SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Vrednost blagovne znamke H&M v očeh odjemalcev
Bernarda Rek, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela, na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu sem podrobneje opisala različne opredelitve blagovne znamke in elemente, ki sestavljajo vrednost blagovne znamke. Znamka je ime, izraz, simbol, oblika ali kombinacija naštetega, namenjena prepoznavanju izdelka ali storitve enega ali skupine prodajalcev in razlikovanju izdelkov ali storitev od konkurenčnih. Vrednost blagovne znamke sestavljajo zvestoba znamki, zavedanje znamke, zaznana kakovost, asociacije v zvezi z znamko in druge vrednosti, kot so patenti, zaščitena znamka in odnosi na prodajni poti. Elementi so med seboj povezani in vplivajo en na drugega. V praktičnem delu pa sem naredila raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika. Na začetku diplomskega dela sem si postavila trditve. Potrdila sem lahko le eno trditev od štirih. Predvidevam, da je razlog ta, da je bil vzorec anketiranih majhen ter da sem bila omejena na določeno geografsko področje. Z raziskavo sem ugotovila, da je zavedanje obstoja blagovna znamka H&M zelo visoko. Ker sem delala raziskavo na začetku novega študijskega leta, mi je anketni vprašalnik izpolnilo največ študentov. Cena je še vedno eden izmed pomembnih dejavnikov, na podlagi katerega se odjemalci odločijo za nakup. Kljub temu se večini anketirancev zdi, da je cena glede na raven kakovosti še vedno visoka v prodajalni H&M. Blagovna znamka H&M v današnji zasičenosti z modnimi blagovnimi znamkami pridobiva na vrednosti. Pri ustvarjanju blagovne znamke H&M so pozorni na dogajanje v družbi in na spremembe okrog njih. Njihov glavni cilj je uresničevati slogan »Moda in kakovost za najboljšo ceno«.
Ključne besede: Blagovna znamka, vrednost blagovne znamke, zvestoba znamki, zavedanje znamke, zaznana kakovost, asociacije z znamko, zaščitena znamka, proizvajalci, odjemalci.
Objavljeno: 29.06.2009; Ogledov: 3186; Prenosov: 641
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

2.
ZAZNANA VREDNOST STORITEV V SLOVENSKIH KNJIŽNICAH
Dino Markovinovič, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Zaznana vrednost uporabnikov storitve je zelo pomembna pri izvajanju in izpopolnjevanju le-te s strani izvajalca. Brez raziskave s katero ugotovimo kako uporabniki zaznavajo našo storitev ne moremo dolgorocno poslovati. Saj se moramo nenehno prilagajat uporabnikom, saj se ti spreminjajo s casom ravno tako pa njihove potrebe in želje. Potrebno je razumeti naše uporabnike. Posredovanje storitev, ter skrb za kakovost storitev sta pomembni vrednosti za uporabnika storitev knjižnice. Dostaviti vrednost za odjemalce je pomembnejša strategija vse storitvenih dejavnosti. V primeru knjižnice Ekonomsko-poslovne fakultete sklepam, da uporabnikom ambient, lokacija knjižnice ter dostop do elektronskih virov podatkov oziroma gradiv pomeni realtivno veliko. Zaposleni v knjižnici morajo namrec storitve knjižnice posredovati na drugacen nacin, kot pa so jih pred 30 leti. Knjižnice imajo druge vrste uporabnikov, mlajše generacije, ki so informatizacijsko bolj napredne od starejših, ki jih je ta tehnologija na nek nacin obšla. Zato je pomembno prilagoditi ponujene storitve tem generacijam. Uporabniki knjižnice so postali zahtevnejši kot so bili v preteklosti. Zaznana vrednost knjižnice Ekonomsko-poslovne fakultete je v povprecju visoka, vendar to ne pomeni, da lahko zaposleni prenehajo s svojimi aktivnostmi pri posredovanju vecje zaznavne vrednosti svojim uporabnikom.
Ključne besede: zaznana vrednost, knjižnica, ekonomsko-poslovna fakulteta, zaznana kakovost, modeli merjenja, zadovoljstvo
Objavljeno: 22.11.2011; Ogledov: 1095; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (1007,13 KB)

3.
PRIČAKOVANA IN ZAZNANA KAKOVOST STORITEV NA PRIMERU DOGODKA EUROBASKET 2013
Dino Markovinovič, 2015, magistrsko delo

Opis: V uvodu smo opredelili problem, namen in cilje, ki smo si jih v tem magistrskem delu zastavili v prvem poglavju. V drugem poglavju opredeljujemo kakovost storitev in pomembnost le-te za uspešno izvedbo tekmovanja, kot je Eurobasket2013. Ugotavljamo, da so danes storitve prevzele vlogo glavne sile gospodarske rasti od industrije. Z opredelitvijo kakovosti storitve smo prikazali vrste kakovosti. V nadaljevanju naloge se osredotočamo na pričakovano in dejansko kakovost storitve. Po pregledu tujih empiričnih raziskav kakovosti storitev, ki so se ukvarjale s področjem športa smo ugotovili, da poda najprimernejše rezultate naši raziskavi prav ta vrsta kakovosti. Koncept kakovosti storitev predstavlja dva pristopa k definiranju le tega. Kakovost storitve je skladnost s specifikacijo ali pa je to doseganje oziroma preseganje pričakovanj. V naslednjem koraku smo definirali konceptualni okvir raziskave na katerem smo se osredotočili na pričakovanja odjemalcev. V kolikor ugotovimo pričakovanja, lahko posredujemo storitev v željah odjemalcev, če je to mogoče. Dosegati želeno kakovost odjemalcev je s tem veliko lažje storiti. Zato bomo v naši raziskavi najprej izmerili pričakovanja obiskovalcev prireditve Eurobasket2013 in ocene pomembnosti vseh dejavnikov kakovosti storitve, ki smo jih določili. Nato pa bomo izmerili dejansko zaznano oceno dejavnikov. Najpomembnejše je tisto kar odjemalci zaznavajo kot kakovostno posredovano storitev. Predstavljamo dejavnike, ki vplivajo na to zaznavanje in kako zaznana kakovost storitev vpliva na zadovoljstvo odjemalca. Večina teorije pravi, da je funkcija razlike med pričakovanji odjemalca in njegovim zaznavanjem ravni delovanja storitve zaznana kakovost storitve. Kako odjemalci ocenjujejo kakovost prikazujemo dalje v poglavju o pričakovanjih odjemalca. Tisto, kar si odjemalec želi in meni, da je še sprejemljivo, je ocena kakovosti. Črta, ki ločuje želeno od še sprejemljive pa je območje tolerance. Kot smo omenili imajo pričakovanja najpomembnejšo vlogo pri ocenjevanju storitve, zato mora organizator prvenstva razumeti dejavnike, ki jih oblikuje. Zato v nadaljevanju prikazujemo tiste dejavnike, ki vplivajo na želeno in tiste ki vplivajo na še sprejemljivo storitev. Tretje poglavje smo namenili predstavitvi modelov kakovosti storitev. Predstavili smo (1) Gronroosov model, (2) Spreng in Mackoyjev model, (3) SERVQUAL model ter (4) SPORTSERV model. Kot je znano je največ podpore doživel model servqual čeprav vsi modeli poizkušajo identificirati tiste faktorje, ki najpomebnejše vplivajo na kakovost storitev. Največja prednost tega modela je predhodno oblikovan vprašalnik, ki ga lahko z manjšimi modifikacijami priredimo, da ustreza naši raziskavi. Sportserv model je prav to, izvedenka modela servqual, ki so ga v Grčiji uporabili za potrebe raziskave o fittnes centrih. Tehniko merjenja vseh modelov podrobneje predstavljamo z grafičnimi prikazi in opisom. Grški model smo skoraj v celoti uporabili tudi pri naši empirični raziskavi. V kolikor organizator v večji meri odpravi t.i. vrzeli, ki so opisane v modelu, se lahko nadeja, da bodo pričakovanja dosežena ali presežena. V nadaljevanju (poglavje 4) nadaljujemo z opisom evropskega prvenstva v košarki. Predstavljamo vsa prizorišča organizacije tekmovanja in podajamo osnovne informacije, ki jih potrebuje obiskovalec takšne športne prireditve. Pozornost namenimo tudi zgodovini evropskih prvenstev v košarki in dosežke Slovenije v tem tekmovanju. V empiričnem delu naloge (poglavje 5) ugotavljamo pomembnost posameznih sestavin kakovosti storitve dogodka Eurobasket2013 in posamezne zaznave enakih sestavin. V začetku izhajamo iz predpostavk modela SPORTSERV ter lastnih dognanj.
Ključne besede: Ključne besede: zaznana kakovost, kakovost storitev, športni dogodek, pričakovana kakovost, košarka
Objavljeno: 08.09.2015; Ogledov: 897; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

4.
APLIKACIJA IN ADAPTACIJA MERILNE LESTVICE SERV-PERVAL NA STORITVE V ZAVAROVALNIŠTVU
Beni Bruči, 2013, magistrsko delo

Opis: Zavarovalništvo je ena temeljnih gospodarskih dejavnosti, kar priča tudi podatek, da je delež bruto zavarovalne premije v BDP, kot kazalec razvitosti zavarovalnega sektorja, v EU leta 2009 znašal 8,5 %, v Sloveniji pa 5,9 % (UMAR 2011). Definicijo zavarovanja lahko opredelimo z dveh vidikov. Prvi vidik predstavlja finančna definicija zavarovanja, pri kateri je zavarovanje opredeljeno kot finančni dogovor, ki razprši stroške nepričakovanih izgub med članice dogovora. Drugi je pravni vidik, po katerem zavarovanje predstavlja pogodbeni dogovor med dvema strankama in pri katerem ena stran (zavarovalnica) prevzame obveznosti pokritja škode drugi strani (zavarovalec) (Dorfman 1994). Specifičnost te finančne panoge je obljuba, ki jo prejmejo stranke ob sklenitvi in plačilu zavarovalne premije in ne predstavlja materialne dobrine oz. storitve, ki bi jim nudila takojšnjo korist. Obljuba o poplačilu škodnega dogodka in izplačilo materialne oz. nematerialne odškodnine za nastalo škodo je posledična korist zavarovancev, ki pogodbeno sklenejo zavarovanje za sebe, svojo družino, premičnine ali nepremičnine z dotično zavarovalnico. Zavarovalec pred sklenitvijo zavarovanja komunicira s prodajalcem zavarovanj oz. z zavarovalnim zastopnikom, pri čemer s komuniciranjem in pogajanjem usklajujeta skupne interese, kar povzroči razvijanje odnosa in posledično ustvarjanje medsebojnega zaupanja. Pravilna in pravočasna komunikacija s stranko lahko vpliva na njeno odločitev za sklenitev zavarovanja z določeno zavarovalnico. Dobra komunikacija se začne z enakostjo udeležencev. Je nekakšna sposobnost prilagajanja za sporazumevanje z drugimi in s svetom okoli nas. Možina (1995) opredeljuje komuniciranje kot proces, v katerem si dva ali več udeležencev pošiljajo, sprejemajo in si razlagajo sporočila in znake, ki so nosilci določenih informacij. Med seboj lahko komuniciramo besedno ali nebesedno. Med besedno komunikacijo uvrščamo govorno ter pisno komunikacijo, pri čemer misli izražamo z uporabo besed in pojmov. Nebesedno komuniciramo z govorico telesa, kot je mimika, gestika in proksemika. Namen magistrskega dela je ugotoviti, kako fizične osebe zaznavajo vrednost zavarovalniških storitev, ter teoretično in empirično pojasniti odnose med dejavniki, ki vplivajo na zaznano vrednost. V teoretičnem delu magistrskega dela najprej predstavljamo zavarovalniške storitve. Osnovni raziskovalni problem magistrske naloge bo predstavljala povezava zaznane vrednosti zavarovalniških storitev GRAWE zavarovalnice, d. d., v očeh njenih strank s poudarkom na komunikaciji s stranko kot enem od dejavnikov, ki prispeva k večji zaznani vrednosti storitev. Odjemalci namreč, pri vrednotenju storitev. na le-te gledajo celostno, in sicer kot na skupek vseh koristi, ki jih prejmejo s posamezno storitvijo. Komunikacija, ki je največkrat vzpostavljena med zavarovalnim zastopnikom in stranko, poteka po različnih poteh. Tako se v nalogi osredotočamo na različne komunikacijske medije, kot sta na primer telefonski pogovor ter pismen pogovor s pomočjo interneta. S prihodom interneta se komunikacija množično seli na svetovni splet. Odjemalci na spletu iščejo informacije, priporočila, ustvarjajo vsebine, komentirajo, nezavedno oglašujejo, vplivajo, kupujejo itd. Prvi del raziskave je osredotočen na pomembnost komunikacije med stranko in zavarovalnico, pri čemer je v ospredju predvsem komunikacija med zavarovalnim zastopnikom in stranko. Pomembnost faktorja komunikacije kot dejavnika, ki pomembno vpliva na celostno zaznavanje storitve, je prikazana s pomočjo literature in predhodnih raziskav, ki so zajemali tematiko komunikacije v zavarovalništvu. Predstavljeni so komunikacijski mediji, načini komunikacije ter ustreznost novih medijev oz. družbenih medijev za komunikacijo s stranko. Drugi del raziskave je namenjen ocenitvi zaznane vrednosti storitev GRAWE zavarovalnice, d. d., kot kompozitne zavarovalnice na slovenskem trgu. Raziskava je izvedena s pomočjo obstoječega merilnega instrument
Ključne besede: Storitev, izdelek, odjemalec, zavarovalništvo, zavarovalnica, zaznana vrednost, zaznana kakovost, zaznana denarna cena, zaznana nedenarna cena, čustvena korist, komunikacija, ugled, merilna lestvica SERV-PERVAL.
Objavljeno: 23.08.2013; Ogledov: 1376; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (2,56 MB)

5.
VREDNOST ZNAMKE "HELLO KITTY"
Polona Pompe, 2013, magistrsko delo

Opis: Raziskovalno delo temelji na vrednosti znamke ter predšolskih otrocih. Ta dva sklopa smo najprej podkrepili s teorijo, v empiričnem delu pa med seboj povezali. Predšolski otroci in njihovi starši se prepletajo. Zato smo v empiričnem delu naloge izvedli kvantitativno raziskavo. Z njo smo ugotavljali, kakšna je vrednost znamke Hello Kitty v očeh predšolskih otrok. To vrednost pa je predstavljalo zavedanje o znamki, čustvena navezanost na samo znamko, podoba o znamki ter zaznana kakovost znamke.
Ključne besede: znamka, vrednost znamke, zavedanje o znamki, čustvena navezanost na znamko, podoba, zaznana kakovost znamke, otroški trg, odjemalec, predšolski otroci
Objavljeno: 11.06.2013; Ogledov: 864; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (814,33 KB)

6.
POVEZAVA MED ZADOVOLJSTVOM ODJEMALCEV, NJIHOVO LOJALNOSTJO TER POSLOVNO USPEŠNOSTJO PODJETIJ NA TRGU MOBILNE TELEFONIJE V SLOVENIJI
Matej Glinšek, 2014, magistrsko delo

Opis: Storitve v razvitih, modernih državah predstavljajo največji delež bruto družbenega proizvoda (BDP) posamezne države, njihov pomen pa še vedno raste. Eden izmed najbolj tipičnih predstavnikov razvijajočega se storitvenega sektorja je mobilna telefonija. Zaradi hitrega življenjskega tempa, mobilnosti med različnimi lokacijami itd. so tovrstne storitve zelo pridobile na pomenu, saj ljudem zelo olajšujejo vsakodnevna opravila in komunikacijo. Glavni namen raziskovalne naloge je ugotoviti odvisnost med zadovoljstvom odjemalcev, njihovo lojalnostjo in poslovno uspešnostjo podjetij na trgu mobilne telefonije v Sloveniji. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo za začetek naredili celovit pregled relevantne literature s tega področja. V nadaljevanju smo opisali temeljne značilnosti storitev, njihove kategorije in predvsem njihov pomen za gospodarstvo. Opisali smo tudi temeljne koncepte, ki se nanašajo na glavno raziskovalno vprašanje magistrskega dela; koncept kakovosti storitev, koncept zaznane vrednosti, koncept zadovoljstva, koncept lojalnosti odjemalcev, in poslovno uspešnost podjetij. Vse koncepte smo definirali in (kar je pomembno) prikazali, na kakšen način se lahko določen koncept meri. Empirični del je sestavljen iz osnovne analize trga ponudnikov storitev mobilne telefonije v Sloveniji, analize podatkov, pridobljenih s pomočjo anketnih vprašalnikov, in testiranja hipotez. Pri analizi trga smo zbrali osnovne podatke o poslovanju podjetij, ugotovili pa smo tudi, da trg sestavljajo praktično trije večji ponudniki. Na podlagi zbranih podatkov smo izmerili konstrukte zadovoljstva in lojalnosti za posamezne ponudnike in celotni trg. Na podlagi ciljev magistrskega dela smo postavili 6 hipotez. Za njihovo analizo smo uporabili metodo ANOVA in regresijsko analizo. S testiranjem hipotez smo prišli do končnih ugotovitev. Med ponudniki storitev mobilne telefonije v Sloveniji obstajajo statistično značilne razlike v izmerjeni stopnji zadovoljstva njihovih odjemalcev, ne pa tudi pri lojalnosti. Pri določenih ponudnikih storitev mobilne telefonije zadovoljstvo odjemalcev vpliva na njihovo lojalnost, na splošno na trgu pa raven zadovoljstva odjemalcev ne vpliva na lojalnost odjemalcev. Ugotovili smo tudi, da raven lojalnosti odjemalcev vpliva na dobiček podjetij, raven lojalnosti pa prav tako vpliva na tržni delež podjetij na trgu mobilne telefonije v Sloveniji.
Ključne besede: storitve, mobilna telefonija, kakovost storitev, zadovoljstvo odjemalcev, zaznana vrednost, lojalnost odjemalcev, poslovna uspešnost podjetij, odvisnost med spremenljivkami.
Objavljeno: 14.11.2014; Ogledov: 669; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (2,44 MB)

7.
POMEN GNEČE IN NJEN VPLIV NA ZAZNANO VREDNOST STORITEV
Dajana Petrina, 2014, magistrsko delo

Opis: Pomen gneče in njen vpliv na zaznano vrednost storitev Namen magistrske naloge je na podlagi teoretičnih izsledkov in prakse preučiti in predstaviti vpliv gneče na zaznano vrednost storitev. Z uporabo ustrezne metodologije želimo izvedeti, kako gneča vpliva na zaznano vrednost storitev v prodajalnah na Hrvaškem. Predvsem smo se osredotočali na podjetje in prodajalne C&A na področju Varaždina. V teoretičnem delu magistrske naloge najprej predstavljamo storitve in opredelitve storitev različnih avtorjev, generične in izvedbene značilnosti storitev. V povezavi z značilnostima predstavljamo tudi vrste storitev. V naslednjem poglavju predstavljamo celovit pogled na področje zaznane vrednosti storitev, predhodnike zaznane vrednosti, ki vplivajo na zaznano vrednost in posledice zaznane vrednosti storitev. Prav tako smo predstavili metode merjenja zaznane vrednosti kot tudi njihove prednosti in pomanjkljivosti. Na koncu teoretičnega dela magistrske naloge predstavljamo opredelitev vse bolj znanega fenomena gneče in gostote, variable, ki spremljajo gnečo ter človeško in prostorsko dimenzijo gneče in učinke gneče na obnašanje potrošnikov. V tem poglavju preučujemo zvezo med gnečo v maloprodaji in zadovoljstvom odjemalcov. Predstavljamo tudi opredelitev kulture in preučujemo, kako kultura vpliva na gnečo. V empiričnem delu magistrske naloge preverjamo svoj model na reprezentativnem vzorcu 200 uporabnikov storitev prodajaln C&A na področju Varaždina. Anketo smo izvedli s strukturiranim anketnim vprašalnikom. Anketirance smo spraševali po nakupu v prodajalnah C&A v času redne prodaje in v času popustov. V sklepu predstavljamo ključne ugotovitve, do katerih smo prišli s pomočjo raziskovalnega dela ter podarjamo smernice za naprej.
Ključne besede: storitev, uporabnik, gneča, gostota, zaznana vrednost, zaznana kakovost, zaznana tveganja, zaznana cena, čustva odjemalcev, zadovoljstvo odjemalcev, zvestoba odjemalcev, ugled, merilna lestvica PERVAL, merilna lestvica GLOVAL, merilna lestvica SERV-PERVAL, dimenzije gneče
Objavljeno: 17.11.2014; Ogledov: 718; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

8.
IDENTIFICIRANJE DIMENZIJ KAKOVOSTI V PROIZVODNIH PODJETJIH, KI VPLIVAJO NA ZADOVOLJSTVO MEDORGANIZACIJSKIH KUPCEV IZDELKOV
Gregor Jazbec, 2016, magistrsko delo

Opis: Zadovoljen medorganizacijski kupec bo nakup ponavadi ponovil. Splošno znano je, da na zadovoljstvo kupca izdelka vpliva tudi kakovost. V magistrskem delu nas posebej zanima, kateri dejavniki kakovosti vplivajo na zadovoljstvo medorganizacijskih kupcev in kakšne so povezave med dejavniki in zadovoljstvom. Delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu na začetku s pomočjo različnih avtorjev opredelimo kakovost in obravnavamo vidnejše strokovnjake na področju kakovosti. Nato obravnavamo subjektivne in objektivne dejavnike kakovosti, nekatere sisteme za kontrolo kakovosti in modele za zagotavljanje kakovosti. Sledijo opredelitve zadovoljstva in opis nekaterih metod za merjenje le-tega. V nadaljevanju opisujemo še dejavnike, ki poleg kakovosti vplivajo na zadovoljstvo kupcev. V tem sklopu je opisan še koncept zaznane vrednosti. V empiričnem delu najprej opredelimo raziskovalni problem, opišemo postopek sestave preliminarnega in končnega anketnega vprašalnika, izberemo vzorec ter metode zbiranja in obdelave podatkov. Raziskava je bila opravljena na vzorcu majhnih, srednjih in velikih podjetjih iz Slovenije in Avstrije, pri čemer je raziskava pokazala razlike v dejavnikih, ki vplivajo na zadovoljstvo medorganizacijskih kupcev iz posameznih držav. Raziskava je pokazala tudi, da so objektivni dejavniki kakovosti povezani z zadovoljstvom, vendar je najbolj povezan ugled izdelka.
Ključne besede: zadovoljstvo kupca, zaznana vrednost, kakovost, dimenzije kakovosti, cena, ugled, proizvodna podjetja, medorganizacijski trgi, trg gospodinjstev in posameznikov, Slovenija, Avstrija.
Objavljeno: 02.08.2016; Ogledov: 358; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

9.
VPLIV FIZIČNE PODPORE NA ZAZNANO KAKOVOST FITNES STORITEV, MERJENO S SERVQUAL MERILNIM INSTRUMENTOM
Petra Šraj, 2016, magistrsko delo

Opis: Osnovni namen magistrske naloge je prispevati k znanju s področja zaznane kakovosti fitnes storitev ter osvetliti vpliv fizične podpore in kontaktnega osebja na zaznano kakovost fitnes storitev. V raziskavi podajamo sistematični pregled teorije o zaznani kakovosti storitev, fizični podpori in kontaktnemu osebju in na tej podlagi apliciramo model vpliva fizične podpore in kontaktnega osebja na zaznano kakovost fitnes storitev. Model preverimo s pomočjo vprašalnika na vzorcu 350 odjemalcev fitnes storitev.
Ključne besede: zaznana kakovost, fizična podpora, kontaktno osebje, zadovoljstvo, zvestoba
Objavljeno: 20.12.2016; Ogledov: 233; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,92 MB)

10.
RAZVOJ MODELA ZAZNANE VREDNOSTI STORITEV V ZDRAVSTVU IN NJEGOVO EMPIRIČNO TESTIRANJE
Teodor Pevec, 2017, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji podamo celoten in sistematičen pregled teorije o zaznani vrednosti ter oblikovali koncept zaznane vrednosti zdravstvenih storitev, nato pa model empirično preverimo. Model zaznane vrednosti v današnji storitveni dejavnosti ni novost, saj je raziskovan v številnih storitvenih dejavnostih, npr. v turizmu in bančništvu. V zdravstveni dejavnosti, ki sodi med storitvene dejavnosti s posebnimi značilnostmi, takega modela v celovitem pogledu, kot ga predstavljamo mi, nismo zasledili. V doktorski disertaciji podrobno opišemo vse gradnike konceptualnega modela zaznane vrednosti, in sicer tako predhodnike kot posledice. Pri vseh gradnikih vključimo tudi posebnosti, ki veljajo v zdravstveni dejavnosti. Po teoretičnem raziskovanju do zdaj znanih povezav med posameznimi gradniki oblikujemo konceptualni model povezav predhodnikov in posledic zaznane vrednosti storitev. Na podlagi tega oblikujemo naslednje hipoteze: H1: Višja kot je zaznana kakovost zdravstvene storitve, višja je njena zaznana vrednost. H2: Višja kot je zaznana kakovost zdravstvene storitve, večje je zadovoljstvo bolnikov. H3: Večji kot je ugled ponudnika zdravstvene storitve, višja je njena zaznana kakovost. H4: Večji kot je ugled ponudnika zdravstvene storitve, višja je njena zaznana vrednost. H5: Višja kot je zaznana vrednost zdravstvene storitve, večje je zadovoljstvo bolnikov. H6: Višja kot je zaznana vrednost zdravstvene storitve, večja bo zvestoba bolnikov. H7: Višja kot je zaznana cena zdravstvene storitve, višja je njena zaznana kakovost. H8: Nižja kot je zaznana cena zdravstvene storitve, višja je njena zaznana vrednost. H9: Med uporabniki zdravstvenih storitev v javnem in zasebnem sektorju prihaja do statistično značilnih razlik v zaznavanju vrednosti zdravstvenih storitev. Empirično prevetritev smo naredili na vzorcu 800 bolnikov (400 v javnem zavodu in 400 pri koncesionarju). Analiza zanesljivosti in veljavnosti potrjuje kakovost uporabljenega vprašalnika. Zanesljivosti posameznih merjenih konstruktov v modelu, merjenih s Cronbachovim koeficientom zanesljivosti α, so naslednje: zaznana kakovost 0,80, ugled 0,96, zaznana vrednost 0,83, zaznana cena 0,88, zadovoljstvo 0,89 in zvestoba 0,89. Za pomembno boljše prilaganje podatkov modelu v konceptualni model vključimo povezavo med zadovoljstvom bolnikov in zvestobo. Ta povezava je tudi vsebinsko podprta v literaturi. Po dodani povezavi se indeksi globalne ustreznosti bistveno izboljšajo oz. presegajo minimalno želene vrednosti, in sicer: hi-kvadrat = 349,6 (sig. = 0,00), df = 143, RMSEA = 0,05, NFI = 0,96, CFI = 0,97. Na podlagi predstavljenih statističnih značilnosti povezav iz končnega strukturnega modela lahko potrdimo vse postavljene hipoteze. Po testiranju H9 lahko zaključimo, da prihaja med uporabniki zdravstvenih storitev v javnem in zasebnem sektorju do statistično značilnih razlik v zaznavanju vrednosti zdravstvenih storitev. Prispevkov naše doktorske disertacije je veliko. Iz fragmentiranega znanja smo naredili celovit pregled znanj s področja zaznane vrednosti na področju zdravstva. Razvoj končnega merilnega instrumenta je metodološki prispevek v zakladnico znanja. Verjetno ni treba posebej poudariti, da tako izvedene raziskave v slovenskem prostoru na področju zdravstva ni bilo, tako obsežnega modela, ki bi bil empirično preverjen, pa tudi nismo našli v svetovni zakladnici znanja.
Ključne besede: zaznana vrednost, zaznana kakovost, zaznana cena, ugled, zadovoljstvo, zvestoba, zdravstvo, storitve
Objavljeno: 01.09.2017; Ogledov: 245; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (3,27 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici