| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Ustvarjalnost v očeh slovenskih osnovnošolskih učiteljev
Sara Kaučič, 2020, magistrsko delo

Opis: Ustvarjalnost ima lahko velik vpliv na celostni razvoj učenca. Glavna naloga šole ni zgolj podajanje faktografskega znanja in njegova zapomnitev, temveč je naloga šole tudi učiti za življenje. Le z ustvarjalnim načinom razmišljanja se bodo otroci naučili prilagajati, iskati nove poti, se spopadati in reševati probleme, ki jih čakajo v sedanjosti in bližnji prihodnosti. Cilj magistrske naloge je ugotoviti stališča slovenskih osnovnošolskih učiteljev glede vpliva na razvoj otrokove ustvarjalnosti pri pouku. Še posebej nas zanima, kaj je tisto, kar vpliva (bodisi spodbuja ali zavira) na razvoj ustvarjalnosti pri pouku osnovnošolcev. Zato smo v magistrski nalogi raziskali stališča učiteljev o ustvarjalnosti. V teoretičnem delu smo najprej opredelili pojem ustvarjalnosti in njegovo razumevanje v različnih časovnih obdobjih ter zapisali splošne kriterije ustvarjalnosti. Nato smo pojem uvrstili v šolski prostor, kjer smo raziskali ustvarjalnost z vidika zakonodaje, vodstva šole, učitelja, učenca itd. Na koncu teoretičnega dela smo učiteljem v pomoč pri poučevanju ponudili predloge in rešitve za spodbujanje ustvarjalnosti tako na nacionalni ravni kot na ravni razreda. V empiričnem delu so nas zanimala stališča slovenskih učiteljev o ustvarjalnosti. Kaj po njihovem mnenju najbolj spodbuja oz. zavira njihovo ustvarjalnost pri pouku ter na kakšen način? Prav tako nas je zanimalo, kje učitelji pridobivajo znanja o ustvarjalnih metodah poučevanja in kako pogosto se teh izobraževanj udeležijo. Na koncu smo učitelje prosili, da so z nami delili konkretne primere njihovega spodbujanja ustvarjalnosti pri pouku. Ob tem so nas zanimali vloga spola, leta delovne dobe učitelja, stopnja ter predmet poučevanja. V raziskavi je sodelovalo 196 učiteljev slovenskih osnovnih šol. Z raziskavo smo ugotovili, da imajo učitelji pozitivna stališča do ustvarjalnosti. Znotraj stopnje in predmeta poučevanja se pojavljajo statistično pomembne razlike v spodbujanju ustvarjalnosti. Pri pouku učitelji večinoma uporabljajo metode, ki spodbujajo k ustvarjalnosti. Kljub temu se znotraj spola, let delovne dobe in predmeta poučevanja med učitelji pojavljajo statistično pomembne razlike. Čeprav večina učiteljev meni, da je največji zaviralec ustvarjalnost šolska zakonodaja, se prav tako pojavijo razlike v letih delovne dobe. Ugotovimo, da večina učiteljev pridobi znanja na temo ustvarjalnosti z raznimi izobraževanji in lastnim raziskovanjem; pri tem se izobraževanj v večini udeležijo enkrat letno, a se tudi znotraj te ugotovitve kažejo statistično pomembne razlike glede predmeta poučevanja.
Ključne besede: učitelj, učenec, vpliv na ustvarjalnost, ustvarjalnost, spodbujanje, zaviranje.
Objavljeno: 11.01.2021; Ogledov: 122; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

2.
LIKOVNA USTVARJALNOST MED BODOČIMI UČITELJI RAZREDNEGA POUKA
Urška Rogina Gornik, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo skušali čim natančneje opredeliti pojem ustvarjalnosti in njene vidike, nato pa smo ugotavljali, kako jo lahko razvijamo in zaviramo. Veliko pozornosti smo namenili ustvarjalnosti v šoli in pregledu obstoječih raziskav na tem področju v Sloveniji. V empiričnem delu smo se osredotočili na analizo obstoječega stanja nivoja likovno-ustvarjalnih sposobnosti in likovne apreciacije med študenti razrednega pouka zadnjega letnika dodiplomskega študija na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru, hkrati pa smo preučili še povezanost posameznih dejavnikov likovne ustvarjalnosti. Za inštrument smo uporabili preverjen test LV1, s katerim smo spremljali vseh šest dejavnikov likovne ustvarjalnosti in dele likovne apreciacije. Pridobljene podatke smo obdelali s programom SPSS. Dodali smo tudi vzorčne primere pridobljenih rešitev. Analiza rezultatov je pokazala, da imajo študentje skupno nizek nivo likovne ustvarjalnosti. Nekoliko boljši dosežki so sicer pri likovnih dejavnikih, ki likovno ustvarjalnost omogočajo. Med dejavniki likovne ustvarjalnosti so najvišji dosežki pri likovnem dejavniku fluentnost, najslabši pa pri komplementarnem dejavniku fleksibilnost. Zaradi slabih dosežkov pri testu nismo mogli potrditi hipotez, ki se nanašajo na korelacije med posameznimi dejavniki likovne ustvarjalnosti. V drugem delu testa, ki je bil namenjen spremljanju likovne apreciacije, so bili študentje uspešnejši kot v prvem delu. Zelo dobro so rešili naloge, ki so se nanašale na percepcijo, malo manj uspešni so bili pri tistih, ki se nanašajo na recepcijo.
Ključne besede: ustvarjalnost, ustvarjalnost bodočih učiteljev, dejavniki likovne ustvarjalnosti, spodbujanje in zaviranje ustvarjalnosti, likovna apreciacija.
Objavljeno: 25.11.2020; Ogledov: 169; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (2,76 MB)

3.
ANALIZA ELEKTRIČNEGA POGONA HIBRIDNEGA VOZILA
Gregor Mastnak, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava električna in hibridna vozila v avtomobilski industriji. V uvodnem delu je predstavljen del zgodovine in inovativne ideje izumiteljev. Ob pomanjkanju fosilnih goriv in višanju cen, so v prihodnosti transporta alternativni viri energije neizbežni. V osrednjem delu diplomskega dela je v prvem poglavju zajeta ključna sestava hibridnega vozila, v drugem poglavju pa je analizirano delovanje in zmožnost optimiziranja sestavnih komponent. Posebna pozornost je namenjena regeneraciji električne energije. V zaključku pa so primerjalne tabele moči, karakteristike in cene različnih proizvajalcev. Analiziran je tudi realen primer, ki z rezultati ozavesti bralca, da je hibridno oz. električno vozilo naša prihodnost!
Ključne besede: Električno vozilo, hibridno vozilo, alternativni viri energije, pogonski sklop, regenerativno zaviranje
Objavljeno: 08.11.2018; Ogledov: 701; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (3,93 MB)

4.
ZAVORNI SISTEMI VOZIL IN NJIHOVA ENERGIJSKA UČINKOVITOST
Ivan Kerenčič, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava problematiko, lastnosti in nabor dejavnikov, ki vplivajo na kakovost in optimalno delovanje zavornih sistemov avtomobila. Opisani so osnovni pojmi in značilnosti delovanja zavorne naprave, razčlenjeni so glavni sklopi, tipi in zgradba zavornih sistemov. Na kratko so tudi razloženi najpogostejši sistemi, ki se uporabljajo v avtomobilu za uravnavanje zdrsa in aktivni elektronski varnostni sistemi, kot so ABS, BAS, ESP, ASR in drugi, za katere je za delovanje posledično odvisna tudi zavora. Ker tehnologije napredujejo s časom, so se tudi na tem področju pojavile številne izboljšave in novosti, ki izpopolnjujejo samo zaviranje in zaviralni proces. Pojavljajo se metode in načini izkoriščanja energije zaviranja, ki je dolgo časa bila neizkoriščena in se je spreminjala samo v toploto. Tako s tehnologijo, kot tudi z vidika varnosti, se je pojavila tudi potreba po novih materialih tudi na tem področju, ki omogočajo bistveno boljše delovanje, učinkovitost in vodenje celotnega sistema. Predstavljeni pa so tudi vplivi zavornih sistemov na okolje, kot je onesnaževanje s hrupom, vibracije in trdni delci, ki nastajajo pri zaviranju. Pojasnjeni so tudi ukrepi za zmanjšanje negativnih vplivov zavornih sistemov na okolje, kako ravnati z odpadnim materialom (olja) ter kako novi kompoziti in izboljšave sistema doprinesejo k boljšemu varovanju okolja.
Ključne besede: zavore, zavorni sistemi, zavorna pot, zgradba zavorne naprave, elektronski varnostni sistemi vozila, sistemi za uravnavanje zdrsa, energijska učinkovitost zavor, regeneracijsko zaviranje, vpliv zavornih sistemov na okolje (hrup in vibracije)
Objavljeno: 14.11.2013; Ogledov: 1999; Prenosov: 264
.pdf Celotno besedilo (46,70 MB)

5.
Alelopatski učinek križnice navadna česnovka (Alliaria petiolata) na kalitev semen vrtne kreše (Lepidium sativum)
Natalija Kaučič, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava temo alelopatskega učinkovanja križnice navadna česnovka (Alliaria petiolata) na kalitev semen vrtne kreše (Lepidium sativum). Navadna česnovka (Alliaria petiolata) naj bi bila potencialno alelopatska in čedalje bolj invazivna, zato nas je zanimalo, kaj omogoča invazivni česnovki, da se uspešno naseli v tujih območjih in da se uspešno spopada s tamkajšnjimi avtohtonimi vrstami, čeprav v svojem avtohtonem okolju ni posebej dominantna. Ker večina avtorjev upošteva možnost, da naj bi bila česnovka potencialno alelopatska, smo s pomočjo bioloških testov poskušali prikazati vsebnost potencialno alelopatskih snovi v česnovki. Opazovali smo učinke vodotopnih ekstraktov (različnih koncentracij), učinke ekstraktov iz vzorcev tal in učinke hlapljivih snovi, sproščenih iz rastlinskih tkiv navadne česnovke na kalitev semen vrtne kreše (Lepidium sativum). Zanimala nas je kalivost in pojavitev sejancev ter dolžina kalice in korenin vrtne kreše. Zbrane podatke smo obdelali s pomočjo Studentovega t-testa v programskem orodju Statistica (Statsoft). Iz dobljenih rezultatov lahko razberemo, da imajo vodotopni ekstrakti iz listov močnejši zaviralni učinek na rast in kalitev kalic kot vodotopni ekstrakti iz korenin ter da se dolžina celotne kalice ter dolžina korenine vrtne kreše, prav tako pa tudi odstotek kalitve semen z naraščanjem koncentracije vodotopnih ekstraktov manjša. Odstotek kalivosti semen vrtne kreše v poskusih s hlapljivimi substancami je nižji v primerjavi s kontrolnimi poskusi.
Ključne besede: alelopatija, semena, kalitev, zaviranje, križnice, navadna česnovka, vrtna kreša, vodni ekstrakti, biološka invazija
Objavljeno: 27.09.2013; Ogledov: 2520; Prenosov: 264
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

6.
NADGRADNJA ZAVORNEGA SISTEMA TOVORNEGA POLPRIKLOPNEGA VOZILA
Dejan Tajnikar, 2011, diplomsko delo

Opis: V okviru opravljanja storitve družinskega podjetja Mototon je bilo potrebno odpraviti okvaro na zavornem sistemu tovornega polpriklopnega vozila. Zaradi starosti vozila, obsega okvare, možnosti cenejšega vzdrževanja v prihodnje in tehnološke sinhronizacije z vlečnim vozilom je prišlo do odločitve, da se izvede nadgradnja z novejšo tehnologijo zavornega sistema. V prvi polovici diplomskega dela je predstavljena tehnologija zaviranja na tovornih vozilih, ki ima tako kot pri vseh cestnih vozilih glavno nalogo ustaviti vozilo, vendar pa je regulacija zaviranja svojevrstnega pomena. V drugi polovici je predstavljen projekt nadgradnje, ki ga spremljajo simulacije, s katerimi je prikazano stanje pred in po nadgradnji. Upravičenost posega v vozne lastnosti vozila dokazuje dosežena krajša zavorna pot.
Ključne besede: nadgradnja, polpriklopno vozilo, zaviranje, pnevmatika, regulacija, simulacija, MATLAB/SIMULINK, tehnološka sinhronizacija, zavorna pot
Objavljeno: 06.07.2011; Ogledov: 1650; Prenosov: 295 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (4,25 MB)

7.
ANALIZA RAZLIČNIH NAČINOV ZAVIRANJ ASINHRONSKEGA MOTORJA
Dejan Lamovšek, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so predstavljeni različni načini zaviranja asinhronskega motorja, primerjave med njimi ter posamezne specifičnosti različnih zaviranj. Izvedli smo generatorsko in protitočno zaviranje ter zaviranje z enosmernim tokom. Pri meritvah smo merili čas, vrtljaje, navor, napetost, tok in moč. Iz moči in časa smo izračunali energijo, ki jo motor črpa iz omrežja. Ob izračunani energiji so v diplomski nalogi predstavljeni in opisani še merjeni vrtljaji in tok. Najprej smo zavirali protitočno in generatorsko, nato pa smo s pomočjo variaka, s katerim smo zagotovili motorju enosmerno napajanje, zavirali z enosmerno napetostjo. Meritve pri zaviranju z izmenično napetostjo smo izvajali pri treh različni momentih bremena. Pri zaviranju z enosmerno napetostjo smo imeli dve različni vezavi in dva nastavljena toka na statorju.
Ključne besede: asinhronski motor, zaviranje
Objavljeno: 19.04.2011; Ogledov: 2944; Prenosov: 329
.pdf Celotno besedilo (7,58 MB)

8.
PRIMERJAVA LIKOVNO-USTVARJALNIH DOSEŽKOV NA RAZREDNI STOPNJI OSNOVNE ŠOLE
Nena Hrušovar, 2010, diplomsko delo

Opis: Ustvarjalnost je pojem, ki ga uporabljamo zelo pogosto, a o njem vemo pravzaprav zelo malo. Ogromno literature na široko piše o njem, a še danes nimamo enoznačne definicije ustvarjalnosti. Zelo pomembno pa se je zavedati, da je ustvarjalnost sposobnost, ki je enakovredno razporejena med vse posameznike in jo je potrebno smotrno razvijati. Tako doma kot v šoli so otroci neprestano pod različnimi vplivi. Le-ti so včasih spodbudni, nemalokrat pa tudi zavirajo razvoj otroške domišljije, spontano izražanje in druge ustvarjalne sposobnosti. V diplomskem delu je najprej teoretično osvetljen pomen ustvarjalnosti z več zornih kotov. Nato sledi empirični del, v katerem je bil raziskan nivo likovno-ustvarjalnih sposobnosti in primerjan glede na spol in stratum 11- in 12-letnikov. Kot instrument raziskovanja za ugotavljanje obstoječega stanja likovne ustvarjalnosti je bil uporabljen že preverjen test LV1. S testom je bilo spremljanih šest dejavnikov likovne ustvarjalnosti, katerih podatki so bili nato obdelani s programom SPSS. Za nazornejšo predstavo so dodani še vzorčni primeri rešitev učencev. Analiza rezultatov je pokazala, da med spoloma obstajajo statistično značilne razlike pri dejavniku likovne fleksibilnosti in občutljivosti za likovne probleme v prid deklicam. Prav tako so bile raziskane morebitne razlike med učenci iz mestnega oz. primestnega okolja. Statistično značilna razlika je bila zaznana pri dejavniku likovne fluentnosti, kjer so dosegli boljše rezultate učenci iz mestnega okolja.
Ključne besede: ustvarjalnost, likovna ustvarjalnost, dejavniki likovne ustvarjalnosti, likovna ustvarjalnost v osnovni šoli, spodbude za razvoj ustvarjalnosti, zaviranje ustvarjalnosti
Objavljeno: 14.10.2010; Ogledov: 1715; Prenosov: 248
.pdf Celotno besedilo (8,70 MB)

9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.78 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici