1. Ustreznost izbranih zavarovalnih kritij pri osebnih zavarovanjih v SlovenijiSara Kralj Hriberšek, 2023, diplomsko delo Opis: Osebna zavarovanja so še kako pomembna in to se ljudje, po svojih izkušnjah iz terena, premalo zavedajo. Namen le teh je, da ob nastanku nepredvidenega dogodka kot je smrt, nezgoda, hujša bolezen, težje poškodbe in podobno, nudijo zavarovancu ustrezno finančno pomoč s katero si lahko priskrbi morebitna dodatna zdravljenja oziroma z njimi kakor koli pomaga k ohranjanju enakega življenjskega standarda kot pred škodnim dogodkom.
V prvem delu diplomskega dela bom opisala nekaj pojmov zavarovalništva, kot uvod prdstavila zavarovalništvo kot tako. Nato si bomo pogledali primer izpolnjevanja obrazcov ob primeru dogodka smrti, kako pride do izplačil iz zavarovalnih polic. Na koncnu pa bom analizirala podatke iz ankete, v kateri bom skušala izvedeti kako ljudje gledajo na zavarovanja in ali se zavedajo kakšni stroški nastanejo ob določenih nepredvidljivih dogodkih v življenju. Ključne besede: Zavarovanje, osebna zavarovanja, zavarovalni zastopnik, kritja, nezgoda, ustreznost, polica Objavljeno v DKUM: 02.11.2023; Ogledov: 398; Prenosov: 20
Celotno besedilo (1,29 MB) |
2. Začetek zavarovalno zastopniške kariereLaura Podlesnik, 2021, diplomsko delo Opis: Zavarovalništvo spremlja človeštvo skozi zgodovino. Ljudje se zavarujemo iz različnih razlogov in za različne možne rizike. Glavna naloga zavarovalništva je, da možna tveganja, ki se lahko zgodijo, prerazporedi na zavarovance in jim ob nastali škodi vrne dogovorjeno vsoto denarja, ki je zapisana na zavarovalni pogodbi in zanjo zavarovalec plačuje premijo. Za sklepanje zavarovanj pa potrebujemo zavarovalnega zastopnika ali zavarovalnega posrednika.
V prvem poglavju diplomskega dela bomo opredelili problem, namen, cilje ter hipoteze, ki jih bomo skozi diplomsko delo preverili. V drugem poglavju bomo predstavili zgodovino zavarovalništva, kaj je zavarovalništvo, kako se deli in kakšna je zakonska podlaga zavarovalništva. V tretjem poglavju bomo opisali zavarovalnega zastopnika ter njegove naloge in spretnosti. V četrtem poglavju bomo opisali Agencijo za zavarovalni nadzor in Slovensko zavarovalno združenje, opisali bomo kako potekajo izobraževanja in kakšen je postopek za pridobitev dovoljenja za opravljanje poslov zavarovalnega zastopanja. V petem poglavju bomo opisali kako se lahko zavarovalni zastopnik zaposli, bodisi na zavarovalnici bodisi preko odprtja podjetja s pravnoorganizacijsko obliko samostojni podjetnik. V petem poglavju bomo pojasnili na kakšne načine lahko zavarovalni zastopnik pridobi stranke. V zadnjem poglavju pa bomo analizirali rezultate ankete, ki jo bomo opravili z zavarovalnimi zastopniki. Ključne besede: zavarovalništvo, zavarovalni zastopnik, začetek kariere, varnost, zaposlitev zavarovalnega zastopnika, zavarovalnice Objavljeno v DKUM: 15.10.2021; Ogledov: 1024; Prenosov: 127
Celotno besedilo (1,36 MB) |
3. Odločilni dejavniki za sklenitev zavarovanja pri mladih v starostni skupini do 35 letTamara Gašparič, 2018, magistrsko delo Opis: Tema magistrskega dela je proučevanje dejavnikov, ki vplivajo, da se mladi v starostni skupini do 35 let odločijo za zavarovanje. Iz izkušenj na terenu smo ugotovili, da se veliko mladih ne zaveda, kako pomembno je zavarovanje z vidika socialne varnosti. Z magistrskim delom želimo poenostaviti delo zavarovalnim zastopnikom na terenu.
Magistrsko delo smo razdelili na dva dela. V prvem, teoretičnem delu, bomo predstavili razvoj zavarovalništva v Sloveniji, opredelili temeljne naloge ter vlogo zavarovanj, predstavili, na katere načine delimo zavarovanja. Posebno pozornost smo namenili dejavnikom, ki vplivajo, da se mladi v starostni skupini do 35 let odločijo za zavarovanje, osebnim lastnostim zavarovalnega zastopnika ter primerjavi sodobnega načina prodaje s klasičnim.
V drugem, empiričnem delu, smo izvedli anonimno raziskavo med posamezniki v starostni skupini do 35 let. S pridobljenimi odgovori ustvarili predstavo o tem, kakšno mnenje imajo mladi o zavarovanjih, na podlagi česa so si mnenje izoblikovali, ali so že imeli srečanje z zavarovalnim zastopnikom, kakšna zavarovanja imajo urejena in ali o tem že sploh razmišljajo. Zanimalo nas je, ali že na kakršen koli način varčujejo za tretje življenjsko obdobje, za čas ko bodo v pokoju in ali se zavedajo, da morajo za svojo socialno varnost poskrbeti sami. Ključne besede: zavarovalništvo, dejavniki, zavarovalni zastopnik, sodobna prodaja Objavljeno v DKUM: 14.06.2018; Ogledov: 1290; Prenosov: 183
Celotno besedilo (1,57 MB) |
4. Organizacijska integracija koordinatorja prodaje v zavarovalnici XIvo Brglez, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu smo obravnavali zavarovalnico X, načine njenega delovanja, njeno organizacijo. Osredotočili smo se na njeno strukturo, vpliv situacijskih spremenljivk nanjo, zlasti okolja. Predstavili smo delo zavarovalnih zastopnikov in delo koordinatorja prodaje. Preučevali smo model organiziranosti zavarovalnice X, zanimala nas je zlasti raven modela makroorganiziranosti in mikroorganiziranosti. V okviru empiričnega dela naloge smo izvedli ankete z zavarovalnimi zastopniki. Ugotovili smo, da zaposleni ocenjujejo makroorganiziranost zavarovalnice X kot ne povsem ustrezno. Izkazalo se je, da mikroorganiziranostzavarovalnice delno ocenjujejo kot neoptimalno. Delno smo lahko potrdili, da so integracijske in usklajevalne naloge koordinatorja prodaje učinkovite. Glede na ugotovitve predlagamo, da zavarovalnica X več pozornosti nameni spremljanju razmer na trgu, kar bo pripomoglo k njeni učinkovitosti. Ocenjujemo, da mora organizacija več energije vlagati v zaposlene in odpraviti vrzeli, do katerih prihaja v komunikaciji ter ostale nepravilnosti, ki so dolgoročno pomembne za uspeh podjetja. Ključne besede: makroorganiziranost zavarovalnice X, mikroorganiziranost zavarovalnice X, koordinator prodaje, zavarovalni zastopnik Objavljeno v DKUM: 04.07.2016; Ogledov: 946; Prenosov: 83
Celotno besedilo (615,04 KB) |
5. UVAJANJE DOPOLNILNIH STORITEV NA POŠTNA OKENCAPeter Kralj, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Pošta Slovenije d. o. o. se sooča, tako kot vsi nacionalni poštni operaterji v Evropi, z upadom klasičnih poštnih storitev, posledično pa tudi z upadom prihodkov in dobička. Zaradi tega je potrebno poiskati nadomestne storitve, da se ustavi padanje prihodkov. Ves čas se je potrebno truditi za nove stranke, istočasno pa je potrebno zadržati že obstoječe.
Ta trend Pošta Slovenije poizkuša ustaviti z uvajanjem novih storitev na poštna okenca. Po zgledu nekaterih drugih evropskih poštnih operaterjev se je Pošta Slovenije odločila, da začne tržiti zavarovalne storitve na svojih okencih.
