1. Barve v marketinguVanessa Konečnik Flakus, 2024, diplomsko delo Opis: Z izbiro pravilnih barv lahko podjetje dosega vrhunske rezultate. Barve niso le del logotipa ali blagovne znamke, temveč predstavljajo ključni dejavnik za uspeh. Predmet obravnave diplomskega dela je preučevanje povezave barv z različnimi področji v marketingu. V diplomskem delu smo najprej opredelili simboliko barv, njihove psihološke in fiziološke učinke ter vpliv na čustva in percepcijo posameznikov. Raziskali smo, kako določene barve sprožajo različne čustvene odzive, kar je ključnega pomena za trženje in oblikovanje blagovnih znamk.
Analizirali smo zaznavanje barv pri ljudeh in živalih, osredotočili pa smo se na pse, delfine in čebele, da bi predstavili različne načine zaznavanja barv. Predstavili smo barvne kontraste in načine pridobivanja naravnih in umetnih barvil. Pomemben vidik raziskave je povezava med barvami in različnimi kulturami. Barve imajo različne pomene v različnih kulturah, kar je ključno za podjetja, ki delujejo na mednarodnih trgih.
Podrobno smo obravnavali tudi povezavo med barvami različnih embalaž in kako podjetja predstavljajo svoje blagovne znamke z uporabo barv in barvnih kombinacij. Uporaba barv na embalaži lahko močno vpliva na zaznavanje izdelka in na odločitev potrošnika za nakup. Poudarili smo, kako pomembno je, da se barve spletnih strani povežejo z barvami blagovnih znamk za večjo prefinjenost in eleganco. Barvno usklajeni spletni vmesniki lahko izboljšajo uporabniško izkušnjo in povečajo zvestobo strank.
Na koncu smo predstavili trende barv leta 2023 in njihov vpliv v avtomobilski industriji. Trendi se nenehno spreminjajo, zato je pomembno, da podjetja ostajajo v koraku s temi spremembami za ohranjanje konkurenčnosti na trgu. Ključne besede: barve, marketing, zaznavanje barv, embalaža, blagovne znamke Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 6 Celotno besedilo (2,39 MB) |
2. Zaznavanje in dojemanje barv : magistrsko deloLavra Smoljanović, 2018, magistrsko delo Opis: Barve spremljajo človeka skozi vso zgodovino in skozi vsa življenjska obdobja. V različnih obdobjih so bile tudi statusni simboli socialnih slojev ali mitoloških prepričanj. Barvne kombinacije, ki jih srečamo, nas čustveno nagovorijo, kajti dojemanje barve je vedno in izključno samo čutno doživetje. Različne barvne kombinacije lahko na nas delujejo prijetno, lahko pa nas pustijo hladne ali se nas celo neprijetno dotaknejo. To je bilo izhodišče za pisanje magistrskega dela. Z izbranimi dvanajstimi barvnimi odtenki in pripravljenim anketnim vprašalnikom sem opravila raziskavo o zaznavanju in dojemanju barv. V raziskavi je zajet vzorec populacije, ki zajema tako ženske kot moške različnih generacij. Iz raziskave je mogoče ugotoviti priljubljenost posameznih barv tako v materialnem, oblikovalskem, kot tudi duhovnem smislu. Rezultati raziskave so ovrednoteni in primerjani glede na starostna obdobja in spol udeležencev, saj se ti med seboj razlikujejo, narejena je tudi primerjava z raziskavami iz preteklosti. Ključne besede: barve, zaznavanje barv, dojemanje barv, priljubljenost barv Objavljeno v DKUM: 01.10.2018; Ogledov: 1623; Prenosov: 230 Celotno besedilo (4,95 MB) |
3. Napolnjenost steklenice kot model odzivnosti receptorjev za barvni vidMatej Erjavec, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu obravnavam fizikalni vidik barvnega vida. Izmeril sem spektre svetlobe odbite od zeleno, rdeče, rumeno, oranžno in rjavo obarvane površine. Iz intenzitete odbite svetlobe pri dani valovni dolžini in spektralne občutljivosti čepkov sem izračunal relativno vzbuditev posameznih vrst čepkov. Predlagal sem model delno napolnjenih steklenic, kjer napolnjenost ponazarja vzbuditev posameznih vrst čepkov. Model dijakom omogoča lažje razumevanje detekcije svetlobe. Relativno napolnjenost steklenic povežem z vtisom barve v možganih in razložim, kdaj vidimo rjavo. Pokažem, da so v primeru, ko opazujemo oranžno telo, čepki relativno enako vzbujeni, kot če opazujemo rjavo, le absolutno so veliko manj vzbujeni.
Pregledal sem, kako zaznavo barve opisujejo slovenski učbeniki za osnovne in srednje šole. V nobenem učbeniku nisem zasledili, da bi se pri zaznavanju barvnih odtenkov posvetili vsem trem parametrom, ki so za zaznavanje barv pomembni: barvi svetlobe, nasičenosti in intenziteti svetlobe. Z modelom delno napolnjenih steklenic pa lahko upoštevamo vse parametre. Opozoril sem tudi na nekatere napake in nedosledno rabo izrazov, ki se uporabljajo v učbenikih.
Da sem preveril, ali je model delno napolnjenih steklenic uporaben v šoli, sem izvedel pedagoški eksperiment. Dijake sem razdelil v dve skupini. V kontrolni skupini sem barvni vid razlagal tako, kot je zapisano v veljavnih učbenikih, v eksperimentalni skupini pa sem uporabil model napolnjenih steklenic. S predtestom sem potrdil, da je predznanje dijakov v obeh skupinah približno enako, s potestoma pa preveril znanje obeh skupin in ugotovil, da so dijaki v eksperimentalni skupini dosegli višjo raven znanja, obenem pa je pridobljeno znanje dolgotrajnejše. Ključne besede: zaznavanje barv, rjava barva, napolnjenost steklenic kot model vzbuditve čepkov, pedagoški eksperiment Objavljeno v DKUM: 20.06.2016; Ogledov: 1738; Prenosov: 168 Celotno besedilo (1,85 MB) |
4. Vidnost in prepoznavnost policijskih vozilIgor Areh, Suzana Kundija, 2009, objavljeni strokovni prispevek na konferenci Opis: Intervencijska vozila v Sloveniji niso dobro označena. Z upoštevanjem izkušenj drugih držav in znanstvenih spoznanj s področja psihologije prometa in barv, bi lahko policijska vozila označili tako, da bi bila bolj vidna in prepoznavna. V članku na kratko predstavljava bistvena strokovna spoznanja o označevanju intervencijskih vozil in podajava osnutek novega načina barvnega označevanja policijskih vozil. Ključne besede: policija, policijska vozila, barve, zaznavanje barv, vidnost, primerjave Objavljeno v DKUM: 04.06.2012; Ogledov: 1649; Prenosov: 109 Celotno besedilo (2,11 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |