| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ZADOVOLJSTVO KUPCEV V TERENSKI PRODAJALNI INTER DISKONT
Metka Linasi, 2009, diplomsko delo

Opis: Cilj vsakega podjetja je doseči zadovoljstvo kupcev, kajti zadovoljni kupci so pravo bogastvo podjetja. Vendar to ni lahko, saj so podjetja soočena na eni strani z močno konkurenco, na drugi strani pa z vedno bolj zahtevnimi kupci, ki želijo za svoj denar dobiti kar največ. In prav zaradi naraščajoče konkurence je vedno bolj pomembno, da si podjetja prizadevajo čim bolje spoznati svoje kupce, njihova pričakovanja ter čim bolje zadovoljiti njihove potrebe, kajti le zadovoljni kupci bodo ostali zvesti podjetju in se bodo vanj ponovno vračali. Na zadovoljstvo kupcev vpliva skupina dejavnikov in ne le samo kakovost in cena izdelka. Zato je pomembno, da se podjetje teh dejavnikov zaveda in jih upošteva pri uresničevanju svoje poslovne strategije. Le tako bo lahko kupcem zagotovilo večjo mero zadovoljstva in s tem tudi večjo mero njihove zvestobe. Analiza rezultatov raziskave med kupci podjetja Inter Diskont kaže, da so kupci na splošno zadovoljni s terenskima prodajalnama tako v Krškem kot v Murski Soboti, ki sta bili vključeni v raziskavo, kar predstavlja dobre temelje za uspešno poslovanje podjetja v prihodnosti. Vendar pa so kupci navedli tudi nekaj predlogov za spremembe in nekaj nezadovoljstva z določenimi dejavniki, ki bi jih podjetje lahko spremenilo ter izboljšalo in s tem še povečalo trenutno zadovoljstvo svojih kupcev.
Ključne besede: Kupci, zadovoljstvo kupcev, pričakovanja, zaznave, merjenje zadovoljstva kupcev, anketa o zadovoljstvu kupcev, Inter Dikont.
Objavljeno: 01.12.2009; Ogledov: 3120; Prenosov: 725
.pdf Celotno besedilo (280,16 KB)

2.
3.
LOJALNOST ODJEMALCEV MARCHE RESTAVRACIJ V SLOVENIJI
Polonca Cugmas, 2011, diplomsko delo

Opis: V današnjem času se podjetja vse bolj zavedajo, da je njihov uspeh na trgu odvisen od spoštovanja in lojalnosti odjemalcev, ki si jo zagotavljajo z vrhunskimi izdelki in storitvami. Le odjemalec, ki je nad zaznano kakovostjo izdelka ali storitve navdušen, saj preseže njegova pričakovanja, je zadovoljen odjemalec. Zadovoljen odjemalce se tako odloči za ponovni nakup in priporoča podjetje, saj je manj občutljiv na ponudbo konkurence. Že 5% rast stopnje lojalnosti lahko podvoji dobičkonosnost podjetja, zato so lojalni odjemalci neprecenljiva vrednost za vsako podjetje, sploh na trgu zaostrene konkurence. Lojalnost prinaša številne prednosti in koristi (dobiček iz prodaje, dobiček iz zmanjšanja operativnih stroškov in dobiček iz dajanja priporočil) za njeno doseganje pa se je potrebno ves čas truditi. Treba jo je spremljati z meritvami, redno opravljati podrobne raziskave, ki odkrijejo pomanjkljivosti in vzroke nelojalnosti, skratka podjetje se mora poglobiti v odnose z odjemalci na vseh ravneh vodstva, saj bodo takšni odnosi izgrajeni na zaupanju in bodo vodili k dolgoročnemu odnosu in posledično k večjemu uspehu podjetja. V diplomski nalogi smo na podlagi teoretičnih izhodišč opredelili zadovoljstvo, lojalnost in storitve. Preučili različne komponente lojalnosti (zadovoljstvo, zadržanje in priporočila) ter njihovo medsebojno vplivanje na lojalnost odjemalcev. V empiričnem delu, smo s pomočjo pridobljenih podatkov ankete, ki smo jo izvedli med odjemalci podjetja Marche v Sloveniji, preverjali trenutno stanje pomembnosti in zadovoljstvo odjemalcev s posameznimi elementi ponudbe ter na osnovi tako pridobljenih podatkov izračunali lojalnost s pomočjo indeksa lojalnosti odjemalcev. Ugotovili smo, da ima podjetje Marche v Sloveniji večino zelo zadovoljnih in zadovoljnih odjemalcev, ki se redno vračajo v restavracijo in jo priporočajo svojim prijateljem, sorodnikom in znancem, kar vodi do visoke lojalnosti njihovih odjemalcev. Na lojalnost odjemalcev najbolj vplivajo naslednji elementi ponudbe: svežina izdelkov, preglednost ponudbe ter notranja urejenost objekta. Najmanjši vpliv na lojalnost odjemalcev pa imajo cene, število parkirnih prostorov ter informacije o objektu na poti do njega.
Ključne besede: Zadovoljstvo, pričakovanja, zaznave, nezadovoljstvo, zadržanje odjemalcev, priporočila odjemalcev, lojalnost odjemalcev, indeks lojalnosti odjemalcev, zadovoljstvo in lojalnost, dobičkonosnost, storitve, Marche restavracije.
Objavljeno: 09.05.2011; Ogledov: 1978; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (4,61 MB)

4.
PRIPOMOČKI ZA POUK MATEMATIKE ZA SLEPE, SLABOVIDNE IN OTROKE Z MOTNJAMI V DUŠEVNEM RAZVOJU
Katja Malajner Cimperc, 2015, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu bomo izdelali tipne številke, namenjene njihovemu spoznavanju pri pouku matematike. Izdelane bodo tako, da jih bodo lahko uporabljali slepi in slabovidni otroci, vključeni v večinske šole, in tudi otroci z motnjami v duševnem razvoju, ki so vključeni v prilagojeno izobraževanje z znižanim izobrazbenim standardom. Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični, empirični in praktični del. V teoretičnih izhodiščih so predstavljene značilnosti slepih in slabovidnih otrok ter otrok z okvaro vidne funkcije. Opisane so tudi značilnosti otrok z motnjami v duševnem razvoju, značilnosti tipnega zaznavanja, pomen igre za učenje in učenje matematike. V prvem poglavju, namenjenemu slepim, slabovidnim in otrokom z okvaro vidne funkcije, je zapisana definicija omenjene skupine, podrobno so predstavljene tudi njene značilnosti. Opisani so pristopi pri obravnavi in izobraževanju slepih, slabovidnih in otrok z okvaro vidne funkcije. Naslednje poglavje obravnava razvojne in učne značilnosti otrok z motnjami v duševnem razvoju. Nekaj je zapisano o izobraževanju in prilagoditvah pri pouku za otroke z motnjami v duševnem razvoju. V nadaljevanju je predstavljenih nekaj osnovnih značilnosti zaznavanja, vloga čutil, tipno-kinestetični razvoj in razvijanje tipne zaznave. Prav tukaj je navedenih nekaj vaj za razvijanje tipa. Sledi poglavje, v katerem pišemo o pomenu igre za učenje, o usmerjeni igri, pomenu didaktičnih igrač, vlogi odraslega v otrokovi igri in igračah, ki so primerne za slepe, slabovidne in otroke z okvaro vidne funkcije. Zadnje poglavje v teoretičnih izhodiščih je namenjeno učenju matematike. Tukaj najdemo razlago pojma številka, pridobivanje prvih številk, štetje v obsegu do 10 in prirejanje množic. V empiričnem delu je opisan potek in način izdelave tipnih številk, predstavljeni so uporabljeni materiali ter njihova uporabnost. Raziskovalni del je opredeljen s cilji, raziskovalnimi vprašanji, uporabljenimi metodami, z dobljenimi rezultati, do katerih smo prišli s pomočjo neposrednega dela in opazovanja učencev, ter z njihovo interpretacijo. Praktični del smo izvedli na Osnovni šoli Gustava Šiliha Maribor, in sicer v prilagojenem izobraževalnem programu z znižanim učnim standardom. Naš namen je bil ustvarjene izdelke prenesti v prakso, da bi služili pri vsakodnevnem izvajanju pouka slepih in slabobidnih otrok, otrok z motnjami vidne funkcije ter otrok z motnjami v duševnem razvoju. Z empiričnim delom smo želeli ugotoviti ustreznost uporabljenih pristopov in materialov. Med preizkusom smo prišli do novih spoznanj in možnosti, tako da lahko izdelavo tipnih številk v prihodnje še nadgradimo.
Ključne besede: Slep in slaboviden otrok, otrok z okvaro vidne funkcije, otrok z motnjo v duševnem razvoju, igra in pomen igre pri otroku, tipne zaznave, učenje matematike.
Objavljeno: 13.10.2015; Ogledov: 1347; Prenosov: 225
.pdf Celotno besedilo (26,42 MB)

5.
Vprašanje prezrtja spremembe pri preiskovanju kaznivih dejanj : diplomsko delo univerzitetnega študija
Teja Primc, 2012, diplomsko delo

Opis: Poznavanje povezanosti med zaznavanjem, spominom in pozornostjo ter njihovih pomanjkljivosti, je ključnega pomena za opredeljevanje verodostojnosti pričanja očividcev in osumljencev kaznivih dejanj. V teoretičnem delu diplomske naloge so opredeljeni proces zaznavanja, delovanje spomina kot del zaznavanja in pozornost, ki omogoča, da se ukvarjamo le s pomembnim delom informacij iz okolja. Nadaljevanje naloge obsega dejavnike, ki vplivajo na pričanje, kjer smo izpostavili vpliv spola in starosti na zaznavanje in delovanje spomina. Podrobneje smo opredelili tudi pojem prezrtja spremembe, kot izhodiščne teme za izdelavo eksperimenta. Z izvedbo eksperimenta smo skušali ugotoviti razliko med spoloma in v starosti pri zaznavi sprememb v vizualni okolici. Sodelovalo je 8 moških in 7 žensk, v starostnem razponu med 18 in 84 leti. Udeležence, ki so bili naključni mimoidoči, smo na ulici spraševali za pot do bližnje stavbe. Po približno 15 sekundah pogovora sta se med mimoidočim in sogovorcem sprehodila dva druga igralca, ki sta nosila veliko iverno ploščo. Med to interakcijo smo izvedli zamenjavo prvega sogovornika s četrtim igralcem, ki je hodil vzporedno z nosilcema iverne plošče. Rezultati so pokazali, da je le tretjina mimoidočih opazilo zamenjavo sogovornika. Preostali, ki spremembe niso zaznali, so nadaljevali s pogovorom, kot da se ni nič zgodilo. Večinoma so bile ženske tiste, ki so opazile spremembo, prav tako so pri opisovanju le-te navedle več podrobnosti kot moški. Spremembe niso zaznali posamezniki, starejši od 40 let ali mlajši od 30 let. Tisti, ki spremembo so zaznali, so bili stari med 30 in 40 let.
Ključne besede: kazniva dejanja, preiskovanje, pričanje, očividci, zaznavanje, zmotne zaznave, spomin, pozornost, diplomske naloge
Objavljeno: 20.03.2013; Ogledov: 940; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (3,15 MB)

6.
ZAZNAVANJE UČITELJEVE KOMUNIKACIJE V REZREDU S STRANI UČENCEV IN UČITELJA
Katja Simonišek, 2013, diplomsko delo

Opis: Komunikacija v razredu sestoji iz dopolnjevanja, sodelovanja ter vzajemnih odnosov med učitelji in učenci. Zelo pomembno vlogo imajo skladne zaznave učencev in učiteljev, ki postopoma pripeljejo ene in druge na višjo raven komunikacije v razredu. Diplomsko delo obravnava zaznavanje učiteljeve komunikacije v razredu s strani učencev in učitelja. V teoretičnem delu so predstavljeni medosebna komunikacija v razredu in njene podvrste, dejavniki, ki vplivajo na komunikacijo pri pouku, učiteljeve komunikacijske spretnosti v povezavi z vplivi pojmovanj in pričakovanj, zaznave komunikacije ter razvijanje učinkovitega sodelovanja v razredu. Empirični del temelji na raziskovanju zaznav učiteljeve komunikacije v razredu ter ugotavljanju razlik med zaznavami učencev in učiteljev ter razlikami glede na spol in učni uspeh. Podatke sem zbirala z anketnim vprašalnikom z ocenjevalno lestvico od 1 do 5 in z intervjujem učiteljice, s pomočjo vprašanj o samozavedanju lastnih komunikacijskih spretnosti. V raziskavo je bilo zajetih sedem oddelkov petih in šestih razredov ter njihove razredne učiteljice. Rezultati so pokazali, da prihaja do razlik v zaznavanju komunikacije tako med učenci in učiteljicami kot tudi med učenci glede na spol in učni uspeh.
Ključne besede: razredna komunikacija, zaznave učencev in učiteljev, medosebni odnosi, komunikacijske spretnosti.
Objavljeno: 23.09.2013; Ogledov: 1789; Prenosov: 324
.pdf Celotno besedilo (439,41 KB)

7.
Vpliv alkohola na zanesljivost pri nošenju in prenosu orožja
Goran Maršič, 2015, diplomsko delo

Opis: Pri policijskem delu se pogosto srečujemo z obravnavo kršitev povezanih s prekomernim uživanjem alkohola. V preteklosti je bila večina teh primerov povezanih s kršitvami cestno-prometnih predpisov in prekrškov povezanih s takimi in drugačnimi kršitvami javnega reda in miru. V nadaljevanju, s spremembo Zakona o prekrških, prekrškovni inšpektorji obravnavajo kršitve, ki so jih policisti na terenu zaznali, zanje pa niso bili predpisani ukrepi izdaje plačilnega naloga temveč prekrškovne odločbe v hitrem postopku. V teh primerih prekrškovni inšpektorji veliko energije vlagajo v dokazovanje posameznih navedb policistov, ki so ob obravnavi kršitve, na kraju in ob času prekrška jasne, pri pisanju odločbe in zagotavljanju dokazov oziroma pri odločanju pa izjemno skope. Tudi na področju orožnega prava v policiji smo večkrat pojasnjevali elemente kršitev Zakona o orožju, ki se nanašajo na nošenje in prenos orožja ali njegovo posest in zanesljivost posameznika pri tem. Zlasti je bilo to povezano z zanesljivostjo zaradi vpliva alkohola pri kršitelju, ki je v času nošenja ali prenosa orožja bil pod vplivom alkohola. Dileme so izpostavljali tako prekrškovni inšpektorji na policijskih upravah, kot lovske in strelske organizacije. S sodelovanjem z Ministrstvom za notranje zadeve, Direktoratom za upravne notranje zadeve, migracije in naturalizacijo smo večkrat pojasnjevali dileme policistov in tako olajšali obravnavo kršitev, pripomogli pa tudi k enaki razlagi in razumevanju Zakona o orožju. Nenazadnje pa smo interesnim skupinam (Lovska zveza, Strelska zveza in drugi) in posameznikom zagotovili zakonito in korektno obravnavo. Menimo, da je pojem zanesljivosti v povezavi z uživanjem alkohola v preteklosti povzročal neželene in nepotrebne dileme ter napake v postopkih. Strinjamo pa se, da nezanesljiv posameznik ob posedovanju orožja, predstavlja veliko nevarnost sebi in družbi. Enako pa ne moremo spregledati, da neupravičeno sankcioniran posameznik tudi ni zadovoljen z obravnavo in ukrepi celotnega sistema, ki skrbi za varnost in zakonitost.
Ključne besede: zaznave, vid, sluh, čutila, alkohol, orožje, strelno orožje, diplomske naloge
Objavljeno: 21.08.2015; Ogledov: 920; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (526,46 KB)

8.
Apreciacija kot skladnost doživljanja glasbenih in likovnih umetnin
Matjaž Duh, Janja Črčinovič Rozman, 2007, pregledni znanstveni članek

Opis: Avtorja v članku obravnavata čutne zaznave in doživljajsko dimenzijo pri povezovanju doživljanja glasbenih in likovnih umetniških sporočil pri učencih na razredni stopnji osnovnošolskega izobraževanja. V opisani raziskavi namenjata posebno pozornost aktivnemu sprejemanju ekspresije izbranih umetniških del iz likovne in glasbene svetovne zakladnice ter podoživetemu ustvarjalnemu reagiranju nanje. Čutne zaznave in z njimi povezana čustva, ki jih glasba sproža v poslušalcih z doživljanjem glasbenih elementov in struktur, so na področju likovne umetnosti povezani s podoživljanjem izraznosti, ki temelji na soodvisnosti likovnih elementov. V empirični raziskavi, katere cilj je bil ugotavljanje sposobnosti otrok v ponotranjenem doživljanju in povezovanju likovnega in glasbenega področja, proučujeta avtorja predvsem doživljanje in odzivanje na predstavljena glasbena in likovna dela. Praktično preverjanje teoretičnih predpostavk je bilo izpeljano na vzorcu otrok razredne stopnje osnovne šole, starih šest in enajst let. Pri povezovanju sočasnega doživljanja glasbenih in likovnih del je bila v polovici izbranih primerov ugotovljena statistično pomembna razlika v doživljanju med kategorijama mlajših in starejših učencev.
Ključne besede: čutne zaznave, umetniška dela, likovne umetnine, glasbene umetnine, estetsko doživljanje, sočasnost doživljanja, glasbena vzgoja, likovna vzgoja, osnovna šola
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 512; Prenosov: 17
URL Povezava na celotno besedilo

9.
Dojemanje optičnih iluzij pri pouku likovne umetnosti, učencev v 6. in 7. razredu redne osnovne šole in osnovne šole s prilagojenim programom
Sabina Mlakar, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava problematiko optičnih iluzij, njihovo dojemanje in predstavlja razlike med redno osnovno šolo ter osnovno šolo s prilagojenim programom z nižjim izobrazbenim standardom, ki jo obiskujejo učenci s posebnimi potrebami. Želela sem ugotoviti, ali bi bilo za učence dobro, da bi optične iluzije uveljavili kot temo pri pouku likovne umetnosti in kako. Najprej sem raziskala, kaj so optične iluzije, kako nastanejo, kje so njeni začetki in katere tipe poznamo. Ker sem se poglobila v način dojemanja optičnih iluzij na različnih šolah oz. med šolama z različnima programoma, sem predstavila tudi motnje učencev s posebnimi potrebami. Pojasnila sem, kam jih vključujemo, in izpostavila skupino otrok z motnjami v duševnem razvoju, saj je teh največ na OŠPP. Izpostavila sem senzorični in nevrološki način dojemanja – videnja, zato da lahko razumemo, kje in kako prihaja do razlik med učenci. Predstavljene so različne terapije za učence s posebnimi potrebami. Primerjala sem kurikule za likovno umetnost na Nizozemskem, Irskem in v Sloveniji ter izpostavila tudi glavne točke slovenskega kurikula za likovno umetnost, ki ga uporabljajo na OŠPP. Za raziskavo sem pripravila anketni vprašalnik s slikovnimi primeri ter uporabila deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo raziskovanja. Ugotovila sem, da učenci optičnih iluzij ne poznajo, da jih zanimajo in so jim všeč. Obstaja razlika med šolama, ki je teoretično podkrepljena. Učenci s primanjkljaji na posameznih področjih (senzoričnih ali nevroloških) imajo več težav v dojemanju slik in ostalih primerov iluzij. Menim, da bi bilo vsem učencem v pomoč, da bi optične iluzije vključili v učni program v večji meri, saj je izvedba naloge v tej temi možna na več načinov in v več poglavjih učnega načrta.
Ključne besede: optične iluzije, »op art«, otroci s posebnimi potrebami, senzorične in nevrološke zaznave, terapije, kurikul
Objavljeno: 23.08.2018; Ogledov: 259; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (2,45 MB)

10.
Neinvazivna tehnologija za diagnostiko atrijske fibrilacije z oscilometrično metodo
Almir Softić, 2018, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Nekatere neinvazivne tehnologije oscilometrično izmerjenega krvnega tlaka omogočajo tudi diagnosticiranje atrijske fibrilacije (AF). Namen študije je bil ugotoviti senzitivnost in specifičnot te tehnologije pri mlajših zdravih preiskovancih in pri hospitaliziranih bolnikih. Prav tako smo simulirali napake pri merjenju, ki bi lahko privedle do napačno zaznane AF. Metodologija: Uporabljali smo aparat Microlife, model BP A150. Preiskovancem in bolnikom smo izmerili tlak z aparatom in si beleţili, v katerih primerih pokaţe prisotnost AF. AF smo potrdili ali zavrgli z ustreznimi bolnišničnimi diagnostičnimi metodami. Senzitivnost in specifičnost aparata smo izračunali z diagnostičnim statističnim testom MedCalc. Rezultati: Pri hospitaliziranih bolnikih (n=30) ugotavljamo senzitivnost 100% in specifičnost 100%. Polovica hospitaliziranih bolnikov (n=15) je ţe imela potrjeno AF. Pri mlajših preiskovancih je aparat diagnosticiral samo eno pozitivno meritev, verjetno v epizodi paroksizmalne AF ali normalne fiziološke spremembe ritma. Poznejša diagnostika z EKG je pokazala normalen sinusni ritem, prav tako diagnostika z Microlife aparatom. Simulacije napak pri merjenju se pojavijo glede na dražljaje. Do laţnega izpisa AF nam je uspelo priti le pri potrkavanju s prsti po senzorju. Ugotavljamo, da je aparat primeren za diagnostiko predvsem v bolnišničnem okolju. Diskusija in zaključek: Naprava se je izkazala za uspešno pri zaznavanju AF in ima velik potencial za uporabo pri presejalnih testih.
Ključne besede: oscilometrično merjenje krvnega tlaka, presejalni testi, atrijska fibrilacija, medicinska tehnologija, zaznave motenj srčnega ritma, medicinske naprave, kardiologija
Objavljeno: 15.11.2018; Ogledov: 391; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici