| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
DOLOČANJE CEN NA PRIMERU PODJETJA EUROSPORT-TRADE D.O.O.
Anja Štravs, 2013, diplomsko delo

Opis: Danes se trgovska podjetja borijo s splošnim zmanjšanjem prodaje, hudo konkurenco, nelikvidnostjo in še čem. V tem boju so nekatera bolj, nekatera manj aktivna. Ena izmed smiselnih aktivnosti, v želji po sledenju ciljev, je premišljeno oblikovanje prodajnih cen, ki bi odjemalce prepričale za nakup. To je predvsem pomembno v trgovini na drobno, saj ima odjemalec neposreden stik z izdelkom in ceno hkrati. Cena, ki je po odjemalčevem mnenju previsoka glede na koristi, pridobljenega izdelka, odjemalca odvrne od nakupa. Podjetja, ki se zavedajo resnosti vpliva prodajne cene na odjemalce raziskujejo trg, poznajo svojo ciljno skupino in konkurenco. V teoretičnem delu diplomskega seminarja sem preučila teorijo prodajnih cen in metode oblikovanja cen ter poudarila, da je določitev primerne cene pomemben dejavnik, ki odjemalca prepriča oz. ga odvrne od nakupa. Od takšnih odločitev pa je odvisna uspešnost podjetja. Ciljna skupina podjetja Eurosport trade je dobro informirana o možnostih, med katerimi izbirajo, ko so odločajo za nakup, zato je še toliko bolj pomembno, da podjetje pozna mnenje odjemalcev ter vrednost izdelkov, ki jo odjemalci zaznajo. V empiričnem delu sem na primeru prikazala, da podjetje za večji del izdelkov določa cene s pomočjo metode na osnovi zaznane vrednosti izdelka pri odjemalcu, za katero menim da je ustrezna in bo podjetju pripomogla k doseganju zastavljenih ciljev tudi v bodoče.
Ključne besede: prodajna cena, stroški, zaznana vrednost izdelka, odjemalci
Objavljeno v DKUM: 12.11.2013; Ogledov: 1829; Prenosov: 265
.pdf Celotno besedilo (607,20 KB)

2.
PRIMERJAVA ZAZNANE VREDNOSTI IZDELKOV V RAZLIČNIH KULTURNIH OKOLJIH
Sebastian Koren, 2010, diplomsko delo

Opis: Zaznana vrednost izdelka je razlika med vsemi zaznanimi žrtvami in koristmi določenega izdelka ter nam pove, kolikšno vrednost posameznik le-temu pripisuje. V teoretičnem delu naloge smo predstavili osrednja izhodišča, ki se nanašajo na obravnavano temo. Osrednji namen praktičnega dela diplomske naloge pa je bil primerjati zaznano vrednost energijske pijače Red Bull, trgovske verige H&M ter frizerskih storitev med Dunajem, Budimpešto in Mariborom. Dodatno nas je zanimalo še, kako anketiranci v izbranih treh mestih ocenjujejo vrednost preučevanih izdelkov. V diplomski nalogi smo uspeli doseči vse zastavljene cilje, vendar nam je uspelo potrditi zgolj štiri izmed devetih hipotez, ki smo si jih postavili v uvodu. Ugotovili smo, katere so po mnenju anketirancev najpomembnejše koristi in žrtve energijske pijače Red Bull, trgovske verige H&M ter frizerskih storitev in da so te povečini enotne med tremi mesti. Zanimalo nas je tudi, ali se zaznana vrednost obravnavanih izdelkov razlikuje med spoloma, pri čemer se je statistično značilna razlika v zaznani vrednosti med spoloma pokazala zgolj v primeru Red Bulla v Budimpešti in frizerskih storitev v Mariboru. Rezultati raziskave so pokazali, da se zaznana vrednost energijske pijače Red Bull, prodajne verige H&M ter frizerskih storitev pri posameznikih, starih od 19 do 26 let med Dunajem, Budimpešto in Mariborom statistično značilno ne razlikuje. Razen v primeru frizerskih storitev med Dunajem in Mariborom ni bilo nobene statistično značilne razlike v splošni oceni vrednosti obravnavanih izdelkov med preučevanimi mesti. Čeprav je raziskava pokazala, da ni nobene statistično značilne razlike v zaznani in splošni oceni vrednosti energijske pijače Red Bull, prodajne verige H&M ter frizerskih storitev med Dunajem, Budimpešto in Mariborom, je na takšen rezultat lahko vplivalo več dejavnikov. Eden izmed teh je lahko premajhen statistični vzorec; povsem upravičeno lahko sklepamo, da bi bil rezultat raziskave nekoliko drugačen, če bi bil vzorec večji. Prav tako je verjetno, da bi razlike v zaznani vrednosti bile statistično značilne, če bi v vzorec bile vključene vse starostne skupine. Na splošno je bil osnovni namen diplomske naloge predstaviti problematiko zaznane vrednosti izdelkov ter vpeljati idejo, da se le-ta lahko tudi pri standardiziranih izdelkih v različnih kulturnih okoljih razlikuje. Prepričani smo, da smo z diplomsko nalogo ta namen tudi dosegli.
Ključne besede: zaznane koristi, zaznane žrtve, zaznana vrednost izdelka, posledice zaznane vrednosti izdelkov, Red Bull, H&M, frizerske storitve, Dunaj, Budimpešta, Maribor.
Objavljeno v DKUM: 22.09.2010; Ogledov: 3554; Prenosov: 686
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici