| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 28
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Povezanost organizacijske klime z zavzetostjo zaposlenih v proizvodnem podjetju : magistrsko delo
Nina Vugrinec, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo raziskovali organizacijsko klimo in njeno povezavo z zavzetostjo zaposlenih. Raziskavo smo izvedli med zaposlenimi v oddelku logistike in nabave v večjem slovenskem proizvodnem podjetju. Glavno raziskovalno vprašanje je bilo, ali med organizacijsko klimo in zavzetostjo zaposlenih obstaja povezava, in če da, kako močna je. Za merjenje organizacijske klime smo uporabili vprašalnik, ki je bil razvit v okviru projekta Slovenska organizacijska klima (v nadaljevanju: SiOK). Gre za projekt, v katerem je skupek svetovalnih podjetij spremljal in meril organizacijsko klimo v slovenskih organizacijah. Podrobneje nas je zanimalo tudi, ali obstaja povezava med posamezno dimenzijo izmed 12 dimenzij organizacijske klime, kot jih opredeljuje SiOK, in zavzetostjo zaposlenih. Prav tako smo raziskali, kolikšen je delež zavzetih, nezavzetih in aktivno nezavzetih zaposlenih. Za analizo smo uporabili program Statistical Package for the Social Sciences.
Ključne besede: organizacijska klima, zavzetost zaposlenih, povezava, SiOK, Gallup
Objavljeno v DKUM: 20.03.2024; Ogledov: 131; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

2.
Vpliv zavzetosti zaposlenih na individualno delovno uspešnost v organizaciji x
Zala Janič, 2023, magistrsko delo

Opis: Zaposleni igrajo ključno vlogo v organizaciji, saj predstavljajo enega izmed najpomembnejših virov, so nosilci znanja, izkušenj in veščin znotraj organizacije ter igrajo pomembno vlogo pri doseganju njenih ciljev. Seveda se na tej točki velikokrat pojavi vprašanje, kakšne naj bi bile lastnosti zavzetega zaposlenega oziroma kakšen je njegov doprinos za organizacijo. Lahko ga opredelimo kot osebo, ki je globoko čustveno in intelektualno vpletena v svoje delo ter izkazuje visoko raven motivacije in predanosti svojim nalogam ter matični organizaciji. To vodi k povečani produktivnosti, saj zaposleni za doseganje svojih delovnih ciljev vložijo v svoje delo več truda. Poleg tega zavzeti zaposleni pogosto iščejo načine za izboljšanje svojega dela, kar prispeva k nenehnemu dvigovanju kakovosti in učinkovitosti ter k pozitivni organizacijski kulturi. Zavzetost zaposlenih je ključnega pomena za uspešno delovanje organizacije, saj običajno takšni zaposleni dosegajo boljše delovne rezultate in prispevajo k pozitivni organizacijski kulturi. Danes vedno več organizacij stremi k višji motivaciji svojih zaposlenih, kajti s tem lahko posledično tudi organizacija sama dosega zastavljene cilje oz. jih tudi preseže. Pomembno dejstvo pa je tudi to, da je zavzetost zaposlenih prepletena s pojmom individualne delovne uspešnosti, ki se osredotoča na vsakega posameznika v organizaciji. Tukaj je treba poudariti, da niso vsi zaposleni v organizaciji zavzeti in individualno delovno uspešni. Zato so strokovnjaki razvili različne pristope in tehnike, kako krepiti tako zavzetost zaposlenih kot individualno delovno uspešnost. Individualna delovna uspešnost meri, koliko zaposleni dosežejo ter kako učinkovito in produktivno opravljajo svoje naloge. Organizacije uporabljajo različne metode in orodja za merjenje in ocenjevanje individualne delovne uspešnosti, vključno s sistemi ocenjevanja uspešnosti, povratno informacijo nadrejenih, samoocenjevanjem, kvantitativnimi kazalniki in drugimi metodami. Merjenje in upravljanje individualne delovne uspešnosti sta ključna za zagotavljanje, da organizacija dosega svoje cilje in ohranja konkurenčnost na trgu. Rezultati empiričnega dela osvetljujejo, kako zavzetost zaposlenih vpliva na individualno delovno uspešnost v organizaciji X. Ugotovili smo, da so zaposleni v organizaciji X v povprečju zavzeti in da so zaposleni v organizaciji X v povprečju individualno delovno uspešni. Ugotovili smo tudi, da zavzetost zaposlenih pozitivno vpliva na individualno delovno uspešnost pri osebni rasti in razvoju ter osebnostni rasti na delovne zadolžitve in učinkovitost. Po analizi smo videli tudi, da se individualna delovna uspešnost ne razlikuje glede na izobrazbo zaposlenih v organizaciji in da se individualna delovna uspešnost razlikuje glede na delovno dobo zaposlenega v organizaciji X pri osebnem vplivu na delovnem mestu. Na koncu magistrskega dela smo podali še predloge in priporočila, kako izboljšati zavzetost zaposlenih v organizaciji in s tem spodbuditi individualno delovno uspešnost vsakega posameznika.
Ključne besede: Management človeških virov, zavzetost zaposlenih, individualna delovna uspešnost, razvoj zaposlenih.
Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 209; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

3.
Zadovoljstvo in zavzetost zaposlenih javnega zavoda x
Tina Kramberger, 2022, magistrsko delo

Opis: Zaposleni so temeljna zmožnost vsake organizacije, v stanju zadovoljstva in zavzetosti pa še toliko bolj prispevajo k pomembnim meritvam poslovne uspešnosti. Zadovoljstvo opisuje stanje dobrega počutja zaposlenih in njihove sreče na delovnem mestu, kar je osnova za učinkovitost, osredotočenost in intenzivnost, ki so osrednje značilnosti zavzetosti. Izkaže se, da so zaposleni javnega zavoda X v najvišji meri zadovoljni s samim delom, delovnim časom, stalnostjo in varnostjo zaposlitve in odnosi s sodelavci ter najmanj zadovoljni z obveščenostjo o aktualnem dogajanju, s plačo, z možnostmi za napredovanje in vodstvom javnega zavoda X. Ugotovimo, da med višje in nižje izobraženimi ne prihaja do razlik v zadovoljstvu, medtem ko nas preseneti višja stopnja zadovoljstva mlajših v primerjavi s starejšimi zaposlenimi. Sicer sami demografski dejavniki ne morejo napovedati posameznikove nagnjenosti k zadovoljstvu in zavzetosti, lahko pa gre za posledico optimizma in navdušenja, ki ga doživljajo posamezniki ob začetku nove zaposlitve. Analiziramo tudi zadovoljstvo s plačo in v nasprotju s pričakovanji ugotovimo, da so zaposleni z njo zadovoljni. Glede na rezultate analize lahko zaposlene javnega zavoda X označimo za zavzete. Zaposlitev v javnem zavodu X vključuje delovanje na specifičnem področju, ki ima moč vplivati na posameznikovo življenje tudi zunaj delovnega konteksta, kar je nenazadnje neizpodbiten razlog, da se mora vodstvo javnega zavoda X potruditi za izboljšanje dejavnikov, s katerimi zaposleni izražajo nezadovoljstvo.
Ključne besede: zadovoljstvo zaposlenih, zavzetost zaposlenih, dejavniki, posledice, organizacija
Objavljeno v DKUM: 30.06.2022; Ogledov: 842; Prenosov: 228
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

4.
Stres in zavzetost zaposlenih na delovnem mestu v podjetju Ecotip d. o. o.
Sara Rozman, 2022, magistrsko delo

Opis: Predmet magistrske naloge je preučevanje stresa in zavzetosti zaposlenih na delovnem mestu. Zaposleni so v podjetju pomemben člen, da podjetje lahko deluje. Zato je preučevanje stresa in posledično zavzetosti izrednega pomena za podjetje. Stres je dejavnik, s katerim se soočamo vsak dan. Ker pa je stres tihi ubijalec, je pomembno, da prepoznamo stres in se zavedamo njegovih posledic. Poznamo več vrst stresa, ki ima različne izvore. Toda ne glede na vrsto stresa lahko opazimo simptome in kasneje tudi posledice na psihološki, fizični in vedenjski ravni. Najtežje je prepoznati posledice in simptome stresa na psihološki ravni, ki je tudi najbolj nevarna, saj se hitro znajdemo v začaranem krogu, iz katerega ne moremo. Zato je pomembno, da kot posamezniki prakticiramo razne individualne tehnike, ki so predstavljene v magistrski nalogi. S pomočjo teh tehnik se lažje soočamo s stresom ter ga tudi premagujemo. Stres pa ne vpliva samo na posameznika, ampak tudi na podjetje, v katerem so zaposleni posamezniki, ki se soočajo s stresom. Zaradi stresa so zaposleni velikokrat bolniško odsotni, kar vpliva na absentizem, odsotnost kadra in posledično delavnost in dobičkonosnost podjetij. V magistrski nalogi smo predstavili tudi strategije, kako lahko podjetje pripomore k zmanjšanju stresa pri svojih zaposlenih. Pregledali smo tudi, kako stres vpliva na zavzetost ter kakšne vrste zavzetosti sploh poznamo in kako jo merimo. Dejansko stanje poznavanja in dojemanja stresa, uporabe individualnih tehnik in strategij ter zavzetost zaposlenih smo preverili tudi v slovenskem podjetju Ecotip d. o. o. Svoje delo smo zato razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo pojasnili definicijo, vrste stresa, simptome in posledice stresa. Osredotočili smo se tudi na individualne tehnike premagovanje stresa in vrste strategij, ki jih lahko prakticirajo podjetja. Predstavili smo še zavzetost, vrste zavzetosti in merjenje zavzetosti. V empiričnem delu smo preverili, kako se s stresom in zavzetostjo soočajo v podjetju Ecotip d. o. o. Posredovan jim je bil anketni vprašalnik na temo stresa in zavzetosti. Oblikovali smo si šest hipotez, ki smo jih prek analize rezultatov anketnega vprašalnika tudi potrdili ali zavrgli. Ugotovili smo, da so zaposleni v podjetju Ecotip d. o. o. pod stresom zaradi preobremenjenosti dela. Da bi se lažje soočali s stresom, zaposleni uporabljajo individualne tehnike; predvsem je v ospredju je telesna aktivnost, ki jo zelo pogosto izvajajo kot tehniko premagovanja stresa. Tudi podjetje se trudi zmanjšati stres svojih zaposlenih z raznimi strategijami, kot je na primer dvig organizacijske klime. Posledica tega se kaže v tem, da kljub temu, da so zaposleni pod stresom, to ne vpliva na njihovo delovno zavzetost. Rezultati empiričnega dela dokazujejo, da je uporaba strategij za zmanjšanje stresa zaposlenih pozitivno vplivala na zaposlene, saj na zavzetost zaposlenih v podjetju Ecotip d. o. o. stres še ne vpliva. Zahvala za to gre izvajanju individualnih tehnik in strategij. Zato je preučevanje stresa in razvijanje strategij pomembna dejavnost podjetja, da dvigne zavzetost svojih zaposlenih.
Ključne besede: Stres, posledice stresa, strategije, premagovanje stresa, zavzetost zaposlenih.
Objavljeno v DKUM: 11.04.2022; Ogledov: 1150; Prenosov: 237
.pdf Celotno besedilo (2,69 MB)

5.
Vpliv kulture na finančno uspešnost podjetja
Lucija Mohorko, 2021, diplomsko delo

Opis: V nalogi se osredotočamo na iskanje dokazov o pozitivnem vplivu konstruktivne kulture na finančno uspešnost podjetja. Prvo poglavje predstavlja uvod, v drugem poglavju definiramo organizacijsko kulturo, v tretjem pa govorimo o načinih merjenja kulture in treh modelih, ki predstavljajo različne tipe kulture. V četrtem poglavju nato poiščemo povezave med tipi kulture in finančno uspešnostjo podjetij, in sicer preko stresa na delovnem mestu, prilagajanja okolju, zavzetosti in zadovoljstva zaposlenih. V petem poglavju predstavimo, kako je imelo preoblikovanje kulture v podjetju Microsoft pozitiven učinek na finančno uspešnost.
Ključne besede: organizacijska kultura, finančna uspešnost, stres na delovnem mestu, zavzetost zaposlenih, prilagajanje okolju
Objavljeno v DKUM: 11.11.2021; Ogledov: 985; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

6.
Zavzetost in usposabljanje zaposlenih v Podjetju X
Ana Žižek, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer teoretičnega in empiričnega dela. S pomočjo literature, člankov in spletnih virov smo ugotovili, da je zavzetost pomemben faktor pri uspešnosti podjetja. Zavzeti zaposleni so tisti, ki delo z veseljem opravljajo in se vedno znova radi vračajo na delovno mesto. Zavzetost se da meriti, pri čemer lahko uporabimo več merskih inštrumentov, ki so znani po vsem svetu. Mi smo se osredotočili na Gallupov test zavzetosti, s katerim smo analizirali zavzetost zaposlenih v Podjetju X. Ugotovili smo, da podjetje v to ne vlaga veliko, saj so rezultati pokazali, da so zaposleni pri delu nezavzeti. V diplomsko delo smo prav tako vključili pripadnost. Osredotočili smo se tudi na usposabljanja, pri katerih smo spoznali, da je zelo pomembno njihovo načrtovanje, saj le tako bo končni rezultat prinesel koristi tako za podjetje kot tudi za zaposlenega. Ugotovili smo, da analizirano podjetje sicer usposablja, vendar ne v tolikšni meri, da bi to spodbujalo zavzetost njihovih zaposlenih.
Ključne besede: zavzetost zaposlenih, Gallupov test zavzetosti, pripadnost, usposabljanje.
Objavljeno v DKUM: 11.11.2021; Ogledov: 939; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

7.
Nagrajevanje in zavzetost zaposlenih v podjetju petrol
Sara Harinski, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu sem predstavila pomen nagrajevanja za zaposlene in zavzetost zaposlenih v podjetju. Na uspešnost podjetja imajo zaposleni velik vpliv, saj predstavljajo v njem človeški kapital.
Ključne besede: Nagrajevanje, zavzetost zaposlenih, povezanost, zaposleni, dobičkonosnost.
Objavljeno v DKUM: 22.10.2021; Ogledov: 1103; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

8.
Vpliv zavzetosti in pripadnosti zaposlenih na uspešnost organizacije
Karmen Omerzu, 2020, diplomsko delo

Opis: Zavzetost in pripadnost zaposlenih sta ključ za dolgoročno uspešnost organizacije. Zaposleni, ki so zavzeti in pripadni, s svojo energijo, entuziazmom, voljo in motivacijo vplivajo na višjo produktivnost, zaradi česar so poslovni izidi organizacije boljši. Zato se organizacije morajo zavedati pomena zavzetih in pripadnih zaposlenih ter si prizadevati za zviševanje stopnje zavzetosti in pripadnosti, kajti s tem lahko ustvarjajo konkurenčne prednosti. V diplomskem projektu smo zato raziskovali vpliv zavzetosti in pripadnosti zaposlenih na poslovno uspešnost organizacije.Z raziskovanjem zavzetosti in pripadnosti smo v teoretičnem delu najprej opredelili omenjena konstrukta ter ju povezali z dejavniki, s katerimi sta posredno povezana in imajo prav tako pozitiven vpliv na organizacijsko uspešnost. Predstavili smo tudi dva najbolj znana vprašalnika za merjenje zavzetosti zaposlenih in sicer Gallupov ter UWES vprašalnik. V projektu smo zajeli v povezavi s pripadnostjo zaposlenih, stopnje pripadnosti ter model treh komponent. Predvsem smo predstavili pozitivne učinke zavzetih in pripadnih zaposlenih za organizacije. V empiričnem delu diplomskega projekta smo s pomočjo anketnega vprašalnika analizirali stopnjo zavzetosti in pripadnosti zaposlenih v izbrani organizaciji in to stopnjo povezali s poslovno uspešnostjo organizacije, kjer smo ugotovili, da organizacija kljub temu, da ima nezavzete in nepripadne zaposlene poslovno uspešna, vprašanje je le, kako dolgo.
Ključne besede: zavzetost zaposlenih, pripadnost zaposlenih, merjenje zavzetosti, stopnje pripadnosti, model treh komponent, uspešnost organizacije
Objavljeno v DKUM: 28.09.2020; Ogledov: 1264; Prenosov: 380
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

9.
Zavzetost in zadovoljstvo zaposlenih z delom v organizaciji x
Vito Penhofer, 2020, magistrsko delo

Opis: Zavzetost zaposlenih postaja vedno pomembnejši raziskovalni konstrukt managementa človeških virov, saj ima pozitivne učinke ne samo na individualno uspešnost, ampak tudi na zadovoljstvo zaposlenih z delom. V instituciji javnega prava smo raziskovali tako zadovoljstvo z delom kot tudi zavzetost zaposlenih. V organizaciji so zaposleni z delom zadovoljni, namreč vse trditve (skupaj jih je bilo za merjenje zadovoljstva zaposlenih pri delu uporabljenih 20) izkazujejo nadpovprečno vrednost. Najnižja povprečna vrednost med trditvami je bila 3,0. Prav tako so zaposleni v tej organizaciji tudi zavzeti. Za merjenje zavzetosti smo uporabili 17 trditev in vse so imele nadpovprečne vrednosti. K temu zagotovo pozitivno prispeva tudi interno komuniciranje, s katerim lahko pri zaposlenih zbujamo pozitivno, zadovoljujoče, z delom povezano stanje duha, za katerega sta značilna zagnanost in predanost. Namreč izsledki raziskave kažejo, da ima obravnavana organizacija urejeno interno komuniciranje in da so zaposleni zadovoljivo informirani (vse trditve so imele višjo povprečno vrednost od 3). Organizaciji predlagamo, da še naprej investira v njihove zaposlene (tako v smislu njihovega osebnostnega razvoja in razvoja kompetenc), izboljšuje pogoje dela, vlaga v interno komuniciranje, varnost in zdravje, saj bo tako še naprej ohranilo zadovoljstvo in zavzetost zaposlenih na visoki ravni.
Ključne besede: zaposleni, zadovoljstvo zaposlenih z delom, zavzetost zaposlenih
Objavljeno v DKUM: 25.08.2020; Ogledov: 1587; Prenosov: 372
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

10.
Zavzetost in pripadnost zaposlenih v podjetju x
Elvira Beganović, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava zavzetost in pripadnost zaposlenih v podjetju x.
Ključne besede: zavzetost zaposlenih, pripadnost zaposlenih, uspeh podjetja.
Objavljeno v DKUM: 18.06.2020; Ogledov: 787; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (965,16 KB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici