| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 33
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Ustreznost izbranih zavarovalnih kritij pri osebnih zavarovanjih v Sloveniji
Sara Kralj Hriberšek, 2023, diplomsko delo

Opis: Osebna zavarovanja so še kako pomembna in to se ljudje, po svojih izkušnjah iz terena, premalo zavedajo. Namen le teh je, da ob nastanku nepredvidenega dogodka kot je smrt, nezgoda, hujša bolezen, težje poškodbe in podobno, nudijo zavarovancu ustrezno finančno pomoč s katero si lahko priskrbi morebitna dodatna zdravljenja oziroma z njimi kakor koli pomaga k ohranjanju enakega življenjskega standarda kot pred škodnim dogodkom. V prvem delu diplomskega dela bom opisala nekaj pojmov zavarovalništva, kot uvod prdstavila zavarovalništvo kot tako. Nato si bomo pogledali primer izpolnjevanja obrazcov ob primeru dogodka smrti, kako pride do izplačil iz zavarovalnih polic. Na koncnu pa bom analizirala podatke iz ankete, v kateri bom skušala izvedeti kako ljudje gledajo na zavarovanja in ali se zavedajo kakšni stroški nastanejo ob določenih nepredvidljivih dogodkih v življenju.
Ključne besede: Zavarovanje, osebna zavarovanja, zavarovalni zastopnik, kritja, nezgoda, ustreznost, polica
Objavljeno v DKUM: 02.11.2023; Ogledov: 398; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

2.
Odpravnina po pravilih agencijske pogodbe v primerjalnem pravu : doktorska disertacija
Sebastjan Kerčmar, 2023, doktorska disertacija

Opis: Odpravnina trgovskega zastopnika se v slovenski zakonodaji razlikuje od njene ureditve v Agentski direktivi in primerjalnopravnih ureditvah, poleg tega pa ne v teoriji ne v sodni praksi ni najti zadovoljivih odgovorov in usmeritev, kako jo pravilno razumeti in uveljaviti v praksi. Disertacija najprej obravnava zgodovino in cilje slovenske ureditve ter Agentske direktive, na kateri naj bi slovenska ureditev temeljila, nato pa tudi pravne ureditve, ki so bile izhodišče za ureditev odpravnine v Agentski direktivi. Leta 1986 je Agentska direktiva ponudila državam članicam t. i. nemško ureditev nadomestila kot eno od dveh možnosti implementacije, pri čemer se je večina držav članic odločila prav za omenjeni t. i. nemški model, Komisija pa je članicam v pomoč predlagala zgledovanje po bogati nemški teoriji in sodni praksi. Disertacija s pomočjo razumevanja Agentske direktive in zlasti primerjalnopravnih ureditev Nemčije, Avstrije, Italije in Belgije postavlja in obravnava temelje za pravilno razumevanje instituta odpravnine v slovenskem pravnem redu z osredotočanjem zlasti na njene posebnosti in razlike v primerjavi z Agentsko direktivo. Obravnava slovenske ureditve in s tem povezane problematike se začne že pri zakonski definiciji trgovskega zastopnika, za katerega zakon zahteva opravljanje zastopanja kot registrirane dejavnosti. Nadalje je pomembno načelo pravičnosti, ki v slovenskem zakonskem določilu, ki ureja pravico do odpravnine, ni izrecno zapisano, kar pa ne pomeni, da se to načelo v zvezi z odpravnino ne uporablja. Do odstopanj od Agentske direktive prihaja tudi pri določilu, ki v izračunu najvišjega zneska odpravnine vključuje samo provizije, in ne vseh plačil, kot na primer to določajo Agentska direktiva ter primerljivi nemška in avstrijska ureditev, ter tudi pri nekaterih drugih zakonskih določilih, ki jih disertacija podrobneje obravnava. Vsekakor pa je najpomembnejša razlika med slovensko ureditvijo in Agentsko direktivo, da poleg pravice do odpravnine, ki naj bi jo trgovskemu zastopniku OZ nudil skladno z določili Agentske direktive, OZ trgovskemu zastopniku omogoča še dve dodatni pravici do odpravnine. Prva dodatna pravica do odpravnine izhaja iz drugega dela prvega odstavka 833. člena OZ, ki temelji na posebnih okoliščinah, ki naj bi terjale plačilo odpravnine, druga pa iz njegovega četrtega odstavka, ki naj bi trgovskemu zastopniku omogočil povrnitev stroškov, ki jih je imel v zvezi z uvajanjem proizvoda na tržišče, in vseh drugih stroškov, ki jih je imel zastopnik v zvezi z izvajanjem pogodbe, v primeru prenehanja pogodbe za določen čas pred potekom tega časa ali v primeru prenehanja pogodbe za nedoločen čas pred potekom petih let od sklenitve. Pri nobeni od dodatnih pravic do odpravnine pa ni treba, da bi naročitelj po prenehanju pogodbenega razmerja imel znatne koristi – še več, ne zahteva se niti, da bi trgovski zastopnik naročitelju pridobil nove stranke ali mu občutno povečal posle z dotedanjimi strankami. Gre torej za dodatni pravici trgovskega zastopnika, ki presegata minimalne zahteve iz Agentske direktive in do katerih naj bi bil trgovski zastopnik upravičen ob izpolnjevanju zakonskih pogojev, ki odstopajo od pogojev iz Agentske direktive. Na podlagi tako zastavljenih temeljev se v nadaljevanju disertacija osredotoča na odpravnine, ki se po pravilih pogodbe o trgovskem zastopanju obravnavajo v primerjalnem pravu pri nekaterih drugih, inominatnih pogodbenih tipih, nadalje pa tudi na razmerja do odškodnine, ki jo v zvezi s pogodbo o trgovskem zastopanju opredeljujeta tako Agentska direktiva kakor tudi naše zakonsko določilo. Nič od predstavljenega v disertaciji pa ne bi imelo pravega pomena v praksi, če zaradi pogostih mednarodnih elementov v tovrstnih razmerjih ne bi bilo jasno, pred katerim organom in v kateri državi lahko trgovski zastopnik uveljavlja pravice in katero pravo se pri tem uporabi, zato predmetna naloga obravnava tudi to problematiko.
Ključne besede: samozaposleni, trgovski zastopnik, pogodba o trgovskem zastopanju, naročitelj, plačilo, provizija, nadomestilo, odpravnina, višina odpravnine, izključitev odpravnine, odškodnina, dobra vera, pravičnost, 833. člen Obligacijskega zakonika, Direktiva 86/653/EGS, distribucijska pogodba, franšizna pogodba, komisijska pogodba
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 523; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (3,28 MB)

3.
Položaj državnih podjetij pred ICSID razsodišči : magistrsko delo
Špela Beranič, 2022, magistrsko delo

Opis: Položaj državnih podjetij pred ICSID razsodišči povzroča največ težav v okviru presoje personalne pristojnosti razsodišč. Upoštevajoč člen 25 Konvencije ICSID, mora ena stranka predstavljati državo pogodbenico Konvencije ICSID, druga pa investitorja, katerega domača država je njena podpisnica. Nadalje se od investitorja dodatno zahteva pogoj nacionalnosti druge države. Pravne osebe so tako pasivno kot aktivno legitimirane pred ICSID razsodišči, državna podjetja pa so zaradi tesnih povezav z domačo državo podvržena kriterijem Broches testa. Slednji omogoča dostop do ICSID razsodišč državnim podjetjem, ki ne ravnajo kot zastopnik domače države in ne izvajajo javnih funkcij. Najbolj odmevna razlaga obeh vej testa poteka skladno s členom 5 in 8 ARSIWA. Vprašanje ravnanja državnega podjetja kot zastopnika države sovpada s členom 8 ARSIWA, ki določa pripisljivost ravnanja državi, kadar subjekt deluje po navodilih, z usmeritvami ali pod nadzorom države. Situacije, v katerih subjekt ravna po navodilih države, v praksi niso sporne, saj se pripiše ravnanje, ki ga je država dejansko zapovedala. Več težav povzroča ravnanje, opravljeno pod nadzorom države. Pri tem konkurirata dva testa, in sicer effective control test, razvit s strani Meddržavnega sodišča, in overall control test, razvit s strani Mednarodnega kazenskega sodišča za nekdanjo Jugoslavijo. Za overall control test zadostuje vpletenost države pri organiziranju, usklajevanju ali načrtovanju ravnanj, poleg financiranja, usposabljanja in opremljanja ali zagotavljanja podpore subjektu. Effective control test pa predstavlja strožji standard, saj brez dodatnih konkretnih dokazov zgoraj navedeno ne rezultira v pripisljivosti, razen če ima država možnost nadzora nad začetkom operacije, načinom njenega izvajanja in njenim koncem. Druga veja Broches testa sovpada s členom 5 ARSIWA, ki določa pripisljivost ravnanja subjekta, katerega nacionalno pravo njegove domače države pooblašča za izvajanje javnih funkcij. Za izpolnitev tega standarda se na prvem mestu zahteva formalni prenos pooblastila za izvajanje funkcij na določen subjekt. Kot drugo pa je pomembno vprašanje narave javnih funkcij. Temeljni kriterij razlikovanja javnih od nejavnih funkcij kot nepripisljiva opredeljuje dejanja gospodarske narave. Kot takšna so razsodišča spoznala svetovanje, zagotavljanje informacij podjetjem, računovodske storitve in nudenje tehnične pomoči. Kot izvajanje javnih funkcij pa je bilo spoznano izvajanje pooblastil, ki vključujejo uporabo prisile ali pravico do omejevanja oz. nadzora dejavnosti zasebnikov in izdajanje predpisov. Kljub morebitni izpolnitvi obeh opredeljenih pogojev je pripisljivost še zmeraj pogojena s predpostavko, da je pooblaščena funkcija dejansko bila izvršena v konkretnem primeru. Poleg tega je ICSID razsodišče v smoter člena 5 ARSIWA vključilo tudi ultra vires ravnanja, ki so predmet člena 7 ARSIWA. Pri oblikovanju Broches testa je bilo izrecno izpostavljeno, da se državna podjetja ne izključijo iz pojma nacionalnosti za potrebe Konvencije ICSID, zato se lahko pojavi dvom o uporabljivosti testa v postopkih, podvrženih ICSID AFR. Ta namreč nudi dostop do ICSID razsodišč, če materialna ali personalna pristojnost nista v celoti izpolnjeni. Možnost uporabe Broches testa izhaja iz člena 4(2) ICSID AFR, ki neposredno napoti na ostale pogoje personalne pristojnosti po členu 25 Konvencije ICSID. To stališče je podprto tudi z arbitražno in sodno prakso. Navsezadnje, čeprav ICSID arbitražne odločbe nimajo precedenčnega učinka, so razsodišča zavzela stališče, da lahko služijo kot usmeritev arbitrom pri sprejemanju odločitev.
Ključne besede: Konvencija ICSID, ICSID Additional Facility Rules, nacionalnost druge države, Broches test, zastopnik vlade, izvajanje javnih funkcij, člen 5 ARSIWA, člen 8 ARSIWA, effective control test, overall control test
Objavljeno v DKUM: 08.07.2022; Ogledov: 790; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (2,16 MB)

4.
Začetek zavarovalno zastopniške kariere
Laura Podlesnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Zavarovalništvo spremlja človeštvo skozi zgodovino. Ljudje se zavarujemo iz različnih razlogov in za različne možne rizike. Glavna naloga zavarovalništva je, da možna tveganja, ki se lahko zgodijo, prerazporedi na zavarovance in jim ob nastali škodi vrne dogovorjeno vsoto denarja, ki je zapisana na zavarovalni pogodbi in zanjo zavarovalec plačuje premijo. Za sklepanje zavarovanj pa potrebujemo zavarovalnega zastopnika ali zavarovalnega posrednika. V prvem poglavju diplomskega dela bomo opredelili problem, namen, cilje ter hipoteze, ki jih bomo skozi diplomsko delo preverili. V drugem poglavju bomo predstavili zgodovino zavarovalništva, kaj je zavarovalništvo, kako se deli in kakšna je zakonska podlaga zavarovalništva. V tretjem poglavju bomo opisali zavarovalnega zastopnika ter njegove naloge in spretnosti. V četrtem poglavju bomo opisali Agencijo za zavarovalni nadzor in Slovensko zavarovalno združenje, opisali bomo kako potekajo izobraževanja in kakšen je postopek za pridobitev dovoljenja za opravljanje poslov zavarovalnega zastopanja. V petem poglavju bomo opisali kako se lahko zavarovalni zastopnik zaposli, bodisi na zavarovalnici bodisi preko odprtja podjetja s pravnoorganizacijsko obliko samostojni podjetnik. V petem poglavju bomo pojasnili na kakšne načine lahko zavarovalni zastopnik pridobi stranke. V zadnjem poglavju pa bomo analizirali rezultate ankete, ki jo bomo opravili z zavarovalnimi zastopniki.
Ključne besede: zavarovalništvo, zavarovalni zastopnik, začetek kariere, varnost, zaposlitev zavarovalnega zastopnika, zavarovalnice
Objavljeno v DKUM: 15.10.2021; Ogledov: 1024; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

5.
Ozaveščenost pacientov o zakonu o pacientovih pravicah ter obravnava njihovih kršitev
Doroteja Žnidarko, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrsken delu smo predstavili pravice pacientov, ki jih vsebuje Zakon o pacientovih pravicah in dolžnostih. Prav tako smo prikazali, kakšna je seznanjenost pacientov z Zakonom o pacientovih pravicah ter kakšna je pogostost kršenja pacientovih pravic. Opisali smo vlogo in delovanje zastopnika in varuha pacientovih pravic ter kako ravnati ob kršitvi pacientovih pravic.
Ključne besede: Pacientove pravice, varuh pacientovih pravic, zastopnik pacientovih pravic, pacient, kršitev pacientovih pravic
Objavljeno v DKUM: 26.11.2018; Ogledov: 1590; Prenosov: 310
.pdf Celotno besedilo (791,57 KB)

6.
Odločilni dejavniki za sklenitev zavarovanja pri mladih v starostni skupini do 35 let
Tamara Gašparič, 2018, magistrsko delo

Opis: Tema magistrskega dela je proučevanje dejavnikov, ki vplivajo, da se mladi v starostni skupini do 35 let odločijo za zavarovanje. Iz izkušenj na terenu smo ugotovili, da se veliko mladih ne zaveda, kako pomembno je zavarovanje z vidika socialne varnosti. Z magistrskim delom želimo poenostaviti delo zavarovalnim zastopnikom na terenu. Magistrsko delo smo razdelili na dva dela. V prvem, teoretičnem delu, bomo predstavili razvoj zavarovalništva v Sloveniji, opredelili temeljne naloge ter vlogo zavarovanj, predstavili, na katere načine delimo zavarovanja. Posebno pozornost smo namenili dejavnikom, ki vplivajo, da se mladi v starostni skupini do 35 let odločijo za zavarovanje, osebnim lastnostim zavarovalnega zastopnika ter primerjavi sodobnega načina prodaje s klasičnim. V drugem, empiričnem delu, smo izvedli anonimno raziskavo med posamezniki v starostni skupini do 35 let. S pridobljenimi odgovori ustvarili predstavo o tem, kakšno mnenje imajo mladi o zavarovanjih, na podlagi česa so si mnenje izoblikovali, ali so že imeli srečanje z zavarovalnim zastopnikom, kakšna zavarovanja imajo urejena in ali o tem že sploh razmišljajo. Zanimalo nas je, ali že na kakršen koli način varčujejo za tretje življenjsko obdobje, za čas ko bodo v pokoju in ali se zavedajo, da morajo za svojo socialno varnost poskrbeti sami.
Ključne besede: zavarovalništvo, dejavniki, zavarovalni zastopnik, sodobna prodaja
Objavljeno v DKUM: 14.06.2018; Ogledov: 1290; Prenosov: 183
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

7.
ZASTOPANJE V JAVNEM SEKTORJU
Ana Skobir, 2016, magistrsko delo

Opis: K odločitvi, da sem za temo magistrske naloge izbrala »zastopanje v javnem sektorju«, me je vodilo delo v javnem sektorju, kjer stranke uveljavljajo svoje pravice in pravne koristi same ali preko zastopnikov in ugotovitev, da stranke velikokrat niso poučene, da jih v postopkih pred upravnimi in državnimi organi lahko zastopajo tudi druge osebe, ki niso odvetniki. Še bolj aktualna pa je tema zastopanja organov javnega sektorja navzven to je države in njenih organov, ki jih po Zakonu o državnem pravobranilstvu zastopa državno pravobranilstvo. Ta zakon je ravno sedaj v fazi reforme in naj bi se po novem imenoval Zakon o državnem odvetništvu. Sprememba bi šla predvsem v smeri, da se bolj učinkovito, strokovno in uspešno rešujejo tožbe proti državi, predvsem bi bila okrepljena svetovalna funkcija ter iskanje rešitev za sporna razmerja po mirni poti pred uvedbo sodnih postopkov.
Ključne besede: zastopnik, javni sektor, državno pravobranilstvo, odvetništvo, stranka
Objavljeno v DKUM: 06.03.2017; Ogledov: 1240; Prenosov: 196
.pdf Celotno besedilo (926,76 KB)

8.
VARSTVO PRAVIC PACIENTOV V PRIMERU KRŠITEV V UPRAVNIH POSTOPKIH
Janez Jeromel, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Zdravje je največja vrednota je rek, ki velja že skozi stoletja človeške zgodovine. Človek je vedno potreboval pomoč sočloveka, ko mu njegovo zdravje ni dopuščalo normalnega življenja. Že od nekdaj ljudje poznajo moč zdravilnih rastlin, v novejši zgodovini pa si pomagajo s takšnimi in drugačnimi znanstvenimi dosežki moderne medicine. Pri zdravljenju se nehote srečajo s postopki, ki niso v skladu z njegovimi pričakovanji in z raličnimi dokumenti,ki jim zagotavljajo določene pravice. Pravice pa so zato, da se kršijo. In kadar so kršene pravice ljudi kot pacientov so ti še bolj občutljivi, saj kršitve puščajo določene posledice tudi na njihovem zdravju. Človek se je skozi različna zgodovinska obdobja zavedal svojih temeljnih pravic in svoboščin, ki pa vedno niso bile zapisane na papirju. Z razvojem in kodifikacijo le- teh so ze začele razvijati tudi pravice pacientov.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: Pacienti, pravice pacientov, upravni postopki, kršitev, zastopnik pacientovih pravic, potrošnik.
Objavljeno v DKUM: 10.12.2016; Ogledov: 1523; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (3,06 MB)

9.
ZAKONSKE OMEJITVE UPRAVIČENJ ZAKONITIH ZASTOPNIKOV IN NJIHOVI UČINKI NA PRAVNE POSLE
Miha Lubej, 2016, diplomsko delo

Opis: Zakoniti zastopniki so osebe, katerih upravičenje za zastopanje temelji neposredno na podlagi zakona ali drugega pravnega akta v skladu z zakonom. Slednji so tudi korporacijski zastopniki, ki so nujen organ pravne osebe, kajti same kot umetne tvorbe ne morejo na enak način kot fizične osebe izjavljati in oblikovati volje, iz česa izhaja, da so poslovno sposobne samo po svojih organih. Voljo pravne osebe tako v pravnem prometu oblikujejo in izjavljajo njeni korporacijski zastopniki. Upravičenja za zastopanje korporacijskih zastopnikov načeloma ne morejo biti omejena in lahko samostojno opravljajo vsa pravna dejanja, ki spadajo v pravno sposobnost pravne osebe prav tako pa posamezne notranje (oz. statutarne) omejitve upravičenj ne posegajo v pravne učinke poslov s tretjimi osebami. Obstajajo pa primeri kadar zakon, ki ureja gospodarske subjekte, kot tudi posamezna področna zakonodaja (npr. Zakon o zavodih), s posameznimi določbami izrecno omejujejo njihova upravičenja (t.i. zakonske omejitve), s tem, da njihove odločitve vežejo na soglasje drugih organov. Neupoštevanje teh omejitev s strani korporacijskih zastopnikov ima učinke ne samo v notranjem razmerju med posameznimi organi pravne osebe, temveč posega tudi v zunanjo razmerje oz. razmerje s tretjimi osebami. Iz tega sledi, da lahko takšne pravne posle, ki jih je korporacijski zastopnik sklenil s tretjimi, zaradi neupoštevanja oz. kršitve zakonskih omejitev, zadenejo sankcije neveljavnosti ali neučinkovitosti.
Ključne besede: zastopanje, zakoniti zastopniki, korporacijski zastopnik, omejitve, neveljavnost, neučinkovitost
Objavljeno v DKUM: 18.11.2016; Ogledov: 1791; Prenosov: 231
.pdf Celotno besedilo (858,83 KB)

10.
PROCESNO NASLEDSTVO V PRAVDI KOT POSLEDICA STATUSNEGA PREOBLIKOVANJA GOSPODARSKE DRUŽBE
Saša Lampe, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava procesno nasledstvo v pravdi kot posledica statusnega preoblikovanja gospodarske družbe. Pravda oziroma pravdni postopek je zgrajen po sistemu dveh strank, med katerima obstaja spor, ki ga mora sodišče rešiti. V primeru prenehanja stranke, gre za dogodek, ki vpliva tudi na sposobnost biti stranka v pravdnem postopku, saj je meritorno odločanje o tožbenem zahtevku mogoče le pod pogojem, da v pravdo vstopi pravna naslednica prvotne stranke. Zato se na tem mestu pokaže kot zelo pomemben institut procesnega nasledstva stranke, ki omogoča pravnemu nasledniku stranke, da vstopi v pravdni postopek namesto prvotne stranke. V primerih statusnega preoblikovanja gospodarskih družb pravne naslednice družbe pridobijo procesno nasledstvo v pravdnem postopku na podlagi univerzalnega pravdnega nasledstva. Univerzalno pravdno nasledstvo vključuje tako materialno kot procesno nasledstvo. S procesnim nasledstvom je omogočeno pravnemu nasledniku družbe, da vstopi v pravdni položaj družbe, ki je prenehala, in postane njen pravdni naslednik glede pravic, obveznosti ter pravdnih razmerij. S tem pridobi sposobnost biti stranka v pravdnem postopku, zato se lahko pravdni postopek nadaljuje in sledi meritorno odločanje o tožbenem zahtevku.
Ključne besede: pravdni postopek, sposobnost biti stranka, procesno nasledstvo, univerzalno pravdno nasledstvo, prekinitev postopka, nadaljevanje prekinjenega postopka, zastopnik, pravni naslednik.
Objavljeno v DKUM: 15.09.2016; Ogledov: 1363; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici