| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
ZAVAROVANJE ODGOVORNOSTI PODJEMNIKA MULTIMODALNEGA TRANSPORTA
Tomaž Lotrič, 2009, magistrsko delo

Opis: Promet je eden od temeljnih dejavnikov gospodarskega razvoja države in neustavljivega procesa globalizacije, ki je odvisen od modernizacije prometnih tokov in od sprejemanja novih oblik transporta tako na nacionalni kot mednarodni ravni. Prav zaradi tega ima vedno večjo vlogo multimodalni transport, ki je najvišja razvita oblika transporta. Multimodalni transport predstavlja transport blaga od mesta, kjer je podjemnik multimodalnega transporta prevzel blago za transport pa vse do mesta predaje blaga, z uporabo najmanj dveh različnih načinov transporta, na osnovi ene pogodbe o multimodalnem transportu in enega dokumenta, ne glede na vrsto in število uporabljenih prevoznih sredstev. Ključni faktor optimalnega funkcioniranja multimodalnega transporta predstavlja podjemnik multimodalnega transporta. Ta mora, zaradi spleta nepredvidljivih okoliščin, zapletenosti poslovnih procesov, muhavosti narave in nepazljivosti, dobro organizirati in izvrševati multimodalni transport na vseh nivojih. Zaradi omenjenih nevarnosti in dejstvu, da se še vedno ne posveča dovolj pozornosti obvladovanju in strategiji zavarovanja odgovornosti podjemnika v multimodalnem transportu, ki bi skozi pregled obstoječe ureditve multimodalnega transporta z eno samo zavarovalno pogodbo krile vse vrste transporta in spremljajoče dejavnosti odgovornosti podjemnika multimodalnega transporta, je bilo treba podrobno raziskati področje in podati oceno ter predlog razvoja zavarovanja odgovornosti podjemnika multimodalnega transporta. Cilj pri tem je bil, da se skrbno oblikuje in afirmira model zavarovanja odgovornosti podjemnika multimodalnega transporta, ki bi ga lahko koristil predvsem podjemnik multimodalnega transporta in bi hkrati bil v dobrobit številnim gospodarskim subjektom, ki so posredno ali neposredno vpleteni v multimodalni transport.
Ključne besede: Transportno zavarovanje, multimodalni transport, podjemnik multimodalnega transporta, sistemi odgovornosti podjemnika multimodalnega transporta, sistem mednarodnega kasko zavarovanja v multimodalnem transportu, sistem mednarodnega zavarovanja blaga v multimodalnem transportu, sistem zavarovanja odgovornosti podjemnika v multimodalnem transportu, multimodalna infrastruktura, multimodalna suprastruktura, multimodalni intelektualni kapital, multimodalne informacijske tehnologije, sodobne multimodalne tehnolog
Objavljeno: 21.12.2009; Ogledov: 4055; Prenosov: 284
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

3.
REGISTRACIJA MOTORNIH VOZIL S POREKLOM IZ DRUGE DRŽAVE ČLANICE
Tjaša Zagorc, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je obravnavano področje registracije motornih vozil s poreklom iz druge države članice EU, predvsem v luči novega razlagalnega sporočila Komisije, ki velja od 9. maja 2009 dalje. Pred registracijo v Republiki Sloveniji morajo biti vozila odobrena v skladu s homologacijskimi predpisi, ki so usklajeni s predpisi držav članic EU. Vozila, ki so bila že odobrena in registrirana v kateri od držav članic EU, morajo biti pred registracijo identificirana, kar pomeni, da se tehnični podatki o vozilu zberejo, preverijo in vnesejo v enotno državno podatkovno bazo. Posamična odobritev in identifikacija vozila se izvaja v pooblaščenih kontrolnih organih z izvedbo predpisanega postopka in se zaključi z izdajo potrdila o skladnosti, ki je osnova za registracijo vozila. Kljub temu, da je področje homologacije in registracije vozil v državah članicah že bilo izčrpno urejeno z Razlagalnim sporočilom iz leta 1996, je bil prenos motornega vozila v drugo državo članico še vedno predmet mnogih pritožb, zlasti glede postopkov homologacije in registracije. Z namenom še dodatno olajšati nakup motornega vozila v drugi državi članici, ali prenos motornega vozila v drugo državo članico, je Evropska komisija 24.3.2007 izdala Razlagalno sporočilo o postopkih za registracijo motornih vozil s poreklom iz druge države članice, ki velja od 9. maja 2009 dalje in v katerem so navedena pravila, ki olajšujejo nakup vozila v drugi državi članici. Poleg slednjega pa je bila sprejeta tudi Uredba 764/2008/ES, ki se je začela uporabljati 13. maja 2009. Ta uredba opredeljuje pravice in obveznosti držav članic in podjetij, ki želijo prodajati proizvod, ki se zakonito prodaja v drugi državi članici in je kot takšna prav tako pomembna za uporabo načela prostega pretoka blaga.
Ključne besede: homologacija, certifikat o skladnosti, zavarovanje civilne odgovornosti, nacionalna odobritev, tehnični pregled, registrska tablica
Objavljeno: 15.07.2010; Ogledov: 1503; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (565,30 KB)

4.
Zavarovanje odgovornosti podjemnika v multimodalnem transportu : diplomsko delo
Nada Bobik, 2009, diplomsko delo

Opis: Multimodalni transport je prevoz blaga vse do mesta, kjer bo podjemnik multimodalnega transporta predal blago. Tukaj se istočasno uporabljata dve sodobni transportni sredstvi iz dveh različnih transportnih panog. Pri tem prvo transportno sredstvo skupaj s tovorom postane tovor za drugo transportno sredstvo iz druge transportne panoge, in sicer na osnovi ene pogodbe multimodalnega transporta in enega dokumenta, ne glede na vrsto in število uporabljenih prevoznih sredstev. Zato ima v multimodalnem transportu pomembno vlogo podjemnik omenjenega transporta. Ta veja transporta je kompleksna, zato dober podjemnik multimodalnega transporta dobro organizira in izvršuje ta transport na vseh nivojih. Podjemnik tega transporta ima interes, da opravi pogodbene in izvenpogodbene obveznosti kot dober podjemnik, saj odgovarja od trenutka prevzema blaga do trenutka predaje blaga. Prav tako odgovarja za ravnanje svojih uslužbencev in za druge osebe, ki jih je najel za izvedbo pogodbe o multimodalnem transportu. Prav zaradi tega je zelo pomembno, da svojo odgovornost podjemnik multimodalnega transporta primerno zavaruje, saj nima vpliva na različne nevarnosti, s katerimi se srečuje. Cilj tega diplomskega dela je podrobneje raziskati multimodalni transport, podjemnika multimodalnega transporta in njegovo odgovornost v multimodalnem transportu.
Ključne besede: transportno zavarovanje, multimodalni transport, podjemnik, odgovornost, zavarovanje odgovornosti
Objavljeno: 03.09.2010; Ogledov: 1909; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (519,01 KB)

5.
NAPAKE RAČUNOVODIJ IN NJIHOVA ODGOVORNOST
Manica Kaučič, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Da bi lahko računovodje svoje delo opravljali kar se da strokovno, odgovorno, etično in v skladu z zakonodajo, se morajo nenehno izobraževati in izpopolnjevati svoje strokovno znanje, sicer se lahko pojavljajo napake, ki povzročijo škodo, za katere pa morajo računovodje odgovarjati sami. Računovodje dandanes zaradi nenehnega spreminjanja zakonodaje in strokovnih pravil ter načel, naredijo veliko napak in zmot pri svojem opravljanju dejavnosti. Ker pa jih te napake lahko stanejo veliko, se računovodje odločajo za zavarovanje odgovornosti. Zavarujejo se predvsem pri zavarovalnih družbah, lahko pa se odločijo tudi za zavarovanje s pogodbo o opravljanju storitev računovodenja. Prva zavarovalnica, ki je nudila zavarovanje odgovornosti računovodij je bila Adriatic Slovenica d.d.. Le-ta ponuja zavarovanje interesov tako naročnika storitve kot tudi izvajalca storitve. V primeru škode zavarovalnica povrne odškodnino oškodovancu glede na vsoto, ki je navedena v pogodbi in ni večja od-le te. Oškodovanec pa ima pravico škodo tudi zahtevati preko sodišča.
Ključne besede: Ključne besede: računovodja, napake, odgovornost, strokovno-etična odgovornost, pravno-formalna odgovornost, zavarovanje odgovornosti, zavarovalno razmerje, pogodba o opravljanju storitev računovodenja
Objavljeno: 02.12.2011; Ogledov: 2535; Prenosov: 460
.pdf Celotno besedilo (762,26 KB)

6.
ZAVAROVANJE PRED ODGOVORNOSTJO ODVETNIKA IN NOTARJA
Mitja Melanšek, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga opredeljuje vidike zavarovanja pred poklicno odgovornostjo odvetnika in notarja ter povzema ureditev (poklicnega) zavarovanja odgovornosti iz splošnega vidika ter v nadaljevanju konkretneje v zvezi z opravljanjem dejavnosti odvetnika in notarja. Nanizane so najpogostejše napake odvetnikov pri njihovem delu z izbranimi primeri iz zavarovalne prakse ter dodani statistični podatki. Primerjalnopravno so povzete tudi tuje ureditve nekaterih držav v zvezi z zanimivejšimi rešitvami zavarovanja poklicne odgovornosti za oba poklica.
Ključne besede: zavarovanje poklicne odgovornosti; odvetnik; notar; zavarovalna pogodba; splošni in posebni zavarovalni pogoji; odškodnina, direktna tožba
Objavljeno: 20.06.2012; Ogledov: 2338; Prenosov: 592
.pdf Celotno besedilo (741,02 KB)

7.
ZAVAROVANJE KARGA IN ZAVAROVANJE ODGOVORNOSTI V CESTNEM TRANSPORTU
Slavko Berkopec, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavam kargo zavarovanje in zavarovanje prevozniške odgovornosti pri prevozu tovora. V teoretičnem delu prikažem pomen in značilnosti obeh zavarovanj. Podrobno prikažem kargo zavarovanje in nevarnosti, ki jih zavarovanje pokriva. Na področju odgovornosti prevoznika je pogosto zmotno mišljenje, da je prevoznik oproščen odgovornosti za izgubo ali škodo na tovoru. Pri zavarovanju prevozniške odgovornosti pri prevozu tovora prikažem, kdaj je prevoznik odgovoren za škodo na tovoru, ki ga je prevzel na prevoz in primere izključitve njegove odgovornosti (CMR, Convention on the Contract for the International Carriage of Goods by Road). Predstavim bistvene razlike med zavarovanjem karga in zavarovanjem prevozniške odgovornosti za tovor. V aplikativnem delu predstavim Zavarovalnico Triglav d.d. in skupino Triglav. V šestem poglavju podrobneje prikažem kargo zavarovanje in zavarovanje prevozniške odgovornosti za tovor v Zavarovalnici Triglav. Prikažem primere sklenitve zavarovanja in reševanja škod iz naslova obeh vrst zavarovanja.
Ključne besede: kargo zavarovanje, zavarovanje prevozniške odgovornosti za prevoz tovora, Zavarovalnica Triglav, riziki v kargo zavarovanju, izključitve jamstva v kargo zavarovanju in zavarovanju prevozniške odgovornosti za tovor.
Objavljeno: 17.03.2016; Ogledov: 982; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (693,81 KB)

8.
ANALIZA ZAVAROVANJ ŠKODE IZ PROMETNIH NESREČ V EU PO SODBI SODIŠČA EU V ZADEVI VNUK
Sabina Horvat, 2015, diplomsko delo

Opis: Damijan Vnuk je s tožbo zoper Zavarovalnico Triglav d.d. zahteval izplačilo odškodnine za nepremoženjsko škodo, ki mu jo je povzročil zavarovanec Zavarovalnice Triglav in lastnik traktorja, s katerim ga je zbil z lestve in ga pri tem poškodoval. Težava je nastala pri opredeljevanju dejanskega stanja kot uporabo vozila, ki je krito z zavarovanjem po Zakonu o obveznih zavarovanjih v prometu (v nadaljevanju ZOZP), vendar nobena določba omenjenega zakona ne opredeljuje samega pojma »uporaba vozila« iz 15. člena ZOZP. Tematika diplomske naloge med drugim zajema torej razlago določb nacionalnih zakonov in aktov Evropske Unije (v nadaljevanju EU) ter jezikovne različice, ki so se pojavile glede pojma »uporaba vozila« v nekaterih državah članicah EU. Prvo in drugostopenjsko sodišče sta tožbo zavrnili z razlago, da v konkretni situaciji traktor s prikolico ni bil uporabljen kot prevozno sredstvo v prometu, zato zavarovanje po 15. členu ZOZP ne krije nastale škode. Nato je Vrhovno sodišče Republike Slovenije (v nadaljevanju Vrhovno sodišče RS) na Sodišče Evropske unije (v nadaljevanju Sodišče EU) naslovilo predhodno vprašanje, v katerem ga je zanimala razlaga pojma »uporaba vozila« po členu 3(1) Direktive 72/166/EGS Sveta z dne 24. aprila 1972 o približevanju zakonodaje držav članic o zavarovanju civilne odgovornosti pri uporabi motornih vozil in o izvajanju obveznosti zavarovanja takšne odgovornosti (v nadaljevanju Direktiva 72/166 EGS). Med samim postopkom predhodnega odločanja je Sodišče EU ugotovilo, da obstaja več jezikovnih različic razlage Direktive 72/166/EGS in poudarilo, da je potrebno predpise EU razlagati enotno z upoštevanjem teh različic, vendar glede na namen in cilj, ki jim sledi omenjena Direktiva. O konkretni nesreči traktorja s prikolico je Sodišče EU podalo ugotovitev, da je šlo za uporabo vozila, ki je skladna z običajno funkcijo tega vozila in da sam traktor s prikolico predstavlja vozilo po Direktivi 72/166/EGS, zato mora biti škoda krita iz zavarovanja, ki ga vsebuje člen 3(1) omenjene direktive. Posebna vprašanja v zvezi z avtomobilskim zavarovanjem so se odprla šele z razsodbo v zadevi Vnuk, saj se je obseg obveznega avtomobilskega zavarovanja razširil tudi na nekatere nesreče in vozila, ki jih prej ni zajemal. Sporna je postala vsebina britanskega Zakona o cestnem prometu (RTA ). V končnem delu naloge tako ugotavljam nekatere spremembe, ki jih je prinesla razsodba na področje avtomobilskega zavarovanja. Posebno sporno je to, da bo od sedaj potrebno z avtomobilsko polico zavarovati na primer električne invalidske vozičke, čistilce tal, golf vozla in celo vozila za prtljago na letališčih.
Ključne besede: zadeva Vnuk, obvezno zavarovanje avtomobilske odgovornosti, pojem uporabe vozila, Direktiva 72/166/EGS, razlaga predpisov EU, predhodno vprašanje, običajna funkcija vozila.
Objavljeno: 29.05.2017; Ogledov: 884; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (580,11 KB)

9.
ODŠKODNINSKA ODGOVORNOST ČLANOV NADZORNEGA SVETA BANK
Uroš Hrastovec, 2015, magistrsko delo

Opis: Nadzorni svet je organ v gospodarski družbi, katerega temeljna naloga je nadzor nad poslovanjem družbe. Poleg osnovne funkcije ima nadzorni svet tudi druge pristojnosti, in sicer: imenovanje in odpoklic uprave, soglasje k določenim poslom, pristojnosti v zvezi s sprejemanjem letnega poročila, itd. Nadzorni svet sestavljajo njegovi člani, ki morajo svoje obveznosti izpolnjevati s potrebno skrbnostjo. V primeru, da družbi nastane škoda, ki je posledica napačnih odločitev članov nadzornega sveta, le-ti odškodninsko odgovarjajo družbi za škodo, razen če dokažejo, da so svoje obveznosti izpolnjevali s potrebno skrbnostjo. Banke so gospodarske družbe, ki imajo zaradi svoje dejavnosti na trgu poseben gospodarski pomen. Pravna ureditev bank je tako nekoliko drugačna kot pravna ureditev ostalih gospodarskih subjektov. To velja tudi za ureditev položaja nadzornega sveta v bankah, kar se kaže predvsem v njegovih specifičnih pristojnostih. S tem pa so povezane tudi dodatne zadolžitve članov nadzornega sveta. Tudi člani nadzornega sveta bank odškodninsko odgovarjajo banki za škodo, ki je nastala kot posledica njihovih napačnih odločitev, pri tem pa se zaradi specifičnih nalog in zahtevanih dodatnih znanj težje razbremenijo odgovornosti. V magistrskem delu bodo podrobno opisane pristojnosti nadzornega sveta v bankah ter obveznosti posameznih članov, katere izhajajo iz teh pristojnosti. Glede na to, da je za ugotovitev odškodninske odgovornosti posameznega člana pomembna stopnja skrbnosti, ki se pri izpolnjevanju obveznosti od njega zahteva, bo poseben poudarek tudi na opredelitvi zahtevane skrbnosti ter s tem povezane razbremenitve odgovornosti. Poleg tega bodo predstavljene predpostavke odškodninske odgovornosti ter način njihovega dokazovanja ter oblike zavarovanja odškodninske odgovornosti.
Ključne besede: nadzorni svet, bančni sektor, odškodninska odgovornost članov, zahtevana skrbnost, razbremenitev odškodninske odgovornosti, uveljavljane odškodninskih zahtevkov, zavarovanje odgovornosti
Objavljeno: 12.04.2016; Ogledov: 1546; Prenosov: 233
.pdf Celotno besedilo (760,12 KB)

10.
ZAVAROVANJE PREVOZNIŠKE ODGOVORNOSTI IN ZAVAROVANJE TOVORA NA ZAVAROVALNEM PRIMERU FARMACEVTSKEGA PODJETJA
Mateja Zamida, 2016, diplomsko delo

Opis: Transportna zavarovanja tako v domači kot mednarodni menjavi blaga igrajo pomembno vlogo. Zavarovanje omogoča in zagotavlja ekonomsko varnost uporabnikov, izvajalcev storitev in organizatorjev. Blago, ki se prevaža, je z vsakokratnim transportom izpostavljeno nepredvidenim nevarnostim, ki lahko povzročijo ogromne škode. S sklenitvijo pravega in kvalitetnega zavarovanja se nadomesti nastala gospodarska škoda in ohrani varnost posameznika. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov. V prvem so s pomočjo strokovne literature prikazana teoretična izhodišča transporta in transportnega zavarovanja blaga, predstavljeni pogoji za zavarovanje blaga med prevozom in opredeljeni pravni viri prevozne pogodbe v cestnem prometu. V drugem, analitičnem delu diplomske naloge sta prikazani vrsti transportnega zavarovanja, ki sem ju izbrala za predstavitev; zavarovanje prevozniške odgovornosti in zavarovanje tovora med prevozom (zavarovanje kargo). Predstavljene so bistvene razlike med opisanima zavarovalnima vrstama. V nadaljevanju naloge je na zavarovalnem primeru farmacevtskega podjetja prikazano, kako pomembno je skleniti pravo zavarovanje, da se odškodnina oziroma zavarovalnina lahko povrne, še posebej kadar gre za zavarovanje občutljivega blaga visokih vrednosti. Na koncu je predstavljena problematika reševanja škodnih primerov, ki je odvisna od sklenitve kvalitetnega in pravega zavarovanja.
Ključne besede: zavarovanje, transport, zavarovalnica, zavarovanje prevozniške odgovornosti, zavarovanje tovora med prevozom, pogoji, škodni primer.
Objavljeno: 06.06.2016; Ogledov: 469; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (859,77 KB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici