| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 23
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
POMEN FITNEŠKE VADBE PRI OBLIKOVANJU TURISTIČNIH PROGRAMOV
Drago Žganec, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavam pomen telesnih aktivnosti, predvsem fitneške vadbe, pri oblikovanju turističnih programov. Telesna aktivnost in zdrav način življenja postajata čedalje bolj pomembna, saj le tako lahko ohranjamo zdravje in dobro počutje tudi v pozni starosti. Predstavil sem vrste telesnih aktivnosti, pomen fitneške vadbe in njenih zvrsti (individualna in skupinska vadba) ter se osredotočil na fitneško vadbo v turističnih programih. Individualna in skupinska fitneška vadba sta prisotni že daljše obdobje v različnih fitneških centrih ter studiih. Fitneška vadba kot primarna aktivnost turističnih programov pa je na turističnem trgu relativno nov pojav. V primarni raziskavi sem želel ugotoviti, kolikšen pomen ima fitneška vadba za udeležence turističnih programov, kateri dejavniki vplivajo na turiste, da se odločajo za turistične programe, ki vključujejo fitneško vadbo. Ugotovil sem, da se zaenkrat za tovrstne turistične programe, ki vključujejo fitneško vadbo, odloča manj turistov, kot bi pričakovali.
Ključne besede: telesna aktivnost, fitneška vadba, zdrav način življenja, velnes, velneški turizem, aktivne počitnice, turistični program.
Objavljeno: 01.12.2020; Ogledov: 85; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (522,64 KB)

2.
Učenci 3. razreda s tablicami na preventivnem sistematskem pregledu o zdravem načinu življenja
Kaja Fekete, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo želeli ugotoviti, kolikšen delež šol še vedno spremlja učence na preventivni sistematični pregled, katere ure namenjajo obisku le-tega v 1. in 3. razredu osnovne šole, nenazadnje pa tudi, če je ta obisk predviden le za pregled učencev ali se na ta dan odvijajo tudi druge dejavnosti, ki jih pripravijo bodisi učitelji bodisi zdravstveni delavci. Odgovore smo pridobili s pomočjo anonimnega spletnega anketnega vprašalnika, ki smo ga posredovali učiteljem 1. in 3. razreda na področju Slovenije. Pridobili smo odgovore 126 učiteljev. Glede na dobljene podatke smo ugotovili, da večino otrok (84,9 %) še vedno na te preglede spremlja razrednik oz. drug strokovni delavec v okviru pouka. Rezultati so pokazali, da učitelji namenjajo tem pregledom ure rednega pouka ter ure dnevov dejavnosti enako pogosto. Prav tako pa se manj kot polovica učiteljev in zdravstvenih delavcev odloči za izvajanje dodatnih dejavnosti v okviru teh pregledov. Zdravstveni delavci v okviru pregledov najpogosteje izvajajo predavanja in delavnice o zdravem načinu življenja ter o zdravi drži telesa. Učitelji pa najpogosteje pripravijo dejavnosti v zvezi z zdravim načinom življenja, pa tudi razne igre ter učne liste za utrjevanje snovi različnih predmetov. Da ure med čakanjem na pregled ne bi ostale neizkoriščene, smo v praktičnem delu pripravili predlog gradiva za uporabo v čakalnici. Gradivo je na voljo v spletni obliki za uporabo na tabličnih računalnikih. Tablični računalniki so majhni, lahki in enostavni za uporabo, zato nam omogočajo učenje izven učilnice v različnih okoljih. Veliko raziskav izpostavlja pozitiven vpliv tabličnih računalnikov na motivacijo in pozornost učencev. Glede na to, da je tehnologija sestavni del našega življenja, je prav, da jo s pridom izkoristimo tudi za učenje in ne samo za zabavo.
Ključne besede: preventivni sistematični pregled, zdrav način življenja, prehrana v osnovni šoli, tablični računalniki pri pouku
Objavljeno: 09.11.2020; Ogledov: 71; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (3,82 MB)

3.
Znanje dijakov in študentov zdravstvene nege o srčnem popuščanju
Dušanka Sukič, 2019, diplomsko delo

Opis: Srčno popuščanje je epidemija sodobnosti z vedno večjim številom bolnikov in hospitalizacij. Na veliko dejavnikov tveganja, kot so na primer debelost, kajenje in razvoj sladkorne bolezni, lahko z zdravo in uravnoteženo prehrano ter telesno aktivnostjo vplivamo sami. Ker je znanje mladih o srčnem popuščanju pomembno in bi ga morali bodoči zdravstveni delavci osvojiti že tekom izobraževanja, je bil namen zaključnega dela raziskati znanje dijakov 4. in študentov 3. letnika zdravstvene nege o tej bolezni.
Ključne besede: dejavniki tveganja, preventiva, zdrav način življenja
Objavljeno: 29.01.2020; Ogledov: 433; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

4.
Zagotavljanje zdravega življenjskega sloga pri pacientih z depresivno motnjo v različnih starostnih obdobjih
Vanesa Gjerkeš, 2019, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Depresija spada med najpogostejše duševne motnje v današnjem času. V diplomskem delu smo želeli ugotoviti kakšen je življenjski slog pacientov z depresivno motnjo v različnih starostnih obdobjih in v kolikšni meri uspejo pacienti ohraniti zdrav življenjski slog. Z zdravim življenjskim slogom v vseh življenjskih obdobjih lahko preprečimo nastanek številnih bolezni ali pa vsaj omilimo njihov potek. Zdrav življenjski slog ima pomembno vlogo tudi pri zdravljenju depresije. Metodologija: V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo dela, v empiričnem pa kvantitativno metodo dela. Kot instrument smo uporabili anketni vprašalnik. Rezultate raziskave smo statistično obdelali v programih Microsoft Office Word in Excel. Rezultati: Ugotovili smo, da več kot polovica anketiranih (58 %) meni, da za svoje zdravje skrbijo dovolj dobro. Ugotovili smo tudi, da 10 % anketiranih ni nikoli telesno dejavnih in da povprečno spijo 7,32 ure na noč. Več kot polovica anketiranih (54 %) nikoli ne uživa alkoholnih pijač. 52 % anketiranih kadi oz. je kadilo. Sklep: Zdrav življenjski slog ima pomembno vlogo pri zdravljenju depresije, saj blaži simptome depresije, ljudje se počutijo veliko boljše, če zdravo jedo, so telesno aktivni, ne kadijo, ne pijejo ter dovolj spijo.
Ključne besede: zdrav način življenja, duševna motnja, zdravljenje, simptomi, zdrava prehrana, telesna aktivnost
Objavljeno: 15.03.2019; Ogledov: 559; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (280,45 KB)

5.
Kaj o zdravem načinu življenja vedo in kako zdravo živijo učenci Osnovne šole dr. Franja Žgeča Dornava
Špela Vuk, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo (Kaj o zdravem načinu življenja vedo in kako zdravo živijo učenci Osnovne šole dr. Franja Žgeča Dornava) sestavljata dve zaključeni celoti – teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je predstavljen zdrav način življenja (prehrana, higiena, gibanje …), projekta Zdrava šola in Zdrav življenjski slog ter Dornava (kjer je na osnovni šoli dr. Franja Žgeča Dornava potekala empirična raziskava). V empiričnem delu je predstavljena empirična raziskava, ki je narejena na vzorcu 229 učencev Osnovne šole dr. Franja Žgeča Dornava (v raziskavo so zajeti vsi na dan izvajanja raziskave v šoli prisotni učenci). V raziskavi je ugotovljeno, da je znanje anketiranih otrok o zdravem načinu življenja relativno visoko, je pa iz odgovorov otrok moč razbrati, da imajo višje faktografsko znanje, kot pa znanje povezano z vsakodnevnimi dejavnostmi (npr. pravilno umivanje rok). Znanje otrok o zdravem načinu življenja je glede na spol približno enako, glede na razred pa po pričakovanjih nekoliko manj znanja izkazujejo učenci prvega triletja. Anketirani učenci drugega triletja izkazujejo pravilnejše ravnanje o zdravem načinu življenja. Obstaja pa relativno majhna razlika v pravilnem ravnanju otrok o zdravem načinu življenja glede na spol.
Ključne besede: zdrav način življenja, osnovna šola, znanje o zdravem načinu življenja, življenje v skladu z zdravim načinom življenja.
Objavljeno: 13.12.2018; Ogledov: 390; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

6.
Vpliv poučevanja z gibanjem na znanje učencev - pedagoški eksperiment v 1. razredu osnovne šole
Urška Šket, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Vpliv poučevanja z gibanjem na znanje učencev – pedagoški eksperiment v 1. razredu osnovne šole je celota, ki se dopolnjuje s teoretičnim, empiričnim in praktičnim delom. Teoretični del je razdeljen na dva osrednja sklopa, in sicer na pedagoško-psihološko didaktični sklop in geografski sklop. V pedagoško-psihološkem didaktičnem sklopu govorimo o pomenu gibanja za otroke, o pristopu poučevanja z gibanjem, predstavimo program fit pedagogike ter primerjamo inovativni pouk s tradicionalnim. V prvem sklopu govorimo tudi o psihofizičnih lastnostih 6-letnikov, saj je to starostna skupina našega pedagoškega eksperimenta, ter o učnem predmetu spoznavanje okolja, saj se je praktični del izvajal v okviru slednjega. V geografskem sklopu podrobneje predstavimo mesto Celje in šolo, na kateri izvedemo pedagoški eksperiment. V praktičnem delu so predstavljene podrobne priprave izvedenih učnih ur za poučevanje enake učne vsebine v dveh prvih razredih z različnim pristopom poučevanja. Poleg podrobnih priprav sta v praktičnem delu podana tudi opis poteka dela in evalvacija izvedenega. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, vezani na znanje učencev pred in po izvedbi učnih ur. Predstavljeni so rezultati kontrolne in eksperimentalne skupine ter njihova primerjava. Ugotovili smo, da poučevanje z gibanjem močno vpliva na motivacijo in delo otrok v razredu, da gibanje pozitivno vpliva na zapomnitev učne snovi in da posledično učenci z gibanjem lažje usvojijo novo znanje.
Ključne besede: poučevanje z gibanjem, spoznavanje okolja, zdrav način življenja, prvi razred, pedagoški eksperiment
Objavljeno: 24.08.2018; Ogledov: 754; Prenosov: 162
.pdf Celotno besedilo (2,94 MB)

7.
Promocija zdravega načina življenja na Facebooku v povezavi s samopodobo, samospoštovanjem in zadovoljstvom z življenjem
Simona Kapl, 2017, magistrsko delo

Opis: Spletna socialna omrežja so v zadnjem času pritegnila pozornost raziskovalcev zaradi razširjenosti svojega socialnega in psihološkega učinka. Večina študij je osredotočenih na Facebook, ker je eno izmed največjih in najpopularnejših omrežij. V magistrskem delu smo ugotavljali povezavo med uporabo Facebooka in promocijo zdravega načina življenja. Želeli smo raziskati, kako je uporaba Facebooka povezana s posameznikovim zadovoljstvom z življenjem in kako promoviranje zdravja na Facebooku s samospoštovanjem in samopodobo posameznega uporabnika. Vzorec je zajemal 323 udeležencev, ki so reševali spletni vprašalnik. Od tega je bilo 84 moških in 239 žensk, starih od 14 do 66 let. Izpolnjevali so Lestvico intenzivnosti uporabe Facebooka (FIS), Rosenbergovo lestvico samospoštovanja (RSES), Vprašalnik samopodobe (SDQ III) in Lestvico zadovoljstva z življenjem (SWLS), zraven pa so še odgovorili na vprašanja o promociji zdravega načina življenja na Facebooku. Statistična analiza je pokazala, da sta intenzivnost uporabe Facebooka in zadovoljstvo z življenjem negativno povezana. Več časa, kot je posameznik aktiven na Facebooku, manj je zadovoljen s svojim življenjem. V načinu življenja glede na spremljanje promocij ni statistično pomembnih razlik. Rezultati so pokazali, da spremljanje promocij ni motiv za večjo uporabo Facebooka. Prav tako ni statistično pomembnih razlik med spoloma pri odločanju za bolj zdrav način življenja, edino ženske se pogosteje kot moški odločijo za izvajanje vaj, ki jih zasledijo pri spremljanju promocij. Ugotovili smo tudi, da se samopodoba in samospoštovanje posameznikov, ki spremljajo promocije o zdravem načinu življenja na Facebooku, ne razlikujeta statistično pomembno od samopodobe in samospoštovanja tistih, ki teh promocij ne spremljajo. Rezultati vsekakor kažejo na pomembnost raziskovanja povezave Facebooka in zdravega načina življenja.
Ključne besede: Promocija zdravja, zdrav način življenja, uporaba Facebooka, spletna socialna omrežja, socialno vplivanje, zadovoljstvo z življenjem, samopodoba, samospoštovanje
Objavljeno: 11.01.2018; Ogledov: 673; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

8.
Odnos zaposlenih do zdravega življenskega sloga ter promocija zdravja na delovnem mestu
Viktorija Pucko, 2017, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: V 21. stoletju smo s sodobnim načinom življenja zelo izpostavljeni dejavnikom, ki vplivajo na zdrav življenjski slog. Z zdravo prehrano, enako porazdeljenimi obroki čez dan, z redno telesno aktivnostjo, vsaj 30 minut na dan in z opustitvijo kajenja in alkohola ter izogibanju stresa, lahko preprečimo tveganje za nastanek kronično nenalezljivih bolezni. Namen raziskave je bil ugotoviti, kakšen odnos imajo zaposleni v farmacevtskem podjetju v Pomurju do zdravega življenjskega sloga. Metodologija raziskovanja: Raziskava je temeljila na kvantitativni in deskriptivni metodologiji. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je bil sestavljen iz 22 vprašanj zaprtega tipa. Raziskava je bila izvedena v farmacevtskem podjetju v Pomurju, kjer je sodelovalo 50 zaposlenih. Rezultate ankete smo obdelali z računalniškimi programi Microsoft Office Word 2007 in Microsoft Office Excel 2007. Rezultati: Na podlagi analize pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da anketiranci ne živijo zdravo oziroma nimajo zdravega življenjskega sloga. Večina zaposlenih nima enako porazdeljenih obrokov čez dan, premalo jih zajtrkuje, zelenjavo in sadje zaužijejo le 3-krat do 4-krat tedensko. Anketiranci so tudi mnenja, da je njihovo delo stresno in se tudi pogosto znajdejo v stresni situaciji na delovnem mestu. Večina anketirancev se strinja, da se v njihovem podjetju spodbuja zdrav način življenja ter, da se izvajajo razne aktivnosti za spodbujanje zdravega sloga življenja. Sklep: Podatki pridobljeni iz raziskave nam povedo, da zaposleni ne živijo zdravo. Vsak zdrav posameznik, ki skrbi za zdravo prehrano, je dovolj telesno aktiven, se izogiba kajenju in alkoholu ter stresu lahko prepreči tveganje za nastanek kronično nenalezljivih bolezni. Pomembno vlogo pri krepitvi zdravja, preprečevanju bolezni in obnavljanju zdravja ima zdravstveno-vzgojno delo medicinskih sester, kakor tudi delovne organizacije.
Ključne besede: medicinska sestra, zdrav način življenja, zdravje, preventiva
Objavljeno: 04.07.2017; Ogledov: 956; Prenosov: 230
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

9.
Razvoj aplikacije za spremljanje zdravega načina življenja
Jože Žlebič, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Posamezniki, ki se odločijo za izvajanje metode za izboljšanje zdravja, imenovane »2 + 5«, so pri njenem izvajanju pogosto nenatančni in nedosledni, zato smo v okviru diplomskega dela razvili aplikacijo, ki uporabnikom omogoča interaktivno spremljanje in beleženje aktivnosti ter prikaz njihove uspešnosti. Izdelali smo delujočo prototipno rešitev, pri kateri smo uporabili brezplačno razvojno programsko opremo. Tema diplomskega dela obravnava razvoj aplikacije s pomočjo programskega jezika JavaScript, knjižnice Jquery in informacijskih tehnologij platforme Node.js, html ter baze podatkov Redis. Ugotovili smo, da obstoječa brezplačna informacijska tehnologija omogoča profesionalno in učinkovito podporo za rešitev našega problema. Aplikacija deluje na mobilnih telefonih in stacionarnih računalnikih, na strani uporabnika jo izvaja spletni brskalnik, pri tem pa moramo imeti zagotovljen dostop do interneta.
Ključne besede: razvoj aplikacije, zdrav način življenja, metoda 2 + 5, JavaScript, Jquery, Node.js, Redis, odprta koda
Objavljeno: 12.10.2016; Ogledov: 507; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

10.
KAJ JEDO IN KAJ VEJO O ZDRAVI PREHRANI UČENCI OSNOVNE ŠOLE PREVALJE
Špela Šumnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Zdrava prehrana je pomemben dejavnik v našem življenju. Tega se moramo zavedati, saj z zdravo prehrano in zdravim načinom življenja pripomoremo k bolj kakovostnemu življenju. Pomembno je, da se začnemo o zdravi prehrani pogovarjati že v otroštvu, saj si s tem privzgojimo prehrambne navade, kar se odraža vse življenje. Diplomsko delo »Kaj jedo in kaj vejo o zdravi prehrani učenci Osnovne šole Prevalje« je sestavljeno iz dveh delov: iz teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu je podrobneje opisan zdrav način življenja; dejavniki, ki pripomorejo k bolj kakovostnemu načinu življenja. Poudarek je na zdravi prehrani, načelih zdrave prehrane in njenih sestavinah. Podana je tudi analiza jedilnikov izbrane osnovne šole z vidika zdrave prehrane. Na podlagi te je ugotovljeno, da je učencem ponujena pestra, zdrava hrana. Občasno je sicer na jedilniku manj zdrava hrana, kar je posledica učenčevih želja. Manj sladek čaj bi lahko zamenjali z nesladkanim. Pohvalno je, da ima učenec pri kosilu izbiro –postreže si lahko z vodo ali čajem. V empiričnem delu so podani rezultati raziskave, v katero so bili vključeni učenci petega, sedmega in devetega razreda Osnovne šole Prevalje (N=143). Ugotovljeno je, da učenci veliko vedo o zdravi prehrani, sodelujejo pri projektih, a v veliki večini se ne prehranjujejo zdravo. Prevečkrat posežejo po hitri hrani. Večina učencev bi lahko povečala tudi količino popite tekočine.
Ključne besede: zdrav način življenja, zdrava prehrana, osnovna šola, jedilniki, znanje in prehranjevanje
Objavljeno: 17.08.2016; Ogledov: 606; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici