| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Kopule in odvisnost avtomobilskih zavarovanj
Tamara Šarh, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo odvisnost avtomobilskih zavarovanj, natančneje zavarovanje avtomobilskega kaska in avtomobilske odgovornosti. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela, teoretičen del ter praktični primer. V prvem delu so opisani osnovni pojmi s področja verjetnosti in statistike, predstavljena so neživljenjska zavarovanja s poudarkom na avtomobilskih zavarovanjih, zapisane so pomembne definicije in izrek s področja teorije kopul ter definirane različne mere odvisnosti. Praktični primer temelji na analizi odvisnosti dveh naključnih spremenljivk, avtomobilskega kaska in avtomobilske odgovornosti. Za naključni spremenljivki poiščemo pripadajoči porazdelitveni funkciji ter izračunamo različne mere odvisnosti med spremenljivkama, nato za izbrani naključni spremenljivki, z ustreznimi knjižnjicami v programu R, poiščemo kopulo, ki najboljše opiše odnos med spremenljivkama. Simuliramo dva naključna vzorca kopul, prvi za družino kopul, ki jo izbere program R, ter drugega za kopulo Clayton, izbrano po lastni presoji. Iščemo ustreznejšo družino kopul. Postopek reševanja ponovimo za različne skupine določene glede na vrsto škodnega primera. Ključne ugotovitve so zapisane v zadnjem poglavju.
Ključne besede: avtomobilsko zavarovanje, zavarovanje avtomobilskega kaska, zavarovanje avtomobilske odgovornosti, kopula, odvisnost.
Objavljeno: 27.11.2019; Ogledov: 468; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

2.
ANALIZA ZAVAROVANJ ŠKODE IZ PROMETNIH NESREČ V EU PO SODBI SODIŠČA EU V ZADEVI VNUK
Sabina Horvat, 2015, diplomsko delo

Opis: Damijan Vnuk je s tožbo zoper Zavarovalnico Triglav d.d. zahteval izplačilo odškodnine za nepremoženjsko škodo, ki mu jo je povzročil zavarovanec Zavarovalnice Triglav in lastnik traktorja, s katerim ga je zbil z lestve in ga pri tem poškodoval. Težava je nastala pri opredeljevanju dejanskega stanja kot uporabo vozila, ki je krito z zavarovanjem po Zakonu o obveznih zavarovanjih v prometu (v nadaljevanju ZOZP), vendar nobena določba omenjenega zakona ne opredeljuje samega pojma »uporaba vozila« iz 15. člena ZOZP. Tematika diplomske naloge med drugim zajema torej razlago določb nacionalnih zakonov in aktov Evropske Unije (v nadaljevanju EU) ter jezikovne različice, ki so se pojavile glede pojma »uporaba vozila« v nekaterih državah članicah EU. Prvo in drugostopenjsko sodišče sta tožbo zavrnili z razlago, da v konkretni situaciji traktor s prikolico ni bil uporabljen kot prevozno sredstvo v prometu, zato zavarovanje po 15. členu ZOZP ne krije nastale škode. Nato je Vrhovno sodišče Republike Slovenije (v nadaljevanju Vrhovno sodišče RS) na Sodišče Evropske unije (v nadaljevanju Sodišče EU) naslovilo predhodno vprašanje, v katerem ga je zanimala razlaga pojma »uporaba vozila« po členu 3(1) Direktive 72/166/EGS Sveta z dne 24. aprila 1972 o približevanju zakonodaje držav članic o zavarovanju civilne odgovornosti pri uporabi motornih vozil in o izvajanju obveznosti zavarovanja takšne odgovornosti (v nadaljevanju Direktiva 72/166 EGS). Med samim postopkom predhodnega odločanja je Sodišče EU ugotovilo, da obstaja več jezikovnih različic razlage Direktive 72/166/EGS in poudarilo, da je potrebno predpise EU razlagati enotno z upoštevanjem teh različic, vendar glede na namen in cilj, ki jim sledi omenjena Direktiva. O konkretni nesreči traktorja s prikolico je Sodišče EU podalo ugotovitev, da je šlo za uporabo vozila, ki je skladna z običajno funkcijo tega vozila in da sam traktor s prikolico predstavlja vozilo po Direktivi 72/166/EGS, zato mora biti škoda krita iz zavarovanja, ki ga vsebuje člen 3(1) omenjene direktive. Posebna vprašanja v zvezi z avtomobilskim zavarovanjem so se odprla šele z razsodbo v zadevi Vnuk, saj se je obseg obveznega avtomobilskega zavarovanja razširil tudi na nekatere nesreče in vozila, ki jih prej ni zajemal. Sporna je postala vsebina britanskega Zakona o cestnem prometu (RTA ). V končnem delu naloge tako ugotavljam nekatere spremembe, ki jih je prinesla razsodba na področje avtomobilskega zavarovanja. Posebno sporno je to, da bo od sedaj potrebno z avtomobilsko polico zavarovati na primer električne invalidske vozičke, čistilce tal, golf vozla in celo vozila za prtljago na letališčih.
Ključne besede: zadeva Vnuk, obvezno zavarovanje avtomobilske odgovornosti, pojem uporabe vozila, Direktiva 72/166/EGS, razlaga predpisov EU, predhodno vprašanje, običajna funkcija vozila.
Objavljeno: 29.05.2017; Ogledov: 1389; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (580,11 KB)

3.
Korporativno pravna in upravljavska sprejemljivost zavarovanja odgovornosti organov vodenja in nadzora
Zoran Živko, 2016, magistrsko delo

Opis: Glede na zgodovino razvoja gospodarstva, lastniško strukturo in korporativno kulturo prevladuje v Sloveniji mnenje o zelo nizki verjetnosti odškodninskih tožb proti managerjem družb. Zato se ti večinoma niti ne zavedajo svoje odgovornosti in posledično ne poznajo možnih rešitev odškodninske zaščite premoženja družbe in svojega osebnega premoženja. Po razvpitih primerih več sto milijonskih in milijardnih odškodninskih tožb po letu 2000 v ZDA in EU je postalo aktualno vprašanje kazenske in tudi odškodninske odgovornosti. Z globalno gospodarsko krizo se je tudi v Sloveniji izjemno povečalo število prisilnih poravnav in stečajev podjetij. Temu je sledilo preverjanje zakonitosti in pravilnosti odločitev ter odgovornosti članov organov nadzora in vodenja v teh družbah. Posledica so tudi vložene številne kazenske ovadbe in odškodninske tožbe zoper odgovorne osebe. Kljub ustrezni zakonodajni ureditvi, primerljivi z Avstrijo in Nemčijo, v Sloveniji še nimamo skoraj nobene sodne prakse pri uveljavljanju odgovornosti za nastalo škodo. Zato tudi ni zavedanja niti povpraševanja po zavarovanju tovrstne odgovornosti, tako je zavarovanje članov organov vodenja in nadzora v slovenskih družbah bolj izjema kot pravilo. Strokovnjaki korporativnega prava in upravljanja se zavedajo, da družbe in managerji zelo potrebujejo D&O zavarovanja zaradi zaščite premoženja delničarjev in managerjev. Z analizo primerov slovenskih odškodninskih tožb v zadnjih 15-ih letih smo v tej raziskavi nedvoumno dokazali, da izpostavljenost družb in njihovih članov organov vodenja in nadzora do odškodninskih zahtevkov ni več nizka in se vsak dan povečuje, posledično je tveganje tožb vedno večje. Zato družbe in njihovi managerji nujno potrebujejo D&O zavarovanje. To zavarovanje v prvi vrsti ščiti družbo, da vsaj delno nadomesti škodo managerjev.
Ključne besede: gospodarska družba, kapitalska družba, uprava, nadzorni svet, korporativno upravljanje, obligacije, odškodninsko pravo, odškodninske tožbe, odškodninska odgovornost, zavarovalnica, zavarovanje, zavarovanje odgovornosti, zavarovanje odgovornosti članov organov nadzora in vodenja, zavarovanje D&O
Objavljeno: 06.02.2017; Ogledov: 1174; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (488,94 KB)

4.
ZAVAROVANJE AO plus IN RODBINSKA KLAVZULA
Marija Mojca Andrejaš, 2016, diplomsko delo

Opis: Predmet mojega diplomskega dela je razvoj in analiza avtomobilskega zavarovanja v najširšem pomenu ter zavarovanja voznika za škodo zaradi telesnih poškodb, ki je poleg zavarovanja avtomobilske odgovornosti in avtomobilskega kaska, najbolj razširjena vrsta avtomobilskega zavarovanja. Sam pojav in razvoj zavarovanja voznika za škodo zaradi telesnih poškodb (imenovano AO- plus zavarovanje), je pripeljal do ukinitve t.i. »rodbinske klavzule« (imenovana tudi družinska ali sorodstvena klavzula), katera je v preteklosti omejevala upravičenost družinsko povezanih oškodovancev do odškodnine iz naslova avtomobilske odgovornosti za škodo, ki so jo utrpeli v prometni nesreči. Diplomsko delo prikazuje razvoj zavarovanja avtomobilske odgovornosti in v tem okviru podaja poglavitne segmente in mejnike v razvoju, »narekovane« tako s strani zakonodajalca, kot oškodovanca. Poseben poudarek v nalogi je namenjen tendenci razvoja AO-plus zavarovanja, samemu pomenu in vsebini tega zavarovanja, vzporedno s tem pa tudi pojavu in ukinitvi rodbinske klavzule. Pri posameznih obdobjih so prikazani primeri zavarovalniške in sodne prakse s tega področja.
Ključne besede: avtomobilsko zavarovanje, zavarovanje avtomobilske odgovornosti, zavarovanje voznika, rodbinska klavzula, AO-plus zavarovanje
Objavljeno: 19.09.2016; Ogledov: 798; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (674,15 KB)

5.
ZAVAROVANJE PREVOZNIŠKE ODGOVORNOSTI IN ZAVAROVANJE TOVORA NA ZAVAROVALNEM PRIMERU FARMACEVTSKEGA PODJETJA
Mateja Zamida, 2016, diplomsko delo

Opis: Transportna zavarovanja tako v domači kot mednarodni menjavi blaga igrajo pomembno vlogo. Zavarovanje omogoča in zagotavlja ekonomsko varnost uporabnikov, izvajalcev storitev in organizatorjev. Blago, ki se prevaža, je z vsakokratnim transportom izpostavljeno nepredvidenim nevarnostim, ki lahko povzročijo ogromne škode. S sklenitvijo pravega in kvalitetnega zavarovanja se nadomesti nastala gospodarska škoda in ohrani varnost posameznika. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov. V prvem so s pomočjo strokovne literature prikazana teoretična izhodišča transporta in transportnega zavarovanja blaga, predstavljeni pogoji za zavarovanje blaga med prevozom in opredeljeni pravni viri prevozne pogodbe v cestnem prometu. V drugem, analitičnem delu diplomske naloge sta prikazani vrsti transportnega zavarovanja, ki sem ju izbrala za predstavitev; zavarovanje prevozniške odgovornosti in zavarovanje tovora med prevozom (zavarovanje kargo). Predstavljene so bistvene razlike med opisanima zavarovalnima vrstama. V nadaljevanju naloge je na zavarovalnem primeru farmacevtskega podjetja prikazano, kako pomembno je skleniti pravo zavarovanje, da se odškodnina oziroma zavarovalnina lahko povrne, še posebej kadar gre za zavarovanje občutljivega blaga visokih vrednosti. Na koncu je predstavljena problematika reševanja škodnih primerov, ki je odvisna od sklenitve kvalitetnega in pravega zavarovanja.
Ključne besede: zavarovanje, transport, zavarovalnica, zavarovanje prevozniške odgovornosti, zavarovanje tovora med prevozom, pogoji, škodni primer.
Objavljeno: 06.06.2016; Ogledov: 643; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (859,77 KB)

6.
ODŠKODNINSKA ODGOVORNOST ČLANOV NADZORNEGA SVETA BANK
Uroš Hrastovec, 2015, magistrsko delo

Opis: Nadzorni svet je organ v gospodarski družbi, katerega temeljna naloga je nadzor nad poslovanjem družbe. Poleg osnovne funkcije ima nadzorni svet tudi druge pristojnosti, in sicer: imenovanje in odpoklic uprave, soglasje k določenim poslom, pristojnosti v zvezi s sprejemanjem letnega poročila, itd. Nadzorni svet sestavljajo njegovi člani, ki morajo svoje obveznosti izpolnjevati s potrebno skrbnostjo. V primeru, da družbi nastane škoda, ki je posledica napačnih odločitev članov nadzornega sveta, le-ti odškodninsko odgovarjajo družbi za škodo, razen če dokažejo, da so svoje obveznosti izpolnjevali s potrebno skrbnostjo. Banke so gospodarske družbe, ki imajo zaradi svoje dejavnosti na trgu poseben gospodarski pomen. Pravna ureditev bank je tako nekoliko drugačna kot pravna ureditev ostalih gospodarskih subjektov. To velja tudi za ureditev položaja nadzornega sveta v bankah, kar se kaže predvsem v njegovih specifičnih pristojnostih. S tem pa so povezane tudi dodatne zadolžitve članov nadzornega sveta. Tudi člani nadzornega sveta bank odškodninsko odgovarjajo banki za škodo, ki je nastala kot posledica njihovih napačnih odločitev, pri tem pa se zaradi specifičnih nalog in zahtevanih dodatnih znanj težje razbremenijo odgovornosti. V magistrskem delu bodo podrobno opisane pristojnosti nadzornega sveta v bankah ter obveznosti posameznih članov, katere izhajajo iz teh pristojnosti. Glede na to, da je za ugotovitev odškodninske odgovornosti posameznega člana pomembna stopnja skrbnosti, ki se pri izpolnjevanju obveznosti od njega zahteva, bo poseben poudarek tudi na opredelitvi zahtevane skrbnosti ter s tem povezane razbremenitve odgovornosti. Poleg tega bodo predstavljene predpostavke odškodninske odgovornosti ter način njihovega dokazovanja ter oblike zavarovanja odškodninske odgovornosti.
Ključne besede: nadzorni svet, bančni sektor, odškodninska odgovornost članov, zahtevana skrbnost, razbremenitev odškodninske odgovornosti, uveljavljane odškodninskih zahtevkov, zavarovanje odgovornosti
Objavljeno: 12.04.2016; Ogledov: 1841; Prenosov: 257
.pdf Celotno besedilo (760,12 KB)

7.
ZAVAROVANJE KARGA IN ZAVAROVANJE ODGOVORNOSTI V CESTNEM TRANSPORTU
Slavko Berkopec, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavam kargo zavarovanje in zavarovanje prevozniške odgovornosti pri prevozu tovora. V teoretičnem delu prikažem pomen in značilnosti obeh zavarovanj. Podrobno prikažem kargo zavarovanje in nevarnosti, ki jih zavarovanje pokriva. Na področju odgovornosti prevoznika je pogosto zmotno mišljenje, da je prevoznik oproščen odgovornosti za izgubo ali škodo na tovoru. Pri zavarovanju prevozniške odgovornosti pri prevozu tovora prikažem, kdaj je prevoznik odgovoren za škodo na tovoru, ki ga je prevzel na prevoz in primere izključitve njegove odgovornosti (CMR, Convention on the Contract for the International Carriage of Goods by Road). Predstavim bistvene razlike med zavarovanjem karga in zavarovanjem prevozniške odgovornosti za tovor. V aplikativnem delu predstavim Zavarovalnico Triglav d.d. in skupino Triglav. V šestem poglavju podrobneje prikažem kargo zavarovanje in zavarovanje prevozniške odgovornosti za tovor v Zavarovalnici Triglav. Prikažem primere sklenitve zavarovanja in reševanja škod iz naslova obeh vrst zavarovanja.
Ključne besede: kargo zavarovanje, zavarovanje prevozniške odgovornosti za prevoz tovora, Zavarovalnica Triglav, riziki v kargo zavarovanju, izključitve jamstva v kargo zavarovanju in zavarovanju prevozniške odgovornosti za tovor.
Objavljeno: 17.03.2016; Ogledov: 1257; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (693,81 KB)

8.
ZAVAROVANJE PRED ODGOVORNOSTJO ODVETNIKA IN NOTARJA
Mitja Melanšek, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga opredeljuje vidike zavarovanja pred poklicno odgovornostjo odvetnika in notarja ter povzema ureditev (poklicnega) zavarovanja odgovornosti iz splošnega vidika ter v nadaljevanju konkretneje v zvezi z opravljanjem dejavnosti odvetnika in notarja. Nanizane so najpogostejše napake odvetnikov pri njihovem delu z izbranimi primeri iz zavarovalne prakse ter dodani statistični podatki. Primerjalnopravno so povzete tudi tuje ureditve nekaterih držav v zvezi z zanimivejšimi rešitvami zavarovanja poklicne odgovornosti za oba poklica.
Ključne besede: zavarovanje poklicne odgovornosti; odvetnik; notar; zavarovalna pogodba; splošni in posebni zavarovalni pogoji; odškodnina, direktna tožba
Objavljeno: 20.06.2012; Ogledov: 2572; Prenosov: 620
.pdf Celotno besedilo (741,02 KB)

9.
NAPAKE RAČUNOVODIJ IN NJIHOVA ODGOVORNOST
Manica Kaučič, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Da bi lahko računovodje svoje delo opravljali kar se da strokovno, odgovorno, etično in v skladu z zakonodajo, se morajo nenehno izobraževati in izpopolnjevati svoje strokovno znanje, sicer se lahko pojavljajo napake, ki povzročijo škodo, za katere pa morajo računovodje odgovarjati sami. Računovodje dandanes zaradi nenehnega spreminjanja zakonodaje in strokovnih pravil ter načel, naredijo veliko napak in zmot pri svojem opravljanju dejavnosti. Ker pa jih te napake lahko stanejo veliko, se računovodje odločajo za zavarovanje odgovornosti. Zavarujejo se predvsem pri zavarovalnih družbah, lahko pa se odločijo tudi za zavarovanje s pogodbo o opravljanju storitev računovodenja. Prva zavarovalnica, ki je nudila zavarovanje odgovornosti računovodij je bila Adriatic Slovenica d.d.. Le-ta ponuja zavarovanje interesov tako naročnika storitve kot tudi izvajalca storitve. V primeru škode zavarovalnica povrne odškodnino oškodovancu glede na vsoto, ki je navedena v pogodbi in ni večja od-le te. Oškodovanec pa ima pravico škodo tudi zahtevati preko sodišča.
Ključne besede: Ključne besede: računovodja, napake, odgovornost, strokovno-etična odgovornost, pravno-formalna odgovornost, zavarovanje odgovornosti, zavarovalno razmerje, pogodba o opravljanju storitev računovodenja
Objavljeno: 02.12.2011; Ogledov: 2803; Prenosov: 489
.pdf Celotno besedilo (762,26 KB)

10.
Zavarovanje odgovornosti podjemnika v multimodalnem transportu : diplomsko delo
Nada Bobik, 2009, diplomsko delo

Opis: Multimodalni transport je prevoz blaga vse do mesta, kjer bo podjemnik multimodalnega transporta predal blago. Tukaj se istočasno uporabljata dve sodobni transportni sredstvi iz dveh različnih transportnih panog. Pri tem prvo transportno sredstvo skupaj s tovorom postane tovor za drugo transportno sredstvo iz druge transportne panoge, in sicer na osnovi ene pogodbe multimodalnega transporta in enega dokumenta, ne glede na vrsto in število uporabljenih prevoznih sredstev. Zato ima v multimodalnem transportu pomembno vlogo podjemnik omenjenega transporta. Ta veja transporta je kompleksna, zato dober podjemnik multimodalnega transporta dobro organizira in izvršuje ta transport na vseh nivojih. Podjemnik tega transporta ima interes, da opravi pogodbene in izvenpogodbene obveznosti kot dober podjemnik, saj odgovarja od trenutka prevzema blaga do trenutka predaje blaga. Prav tako odgovarja za ravnanje svojih uslužbencev in za druge osebe, ki jih je najel za izvedbo pogodbe o multimodalnem transportu. Prav zaradi tega je zelo pomembno, da svojo odgovornost podjemnik multimodalnega transporta primerno zavaruje, saj nima vpliva na različne nevarnosti, s katerimi se srečuje. Cilj tega diplomskega dela je podrobneje raziskati multimodalni transport, podjemnika multimodalnega transporta in njegovo odgovornost v multimodalnem transportu.
Ključne besede: transportno zavarovanje, multimodalni transport, podjemnik, odgovornost, zavarovanje odgovornosti
Objavljeno: 03.09.2010; Ogledov: 2069; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (519,01 KB)

Iskanje izvedeno v 0.35 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici