| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
MNENJA STARŠEV O POUČEVANJU IN UČENJU TUJEGA JEZIKA V 1. TRILETJU OSNOVNE ŠOLE NA PODROČJU CELJSKE REGIJE
Nataša Kerznar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene številne sodobne teorije o pridobivanju jezika, proces zgodnjega usvajanja tujega jezika, njegove prednosti in cilji. V teoretičnem delu diplomske naloge sem opisala psihološke in pedagoške osnove učenja tujega jezika ter sodobne didaktične pristope poučevanja tujega jezika (med njimi tudi t.i. jezikovno kopel). V diplomski nalogi predstavljam tudi, kako se s poučevanjem in učenjem tujih jezikov v otroštvu spopadajo druge evropske in svetovne države. Osrednja tema diplomskega dela se nanaša na mnenje staršev o zgodnjem učenju in poučevanju tujega jezika v otroštvu. Izvedena je bila anketa, zasnovana na vzorcu 405 staršev, ki so svojega otroka vključili v projekt učenja in poučevanja angleškega jezika v 1. triletju OŠ, ter stališča staršev, kjer njihov otrok ni vključen v omenjeni projekt.
Ključne besede: zgodnje poučevanje in učenje tujega jezika, mnenja staršev.
Objavljeno: 11.02.2010; Ogledov: 3002; Prenosov: 421
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

2.
STALIŠČA VZGOJITELJIC O UČENJU TUJEGA JEZIKA V VRTCIH NA OBMOČJU SEVEROVZHODNE SLOVENIJE
Silvija Kovačič, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene številne sodobne teorije o pridobivanju jezika. V teoretičnem delu diplome so opisane osnove govornega razvoja v prvem in tujem jeziku, dejavniki, ki vplivajo na učenje jezika, ter vpliv tujega jezika na materinščino. V nadaljevanju je opisano učenje in poučevanje tujega jezika v predšolskem obdobju, kjer so predstavljeni glavni cilji in načela pri učenju ter poučevanju tujega jezika na predšolski stopnji, dejavniki uspešnega učenja tujega jezika v vrtcu, metode učenja tujega jezika ter vloga vzgojiteljice pri načrtovanju in izvajanju tujega jezika v vrtcu. V empiričnem delu diplome sem želela pridobiti podatke o tem, kakšno je stališče vzgojiteljic do tujega jezika in pripravljenost za poučevanje le-tega. S pomočjo anketnih vprašalnikov sem dobila odgovore na vprašanja glede zastavljenih ciljev in hipotez. Podatki so pokazali, da imajo vzgojiteljice dober odnos do učenja tujega jezika v vrtcu in menijo, da bi se le-to moralo odvijati v skupini z vzgojiteljico (integrirana oblika). Kljub temu, da je zgodnje učenje tujega jezika v vrtcu še precej v povojih in še ni dodobra poznano, je veliko vzgojiteljic pokazalo podporo in pripravljenost izvajati igralne urice iz tujega jezika ter se dodatno izobraževati v didaktiki zgodnjega poučevanja tujega jezika.
Ključne besede: Zgodnje učenje tujega jezika, stališča vzgojiteljev.
Objavljeno: 10.09.2010; Ogledov: 2286; Prenosov: 308
.pdf Celotno besedilo (549,66 KB)

3.
UVAJANJE TUJEGA JEZIKA V VRTEC
Vesna Simonič, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so v teoretičnem delu predstavlje vrednote, ki vplivajo na uvajanje tujega jezika v vrtec, nekaj je navedenih tudi praktičnih primerov. V empiričnem delu pa je predstavljeni rezultati raziskave, ki ugotavlja, v kolikšni meri se starši zavedajo pomena uvajanja tujega jezika v vrtec, ali je staršem všeč takšna oblika poučevanja tujega jezika, ali njihovi otroci izgovorijo kakšno tujo besedo in ali je otrokom učenje tujega jezika všeč.
Ključne besede: zgodnje učenje tujega jezika, motivacija, didaktični vidiki zgodnjega učenja tujega jezika, prvi tuj jezik, praktični primeri za poučevanje tujega jezika - nemščine
Objavljeno: 09.05.2011; Ogledov: 2731; Prenosov: 584
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

4.
Na pot monografiji
Alja Lipavic Oštir, Saša Jazbec, 2010, predgovor, spremna beseda

Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, zgodnje učenje, učenje tujega jezika
Objavljeno: 07.06.2012; Ogledov: 881; Prenosov: 46
URL Povezava na celotno besedilo

5.
ZGODNJE UČENJE TUJEGA JEZIKA S STALIŠČA SLOVENSKIH IN ŠPANSKIH STARŠEV
Kornelija Antolin, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Zgodnje učenje tujega jezika s stališča slovenskih in španskih staršev je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del diplomskega dela se posveča razvoju govora pri otroku ter teoretskim pogledom na zgodnje učenje tujega jezika. Zajema tudi opis vpliva starosti in nekaterih drugih dejavnikov na uspešno učenje tujih jezikov ter poglavje o dvo- in večjezičnosti. Temu sledi primerjava učenja tujih jezikov v Sloveniji in Španiji. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati kvantitativne anketne raziskave, ki je bila izvedena med slovenskimi in španskimi starši. Z raziskavo smo želeli izvedeti, kakšna je samoocena staršev o poznavanju tujih jezikov, njihova stališča o številu jezikov, ki naj jih otrok govori, kdaj je po njihovem mnenju najprimernejši čas za začetek učenja tujih jezikov, kakšna obremenitev je učenje tujih jezikov za otroka, kakšno je njihovo stališče o notranjih in zunanjih dejavnikih ter dvojezični vzgoji, kakšen učitelj je primeren za zgodnje učenje tujega jezika, kako naj to učenje poteka in ocena pomembnosti dejavnikov, ki vplivajo na učenje tujih jezikov. Ugotovili smo, da so španski starši nekoliko bolj naklonjeni zgodnjemu učenju tujih jezikov, predvsem naprednejšim oblikam poučevanja, kot je npr. CLIL.
Ključne besede: zgodnje učenje tujega jezika, stališča slovenskih in španskih staršev, razvoj otroškega govora, dvo- in večjezičnost
Objavljeno: 03.06.2013; Ogledov: 1319; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

6.
OCENA VZGOJITELJEV PREDŠOLSKIH OTROK O UVAJANJU TUJEGA JEZIKA V VRTEC
Anja Šilak, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene različne sodobne teorije o pridobivanju tujega jezika v predšolskem obdobju. Teoretični del diplomske naloge zajema osnove govornega razvoja v prvem in drugem jeziku, dejavnike, ki vplivajo učenje jezika, ter vpliv tujega jezika na materinščino. V Nadaljevanju diplomskega dela je opisano učenje tujega jezika v predšolskem obdobju. V tem delu so predstavljeni glavni cilji, načela, dejavniki uspešnega učenja tujega jezika v predšolskem obdobju, kritično obdobje učenja tujega jezika, metode poučevanja ter vloga vzgojitelja pri načrtovanju in izvajanju tujega jezika v vrtec. V empiričnem delu diplomske naloge sem želela pridobiti podatke o tem, kako vzgojitelji ocenjujejo uvajanje tujega jezika v vrtec ter kako sami pripomorejo k temu. Anketni vprašalnik mi je bil v veliko pomoč pri iskanju odgovorov na vprašanja glede zastavljenih ciljev in hipotez. Rezultati so pokazali, da imajo vzgojitelji pozitiven odnos do do zgodnjega učenja tujega jezika in menijo, da zgodnje učenje pozitivno vpliva na otroka. Veliko vzgojiteljev, predvsem mlajše generacije, je pokazalo podporo izvajanju dejavnosti iz tujega jezika ter pripravljenost za dodatno izobraževanje v didaktiki zgodnjega poučevanja tujega jezika.
Ključne besede: Zgodnje učenje tujega jezika, vpliv tujega jezika na materinščino, glavni cilji poučevanja tujega jezika, dejavniki uspešnega učenja tujega jezika, metode učenja tujega jezika, ocena vzgojiteljev o uvajanju tujega jezika v vrtec
Objavljeno: 17.06.2013; Ogledov: 1331; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

7.
DIDAKTIČNI NASVETI ZA POUČEVANJE ANGLEŠČINE V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Špela Oprčkal, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Didaktični nasveti za poučevanje angleščine v predšolskem obdobju je praktično diplomsko delo, ki obravnava načrtovanje in evalvacijo dejavnosti v vrtcu ter zgodnje učenje in poučevanje tujega jezika. Namen diplomske naloge je zbrati in opisati primere dejavnosti enega tematskega sklopa v obliki dnevnih priprav za poučevanje angleščine v predšolskem obdobju, jih praktično preizkusiti v skupini predšolskih otrok in ugotoviti stališča otrok o izvedenih dejavnostih v tujem jeziku. V skladu z namenom so bile načrtovane in izvedene dejavnosti v okviru desetih dnevnih priprav, v katere je bilo vključeno integrirano učenje in poučevanje angleščine v vrtcu. Ob koncu izvedbe projekta je bila opravljena tudi evalvacija vseh dejavnosti v angleščini. Z otroki, ki so bili vključeni v projekt, je bil izveden vodeni intervju, katerega cilj je bil ugotoviti njihova stališča o izvedenih dejavnostih v angleščini. Pri končnem ovrednotenju projekta je bilo ugotovljeno, da je bilo poučevanje angleškega jezika uspešno vključeno v načrtovanje in izvedbo dejavnosti Kurikuluma za vrtce. Rezultati vodenega intervjuja z otroki pa so pokazali, da so bile otrokom dejavnosti, izvedene v angleškem jeziku, všeč in da so na splošno zelo motivirani za sodelovanje pri angleških dejavnostih.
Ključne besede: predšolsko obdobje, načrtovanje v vrtcu, zgodnje učenje tujega jezika, integracija, dnevna priprava, inovacijski projekt
Objavljeno: 12.11.2014; Ogledov: 1296; Prenosov: 228
.pdf Celotno besedilo (2,56 MB)

8.
Učenje in poučevanje angleščine v vrtcu
Katarina Zdolšek, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom »Učenje in poučevanje angleščine v vrtcu« je empirično diplomsko delo. Namen je predstaviti integracijo angleškega jezika v nacionalni dokument, Kurikulum za vrtce. Upoštevajoč, da tuji jeziki niso obvezni v predšolskem obdobju in kot taki niso opredeljeni v Kurikulumu za vrtce, učenje in poučevanje angleščine v vrtcu lahko potekata samo v okviru inovacijskega projekta. V empiričnem delu diplomske naloge sta predstavljeni učenje in poučevanje angleščine v šentjurskem vrtcu (enota Ponikva), ki je potekalo v okviru mrežnega inovacijskega projekta. Na podlagi analize priprav enega šolskega leta je bil cilj empiričnega dela raziskati pristop CLIL (vsebinsko jezikovno integrirano učenje), ki je bil uporabljen pri integraciji angleščine v Kurikulum za vrtce. Poleg tega je bil na podlagi intervjujev otrok namen raziskave ugotoviti zaznavanje in motivacijo otrok za učenje tujega jezika v vrtcu. Rezultati kažejo, da je bil angleški jezik integriran v celoten Kurikulum za vrtce; v vseh šest področij dejavnosti in prav tako v vsakodnevne rutinske dejavnosti v vrtcu. Najpogosteje uporabljena učna metoda je bila igra. Ugotovitve raziskave kažejo, da so otroci radi sodelovali pri učenju angleščine in so bili motivirani. Najraje so imeli igro, gibalne, glasbene in dramske dejavnosti. Raziskava je prav tako pokazala, da je otroke motivirala uporaba različnih učnih sredstev in da so po enem letu dnevne izpostavljenosti angleškemu jeziku v vrtcu razumeli oziroma znali povedati različne besedne zveze.
Ključne besede: zgodnje učenje tujega jezika, vsebinsko jezikovno integrirano učenje (CLIL), predšolski otroci, vrtec, Kurikulum za vrtce, inovacijski mrežni projekt.
Objavljeno: 02.06.2016; Ogledov: 1215; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

9.
IGRANJE, RAZISKOVANJE IN UČENJE V NEMŠKEM JEZIKU V VRTCU
Simone Golež, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Igranje, raziskovanje in učenje v nemškem jeziku v vrtcu obravnava zgodnje učenje in poučevanje tujega jezika v vrtcu. Namen diplomske naloge je predstaviti različne vidike učenja in poučevanja tujega jezika v predšolskem obdobju oziroma sodoben pristop poučevanja tujega jezika v vrtcu. Prav tako predstavljamo nekatere vrzeli pri poučevanju tujega jezika v vrtcu ter ponujamo spodbude in rešitve za uspešno poučevanje in učenje tujega jezika že na predšolski stopnji. Na podlagi mnenj raziskovalcev, strokovnjakov in lastnih izkušenj priporočamo začetek učenja in usvajanja tujega jezika v zgodnjem otroštvu. Prav tako predstavljamo integracijo tujega jezika v vzgojno-izobraževalno delo v vrtcu. V praktičnem delu naloge na podlagi dveh vsebinskih sklopov ponujamo primer ustreznega pristopa pri integraciji nemškega jezika v vrtcu. V sklopa smo zajeli vsa področja s cilji, metodami in oblikami ter sredstvi, ki jih potrebujemo za izvedbo posamezne dejavnosti.
Ključne besede: predšolsko obdobje, integracija, zgodnje učenje tujega jezika, dejavnosti za poučevanje nemškega jezika v vrtcu
Objavljeno: 18.08.2016; Ogledov: 407; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

10.
PREVAJANJE PRI PROCESU USVAJANJA TUJEGA JEZIKA V VRTCU IN OSNOVNI ŠOLI
Stina Mrša, 2016, diplomsko delo

Opis: Veliko evropskih držav načrtno uvaja tuji jezik že v zgodnje izobraževanje otroka. Dosti je tudi hotenih ali samodejno oblikovanih okoliščin, kjer se otrok ob maternem jeziku srečuje tudi z drugimi/s tujimi jeziki. Temeljna izhodišča za preučevanje usvajanja tako prvega jezika kot tudi vseh naslednjih jezikov so razvojne teorije, saj otrok prehaja iz ene razvojne faze v drugo in tako razvija svoje jezikovne sposobnosti ter zori na jezikovnem področju. Učenje jezika je namreč zapletena dejavnost, na katero vpliva veliko različnih dejavnikov. Poučevanja tujega jezika v zgodnjem obdobju se je treba lotiti na drugačen način kot učenja starejših otrok, in sicer tako, da bo samo pridobivanje tujega jezika zabavno, neprisiljeno in spontano. Takšno učenje tujega jezika ne bo v breme otroku, ampak ga bo veselilo, kar bo povečalo njegovo motivacijo in posledično s tem pripomoglo tudi k bolj uspešnemu in obširnemu pomnjenju tujega jezika. Prav v ta namen, da otrok lažje in hitreje ter bolj učinkovito usvaja tuji jezik, dandanes organizatorji poučevanja uporabljajo drugačne načine in metode, kot so jih uporabljali nekoč. Da otrok sam odkriva novi jezik, se pri tem zabava in mu to ni v breme, uporabljajo pristop celostnega učenja oziroma t. i. jezikovne kopeli, kjer otrok nezavedno usvaja novi jezik, sam določa tempo in vsebino usvajanja, ki sta prilagojena njegovi stopnji razvoja, ter si pri tem veliko več zapomni. Pomembno vlogo pri usvajanju tujega jezika ima tudi materinščina, ki ne zavira pridobivanja novega jezika, ampak spodbuja povezave med jezikoma in je tako v pomoč pri usvajanju tujega jezika. Torej od znanja maternega jezika, ki ga je na začetku pri učenju tujega jezika več, k znanju tujega jezika, ki narašča. Raba materinščine se postopoma zmanjšuje in se povečuje razumevanje v ciljnem jeziku.
Ključne besede: prevajanje, materni jezik, tuji jezik, zgodnje učenje tujega jezika, razvoj govora.
Objavljeno: 02.09.2016; Ogledov: 948; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici