1. Numerična analiza zadnjega zavornega koluta za formulo student : diplomsko deloMarcel Pirš, 2020, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se nanaša na problem na problem nezadostnega izkoristka zadnjega zavornega koluta pri projektu Formula Student. Uporabljene metode dela so zajemale analizo, preučevanje literature, merjenje in preizkušanje več verzij kolutov. V skladu s problemom je bila izvedena analiza aktualnega zavornega koluta in nato je bilo na osnovi podatkov izvedenih še nekaj analiz novih verzij zavornega koluta. S pridobljenimi rezultati je potrjen zastavljen cilj, in nov zavorni kolut je učinkovitejši od aktualnega. Ključne besede: Zavore, zavorni kolut, analiza, numerika, preračun, primerjava Objavljeno v DKUM: 15.03.2021; Ogledov: 796; Prenosov: 61
Celotno besedilo (2,81 MB) |
2. Kontrola toka pločevine pri procesu preoblikovanja visokotrdnostnih pločevinMiha Vozlič, 2016, magistrsko delo Opis: Pri postopku globokega vleka je kontrola toka pločevine zelo pomemben dejavnik. Tok pločevine nadzorujemo predvsem z vlečnimi zavorami. V računalniškem okolju jih poznamo več različnih modelov: numerični, kombinirani in geometrijski model. Med sabo se predvsem razlikujejo po natančnosti rezultatov in v porabi časa računanja simulacije. Cilj magistrskega dela je, da s pomočjo simuliranja toka pločevine skozi zavore primerjamo rezultate glede na posamezni model. Opazovali smo stopnjo preoblikovanja, silo na držalo pločevine in čas računanja, ki je seveda precej krajši pri uporabi numeričnega modela. Primerjave rezultatov so pokazale, da je preoblikovanje pločevine z uporabo geometrijskega modela intenzivnejše, kar se kaže tudi pri sili na držalo pločevine. Pomembno vlogo ima tudi čas računanja simulacije, na katerega imata, poleg modela zavore, velik vpliv površina prireza in hod orodja. Na podlagi rezultatov preizkusov lahko v prihodnje izboljšamo natančnost numeričnemu modelu zavore in se tako približamo rezultatom geometrijskega modela ter hkrati privarčujemo čas, ki ga porabimo za simulacije z geometrijskim modelom. Ključne besede: preoblikovanje pločevine, globoki vlek, vlečne zavore, simulacije Objavljeno v DKUM: 07.11.2016; Ogledov: 1940; Prenosov: 170
Celotno besedilo (3,31 MB) |
3. Model regeneracije energije pri delu visokoregalnega viličarjaŽiga Janežič, 2015, magistrsko delo/naloga Opis: Namen magistrskega dela je predstaviti model računanja regeneracije energije in s tem vzpodbuditi razmišljanje o pogostejši uporabi regenerativnega zaviranja v notrajnem transportu, kot je le-to uporabljeno v zunanjih transportnih sredstvih. V prvem delu je za lažje razumevanje predstavljenih nekaj teoretičnih osnov o transportu in notranjih transportnih sredstvih ter katere sile in upori nastanejo pri njihovem gibanju. Predstavljeno in razloženo je tudi delovanje regenerativnega zaviranja in zavor.
V drugem delu bo najprej predstavljen kinematični in dinamični model vožnje transportnega sredstva. Nato sledi glavna tema, ki je izračun regeneracije energije pri obratovanju visokoregalnega viličarja. Posamezno je izračunana povprečna porabljena moč viličarja pri vožnji v vodoravni smeri in regeneracijo energije pri zaviranju viličarja. Prav tako sta podana izračuna o porabi moči viličarja pri dvigu dvižnih vilic skupaj z TSE in regeneracijo energije pri spustu dvižnih vilic v vertikalni smeri. Izračunan je tudi potreben čas za opravljanje enojnega delovnega cikla. Potem je bil napravljen izračun za porabljeno in regenerirano energijo na leto pri obratovanju viličarja. Sledila je analiza rezultatov, po kateri je bilo napravljeno še razmerje med porabljeno in regenerirano letno energijo. Na koncu so bile podane ugotovitve glede dobljenih rezultatov, vpliv regeneracije energije na zeleno logistiko in možne rešitve za uporabo regenerirane energije Ključne besede: regeneracija energije, poraba moči, viličar, sile, upori, gibanje, zavore Objavljeno v DKUM: 26.11.2015; Ogledov: 1701; Prenosov: 206
Celotno besedilo (2,00 MB) |
4. ZAVORNI SISTEMI VOZIL IN NJIHOVA ENERGIJSKA UČINKOVITOSTIvan Kerenčič, 2013, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava problematiko, lastnosti in nabor dejavnikov, ki vplivajo na kakovost in optimalno delovanje zavornih sistemov avtomobila. Opisani so osnovni pojmi in značilnosti delovanja zavorne naprave, razčlenjeni so glavni sklopi, tipi in zgradba zavornih sistemov. Na kratko so tudi razloženi najpogostejši sistemi, ki se uporabljajo v avtomobilu za uravnavanje zdrsa in aktivni elektronski varnostni sistemi, kot so ABS, BAS, ESP, ASR in drugi, za katere je za delovanje posledično odvisna tudi zavora.
Ker tehnologije napredujejo s časom, so se tudi na tem področju pojavile številne izboljšave in novosti, ki izpopolnjujejo samo zaviranje in zaviralni proces. Pojavljajo se metode in načini izkoriščanja energije zaviranja, ki je dolgo časa bila neizkoriščena in se je spreminjala samo v toploto. Tako s tehnologijo, kot tudi z vidika varnosti, se je pojavila tudi potreba po novih materialih tudi na tem področju, ki omogočajo bistveno boljše delovanje, učinkovitost in vodenje celotnega sistema.
Predstavljeni pa so tudi vplivi zavornih sistemov na okolje, kot je onesnaževanje s hrupom, vibracije in trdni delci, ki nastajajo pri zaviranju. Pojasnjeni so tudi ukrepi za zmanjšanje negativnih vplivov zavornih sistemov na okolje, kako ravnati z odpadnim materialom (olja) ter kako novi kompoziti in izboljšave sistema doprinesejo k boljšemu varovanju okolja. Ključne besede: zavore, zavorni sistemi, zavorna pot, zgradba zavorne naprave, elektronski varnostni sistemi vozila, sistemi za uravnavanje zdrsa, energijska učinkovitost zavor, regeneracijsko zaviranje, vpliv zavornih sistemov na okolje (hrup in vibracije) Objavljeno v DKUM: 14.11.2013; Ogledov: 3253; Prenosov: 586
Celotno besedilo (46,70 MB) |
5. |
6. SPODBUDE IN ZAVORE PRI UČENJUKristina Fink, 2009, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo je analiza spodbud in zavor pri učenju. Zanimalo nas je, katere so glavne spodbude in zavore pri učenju. V diplomskem delu smo podrobno raziskali, kaj so učenje, motivacija in motivacija za učenje.
Da bi ugotovili, katere so spodbude in zavore, ki vplivajo na učenje dijakov, smo izvedli raziskavo na dveh srednjih šolah in rezultate nato primerjali med seboj. V raziskavo smo vključili dijake Srednje zdravstvene šole Ljubljana (SZŠ) in dijake Tehniškega šolskega centra Kranj (TŠC). Spraševali smo jih o tem, kaj jih najbolj motivira za učenje, kaj jih pri učenju zavira, kakšna je njihova samopodoba v povezavi z motivacijo za učenje, kakšen vpliv ima profesorjevo podajanje snovi na motivacjo za učenje, kakšne so njihove učne navade in kako se starši zanimajo za njihovo učenje.
Ugotovili smo, da dijake na obeh srednjih šolah za učenje spodbujajo in zavirajo podobni dejavniki. Rezultati raziskave so pokazali, da je največja spodbuda za učenje ta, da se zavedajo pomembnosti izobrazbe v življenju, največja zavora pa je nezanimiva učna snov. Na podlagi analize smo tudi ugotovili, da med mnenji dijakov SZŠ in TŠC ne obstajajo bistvene razlike o tem, kakšna je njihova samopodoba, kako se starši zanimajo za njihovo učenje in kakšne so njihove učne navade. Ugotovili smo tudi, da dijaki SZŠ načinu posredovanja znanja in odnosu profesorja do dijakov pripisujejo večji pomen kot dijaki TŠC. Ključne besede: - dijaki
- spodbude
- zavore
- samopodoba
- učenje
- starši
- učitelji Objavljeno v DKUM: 28.09.2009; Ogledov: 3744; Prenosov: 273
Celotno besedilo (1,93 MB) |
7. |
8. |
9. |
10. |