SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
POSPEŠEVANJE PRODAJE V ZDRAVILIŠČU LAŠKO
Tjaša Horjak, 2009, diplomsko delo

Opis: Skozi diplomsko delo smo lahko spoznali, da je wellness gibanje, ki označuje novo paradigmo zdravja. Izhaja iz človekove samoodgovornosti do svojega zdravja preko uravnotežene zdrave prehrane, telesnega gibanja, duševnih aktivnosti in osebne sprostitve ob pozitivnem odnosu do drugih ljudi in zadostni osveščenosti za okolje. Wellness je v Sloveniji trenutno v fazi rasti, kar pomeni, da se povečuje število ponudnikov wellness storitev. Več pa je ponudnikov zdraviliškega turizma. Glavna nit celotne naloge so bile storitve in njihov način pospeševanja prodaje. Ne moremo se jih dotakniti, jih slišati ali videti… Kako jih torej prodajati, razvijati, izpolnjevati in predvsem, kako jih prodajati? V tem je glavna težava storitev. Marsikdo bi najprej rekel, da je rešitev problema storitev v oglaševanju, propagandi. Pogosto pa sama propaganda ne bo dovolj, da privabimo turiste oziroma, da se bodo turisti z gotovostjo odločili za nakup ponujenega proizvoda ali storitve. To velja predvsem za inozemske goste, ki pogosto ne vedo, kakšna bo kvaliteta vseh ostalih storitev, ki so neposredno ali posredno vezani na sam proizvod. Lahko torej rečemo, da je pospeševanje prodaje v turizmu usmerjeno bodisi v domače turiste, bodisi v inozemske turiste. Medtem ko je glavni namen turistične propagande v ustreznem informiranju tako domačih kot inozemskih turistov, pa je glavni namen pospeševanje prodaje v tem, da kar se da ugodno in v splošno zadovoljstvo domačih in tujih turistov poveča prodajo turističnega proizvoda. Podjetja danes ne tekmujejo več toliko s cenami in kakovostjo izdelkov, temveč se skušajo čim bolj prilagoditi potrebam kupcev. Živimo od kupcev in oni od nas. Kupec postaja čedalje bolj zahteven, kadarkoli lahko gre drugam, vse težje ga je zadovoljiti. Zato se morajo prodajalci toliko bolj potruditi, da jih pridobijo in tudi obdržijo. Zadnje raziskave kažejo, da pri tem postajajo vse pomembnejši dejavniki kot so prijaznost, vljudnost, ustrežljivost, osebni odnos, ne pa več sama kakovost izdelka, saj je ta postala že samoumevna. Tudi cena ni več ključni dejavnik. Kupca ne pritegne boljši, cenejši proizvod, ampak boljše argumentiranje zanj. Ker kupec postaja čedalje bolj pomemben, je potrebna podrobna analiza trga, da vidimo, kaj kupci zares želijo, in kakšne so njihove potrebe. V Thermani se zavedajo, da kupec postaja čedalje pomembnejši in da v tržnem komuniciranju na področju turizma dobiva vse večji pomen direktni marketing ali neposredno trženje (komunikacija med ponudnikom in potrošnikom oz. ponudnikom in poslovnežem), zato želijo na (ključnih) primarnih trgih povečati direktno trženje ter partnersko trženje (pospeševanje prodaje, splošni sejmi, druge aktivnosti). Na (ostalih) sekundarnih trgih planirajo povečanje partnerskega trženja. Neposredno trženje vključujejo preko adresarjev, katalogov, mailing liste, TV prodaje in prodaje preko interneta. Thermana bi morala uvesti nekatere spremembe v način ali metode pospeševanja prodaje, da bi bila prodaja čim večja. Glavna nit je internet, kjer mislim, da je še veliko neizkoriščenega. Podjetje bi moralo izboljšati svojo internetno stran, pošiljati svoje novosti in ponudbe preko elektronske pošte, povečati oglaševanja na internetu… Edina povratna informacija o občutkih bivanja v Thermani je knjiga pohval in pritožb ter kratka hotelska anketa, ki pa je za kakšno podrobno analizo neuporabna, saj iz nje izvemo premalo natančnih podatkov, ki bi služili kot osnova za prihodnje odločitve glede komuniciranja s ciljnim občinstvom.
Ključne besede: Ključne besede: pospeševanje prodaje, Zdravilišče Laško, Thermana, zdraviliški turizem, wellness turizem, osebna prodaja, marketing mix, odnosi z javnostmi, oglaševanje.
Objavljeno: 08.12.2009; Ogledov: 2778; Prenosov: 476
.pdf Polno besedilo (512,24 KB)

2.
Spremljanje bolnikov s srčnim popuščanjem v Zdravilišču Radenci
Marko Kos, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je prikazati rehabilitacijsko zdravljenje bolnikov s srčnim popuščanjem v Zdravilišču Radenci. Ugotoviti želimo, kakšne oskrbe so bili deležni tovrstni bolniki v času rehabilitacije ter količino in vrste opravljenih neinvazivnih preiskav. V diplomski nalogi je opisana definicija, epidemiologija in etiopatogeneza srčnega popuščanja. Predstavljeni so diagnostični postopki, farmakološko in nefarmakološko zdravljenje ter zdravstvena nega bolnika s srčnim popuščanjem. V raziskavi smo obdelali podatke, ki so bili razvidni iz zdravstvene dokumentacije bolnikov v Zdravilišču Radenci, s posebnim poudarkom na anamnezi, klinični sliki, simptomatiki, diagnostičnih in terapevtskih ukrepih ter načinu zdravstveno-vzgojne oskrbe. Rezultate smo statistično in grafično prikazali. Posebej smo izpostavili parametre, ki se nanašajo na dejavnike tveganja za razvoj srčnožilnih bolezni, predvsem pa srčnega popuščanja.
Ključne besede: bolnik, srčno popuščanje, Zdravilišče Radenci, rehabilitacija, neinvazivne preiskave, zdravstvena nega, medicinska sestra.
Objavljeno: 10.08.2010; Ogledov: 2497; Prenosov: 428
.pdf Polno besedilo (3,58 MB)

3.
ZDRAVSTVENI TURIZEM
Ksenija Krnjaić, 2010, diplomsko delo

Opis: V prvem poglavju smo definirali temo, cilje, tezo in raziskovalne metode, uporabljene v tem diplomskem delu. Drugo poglavje govori o celovitem razumevanju zdravja kot o telesnem, duševnem in duhovnem blagostanju in vzdrževanju ter spodbujanju tako razloženega zdravja z uporabo naravnih zdravilnih dejavnikov, posebnih postopkov in zdravniškega nadzora. Tako razumljeno zdravje daje turističnemu gospodarstvu možnost, da turističnemu tržišču in tržišču zdravja ponudi primeren turistični produkt, katerega značilnosti se vse bolj izražajo prav z zdravstvenim turizmom. Glede na to, da turizem predstavlja za Republiko Hrvaško enega izmed najpomembnejših gospodarskih sektorjev, smo začeli tretje poglavje s pregledom pomena turizma in še posebej pomena zdravstvenega turizma v hrvaškem BDP. V tem poglavju smo tudi predstavili poslovanje Specialne bolnišnice Varaždinske Toplice kot enega izmed nosilcev te ponudbe. V četrtem poglavju smo predstavili vlogo zdravstvenega turizma v turistični ponudbi Slovenije s posebnim poudarkom na ponudbi Zdravilišča Laško. V sklepnem, petem poglavju, smo izvedli primerjalno analizo ponudbe in danosti obeh omenjenih organizacij iz Hrvaške in Slovenije ter izdelali priporočila, kako razviti ponudbo Specialne bolnišnice Varaždinske Toplice tako, da bo na tržišču ponudbe dobrega počutja postala tržno uspešnejša. Izpostavili smo področja, na katerih se mora ponudba bolnišnice reorganizirati in izboljšati, da bi lahko v prihodnosti dosegli na področju zdravstvenega turizma konkurenčno pozicijo v tovrstni evropski ponudbi.
Ključne besede: zdravstveni turizem, naravni zdravilni dejavniki, wellness, Zdravilišče Laško, Specialna bolnišnica Varaždinske Toplice
Objavljeno: 23.11.2010; Ogledov: 2679; Prenosov: 478
.pdf Polno besedilo (4,74 MB)

4.
VPLIV TURIZMA NA RAZVOJ ROGAŠKE SLATINE V ZADNJEM DESETLETJU
Janja Žerak, 2010, diplomsko delo

Opis: Rogaška Slatina je zdravilišče z večstoletno tradicijo in eden pomembnejših turističnih krajev v Sloveniji. Diplomsko delo obravnava analizo vpliva turizma na razvoj občine Rogaška Slatina, v zadnjem desetletju. V prvih poglavjih so prikazane naravnogeografske in družbeno geografske značilnosti obravnavanega območja ter opisana obdobja zgodovinskega razvoja zdravilišča. Predstavljen je obseg turističnega prometa v Rogaški Slatini s poudarkom na zadnjem desetletju ter opisana turistična ponudba zdravilišča. Predstavljena je tudi primerjava z nekaterimi drugimi zdraviliškimi kraji. V drugem delu so prikazani geografski učinki turističnega razvoja in vpliv turizma na prostorski razvoj.
Ključne besede: turizem, turistični razvoj, turistični kraj, zdravilišče, Rogaška Slatina, Slovenija
Objavljeno: 18.01.2011; Ogledov: 1534; Prenosov: 225
.pdf Polno besedilo (3,21 MB)

5.
OBRAVNAVA PACIENTOV S HEMOROIDALNO BOLEZNIJO
Sebastijan Hajnšek, 2011, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Hemoroidi so razširjene vene v kanalu zadnjika, ki se kažejo kot zatekle blazinice tkiva v stenah zadnjika, lahko se izbočijo tudi navzven. Je neprijetna kronična bolezen, ki je ozdravljiva, vendar vpliva na kakovost pacientovega življenja. Diagnosticiranje bolezni je zelo pomembno, saj so simptomi hemoroidov podobni resnejšemu obolenju, kot je rak debelega črevesja in danke. Namen: Namen diplomskega dela je predstaviti obravnavo pacientov s hemoroidalno boleznijo. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, ali se pacienti svoje bolezni sramujejo in odlašajo z obiskom pri zdravniku ter ali so ti pacienti spremenili način življenja ob pojavu bolezni. Metode: V diplomskem delu smo uporabili deskriptivno metodo dela. Teoretična izhodišča smo predstavili s pomočjo analize domače in tuje literature. Za zbiranje podatkov smo kot raziskovalni inštrument uporabili anketni vprašalnik. V raziskavi je sodelovalo 50 pacientov s hemoroidi, obravnavanih v Zdravilišču Rogaška. Rezultati in diskusije: Podatki, ki smo jih pridobili z raziskavo kažejo, da se pacienti svoje bolezni ne sramujejo, vendar še vedno manjši del pacientov odlaša z obiskom pri zdravniku, kar povečuje tveganje za napredovanje bolezni. Ugotovili smo, da so vsi pacienti spremenili način življenja ob pojavu hemoroidov.
Ključne besede: anorektum, hemoroidi, medicinska sestra, pacient, zdravstvena vzgoja, Zdravilišče Rogaška
Objavljeno: 06.06.2011; Ogledov: 1632; Prenosov: 374
.pdf Polno besedilo (1,46 MB)

6.
OBRAVNAVA BOLNIKOV S HERNIJO DISKA V LEDVENEM DELU HRBTENICE
Nina Kovač, 2011, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Hernija diska pomeni zdrk medvretenčne ploščice, ki najpogosteje nastane v ledvenem delu hrbtenice, predvsem zaradi degenerativnih sprememb. Najpogosteje se kaže z bolečino v križu, ki je še vedno eden najpogostejših vzrokov za obisk zdravnika in predstavlja velik zdravstveni in ekonomski problem. Bolnike omejuje pri vsakodnevnih aktivnostih in s tem vpliva na kakovost življenja. Le ti morajo spremeniti način življenja omenjeni bolezni in svojo hrbtenico neprestano varovati. Namen: Predstaviti obravnavo bolnikov s hernijo diska v ledvenem delu hrbtenice. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, ali bolniki s hernijo diska varujejo svojo hrbtenico, kako jo varujejo in s katerimi težavami se srečujejo ti bolniki. Metode: V diplomskem delu smo uporabili deskriptivno metodo dela. Teoretična izhodišča smo predstavili s pomočjo analize literature. Za zbiranje podatkov smo kot raziskovalni inštrument uporabili anketni vprašalnik. V raziskavi je sodelovalo 30 bolnikov s hernijo diska obravnavanih v Zdravilišču Laško. Rezultati in diskusije: Podatki, ki smo jih pridobili z raziskavo, kažejo, da vsi bolniki varujejo svojo hrbtenico, vendar večji del bolnikov le ob prisotni bolečini. Srečujejo se z različnimi težavami, med katerimi prevladuje bolečina v križu, kar nas ne preseneča, saj je le-ta ena glavnih znakov hernije diska.
Ključne besede: hrbtenica, hernija diska, bolnik, medicinska sestra, rehabilitacija, zdravstvena vzgoja, Zdravilišče Laško
Objavljeno: 06.06.2011; Ogledov: 3745; Prenosov: 908
.pdf Polno besedilo (1,83 MB)

7.
PREDLOG NOVEGA KONCEPTA TRŽENJA, TEMELJEČEGA NA MREŽENJU, ZA IZBRANO SLOVENSKO DESTINACIJO
Ana Jutriša, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V diplomskem seminarju z naslovom »Predlog novega koncepta trženja, temelječega na mreženju, za izbrano slovensko destinacijo« smo raziskovali možnosti, kako privabiti do vseh turistični ponudnikov v destinaciji Obsotelje in Kozjansko več gostov s pomočjo mreženja. V uvodnem poglavju smo najprej opredelili problem in področje raziskovanja ter namen, cilje in osnovne trditve raziskave. V nadaljevanju smo navedli predpostavke, omejitve in metode raziskave, ki smo jih uporabljali pri raziskovanju problema. V drugem poglavju smo se seznanili s temeljnim konceptom turistične destinacije s poudarkom na mreženju turističnih nosilcev za potrebe trženja. Ugotovili smo, na kaj moramo biti pozorni pri oblikovanju trženjskega spleta destinacije in kaj vse sooblikuje celokupno turistično storitev. Tretje poglavje je namenjeno opisu danosti destinacije Obsotelje in Kozjansko, kjer smo najprej identificirali in analizirali ključne turistične ponudnike v občinah Rogatec, Rogaška Slatina in Podčetrtek. S pomočjo intervjuja smo ugotovili, kakšno je trenutno stanje sodelovanja med turističnimi ponudniki in njihovo pripravljenost za partnerstvo. Z analizo ankete, ki smo jo opravili med tujimi hotelskimi gosti, nastanjenimi v Rogaški Slatini in Podčetrtku, pa smo dobili smernice za predloge k izboljšavi trenutne turistične ponudbe destinacije. V četrtem poglavju smo predstavili gostinsko podjetje Marka, d. o. o., ki bi lahko s svojim intenzivnejšim sodelovanjem s turističnimi ponudniki destinacije v večji meri prispevalo k raznovrstnosti regijske turistične podobe. V zadnjem, petem in sklepnem poglavju smo povzeli ključne ugotovitve in zaključili s predlogi izboljšav na področju mreženja lokalnih turističnih ponudnikov.
Ključne besede: turistična destinacija, mreženje, trženje, Obsotelje in Kozjansko, zdravilišče, podjetje Marka, d. o. o., gastronomija, turistični ponudniki, turistična ponudba, dvorec Strmol.
Objavljeno: 28.11.2011; Ogledov: 1292; Prenosov: 122
.pdf Polno besedilo (850,16 KB)

8.
PREVAJALSKI IZZIVI NA PRIMERU SLOVENSKO-NEMŠKE ZDRAVILIŠKE TERMINOLOGIJE
Suzana Klausner, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je s pomočjo različnih avtorjev in prevodoslovno-teoretičnega ozadja opredeljen pojem prevajanja. Proces prevajanja, vlogo in položaj prevoda opazujemo skozi različna zgodovinska obdobja. Po temeljitem preučevanju uveljavljanja prevodoslovja kot vede, se dotaknemo Leipziške šole, njenih predstavnikov ter opredelitve funkcij prevajanja, pri čemer naletimo na pomanjkljivosti upoštevanja različnih aspektov. V nadaljevanju proučujemo funkcionalističen pristop prevajanja ali kot ga je kasneje poimenoval Hans Vermeer, teorijo skoposa. Poudariti velja, da je Vermeer presegel svoje predhodnike, saj meni, da je izhodiščno besedilo zgolj ponudba informacije oz. le eden izmed mnogih virov informacij. Justa Holz-Mänttäri nam ponuja teorijo prevodne dejavnosti, v okviru katere prevajalcu pripisuje veliko večji razpon dejavnosti, kot so mu jih pripisovale dosedanje teorije. Nato se naloga osredotoči na besedilno tipologijo Katharine Reiß, ki pravi, da je od tipa besedila in njegovega značaja odvisna ustrezna metoda prevajanja. Glede na to, da v empiričnem delu analiziramo dve strokovni besedili, so izpostavljene njune glavne značilnosti in dejavniki, ki jih moramo upoštevati pri prevajanju. V okviru empiričnega dela se dotaknemo primerjave ponudbe in pomena zdravilišč v Sloveniji in Avstriji. V nadaljevanju proučujemo pojmovanje besed terme, zdravilišče, kopališče in wellness v slovenskem in nemškem jeziku. Podana je primerjava slovenskega in avstrijskega zdraviliškega turizma, pri čemer opazujemo informativno in promocijsko funkcijo posamezne spletne strani ter njeno vizualno podobo, podobnosti in razlike med izhodiščnim in ciljnim besedilom. Nato analiziramo usklajenost ter skladnost med izhodiščnim in ciljnim besedilom, kjer so pod drobnogledom izpostavljeni slovnica, pravopis, besedni zaklad, slogovna sredstva ter kulturološka vpetost. Iz analize sledi primerjava pravilnosti in napak, ki se pojavljajo tako v izhodiščnem kot ciljnem besedilu. Ob morebitnih napakah je podana ustreznejša rešitev.
Ključne besede: Prevod in prevajanje, Leipziška šola, teorija skopos, prevodna dejavnost, besedilna tipologija, strokovno besedilo, prevajanje strokovnih besedil, prevajalski proces, terme, zdravilišče, kopališče, wellness, zdraviliški turizem, informativna in promocijska funkcija, vizualna podoba, usklajenost in skladnost izhodiščnega in ciljnega besedila.
Objavljeno: 14.10.2013; Ogledov: 963; Prenosov: 178
.pdf Polno besedilo (2,56 MB)

9.
TURISTIČNI RAZVOJ TERM TOPOLŠICA
Maja Jelen, 2016, diplomsko delo

Opis: Zdraviliški turizem je na prvem mestu med turističnimi ponudbami v Sloveniji in eden najstabilnejših turističnih produktov. Terme Topolšica so naravno zdravilišče, ki s svojo zdravilno hipotermalno oligomineralno vodo, blago gorsko klimo, zelenim okoljem ter vrhunsko medicinsko oskrbo v bližnji bolnišnici in zdravilišču samem, zagotavljajo oddih, primeren za ljudi z raznimi obolenji, s sodobnim wellness centrom in vodnim parkom pa privabljajo tudi ostale goste. Nahajajo se v naselju Topolšica, ki leži v dolini reke Toplica v občini Šoštanj, v zahodnem delu Šaleške doline. Termalno vodo so v Topolšici odkrili že v 16. stoletju, toplice šele v 19. stoletju odprli za javnost, sodoben zdraviliško turistični kompleks pa se je, predvsem zahvaljujoč ugodnim naravnim in družbenim pogojem, začel razvijati v sedemdesetih letih dvajsetega stoletja. Razvoj term je pripomogel tudi k turističnemu razvoju celotnega naselja in okolice, priskrbel pa je tudi delovna mesta v turizmu. V razvoju turizma Term Topolšica najdemo več različnih razvojnih obdobij. Turistični promet se po obdobjih spreminja v skladu z dogajanjem v družbi ter turističnimi potrebami gostov. Razvoj turizma s sabo prinaša tako pozitivne kot negativne posledice.
Ključne besede: Terme Topolšica, Šaleška dolina, zdraviliški turizem, naravno zdravilišče, termomineralna voda, turistični promet
Objavljeno: 23.06.2016; Ogledov: 336; Prenosov: 105
.pdf Polno besedilo (5,59 MB)

10.
Naravnogeografske značilnosti Občine Radenci kot prednost za promocijo turizma
Marko Pintarič, 2016, diplomsko delo

Opis: Občina Radenci sodi med razvite slovenske turistične destinacije naravnih zdravilišč in je hkrati mednarodno poznana po kvalitetnih virih mineralne vode, pod zaščitno znamko Radenska tri srca. Namen diplomskega dela je predstaviti naravnogeografske značilnosti, ki so omogočile nastanek naravnih virov ‒ mineralne in geotermalne vode ‒ ter njihov potencial skozi čas, od odkritja do danes. S pomočjo študija strokovne literature, splošnega poznavanja kraja, internetnih virov in pogovorov z udeleženci smo ustvarili podlago za diplomsko delo. Nova razvojna paradigma razvoja podeželja OECD in skupna kmetijska politika EU sta prinesli nov pogled na podeželski prostor, kjer ni več v ospredju kmetijski sektor ampak večsektorski pristop, s poudarkom na prostoru in ob upoštevanju vseh udeležencev na osnovi lokalnih iniciativ od spodaj navzgor – holistični pristop. Glavni cilj naloge je, s pobudami od spodaj navzgor, poudariti naravnogeografske značilnosti, ki so omogočile nastanek kvalitetnih naravnih virov. Te vire, predvsem pojav številnih izvirov mineralne in termalne vode, bi morala občina izkoristiti kot argument pri skupni promociji turizma. Poudarek bi moral biti na bogati zgodovinski tradiciji in na kvaliteti naravnih virov. S povezavo vseh udeležencev turistične ponudbe v Radencih bi Radenci kot prepoznaven zdraviliško-turističen kraj dobili večjo dodano vrednost v turističnih ponudbah. Le-te bi s svojimi programi pritegnile več turistov; posledično bi se lahko uvajala nova delovna mesta, ki so osnova za nadaljnji razvoj samega kraja.
Ključne besede: naravni vrelci, mineralna voda, Radenci, nova paradigma razvoja podeželja, turizem, Radenska, Zdravilišče Radenci
Objavljeno: 14.11.2017; Ogledov: 38; Prenosov: 3
.pdf Polno besedilo (3,37 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici