1. Zavedanje o pomenu energijske učinkovitosti v podjetju Eurel d.o.o. in percepcija le-te pri odjemalcihJakob Korbar, 2024, magistrsko delo Opis: V današnjem poslovnem svetu, ki je vedno bolj dinamičen, se raznorazna proizvodna podjetja soočajo z vedno večjim pritiskom, da morajo delovati energijsko učinkovito, hkrati pa zmanjšati svoj vpliv na okolje. Pri tem ne gre le za stvar prihranka stroškov, temveč gre za strateški imperativ, ki se prepleta s širšim konceptom trajnosti. Z optimizacijo energijske porabe lahko podjetja dosežejo proizvodnjo z manj vložka, kar jim veča konkurenčnost na trgu. Sprejem energijsko učinkovitih tehnologij in praks podjetja velja tudi za odraz zavezanosti podjetja k inovativnosti in razmišljanju o prihodnosti. Odjemalci, lastniki in drugi regulativni organi od podjetij vse bolj zahtevajo, da ta izkazujejo odgovornost do okolja. Trajnostne prakse, kot je uporabljanje obnovljivih virov, postajajo sestavni del ugleda podjetja in njegovega dolgoročnega poslovanja. Trendi energetske učinkovitosti se bliskovito razvijajo, poganjajo pa jih tehnološki napredek, spremembe politike in pritiski globalne pobude. Zavedanje o energijski učinkovitosti in prizadevanje za trajnost nista le etična izbira, ampak tudi strateška poslovna odločitev, ki kroji prihodnost proizvodnih podjetij.
V teoretičnem delu smo opredelili marketing na splošno ter tudi zeleni marketing oziroma marketing okoljsko sprejemljivih izdelkov. Predstavili smo tudi sedem ključnih področij zelenega marketinga. Opredelili smo splošno marketinško komuniciranje in percepcijo odjemalcev; v tem delu smo podrobno predstavili še družbeno odgovornost podjetij, dojemanje le-te, vedenje in zadovoljstvo odjemalcev. Analizirali smo še proces nakupne odločitve in njen proces pri okolju prijaznejših izdelkih. Opredelili smo tudi raziskovalne koncepte, kot so zaznan vpliv na okolje, skrb za okolje, »zeleno zavajanje«, znanje o okoljskih pobudah in okoljske vrednote odjemalcev. Na koncu smo predstavili še pojem ogljični odtis in energijsko učinkovitost ter predstavili standard ISO50001.
V empiričnem delu smo raziskovali, kako odjemalci zaznavajo podjetje Eurel, d. o. o., in njegov vpliv na okolje v primerjavi s konkurenčnim podjetjem ter kako dojemajo verodostojnost njihove komunikacije glede okoljske politike v primerjavi z njihovim konkurentom. Raziskali smo še, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja ob nakupu upoštevali morebiten škodljiv vpliv, ki ga ima podjetje na okolje. Ugotavljali smo tudi, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja imeli bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost.
Rezultati raziskave kažejo, da se podjetje Eurel odjemalcem zdi bolj verodostojno in manj škodljivo do okolja kot njemu konkurenčno podjetje. Izkazalo se je tudi, da bodo odjemalci, ki imajo višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja, upoštevali morebiten škodljiv vpliv podjetja na okolje pri nakupu. Prav tako se je izkazalo, da imajo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost. Ključne besede: energijska učinkovitost, percepcija odjemalcev, zeleni marketing, zeleno zavajanje, Eurel, korporativna trajnost, družbena odgovornost podjetja Objavljeno v DKUM: 17.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 18
Celotno besedilo (1,91 MB) |
2. Zeleni marketing in nakupno vedenje odjemalcev v turizmuDavida Pogorevc Hafner, 2023, diplomsko delo Opis: Tema diplomske naloge je zeleni marketing in nakupno vedenje odjemalcev v turizmu. Opišemo, kaj je zeleni marketing in kdo so zeleni potrošniki, natančneje pa se dotaknemo teme zeleni turizem, ki v Sloveniji postaja vse bolj priljubljen ter se hitro razvija zaradi neokrnjene narave, pestre kulturne dediščine ter raznolike in izvrstne kulinarične ponudbe.
Razvoj zelenega marketinga in turizma postaja vse pomembnejši, saj smo se začeli vsaj v razvitem delu sveta vse bolj zavedati problema onesnaženosti zraka, globalnega segrevanja ter pogubnih posledic klimatskih sprememb, pomanjkanja pitne vode, izumiranja živalskih in rastlinskih vrst in še bi lahko naštevali. Varovanje okolja je postalo ključno družbeno vprašanje, ki zahteva trajnostno naravnanost podjetij.
Zeleni marketing je učinkovita strategija, ki ozavešča turiste o pomembnosti trajnostnega turizma in spodbuja zeleno ravnanje.
V diplomskem delu smo raziskali potencial zelenega turizma v Sloveniji ter vpliv zelenega marketinga na zeleno zavest in ravnanje turistov. Ugotovili smo, koliko okoljska ozaveščenost vpliva na nakupno vedenje odjemalcev in koliko so v zameno pripravljeni plačati več ter tudi, ali okoljski znaki pozitivno vplivajo na nakupne odločitve odjemalcev/turistov in ali bi se potrošniki večkrat odločili za zeleno turistično ponudbo, če bi bila na voljo.
Prišli smo do sklepa, da potrošniki še vedno raje ostanejo v coni svojega udobja in se odločajo za okolju bolj prijazne alternative v glavnem le, če so cene tovrstne ponudbe konkurenčne. Če pa se odločijo, verjamejo, da so zato boljši/odgovornejši potrošniki in pripomorejo k trajnostnemu razvoju in varovanju okolja. Tudi pri turistični ponudbi cenijo kakovost, udobje in prestiž in se za zeleno turistično ponudbo ne odločijo vedno, temveč pretežno takrat, ko je v skladu z njihovimi pričakovanji o doživetem in udobnem dopustu. Ključne besede: zeleni marketing, zeleni turizem, zeleni odjemalci/turisti, nakupno vedenje odjemalcev Objavljeno v DKUM: 18.10.2023; Ogledov: 415; Prenosov: 99
Celotno besedilo (1,48 MB) |
3. Povezava med pozicijo korporativne blagovne znamke glede na okoljsko sprejemljive značilnosti in izbiro trgovca na drobnoMaruša Vindiš, 2021, magistrsko delo Opis: Odjemalci so vse bolj zavedni do okolja in želijo kupovati ter uživati izdelke, ki se skladajo z njihovimi nazori, hkrati pa se tudi podjetja začenjajo zavedati številnih koristi, ki jim jih lahko prinaša zasledovanje trajnostnih poslovnih praks. V tuji znanstveni literaturi s področja marketinga so se v zadnjih letih vse pogosteje začeli pojavljati termini »zeleni izdelki«, »zelena blagovna znamka«, »zeleni marketing«, »zeleno pozicioniranje« ipd.
V teoretičnem delu magistrske naloge smo naredili pregled znanstvene literature, ki proučuje omenjene koncepte, ter ugotovili, da bodo podjetja morala trajnost čim prej vpeljati v svoje poslovanje, če želijo v prihodnosti še preživeti in biti uspešna.
V empiričnem delu pa smo se osredinili na okoljsko učinkovitost trgovcev na drobno, ki poslujejo v Sloveniji. Osredotočili smo se na 4 trgovce ¬¬¬ Mercator, Spar, Hofer in Lidl. Naredili smo pregled aktivnosti za varovanje okolja, ki jih trgovci izvajajo in predstavljajo na svojih spletnih mestih. Nato smo s pomočjo raziskave preverjali, kakšno je pozicioniranje z vidika okoljske učinkovitosti izbranih trgovcev pri slovenskih odjemalcih in kakšna je povezava med zaznano pozicijo korporativne blagovne znamke in izbiro trgovca, pri katerem bo odjemalec kupoval.
Izbrani trgovci so bili ocenjeni po več dimenzijah okoljske učinkovitosti ter ugleda in ugotovili smo, da pri trgovcih, ki dosegajo boljše pozicije glede okoljske učinkovitosti, odjemalci kupujejo pogosteje, hkrati pa takšna podjetja uživajo tudi večji ugled. Oblikovali smo priporočila, po katerih dimenzijah trgovci lahko izboljšajo svoje pozicije z vidika okoljske sprejemljivosti, in zaključili, da morajo podjetja aktivno vlagati v izboljševanje svojih trajnostnih naporov. Ključne besede: trajnostni marketing, pozicioniranje, zeleni izdelki, okolju prijazno, korporativna blagovna znamka, trgovec na drobno Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 817; Prenosov: 108
Celotno besedilo (2,07 MB) |