1.
Pravice pacientov v klinični praksiTadeja Hajdinjak, 2012, diplomsko delo
Opis: Povpraševanje in zanimanje za pacientove pravice čedalje bolj narašča in prav je tako, saj ni človeka, ki se ne bi kdaj znašel v vlogi pacienta in nepoznavanje pravic lahko močno vpliva na zdravstveno obravnavo in posredno tudi na zdravstveno stanje pacienta. Z letom 2008 je v veljavo stopil Zakon o pacientovih pravicah (ZPacP), katerega glavni namen je zagotoviti enakopravno, kakovostno in varno zdravstveno oskrbo.
V diplomskem delu je podrobno opredeljen pojem pravice pacientov in prikazano kako se le-ta obnese v kliničnem okolju s strani pacientov in zdravstvenih delavcev. Prav tako smo opredelili komunikacijo v odnosu pacient – zdravstveno osebje, saj pravilna in natančna komunikacija predstavljata bistveni element nudenja zdravstvene oskrbe in pomoči. Namen diplomskega dela je prikazati seznanjenost pacientov in zdravstvenih delavcev s pravicami pacientov ter upoštevanje pacientovih pravic v klinični praksi.
Raziskovalna metodologija. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji. Tehnika zbiranja podatkov je bil delno zaprt vprašalnik. Raziskava, ki je potekala v eni od zdravstvenih institucij v Sloveniji je zajemala 100 pacientov in 100 zaposlenih, ki so starejši od 18 let.
Razprava in sklep. Rezultati raziskave kažejo, da polovica pacientov in zdravstvenih delavcev ne pozna pravic pacientov. Pravice so na mnogih področjih kršene, ne da bi se sploh zavedali tega. Pacienta moramo obravnavati humano, celostno in profesionalno, ne glede na čas in prostor. Za profesionalen odnos je pomembna tudi dobra komunikacija, ki zmanjša nelagodje pacienta med bolnišnično obravnavo, s tem pa se zmanjša tudi nezadovoljstvo pacientov.
Ključne besede: Zakon o pacientovih pravicah, pravice, pacient, kršitev, zdravstvena oskrba, medicinska sestra, zdravstveni pooblaščenec, Varuh pacientovih pravic.
Objavljeno: 21.11.2012; Ogledov: 2183; Prenosov: 369
Celotno besedilo (4,47 MB)