesrečami, kot ekonomske spremembe in procesi, ki so bili pomembni za širjenje ideje. Zatem so predstavljeni ključni humanistični in protestantski misleci ter gibanji na splošno, predvsem skozi prizmo razumevanja in pomena za svobodo. Nazadnje je prikazan pomen Novega sveta in vzpona suženjstva za idejo svobode. Razvoj omenjene ideje je bil večplasten proces, pri čemer so bile velikanske razlike v razumevanju svobode. Svoboda je imela močne temelje v preteklih obdobjih in je obenem zelo vplivala na prihodnost.
Ključne besede: zgodnji novi vek, renesansa, svoboda, zgodovina idej, humanizem, reformacija, suženjstvo
Objavljeno v DKUM: 19.10.2022; Ogledov: 518; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

9.
Analiza stripa kot didaktičnega pripomočka pri delu z nadarjenimi dijaki pri predmetu zgodovina : magistrsko delo
Jure Čufer, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi bomo analizirali učinkovitost stripa kot didaktičnega pripomočka pri delu z nadarjenimi dijaki. Učna tema, ki jo bomo prek stripa obravnavali, je Hladna vojna. V teoretičnem delu bomo s pomočjo znanstvene in strokovne literature opredelili, kdo so nadarjeni dijaki in kako jih identificiramo, predstavili bomo načine dela z njimi in se podrobneje posvetili dijakom, nadarjenim za zgodovino. Opredelili bomo tudi zakonitosti stripa, ga predstavili kot didaktični pripomoček in predstavili učno temo Hladna vojna. Empirični del magistrske naloge bomo opravljali na Gimnaziji Franceta Prešerna v Kranju z nadarjenimi dijaki četrtih letnikov pri zgodovini. V raziskovalnem delu bo na podlagi pedagoške neeksperimentalne metode in analize stripa načrtovano, izvedeno in evalvirano učno delo uporabe stripa kot didaktičnega pripomočka za usvajanje zgodovinske učne vsebine hladne vojne z nadarjenimi dijaki četrtih letnikov Gimnazije Franceta Prešerna Kranj. S pomočjo anketnega vprašalnika »Strip kot didaktični pripomoček pri pouku zgodovine za nadarjene dijake v četrtem letniku gimnazije pri učni temi Hladna vojna« in analize odgovorov nadarjenih dijakov četrtih letnikov bo v nalogi pridobljeno mnenje sodelujočih v pedagoškem eksperimentu o uporabi stripa kot didaktičnega pripomočka pri obravnavi učne teme Hladna vojna. Sledila bo analiza mnenj nadarjenih dijakov in evalvacija opravljenega dela. Sklepne ugotovitve bomo osnovali na podlagi celotnega didaktičnega procesa.
Ključne besede: zgodovina, nadarjeni dijaki, didaktični pripomoček, strip
Objavljeno v DKUM: 19.10.2022; Ogledov: 429; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

10.
Zgodovina šole na Zgornji Ložnici med letoma 1881 in 1961 : magistrsko delo
Manja Vivod Smolnikar, 2022, magistrsko delo

Opis: Začetek pouka na Venčeslu, kakor se je področje okoli Zgornje Ložnice nekdaj imenovalo, je prepleten z začetkom samostojnosti venčeseljske cerkve oziroma s časom, ko je leta 1785 postala samostojna kuracija. Maksimilijan Resnik, prvi znani samostojni kurat pri sv. Venčeslu, je začel poučevati otroke in nastala je nedeljska šola. Okoli leta 1850 ji je sledila zasebna šola, ki jo je vodil upokojeni učitelj Primož Felicijan Brölich. Pouk je po njegovi smrti začasno zamrl. Potreba po šoli na zgornjeložniškem je bila prisotna in kljub neugodnemu gmotnemu položaju kraja je ob prigovarjanju narodnih buditeljev leta 1881 nastala Enorazredna ljudska šola pri svetem Venčeslju. Prvi tukajšnji učitelj je bil Gabrijel Majcen, nato je bil na mesto stalnega učitelja nastavljen Ivan Povh, dolgoletni šolski upravitelj. Pouk je potekal v materinščini učencev, v slovenskem jeziku, poučevalo se je nemščino, s šolskim delom so bili povezani zakramenti (spoved, obhajilo, skušnja), praznovanja državnih praznikov so bila spremljana z obiski svetih maš. V letu 1895 je šolo prizadel potres, leto kasneje požar. V šolskem letu 1902/03 je bila Enorazredna ljudska šola Venčesl razširjena v dvorazrednico. Obdobje dvorazrednice je zaznamovala prva svetovna vojna, pouk je bil okrnjen in nereden. Pouk nemščine je po vojni zamenjal pouk srbohrvaščine in cirilice. Uvedlo se je novo ocenjevanje, obratno od dosedanjega, novost pri delu je bila tudi vpeljava šolskih izletov in ekskurzij. Leta 1924 je na mestu šolskega upravitelja upokojenega Ivana Povha nasledil njegov sin Stanko Povh. Z združitvijo bivših krajevnih političnih občin leta 1933 je število šoloobveznih otrok naraščalo in šola je bila avgusta 1935 razširjena v trirazrednico. V času okupacije se je na zgornjeložniški šoli pod nemškimi učitelji izvajal nemški pouk. Partizani so v noči iz so v noči iz 7. na 8. avgust 1944 šolsko poslopje zažgali, saj si je nemško vojaštvo nameravalo v njem urediti postojanko. Po vojni sta se na Venčesl vrnila slovenska učitelja, pouk je v neidealnih okoliščinah sprva potekal na prostem pod hrastom, kasneje v šolski baraki, ki je bila tudi središče kulturnega življenja. Leta 1955 so dobili novo šolsko zgradbo in uvedlo se je novo ime Osnovna šola Zgornja Ložnica. V sklopu reorganizacije osnovnih šol občine je bilo prejšnjih 16 šol združenih v 9 večjih in s 1. januarjem 1962 je bila ukinjena samostojnost Osnovne šole Zgornja Ložnica. Postala je podružnica in tako je ostalo do danes.
Ključne besede: Zgodovina osnovne šole, Venčesl, Zgornja Ložnica.
Objavljeno v DKUM: 12.09.2022; Ogledov: 842; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici