| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 68
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Nadvojvoda Janez Habsburško – Lotarinški in njegov vpliv na vinogradništvo na Štajerskem : diplomsko delo
Nika Gregorič, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bo predstavljeno življenje in delo nadvojvode Janeza Habsburškega – Lotarinškega, predvsem njegov vpliv na Štajersko vinogradništvo Ime nadvojvoda Janez je slovelo po vsem svetu, ne le v sloju meščanstva in podjetnikov, temveč je tudi v kmečkem sloju veljal za dobrodušnega in ljubeznivega človeka. Za svoje domovanje je izbral Gradec, glavno mesto tedanje dežele Štajerske, kjer je preživljal najlepše dni svojega življenja. Kmetijstvo in umetnost sta po njegovi zaslugi imela najkrepkejšega podpornika. Ne le na Štajerskem, ampak tudi v deželi Kranjski je kot podpornik in prijatelj gospodarskemu in obrtnemu listu Novicam pustil poseben pečat. Po njegovi zaslugi so ustanovili Štajerski deželni arhiv in v Vordernbergu odprli rudarsko in železarsko šolo. Sodeloval je pri ustanovitvi Anine bolnišnice v Gradcu, Štajerske hranilnice, zavarovalnice Grazer Wechselseitige, danes znano pod imenom Grawe. Na tem mestu se mu je poredila zamisel o ustanoviti Kmetijske družbe, ki je nastala v Gradcu, kmalu zatem sta bili ustanovljeni podružnici v današnjem Mariboru in Celju. Med mnogimi slovesi in ustvarjanjem nikoli ni pozabil na kmetijstvo. Prav poseben odnos je negoval do vinogradništva. Zelo dobro je poznal razmere ob Renu, kakovost tamkajšnjih vin je prenesel tudi v štajersko deželo. Kupil je posestvo v okolici Limbuša in Peker, danes znano pod imenom Meranovo. Leto dni kasneje so bile zasedene prve prenesene sorte na način, ki ga poznamo še danes: strogo ločevanje sort in sajenje v vrstah. Trte so pokazale uspeh že ob prvi trgatvi, katere se je nadvojvoda Janez osebno udeležil. Z vini posebnih kakovosti je vino z Meranovega prejel visoko oceno na ocenjevanju v Parizu. Vinogradi so postali tako ugledni in prepoznavni, da so na Meranovem ustanovili prvo vinogradniško šolo na Štajerskem. Tako je 11. maja 1859, v miru zaspal največji prijatelj in dobrotnik Štajerske zemlje. Namen diplomskega dela je analizirati in interpretirati podatke na podlagi zapisov že znanih avtorjev. Prav tako bomo opredelili njegovo gospodarsko in politično delovanje, predvsem pri razvoju kmetijstva. Glavni cilj diplomskega dela je spisati zaokroženo besedilo na podlagi že znanih podatkov in zapisov
Ključne besede: besede: nadvojvoda Janez, kmetijstvo, Meranovo, vinogradništvo, Štajerska dežela, ustanoviti, železarstvo, prva vinarsko-sadjarska šola, zavarovalnica, Kmetijska družba
Objavljeno v DKUM: 06.10.2022; Ogledov: 125; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (955,02 KB)

2.
Uporabnost in privlačnost spletnega mesta: Primerjava zavarovalnic v Sloveniji
Maruša Korber, 2021, diplomsko delo

Opis: V današnjem času se je večina poslovanja prestavila na splet. Podjetja, ki nimajo svojega spletnega mesta se zdi kot da ne obstajajo. Ampak le to, da imajo spletno mesto ni dovolj. V diplomskem delu sem se osredotočila na uporabnost in privlačnost spletnega mesta. Raziskala sem kateri elementi uporabnosti in privlačnosti so tisti, ki obiskovalca spletnega mesta prepričajo, da ne zapusti spletnega mesta v nekaj sekundah po prihodu. Uporabnost lahko razumemo v smislu funkcionalnosti in koristnosti spletnega mesta, privlačnost pa je tisto, kar obiskovalce pritegne. Čeprav gre za izrazito subjektivno komponento, pa vseeno obstajajo pravila grafične podobe spletnega mesta in s tem vplivom na uporabniško izkušnjo. Pomembno funkcijo pa ima danes tudi mobilna prilagoditev spletnih mest ter aplikacije. Za lažjo analizo sem oblikovala kriterije ocenjevanja spletnih mest, na temelju katerih sem analizirala spletna mesta slovenskih zavarovalnic – Generali, Sava in Vzajemna. Po analiziranju spletnih mest sem ugotovila, da po kriterijih uporabnosti in privlačnosti vodilno vlogo zavzema Zavarovalnica Vzajemna, medtem ko po kriteriju mobilne prilagoditve vstopi v ospredje spletno mesto Zavarovalnice Generali. Zavarovalnica Sava pa bi po vseh treh kriterijih lahko nadgradila svoje spletno mesto in tako postala za uporabnike privlačnejša.
Ključne besede: spletno mesto, uporabnost, privlačnost, mobilna prilagoditev, zavarovalnica
Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 485; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (2,43 MB)

3.
Vpliv zaznanih koristi vzajemna kluba na zadovoljstvo in zvestobo uporabnikov Vzajemne
Tomaž Bojnec, 2020, magistrsko delo

Opis: Vsaka gospodarska organizacija se mora v današnjih globalnih in konkurenčnih razmerah usmeriti k svojim uporabnikom. Zadovoljevanje njihovih potreb in pridobivanje njihove zvestobe sta cilja, s katerima organizacije pridobijo več, kot da bi iskale nove uporabnike. V magistrski nalogi smo proučevali vpliv zaznanih koristi Vzajemna kluba na zadovoljstvo in zvestobo uporabnikov Vzajemne zdravstvene zavarovalnice, d.v.z. Vzajemna klub je bil ustanovljen leta 2011 kot oblika programa zvestobe za uporabnike storitev Vzajemne zdravstvene zavarovalnice, d.v.z. Ker je bil dobro sprejet, je prinašal koristi tako uporabnikom (športne aktivnosti, razne informacije s področja zdravja in zdravega načina življenja, popusti idr.) kot tudi Vzajemni zdravstveni zavarovalnici, d.v.z. (gradnja pozitivne podobe v javnosti, nove prodajne poti, sodelovanje z lokalnimi deležniki idr.). Najprej smo preučili teoretična izhodišča in po pregledu literature ugotovili, da je zadovoljstvo uporabnikov odvisno od pričakovanj pred uporabo, zaznavami med uporabo ter izkušnjami po uporabi. Od tega je odvisno nadaljnje nakupno odločanje. Velik vpliv na zadovoljstvo uporabnikov imajo zaposleni v organizaciji. Zvestoba je eden izmed najpomembnejših kazalnikov uspešnega poslovanja organizacij. Obstaja več vrst zvestobe, pri čemer je pomembno, da organizacije ne nagrajujejo vseh uporabnikov enako, ampak je nagrajevanje odvisno od zvestobe in dobička, ki ga prinašajo organizaciji. Klubi zvestobe spadajo med programe zvestobe, ki jih organizacije oblikujejo z namenom večje finančne učinkovitosti ali s krepitvijo svoje konkurenčne pozicije. Uporabniki ponavadi sodelujejo v njih zaradi različnih koristi, ki so jih deležni. V empiričnem delu smo skušali dokazati povezanost zadovoljstva in zvestobe uporabnikov z zaznanimi koristmi Vzajemna kluba s pomočjo štirih hipotez. Ugotovili smo, da koristi Vzajemna kluba pozitivno vplivajo na zadovoljstvo in zvestobo uporabnikov Ugotovili smo še, da višje so zaznane koristi, višji sta zadovoljstvo in zvestoba uporabnikov. Prav tako obstaja pozitivna povezava med zadovoljstvom in zvestobo, saj se z višanjem zadovoljstva uporabnikov povečuje tudi njihova zvestoba. Raziskava ponuja nova spoznanja o koristih Vzajemna kluba, o povezanosti z zadovoljstvom in zvestobo ter ponuja izhodišča za nova raziskovanja.
Ključne besede: zadovoljstvo uporabnikov, zvestoba uporabnikov, klubi zvestobe, Vzajemna zdravstvena zavarovalnica, d.v.z., vzajemna klub
Objavljeno v DKUM: 04.02.2021; Ogledov: 408; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

4.
Stanje dodatnega pokojninskega zavarovanja v sloveniji, po uvedbi skladov življenjskega cikla
Danijela Kokalj Švarc, 2020, diplomsko delo

Opis: Razvoj in stanje pokojninskega zavarovanja v Sloveniji je tematika, ki je pogostokrat obravnavana in je del življenja vsakega od nas. Če bomo zdravi, bomo vsi nekoč dočakali dan, ko bomo lahko odšli v pokoj. Vendar je pot do pokojnine vsak dan daljša in zahtevnejša. Zato bomo v diplomskem seminarju poskušali predstaviti to pot preko zgodovinskih dejstev in različnih javnih sistemov, do današnjega večkrat posodobljenega pokojninskega sistema. Problematika staranja prebivalstva skrbi vse javne pokojninske sisteme po svetu. Z novostmi varčevanja v 2. pokojninskem stebru bomo predstavili, kakšne možnosti ima slovenski varčevalec, ko razmišlja o varčevanju za pokojnino. Natančno bomo opredelili, kaj pokojninsko zavarovanje je in kaj je njegov osnovni namen in cilj. Predstavili bomo začetke uvajanja skladov življenjskega cikla v Ameriki in predstavili njihov največji sklad življenjskega cikla za javne uslužbence. Osrednji del bo namenjen uvedbi skladov življenjskega cikla v Sloveniji, ki ga bomo predstavili na primeru Modre zavarovalnice, ki je bila prva ustanoviteljica sklada življenjskega cikla pri nas in je predstavljal pomembno dopolnitev obstoječega dodatnega pokojninskega zavarovanja. S primerjavo izvajalcev dodatnega pokojninskega zavarovanja bomo pokazali, razlike med njimi in poudarili, kako pomembno je najti izvajalca dodatnega pokojninskega zavarovanja po naši meri. Z analizo varčevanja v skladih življenjskega cikla na Modri zavarovalnici bomo pripeljali, do zaključka, da je varčevanje za starost v skladih življenjskega cikla pomembna novost, ki bo varčevalcem povišala vrednost privarčevanih sredstev in jim s tem omogočila višji življenjski standard v jeseni življenja.
Ključne besede: Dodatno pokojninsko zavarovanje, pokojnina, sklad življenjskega cikla, varčevanje, Modra zavarovalnica.
Objavljeno v DKUM: 24.09.2020; Ogledov: 572; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

5.
Zavarovalniške goljufije - študija primera agencije Mori : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Duško Bijelić, 2020, diplomsko delo

Opis: Vsakodnevne zavarovalniške goljufije, s katerimi goljufi prihajajo do neupravičenih premoženjskih koristi, zavarovalnice in zavarovanci pa so oškodovani, je treba čim bolj omejiti, saj vplivajo na povišanje zavarovalniških premij, kar občutimo vsi. V diplomskem delu smo obravnavali zavarovalniške goljufije in ugotovili, da največ škode na tem področju povzročajo organizirane kriminalne združbe, ki v določenih primerih delujejo skupaj z zavarovalniškimi uslužbenci. Tovrstne primere je zaradi izkušenj slednjih najtežje odkriti. Menimo, da bi lahko tovrstne primere omejili z uvedbo notranjega nadzora. V zavarovalnici bi se lahko dogovorili, da občasno pošljejo detektiva, ki bi skušal cenilce oziroma pristojne osebe navidezno podkupiti, s čimer bi hitro ugotovili, kateri zaposleni je podkupljiv in lahko povzroči škodo. Zaposleni bi bili s tem hkrati seznanjeni in ne bi upali sodelovati pri raznih goljufijah. Zaradi zelo hitrega razvoja na področju računalništva se zavarovalnice pripravljajo na digitalizacijo in že imajo izdelane načrte za prihodnost. V prednosti bodo tiste zavarovalnice, ki bodo nanjo dobro pripravljene. Menimo, da se bo zavarovalnicam vložen denar v digitalizacijo hitro povrnil, saj smo ljudje vedno bolj navajeni na internetne aplikacije in ne želimo izgubljati časa. Raziskali smo primer Agencije Mori in ugotovili nepravilnosti pri izplačevanju odškodnin ter na drugih področjih njenega delovanja. V tem primeru vidimo rešitev v hitrem ukrepanju Agencije za zavarovalni nadzor.
Ključne besede: diplomske naloge, zavarovalnica, zavarovanje, zavarovalniške goljufije, digitalizacija, agencija Mori
Objavljeno v DKUM: 27.02.2020; Ogledov: 851; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (873,90 KB)

6.
Vloga zavarovalnega agenta v procesu sklepanja zavarovanja
Rožle Strah, 2018, diplomsko delo

Opis: Osrednja tema diplomskega dela, je vloga zavarovalnega agenta v procesu sklepanja zavarovanja. Najprej bomo teoretično opredelili poslovne procese in pomembne procese v zavarovalništvu. Procese v zavarovalništvu smo razdelili na temeljne in podporne poslovne procese, ki so najpomembnejši. V zavarovalnicah poteka ogromno procesov, ki se med sabo povezujejo in so odvisne, da pride do podpisa pogodbe med stranko in agentom (zavarovalnico). Zelo pomembna je optimizacija poslovnih procesov, ki bo vplivala v prihodnosti na vlogo zavarovalnih agentov. Optimizacija vpliva na delo agentov že danes, s pomočjo zavarovalnih agentov poslovne enote Celje Zavarovalnice Save in zavarovalne agencije Korinita d.o.o., pa smo prišli do odgovorov, kakšen je način njihovega poslovanja, ki ga izvajajo danes. V tretjem poglavju smo se usmerili v proces sklepanja zavarovanja, kjer pride do izraza vloga zavarovalnega agenta. Opisali smo tiste ključne procese, ki so potrebni, da potencialna stranka sklene zavarovalno pogodbo. Zavarovalništvo je področje, kjer roko na srce, večina strank nima ustrezne predstave. Vedo, da imajo nekaj sklenjeno, ne vedo pa kaj točno, predvsem pa ne, kaj njihova zavarovalna polica sploh krije. Za stranke so to nepomembni podatki, stran vržen denar s katerim se bogatijo le zavarovalnice in zavarovalniški agentje. Tako mislijo, dokler ne pride do nesreče, bolezni, poškodbe.., takrat pa postane tista zavarovalna polica, ki so jo plačevali, ali ne, zelo pomembna. Ravno zaradi tega so pomembni odnosi in zaupanje med stranko in zavarovalnim agentom. V nadaljevanju tretjega poglavja smo to tudi opisali. Ker izhajamo iz vloge zavarovalnega agenta, smo v četrtem poglavju izvedli tržno analizo z zavarovalnimi agenti. Anketirali smo 20 zavarovalnih agentov in 3 vodje prodajnih timov (VPT) poslovne enote Zavarovalnice Sava Celje in zavarovalne agencije Korinite d.o.o. V anketi so bili zavarovalni agentje anketirani o njihovem splošnem delu, odnosu in izkušnjami s strankami. S pomočjo anketnega vprašalnika, smo prišli do ugotovitev, da so stranke v povprečju zahtevne, a nobena tako zelo, da agentje z njo ne bi našli dogovora ali kompromisa. Po njihovih izkušnjah, strankam zelo veliko pomeni agentova takojšnja razpoložljivost, predvsem ob nastalih škodnih dogodkih, kjer stranke ne vedo kaj storiti. S pomočjo naše analize smo predlagali, da če želi agent biti uspešen v delu s strankami, in obdržati svoj poklic tudi v prihodnosti, naj bo razpoložljiv 24 ur na dan, vse dni v tednu, hkrati pa naj poveča svoj nivo strokovnosti in obseg znanja.
Ključne besede: zavarovalni agent, kakovost storitev, zavarovalnica, procesi, stranka, zavarovalna pogodba, zavarovalna polica
Objavljeno v DKUM: 10.12.2018; Ogledov: 1972; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

7.
Zavarovalniške goljufije v Sloveniji in izbranih državah EU
Saša Pliberšek, 2018, diplomsko delo

Opis: Goljufije v zavarovalništvu obstajajo že, odkar obstaja zavarovalništvo samo, storilci pa pri njihovem izvajanju vsakič znova kažejo svojo iznajdljivost. Zavarovalniške goljufije se uvrščajo med finančni kriminal, ki je ena izmed podzvrsti gospodarskega kriminala. Pojavljajo se pri različnih segmentih zavarovanj, številčno pa prednjačijo predvsem tiste pri avtomobilskih zavarovanjih Ocenjuje se, da je pri nekaterih vrstah zavarovanj vsaj eden izmed desetih odškodninskih zahtevkov goljufiv, kar vodi v višanje premij na svetovni ravni. Kljub ukrepom za njihovo zatiranje, so zavarovalniške goljufije še vedno precej razširjene, tako pri nas, kot v svetu. Dejstvo je, da bodo vedno obstajali posamezniki, ki se bodo želeli okoristiti na račun drugih in jim s svojimi protipravnimi in kaznivimi dejanji povzročali škodo, da bi sami od tega imeli korist, predvsem v finančnem smislu. Glavni cilj goljufov je zavesti zavarovalnico z namenom pridobitve odškodninskega izplačila ali druge protipravne koristi. Škodo in s tem velike izgube povzročajo tako zavarovalnicam, gospodarstvu, kot poštenim zavarovancem. Stroški, povezani z lažnimi zahtevki in s preiskovanjem ter obvladovanjem goljufij, se v splošnem prenesejo na vse zavarovance na način, da zavarovalnice zvišujejo zavarovalne premije sočasno z zviševanjem cen produktov in storitev. Pri boju zoper goljufijam in s tem zavzemanje za zmanjšanje stroškov, je za zavarovalnice pomembno medsebojno sodelovanje (izmenjava ključnih informacij), kot tudi sodelovanje z državnimi organi pregona (policija, sodstvo..), hkrati pa o tej problematiki in njenih posledicah osveščati javnost. S skupnimi močmi lahko oblikujejo učinkovitejše ukrepe in strategije za preiskovanje in zatiranje perečega problema. Zavedati se je namreč potrebno, da pri zavarovalništvu že majhna laž lahko vodi do enormnih posledic, za goljufijami pa se lahko skrivajo še hujša kazniva dejanja.
Ključne besede: zavarovanje, zavarovalnica, zavarovanec, zavarovalniška goljufija, finančni kriminal, gospodarska kriminaliteta, protipravno premoženje
Objavljeno v DKUM: 27.11.2018; Ogledov: 1177; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (468,18 KB)

8.
Analiza zavarovalniških goljufij v pomurju : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Viktoria Lopert, 2018, diplomsko delo

Opis: Zavarovalniške goljufije so pereč problem današnje družbe tako v Sloveniji kot tudi drugod po svetu. Zaradi finančne krize naraščajo tudi prej omenjena kazniva dejanja. Cilj vsakega goljufa je namreč dobiček, saj bi vsak na nepošten in hiter način zaslužil denar ter si s tem pridobil veliko premoženjsko korist, kar pa za zavarovalnice in njihove zavarovance predstavlja veliko škodo. Zavarovalniške goljufije predstavljajo sivo polje kriminalitete, zato jih zelo težko odkrivamo, preiskujemo in tudi dokazujemo. V analizi diplomske naloge smo na podlagi statistike Policijske uprave Murska Sobota, intervjujev in anket ugotovili, da se v Pomurju zavarovalniške goljufije z leti zmanjšujejo. Največ je avtomobilskih zavarovalniških goljufij, ki jih povzročajo osebe moškega spola, ki imajo visoko izobrazbo in si želijo pridobiti denar. Na podlagi naših rezultatov bi predlagali, da bi se zavarovalnice še bolj povezovale s policijo in drugimi pravosodnimi organi ter da bi imeli skupna izobraževanja in usposabljanja, ki bi pripomogla k še večjemu upadu zavarovalniških goljufij v regiji. Predlagamo tudi, da bi zavarovalnice bolj poostrile zavarovalne pogoje ter se še bolj posvetile škodnim primerom.
Ključne besede: diplomske naloge, zavarovalniške goljufije, zavarovalnica, Pomurje, gospodarska kriminaliteta
Objavljeno v DKUM: 09.10.2018; Ogledov: 791; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

9.
Četrta industrijska revolucija
Tadea Slekovec, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt obravnava pojem industrijske revolucije, natančneje zadnje, četrte industrijske revolucije. Četrta industrijska revolucija obravnava tako napredek v tehnologiji kot napredek v programskih opremah. Pojem zajema vsa področja našega življenja, tako osebno kot poslovno. V sodobni zgodovini obstaja več industrijskih revolucij, ki so druga na drugo vplivale posredno in tudi neposredno, sem vsako obdobje posebej opredelila časovno, prostorsko ter tehnološko. Poudarek sem dala četrti industrijski revoluciji, saj je to obdobje, v katerem se trenutno nahajamo. Diplomski projekt zajema tudi programsko opremo kot so CRM in ERP sistemi, ki so v poslovnem svetu zmeraj bolj popularni za nadzor nad poslovanjem. V praktičnem delu diplomskega projekta sem opravila intervju s predstavnikom Zavarovalnice Sava, v katerem smo govorili o napredku tehnologij. Predstavili so nam, kako so v svoji zavarovalnici uvajali nove tehnologije v svoje poslovanje in kako lahko le-te vplivajo na samo poslovanje.
Ključne besede: Četrta industrijska revolucija, ERP, CRM, tehnologija, napredek, Industry 4.0, Zavarovalnica Sava
Objavljeno v DKUM: 14.12.2017; Ogledov: 2436; Prenosov: 491
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

10.
Omejitve konkurence na področju zavarovalništva po 101. členu PDEU
Manja Cestar, 2017, diplomsko delo

Opis: V socialnem tržnem gospodarstvu je delujoča oziroma učinkovita tržna konkurenca ena temeljnih predpostavk za blaginjo. Glede na to ne preseneča, da je tržna konkurenca pri nas ustavna kategorija (predvidena je tudi v PEU in PDEU ter v Ustavi Republike Slovenije). Pravila o tržni konkurenci načeloma veljajo za vse gospodarske dejavnosti, tudi za dejavnost zavarovalništva. Zavarovalništvo je po naravi stvari ena pomembnejših dejavnosti, ki je pogoj za normalno delovanje gospodarstva in nasploh družbe ter je temu primerno tudi močno regulirana. Podjetja, ki izvajajo to dejavnost, morajo upoštevati številna pravna pravila, ki omejujejo njihove tržne odločitve in ravnanja, vključno s pravili o tržni konkurenci. Pravila o tržni konkurenci med drugim prepovedujejo omejevanje tržne konkurence z omejevalnimi sporazumi, sklepi podjetniških združenj ali/in usklajenimi ravnanji. V tej nalogi je poudarek ravno na slednjem, pri čemer sta v ospredju 101. člen PDEU in 6. člen ZPOmK-1. Poudarek je na razlikovanju primerov, ko je sodelovanje zavarovalnic dovoljeno in koristno, ter primerov, ko gre za prepovedano omejevalno koordinacijo.
Ključne besede: tržna konkurenca, omejevalna ravnanja, sporazumi, sklepi, usklajena ravnanja, zavarovalni sektor, zavarovalnica, pool, premija, izjeme
Objavljeno v DKUM: 26.09.2017; Ogledov: 1002; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici