3.
RAZLIKE V ZADOVOLJSTVU BOLNIKOV Z ZDRAVNIKOM DRUŽINSKE MEDICINE-KONCESIONARJEM IN ZDRAVNIKOM DRUŽINSKE MEDICINE V JAVNEM ZAVODUAdrijana Hren Visenjak, 2016, magistrsko delo/naloga
Opis: Pacienti lahko z oceno zadovoljstva z delom zdravnika družinske medicine prispevajo k višji kakovosti v zdravstvu.
Namen magistrskega dela je bil ugotoviti razlike v zadovoljstvu pacientov z zdravnikom, zaposlenim v javnem zdravstvu, in s koncesionarjem.
V presečni študiji smo uporabili anketni vprašalnik EUROPEP s 25 vprašanji. Priložnostni vzorec je zajemal 80 pacientov, ki so obiskali splošnega zdravnika v mesecu marcu 2016.
Analiza je pokazala razlike v zadovoljstvu pacientov v prid koncesionarju. Skupna povprečna ocena po EUROPEP točkovniku je pri obiskih v javnem zavodu znašala 75 točk, pri zdravniku koncesionarju pa je bila povprečna ocena 89 točk (p<0,001). Skupna ocena EUROPEP vprašalnika je zavzela 81,9 točk. Najvišje povprečne vrednosti po Likertovi lestvici (4,74) zasledimo pri vprašanju o zaupnem ravnanju z zdravstvenim kartonom, in sicer v skupini pacientov, ki so obiskali koncesionarja. Najvišjo razliko smo ugotovili pri vprašanju o telefonski zvezi z ambulanto, ki je pri koncesionarju znašala 4,45, pri zdravniku v javnem zavodu pa 3,45 (razlika za eno točko, p<0,001). Mediana ocene po Likertovi lestvici je pri koncesionarju znašala odlično 5, pri zdravniku v javnem zavodu pa prav dobro 4 (p<0,001).
Na splošno so pacienti, ki so obiskali obe skupini zdravnikov, podali zelo visoke ocene in sklepamo lahko, da so zadovoljni z delom tako osebnega zdravnika koncesionarja kot zdravnika v javnem sektorju.
Ključne besede: zadovoljstvo pacientov, kvaliteta zdravstvene oskrbe, zdravnik družinske medicine, koncesionar
Objavljeno v DKUM: 22.11.2016; Ogledov: 2013; Prenosov: 242
Celotno besedilo (2,14 MB)