V sami diplomski nalogi smo predstavili uvajanje zavarovalnih storitev na poštna okenca, potem ko se je poslovodstvo odločilo, da doda še to storitev v svojo ponudbo. Predstavili smo problem, s katerim se je soočila Pošta Slovenije pred uvedbo trženja zavarovalnih storitev. Tu gre predvsem za zakonske omejitve, ki jih je Pošta odpravila z ustanovitvijo hčerinskega podjetja Pošta Slovenije Zavarovalno Zastopništvo d. o. o.
V diplomskem delu sem opisal, kako je potekalo usposabljanje zaposlenih, da so pridobili licenco za opravljanje zavarovalnih poslov ter kako je potekala zadnja faza uvajanja storitev do strank.
Izdelal sem tudi anketni vprašalnik, ki sem ga razdelil med zaposlene na Pošti Slovenije, ki so opravili usposabljanje za zavarovalnega zastopnika. Iz ankete je razvidno, kako so zaposleni, ki so pristopili k trženju zavarovalnih storitev, zadovoljni z izobraževanjem, sodelovanjem z mentorjem in s splošnim zadovoljstvom s projektom, ki so ga tudi sooblikovali. Ključne besede: Pošta Slovenije d. o. o., licenca, zavarovalni zastopnik, trženje zavarovalnih storitev, Pošta Slovenije Zavarovalno Zastopništvo d. o. o. Objavljeno v DKUM: 21.06.2016; Ogledov: 1244; Prenosov: 123
Celotno besedilo (886,84 KB) |
6. PROMOCIJA ZDRAVJA V ZAVAROVALNIŠTVU PRI ZAVAROVALNEM ZASTOPNIKU NA TERENURenata Bedrač, 2015, diplomsko delo/naloga Opis: Diplomsko delo predstavlja osnovne gradnike zdravja in varnosti pri delu ter
predstavitev in pomen promocije zdravja na delovnem mestu.
Delodajalci se morajo dobro zavedati svoje družbene odgovornosti glede varovanja
zdravja svojih zaposlenih, ki vpliva tudi na motivacijo v podjetju, ki lahko tako
svoje delo opravljajo bolj zavzeto, učinkoviteje in z večjim zadovoljstvom, kar
posledično vpliva na socialno klimo med delavci in delodajalci in na poslovno
uspešnost podjetja.Zdravi in zadovoljni zaposleni so uspešni in učinkoviti tako doma kot v službi in kot
takšni predstavljajo ključ za uspešnost podjetja. Ključne besede: zdravje in varnost pri delu, promocija zdravja, zavarovalni zastopnik. Objavljeno v DKUM: 26.06.2015; Ogledov: 1422; Prenosov: 128
Celotno besedilo (349,73 KB) |
7. MOTIVIRANOST ZAVAROVALNEGA ZASTOPNIKA ZA DELO IN IZOBRAŽEVANJE V ZAVAROVALNIŠKI DRUŽBI ADRIATIC SLOVENICA, D.D.Anamarija Jamnik, 2014, magistrsko delo/naloga Opis: Namen magistrskega dela je predstaviti motiviranost zavarovalnega zastopnika za delo in izobraževanje v zavarovalniški družbi AS, d. d. Motivacija usmerja naša dejanja in je eden od glavnih dejavnikov, ki vplivajo na možnost, da zaposleni s približno enakimi sposobnostmi dosegajo približno enake rezultate. Uspešna podjetja in družbe se zavedajo in vedo, da brez ambicioznega in visoko motiviranega kadra, ki je predan družbi, ne bodo dolgo časa uspešna. Uspešno vodstvo in kolektiv sta tista, ki se zavedata, da visoka plača ni vedno edina motivacija, temveč so bolj pomembni ostali dejavniki, kot so dobri medsebojni odnosi, zaupanje, stalnost zaposlitve in pohvala zaposlenemu.
Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del.
V prvem, teoretičnem, delu smo predstavili osnovne pojme na temo motivacije in izobraževanja, in sicer smo opisali pojme, teorije ter dejavnike motivacije in cilje izobraževanja.
V nadaljevanju smo podrobneje opisali družbo AS, d. d., njene dejavnosti, organizacijsko strukturo, zgodovino in vizijo.
V raziskovalnem delu magistrskega dela smo raziskali določene elemente motivacije in izobraževanja, kaj zavarovalnega zastopnika motivira in kaj ne, analizirali rezultate raziskave in testirali hipoteze. Ključne besede: motivacija, izobraževanje, zavarovalni zastopnik, zavarovalnica Objavljeno v DKUM: 06.02.2015; Ogledov: 1706; Prenosov: 193
Celotno besedilo (3,49 MB) |
8. Odločitveni model za izbiro zavarovalnega zastopnikaSimona Vrečko, 2011, magistrsko delo Opis: Zavarovalništvo je dejavnost, kjer na področju trženja dela skoraj 45 % zaposlenih, medtem ko je delež zastopnikov glede na celotno število zaposlenih 28 %. Zavedamo se pomena izbire kvalitetnih zavarovanih zastopnikov, zato smo v magistrski nalogi veliko pozornosti namenili izgradnji večparemeterskega odločitvenega modela. Izpostavili smo vse kriterije, ki so za takšen tip zaposlenega pomembni, združili smo jih v drevo kriterijev in določili ustrezne zaloge vrednosti. Navedeni odločitveni model smo uporabili v postopku izbire zavarovalnega zastopnika. V prvi fazi smo izločili kandidate, ki niso izpolnjevali razpisanih pogojev. Nato smo iz širše množice kandidatov in njihove okvirne predstavitve izbrali osem najzanimivejših kandidatov. Te smo povabili na ponovni razgovor. Na podlagi pridobljenih podatkov o kandidatih, smo ovrednotili posamezne kriterije za vseh osem kandidatov. Model Dexi je razvrstil kandidate glede na primernost za opravljanje dela zavarovalnega zastopnika. Pomagali smo si tudi s programom Vredana, ki daje natančnejše rezultate, saj razvršča kandidate tudi znotraj skupine. Podrobneje smo analizirali posamezne kandidate in poskušali ugotoviti, kdo je dejansko najprimernejši. Odločitveni model služi le kot pomoč pri odločanju, ne mora pa v celoti nadomestiti ugotovitev posameznikov, ki sodelujejo v procesu odločanja.
Model smo dali v presojo tudi Vodji za splošne in kadrovske zadeve v območni enoti Celje, ki je podala svoje mnenje in nas je pri gradnji modela ustrezno usmerjala. Sodelovali smo v dejanskem postopku izbire zavarovalnega zastopnika. Kriterije smo ustrezno ovrednotili in ugotovili, da smo s pomočjo modela prišli do enake odločitve, torej izbora najprimernejšega kandidata za zavarovalnega zastopnika. Glede na navedeno, sklepamo, da je model zasnovan dobro in da bi ga lahko uporabljali v postopku izbire zavarovalnih zastopnikov. Ključne besede: Zavarovalni zastopnik, Večparameterski odločitveni model, Zaposlovanje, Dexi Objavljeno v DKUM: 31.08.2011; Ogledov: 2334; Prenosov: 261
Celotno besedilo (1,19 MB) |
9. PREDSTAVITEV POKLICA ZAVAROVALNEGA ZASTOPNIKA V ZAVAROVALNICI MARIBOR D.D.Nataša Košir, 2009, diplomsko delo Opis: Večina ljudi ima prvi stik z zavarovalnico preko zavarovalnega zastopnika. Zavarovalni zastopnik svetuje individualnim osebam, družinam in družbam pri izbiri zavarovalne police, ki predstavlja najboljšo varnost za njihovo življenje, zdravje in lastnino.
Zavarovalni zastopniki, običajno označeni kot generatorji zavarovalne industrije, prodajajo različne oblike zavarovanj - premoženjska, nezgodna, življenjska, zdravstvena, zavarovanja za primer nezmožnosti za delo in dolgoročna zavarovanja. Zavarovalni zastopniki za premoženjska in nezgodna zavarovanja prodajajo take zavarovalne police, ki zavarujejo individualne osebe ali družbe pred finančnimi izgubami iz naslova avtomobilskih nesreč, požara, kraje, viharjev in ostalih dogodkov, ki lahko poškodujejo premoženje. Premoženjsko in nezgodno zavarovanje za podjetja lahko vključuje tudi kritje nadomestila v primeru poškodbe delavcev, škode, ki nastanejo iz naslova odgovornosti družbe ali škode, ki nastanejo zaradi malomarnosti.
V tem diplomskem delu predstavljamo poklic zavarovalnega zastopnika: njegovo razmerje z zavarovalnico in zavarovanci, opis del in nalog, potrebne strokovne in osebnostne lastnosti za uspešno delo, karierno pot, sistem nagrajevanja. Posebej analiziramo kritične točke, ki se pojavljajo pri tem delu - in zaključujemo s predlogi za izboljšanje postopka pri pridobivanju, izbiranju in uspešnem delu v tem poklicu. Ključne besede: zavarovalni zastopnik
zavarovalnica
zaposlovanje
poklicna kariera Objavljeno v DKUM: 06.01.2010; Ogledov: 5604; Prenosov: 630
Celotno besedilo (797,42 KB) |
10. PRAVNA RAZMERJA MED ZAVAROVALNICO, ZAVAROVALNIM ZASTOPNIKOM - POSREDNIKOM IN ZAVAROVALCEM OZIROMA UPRAVIČENCEMMojca Vetrih, 2009, diplomsko delo Opis: Zavarovalništvo dejansko posega v vsa področja našega življenja in je izjemno pomembna gospodarska panoga v razvitih gospodarstvih. Na zavarovalnem trgu, tako slovenskem kot evropskem in drugih, nastopajo različni subjekti, ki so med seboj v različnih pravnih razmerjih in imajo različne pravice in obveznosti, ki so odraz zakonskih ali pogodbenih določil.
Osrednja tema diplomskega dela so pravna razmerja med zavarovalnico, zavarovalnim zastopnikom - posrednikom in zavarovalcem oziroma upravičencem, pri čemer najprej za posamezne udeležence zavarovalnega razmerja navajam statusne značilnosti, nato pa skozi posamezna poglavja in podpoglavja predstavljam njihove medsebojne pravice in dolžnosti, kot izvirajo iz pravnih razmerij tekom trajanja zavarovalne pogodbe.
Načini, kako pride do sklenitve zavarovalne pogodbe, so različni. Zakon o zavarovalništvu natančno določa pogoje trženja zavarovalnih storitev, zlasti kdo lahko opravlja dejavnost in posle zavarovalnega zastopanja in posredovanja. Zavarovalec potrebuje različne vrste zavarovanj, pri tem pa zaradi zapletenih zavarovalnih produktov pogosto potrebuje pomoč ustrezno strokovno usposobljene osebe, kot so npr. zavarovalni zastopniki ali zavarovalni posredniki. Čeprav imata tako zavarovalni zastopnik kot zavarovalni posrednik interes, da zavarovalec z zavarovalnico sklene zavarovalno pogodbo, med njima obstaja več razlik.
Namen življenjskega zavarovanja je zagotavljanje ekonomske varnosti, bodisi samega zavarovalca bodisi varnosti drugih. Zavarovalec lahko s pogodbo o življenjskem zavarovanju, s kakšnim poznejšim pravnim poslom, tudi z oporoko, določi osebo, ki bo imela pravice iz pogodbe. Število sklenjenih polic življenjskih zavarovanj se iz leta v leto povečuje, zato v diplomskem delu predstavljam tudi pravna razmerja upravičenca ter njegove pravice in obveznosti iz take pogodbe. Ključne besede: Pravice in dolžnosti, pravna razmerja, slovenski zavarovalniški trg, upravičenec, zavarovalec, zavarovalna pogodba, zavarovalnica, zavarovalništvo, zavarovalni posrednik, zavarovalni zastopnik. Objavljeno v DKUM: 15.12.2009; Ogledov: 3821; Prenosov: 448
Celotno besedilo (790,88 KB) |