| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 20
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
ODNOS ZAPOSLENIH V VRTCU DO ZDRAVEGA NAČINA ŽIVLJENJA
Anja Cesarec, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja temo odnos zaposlenih v vrtcu do zdravega načina življenja. Predstavili smo zdravje, dejavnike, ki vplivajo na stopnjo zdravja in dejavnike, ki vplivajo na življenjski slog, kot so kajenje tobaka, način prehranjevanja, telesno aktivnost, uživanje nedovoljenih drog in alkohola ter stres. Posebno poglavje pa je namenjeno skrbi za zdrav način življenja. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, narejene v vrtcu Rogaška Slatina, enota Izvir. V raziskavo, ki smo jo izvedli v mesecu decembru 2008, je bilo vključenih 23 zaposlenih v vrtcu. Rezultate smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je vseboval 26 vprašanj. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali se zaposleni v vrtcu pravilno prehranjujejo, dovolj ukvarjajo s telesnimi aktivnostmi in kakšen odnos imajo do razvad. Ugotoviti smo želeli tudi, kako pogosto se znajdejo v stresni situaciji in ali starost zaposlenih v vrtcu vpliva na zdrav način življenja. Ugotovitve so pokazale, da se zaposleni v vrtcu večinoma pravilno prehranjujejo, da se premalo ukvarjajo s telesnimi aktivnostmi v prostem času, da večinoma ne kadijo in ne uživajo alkohola prekomerno ter da se večina občasno znajde v stresni situaciji. Ugotovitve so pokazale tudi, da starejši od 36 let živijo bolj zdravo.
Ključne besede: Zaposleni v vrtcu, zdravje, življenjski slog, skrb za zdrav način življenja.
Objavljeno: 25.11.2009; Ogledov: 2356; Prenosov: 334
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

2.
POVEZOVANJE ŠPORTNIH DEJAVNOSTI IN ZDRAVSTVENIH VSEBIN V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Teja Hanžekovič, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Povezovanje športnih dejavnosti in zdravstvenih vsebin v predšolskem obdobju smo želeli ugotoviti kdaj, kje in kako so starši športno/gibalno aktivni skupaj z svojim otrokom, ali starši pravilno skrbijo za zdravje svojih otrok z pravilno prehrano in higieno ter kako izobrazba staršev vpliva na zdrav razvoj otrok. Podatke smo pridobili z anketiranjem 80 staršev otrok vrtca Selnica ob Dravi in vrtca Sveta Trojica. Vprašanje so bila povezana z gibanjem staršev skupaj z otrokom ter kako starši skrbijo za zdravje otrok z prehranjevanjem in higieno otrok. V teoretičnem delu diplomskega delu je predstavljeno zdravje otrok, dejavniki, ki vplivajo na zdravje otrok, vloga vzgojitelja pri ohranjanju zdravja predšolskega otroka, gibalne dejavnosti v vrtcu, potrebe po gibanju vaških otrok. Možnosti za izvajanje športno/gibalnih aktivnosti vaških otrok, vpliv staršev pri ohranjanju zdravja, vloga staršev pri gibalnem razvoju otrok, vpliv športno/gibalnih dejavnosti na zdravje otrok in dosedanje raziskave in ugotovitve. Rezultati empiričnega dela kažejo, da se starši ne glede na izobrazbo dosti gibajo skupaj z otrokom in skrbijo za njegov zdrav način življenja, vendar kljub zadostnemu gibanju starši kot najpogostejši vzrok za še več gibanja skupaj z otrokom navajajo pomanjkanje časa.
Ključne besede: predšolski otrok, gibalna/športna aktivnost, zdrav način življenja.
Objavljeno: 12.07.2010; Ogledov: 1578; Prenosov: 206
.pdf Celotno besedilo (393,23 KB)

3.
POVEZOVANJE GIBALNIH IN ZDRAVSTVENIH VSEBIN V MESTNIH VRTCIH
Janja Kranvogl, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Povezovanje gibalnih in zdravstvenih vsebin v mestnih vrtcih smo želeli ugotoviti ali se starši zavedajo pomembnosti zdravja in gibalne/športne dejavnosti svojih otrok, kako otroka spodbujajo pri zdravju in koliko se zavzemajo za gibanje otrok v mestnem okolju. Podatke smo pridobili z anketiranjem 80 staršev vrtca Lenart in vrtca Jožice Flander. Vprašanja so bila povezana z gibanjem staršev skupaj z otrokom ter kako starši skrbijo za zdravje otrok s prehranjevanjem in higieno otrok. V teoretičnem delu je predstavljeno zdravje otrok, dejavniki, ki vplivajo na zdravje otrok, vloga vzgojitelja pri prehranjevanju zdravja predšolskega otroka, gibalne dejavnosti v vrtcu, pomen gibalnih dejavnosti za gibalni razvoj mestnih otrok, potrebe po gibanju mestnih otrok, možnosti za izvajanje gibalnih dejavnosti v mestnih vrtcih, vpliv gibalnih dejavnosti na zdravje otrok in dosedanje raziskave in ugotovitve. Rezultati empiričnega dela kažejo, da se starši ne glede na izobrazbo dosti gibajo skupaj z otrokom in skrbijo za njegov zdrav način življenja, vendar kljub zadostnemu gibanju staršev kot najpogostejši vzrok za še več gibanja skupaj z otrokom navajajo pomanjkanje časa.
Ključne besede: predšolski otrok, gibalna/športna aktivnost, zdrav način življenja
Objavljeno: 06.09.2010; Ogledov: 1330; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (708,55 KB)

4.
VLOGA IN POMEN ŠPORTNE REKREACIJE V TURISTIČNIH PROGRAMIH ZDRAVSTVENE PREVENTIVE
Boštjan Buhin, 2011, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Diplomsko delo obravnava pomen telesnih aktivnosti, predvsem vadbe v fitnes centru, pri oblikovanju turističnih preventivnih zdravstvenih programov. Telesna aktivnost in zdrav način življenja postajata čedalje bolj pomembna pri ohranjanju zdravja in dobrega počutja tudi v pozni starosti. V diplomskem delu so najprej predstavljene vrste telesnih aktivnosti, pomen vadbe v fitnesu in njenih zvrsti (individualna in skupinska vadba) ter se osredotoči na vadbo v fitnesu v turističnih programih. Individualna in skupinska vadba v fitnesu sta prisotni že daljše obdobje v različnih fitnes centrih ter studiih. Fitnes vadba, kot primarna aktivnost turističnih programov zdravstvene preventive, je na turističnem trgu relativno nov pojav. V primarni raziskavi smo med zdraviliškimi gosti ugotavljali, kolikšen pomen ima fitnes za udeležence turističnih programov, kateri dejavniki vplivajo na turiste, da se odločajo za turistične programe, ki vključujejo fitnes vadbo. Ugotovili sem, da koriščenje turističnih programov, ki vključujejo fitnes ni tako odzivno kot bi pričakovali in si želeli.
Ključne besede: telesna aktivnost, vadba v fitnes centrih, zdrav način življenja, wellness, wellness turizem, aktivne počitnice, turistični program
Objavljeno: 21.07.2011; Ogledov: 2368; Prenosov: 162
.pdf Celotno besedilo (779,76 KB)

5.
Visok krvni tlak - tveganje našega časa
Tjaša Širovnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Visok krvni tlak je bolj kot samostojna bolezen, dejavnik tveganja, ki z ostalimi dejavniki tveganja vpliva na nastanek in razvoj srčno – žilnih bolezni in umrljivost. 90% arterijske hipertenzije opredelimo kot primarno ali esencialno, za katero pa ne moremo ugotoviti vzroka za nastanek, kar pa še ne pomeni, da vzroka za povišan krvni tlak ni. 10% arterijske hipertenzije lahko opredelimo kot posledico neke druge bolezni (npr. ledvičnih obolenj). Visok krvni tlak je najpogostejše bolezensko stanje v razvitih družbah. Ljudje se pogosto ne zavedajo, da imajo povišan krvni tlak, saj znaki niso značilni. Diplomsko delo predstavlja in opisuje visok krvni tlak in dejavnike tveganja v povezavi z njim. Sestavljeno je iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljen visok krvni tlak, kot dejavnik tveganja modernega časa, opisana je epidemiologija visokega krvnega tlaka, simptomi, oblike in diagnostika visokega krvnega tlaka, ter vloga in zdravstveno vzgojno delo medicinske sestre pri preprečevanju visokega krvnega tlaka in zdrav način življenja. Drugi, empirični del diplomskega dela predstavlja rezultate raziskave, ki je bila izvedena v občini Gornji Petrovci in sosednji občini Šalovci na Goričkem v Prekmurju. Raziskava je bila opravljena decembra 2010. V njej je sodelovalo 400 anketiranih iz omenjenih občin, in sicer 200 žensk in 200 moških. Rezultati so pokazali, da se večina udeležencev ankete zaveda pomembnosti zdravega načina življenja, vendar le – tega deloma upošteva.¬¬
Ključne besede: visok krvni tlak, dejavniki tveganja, zdrav način življenja, zdravstvena vzgoja.
Objavljeno: 27.09.2011; Ogledov: 2171; Prenosov: 467
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

6.
OZAVEŠČENOST LJUDI O POSLEDICAH VISOKEGA KRVNEGA TLAKA
Doris Marinšek, 2012, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: V diplomskem delu smo predstavili nevarnosti visokega krvnega tlaka, opisali krvni tlak, dejavnike, ki povzročajo visok krvni tlak, in posledice, ki lahko nastanejo zaradi visokega krvnega tlaka. Opisali smo zdravstveno-vzgojno delo diplomirane medicinske sestre in predstavili zdrav način življenja, ki ga medicinska sestra predstavi bolniku z visokim krvnim tlakom. Metode: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V empiričnem delu smo uporabili deskriptivno metodo dela. Kot raziskovalni instrument smo uporabili anketni vprašalnik, ki je vseboval 15 vprašanj. Raziskavo smo izvedli med 50 naključno izbranimi krajani v vasi Planina na Pohorju. Rezultati: Ugotovili smo, da anketirani imajo veliko informacij o visokem krvnem tlaku, 80 % anketiranih pozna simptome, ki se pojavijo ob visokem krvnem tlaku, in dejavnike, ki ga povzročajo. Vendar premalo vedo o posledicah, ki nastanejo zaradi visokega krvnega tlaka, saj za okvare vida in ledvic ve manj kot polovica anketiranih. Ugotovili smo, da anketirani ne živijo dovolj zdravega načina življenja in da se tisti anketirani, ki imajo visok krvni tlak, ne držijo vseh omejitev in zdravega načina življenja, kar nam pove podatek, da samo 7 anketiranih, ki imajo povišan krvni tlak, uživa sadje in zelenjavo vsaj 1-krat na dan, in da 7 anketiranih, ki imajo povišan krvni tlak, pije alkohol vsak dan. Razprava in zaključek: Visok krvni tlak je bolezen, o kateri je že veliko napisano, ljudje veliko vedo o dejavnikih, ki ga povzročajo, o načinih, kako krvni tlak znižati, vendar premalo o posledicah, ki lahko nastanejo. V večjih mestih so pogosto organizirana predavanja in delavnice na to temo, v manjših krajih in podeželju takih delavnic ni ali pa ljudje pogosto ne vedo zanje. Zato je preventivno delo diplomirane medicinske sestre pomembno, vendar bi se moralo izvajati pogosteje in tudi v manjših krajih.
Ključne besede: krvni tlak, arterijska hipertenzija, posledice, zdrav način življenja, zdravstvena vzgoja.
Objavljeno: 04.07.2012; Ogledov: 1772; Prenosov: 259
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

7.
Samopodoba in samospoštovanje čezmerno prehranjenih slušateljev v šoli zdravega hujšanja
Uroš Železnik, 2012, magistrsko delo

Opis: Telesna samopodoba in samospoštovanje sta pomembna vidika telesnega in duševnega stanja posameznika, saj predstavljata medsebojno povezano celoto. Prekomerna prehranjenost posameznikov pomeni problem sodobnega časa. Skrb za svoje telo, negovanje, vzdrževanje ter upoštevanje prehrambenih navad, ki so telesu in zdravju prijazne, pomenijo naklonjenost telesu, so ključnega pomena in sestavni del celotnega pozitivnega odnosa do sebe.
Ključne besede: Samopodoba, samospoštovanje, prekomerna prehranjenost, zdrav način življenja, zdravju škodljivo vedenje.
Objavljeno: 22.08.2012; Ogledov: 1844; Prenosov: 377
.pdf Celotno besedilo (726,10 KB)

8.
ZDRAV NAČIN ŽIVLJENJA S STALIŠČA UŽIVANJA TEKOČIN - KAJ IN KOLIKO PIJEJO UČENCI OSNOVNE ŠOLE FRAM
Tara Abraham, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Zdrav način življenja s stališča uživanja tekočin – kaj in koliko pijejo učenci Osnovne šole Fram je razdeljeno na dva dela – teoretični in empirični. V teoretičnem delu predstavljamo, kaj vse je pogojeno z zdravim načinom življenja, nekaj o pitju tekočin in zdravi prehrani ter predstavimo osnovno šolo Fram, s katero smo sodelovali v empiričnem delu. V drugem, empiričnem delu diplomskega dela predstavimo rezultate, podrobnejšo analizo in ugotovitve empirične raziskave, v kateri so sodelovali učenci vseh razredov Osnovne šole Fram. Z empirično raziskavo smo želeli proučiti kaj, kdaj in koliko pijejo anketirani učenci. Ali izbirajo bolj zdravo ali manj zdravo pijačo? Izvedeti smo želeli tudi, kakšno je njihovo znanje o pijačah. Zanimalo nas je tudi, v kolikšni meri na njihovo izbiro pijač in znanje o le-teh vplivata spol in triletje, ki ga obiskujejo. Ugotovili smo, da se pri izbiri pijače rezultati razlikujejo tako glede na spol kot tudi triletje, ki ga učenci obiskujejo. Vsi učenci, ne glede na spol ali triletje, pa so dobro seznanjeni o tem, katera pijača je najbolj zdrava.
Ključne besede: zdrav način življenja, zdrava prehrana, pitje, osnovna šola, učenci
Objavljeno: 07.10.2013; Ogledov: 941; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

9.
KAJ IN KOLIKO PIJEJO UČENCI NA OŠ ARTIČE
Simona Sotošek, 2013, diplomsko delo

Opis: Pričujoče diplomsko delo zaokrožata dve zaključeni celoti – teoretična in empirična. V teoretičnem delu je natančneje opredeljen zdrav način življenja s poudarkom na zdravem pitju. Slovenski osnovnošolci se v času svojega šolanja mnogokrat srečajo s spodbudo po pitju ustrezne količine pijače, saj je slednja nujno potrebna za vzdrževanje ravnovesja vode v telesu. Tudi Državni zbor Republike Slovenije je 22. 3. 2005 sprejel Resolucijo o nacionalnem programu prehranske politike (Uradni list RS, št. 39/2005), v kateri so zabeležena tudi priporočila ravnateljem izobraževalnih ustanov za zdravo uživanje pijače. Na osnovi teh priporočil in teoretičnih dognanj, je bila izpeljana empirična raziskava na OŠ Artiče (v njej so sodelovali vsi učenci OŠ, ki so bili na dan anketiranja prisotni pri pouku). Izsledki raziskav kažejo, da anketirani učenci dobro vedo, da je najbolj ustrezna izbira pijače navadna voda, katero tudi sami najpogosteje izberejo.
Ključne besede: Zdrav način življenja, zdrava prehrana, pitje, osnovna šola, znanje in ravnanje otrok
Objavljeno: 08.10.2013; Ogledov: 829; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

10.
VEDENJE IN RAVNANJE OSNOVNOŠOLCEV O ZDRAVI PREHRANI
Špela Lipovšek, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo ˝Védenje in ravnanje osnovnošolcev o zdravi prehrani˝ je sestavljeno iz dveh celot – teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili zdrav način življenja in dejavnike, ki omogočajo zdravo življenje vsakega posameznika. Velik poudarek je na tem, kaj naj bi zdrava prehrana bila, katere so sestavine zdrave prehrane ter kako se je potrebno prehranjevati. Natančneje smo predstavili resolucijo o nacionalnem programu prehranske politike, postavili pod drobnogled, kakšna je prehrana osnovnošolcev ter primerjali prehrano med mestno in primestno šolo. V empiričnem delu je bila v raziskavi uporabljena deskriptivna metoda pedagoškega raziskovanja. Predstavljamo rezultate empirične raziskave, vezane na teoretična spoznanja. Zanimalo nas je, kakšno je znanje osnovnošolcev o zdravi prehrani in kaj le-ti dejansko jedo. Predstavljena je analiza raziskovanja med učenci tretjega, petega, sedmega in devetega razreda mestne in primestne osnovne šole. Ugotavljamo, da je znanje osnovnošolcev o zdravi prehrani zelo dobro, vendar se dejansko osnovnošolci še vedno manj zdravo prehranjujejo.
Ključne besede: zdrav način življenja, zdrava prehrana, osnovna šola, šolska prehrana, učenci.
Objavljeno: 09.10.2013; Ogledov: 1056; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici