| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Uvajanje preventivnega vzdrževanja na papirnem stroju ps 5 v podjetju paloma, d.d.
Žan Pavić, 2020, diplomsko delo

Opis: Vzdrževanje strojev predstavlja zelo pomemben del v proizvodnih linijah, kjer morajo stroji nenehno obratovati zaradi visokih zahtev in pričakovanj na trgu. Nepravilnosti in dolgi zastoji zaradi nepričakovanih okvar lahko povzročijo velike stroške v podjetju, posledično pa tudi izgubo potencialnih kupcev. V diplomskem delu sem v ta namen predstavil uvajanje preventivnega vzdrževanja neposredno za nov papirni stroj, ki ga trenutno postavljamo. Največji del stroja predstavljajo vodilni in tehnološki valji, ki morajo biti ustrezno vzdrževani, da ne pride do strojeloma. Izdelal sem register vzdrževanih naprav in uvedel standardno proceduro za posamezno aktivnost. V programskem okolju ACP sem analiziral najpogostejšo okvaro na področju klobučevine in s pomočjo vzdrževalcev podal možno rešitev, da bi se tej težavi na novem papirnem stroju izognili.
Ključne besede: Vzdrževanje, preventivno vzdrževanje, kurativno vzdrževanje, strojelom, papirni stroj, zastoji
Objavljeno: 04.02.2021; Ogledov: 189; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (3,63 MB)

2.
Ozelenjavanje gradskog transporta na primjeru grada varaždina
Ivana Košutar, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: V današanjem času povečanje migracij v mestih, zaradi velikega števila podjetij, univerz in šol, povzroča vse večje težave v prometu. Te težave so izražene kot zmanjšana mobilnost, zastoji in pomanjkanje parkirnih mest, kar ima za posledico velike emsiije ogljikovega dioksida. Prav tako obstajajo mesta, katerih prometna politika je še vedno zastarela ter ne sledijo primere dobrih praks iz bolj razvitih mest. Eden od teh mest je mesto Varaždin. Zato smo podrobneje analizirali trenutno stanje v mestu Varaždin, izvajanjem demografske analize, z analizo prometne situacije in z pomočjo vprašalnika, da bi pridobili mnenje o faktorima ki vplivajo na odločitev o uporabi Park and Ride sistemov. Rezultati demografske analize pokazali so, da se v mestu Varaždin dogajajo velike migracije. Z analizo prometa smo identificirali ceste, na katerima se dogajajo največje migracije. Po rezultatih ankete smo ugotovili, da se večina anketirancev na uporabo P&R sistema odloča zaradi velikih cenovnih ugodnosti, ki jih sistem ponuja, in zaradi slabega stanja glede prometa v mestu Varaždin. Rezultati so pokazali, da približno 75% anketirancev ne pozna tega sistema. Zaradi teh podatkov in rezultatov, smo se odločili pripraviti poseben načrt za uvedbo P&R sistema v mesto Varaždin, odnosno, P&R sistema, ki naj bi deloval v času največjih zastojev, kot so obdobje med Špancirfestom in obdobje med Božičem in Novim letom. Za namestitev P&R terminala, na podlagi podatkov o štetju prometa, smo se odločili za tri lokacije. Izdelali smo tudi načrt za povezavo P&R terminalov s središčem mesta prek avtobusnih linij. Prepričani smo, da se izvajanje P&R sistema v mestu Varaždin ne more oresničiti brez podpore Mesta Varaždin. Eden od razlogov je, da gradnja in delovanje P&R sistema zahteva visoka finančna sredstva. Prav tako je pomembno začeti ozaveščanje prebivalstva, saj brez tega, P&R sistem ne bo postal realnost. Priporočamo tudi uvedbo strožjih restriktivnih ukrepov v centru mesta, zmanjšanje števila parkirnih mest in povečanje parkirnih cen.
Ključne besede: mesto, mobilnost, Park and Ride, prometni zastoji, onesnaževanje zraka, okolju prijazni avtobusi
Objavljeno: 02.08.2018; Ogledov: 519; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (3,96 MB)

3.
Analiza planiranja proizvodnih procesov v podjetju EXOTERM - IT d.o.o
Brigita Berlec Svetic, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V današnjem poslovnem svetu je bistvenega pomena, da se zna podjetje čim bolje prilagajati zahtevam potrošnikov, izboljšuje kakovost svojih izdelkov in konkurira s pravočasno dobavo. Kupci postavljajo zahteve (kakovost, ustrezna cena, roki, prilagajanje itd.), ki jih v veliki meri izpolnjuje proizvodnja. Proizvodnja predstavlja osrednji del proizvodnega podjetja, njena naloga je doseganje čim bolj optimalne izrabe virov in pravočasno izpolnjevanje naročil kupcev. Da bi to dosegli, potrebujemo točne in ažurne informacije, zagotovljene z zanesljivo in kakovostno informacijsko podporo, ki omogoča ustrezno planiranje, izvedbo in kontrolo proizvodnje. V diplomski nalogi so prikazani ključni problemi - osredotočimo se predvsem na naročila v zadnjem hipu, katerih posledica so menjave terminskih planov in ki povzročajo pogoste zastoje na proizvodnih linijah. Kot rešitev predlagamo uvedbo naprednega planiranja, s katerim bi povečali zanesljivost usklajenega plana, povečali zanesljivost potrjenih naročil kupcem, znižali obseg zalog materialov ter predvsem zmanjšali nepredvidene zastoje.
Ključne besede: terminski plan, zastoji, proizvodnja, informacijski sistem, napredno planiranje in razporejanje(APS)
Objavljeno: 23.11.2016; Ogledov: 864; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

4.
PRENOVA PROCESA PAKIRANJA V FARMACEVTSKEM PODJETJU
Boštjan Kobe, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi obravnavamo optimizacijo pakiranja trdnih farmacevtskih oblik. Naloga se ukvarja predvsem s sistematskim spremljanjem razlogov za izgubo produktivnosti in pristopi k njihovemu razreševanju. Analiza procesa je pokazala, da trenutni zajem podatkov vedno ni omogočal določiti osnovni vzrokov, ki povzročajo izgubo produktivnosti. Podatki so se zaradi različnih razlogov neustrezno interpretirali, kar je povzročalo odmik od dejanskih vzrokov nastanka zastoja. Ugotovitve v nalogi pokažejo na velik pojav ponovljivosti vzrokov za zastoje. Le te je potrebno smiselno vsebinsko definirati, označiti in z ustrezno programsko opremo in spremljati njihovo odpravo. Na ta način zagotovimo trajno odpravljanje vzrokov za zastoje in preprečimo ponovljivost le teh. V reševanje so vključeni vsi neposredno vpleteni v proces pakiranja. Zaradi poglobljene definicije težav in ustrezne povratne informacije, ki jo omogoča novi sistem, se zaposlenim zvišuje nivo znanja in omogoča večjo samostojnost pri odpravi motenj. Vzporedno se nadgrajuje tudi dokumentacija za ustrezno ravnanje v primeru zastoja, ki služi kot pomoč ostalim ali v primeru ponovitve težave. Krepi se kultura razmišljanja v smeri reševanja problemov. Tak način dela vpliva na stalno izboljševanje pakirnega procesa. Novo oblikovani predlagani proces obravnavanja in odprave motenj, se lahko integrira na vse pakirne linije v podjetju in tako na dolgi rok doprinese izboljšanju učinkovitosti procesa pakiranja in s tem konkurenčni prednosti in pozitivnim poslovnim učinkom.
Ključne besede: proizvodni proces, pakirna linija, zastoji, vzroki zastojev, integriteta podatkov, trajna odprava vzrokov zastojev, širitev ekspertnega znanja med sodelavce
Objavljeno: 21.06.2016; Ogledov: 629; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (3,42 MB)

5.
Možnost uporabe shem omejevanja prometa v mestu Ljubljana
Natalija Grdovič, 2015, magistrsko delo/naloga

Opis: V le nekaj desetletij so se mestna območja po vsem svetu, tako v razvitih državah kot državah v razvoju, spremenila v vedno bolj prometna, ki so vedno bolj nevzdržna za bivanje. Mesta so polna avtomobilov, motornih koles, kombijev, različnih dostavnih vozil, ki drastično onesnažujejo okolje in onemogočajo pestrost mestnega življenja. Prebivalci mest se vsakodnevno soočajo z negativnimi učinki, kot so gneče, živčnost mimoidočih, počasne vožnje, hrup ter onesnažen zrak. Ljubljana se sooča s kopico težav, ki so vezane predvsem na promet. Glavni problem so prometni zastoji, ki povzročajo škodo na infrastrukturi, onesnaženje ter slabo dostopnost. Skozi magistrsko nalogo smo se osredotočili na trenutno stanje mestnega prometa v Ljubljani ter raziskali z anketnim vprašalnikom, kaj si želijo obiskovalci, prebivalci in prevozniki, ki dostavljajo v Ljubljano, hkrati smo opredelili, ali je uvedba različnih shem omejevanja prometa v Ljubljani smiselna.
Ključne besede: sheme omejevanja prometa, motorna vozila, zastoji, cone, mesto
Objavljeno: 06.01.2016; Ogledov: 546; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

6.
Javni mestni prevoz prihodnosti
Monika Krajnc, 2012, magistrsko delo

Opis: Mesta se zaradi prostorskih in finančnih omejitev s težavo soočajo z vedno večjimi zastoji, naraščajočo odvisnostjo od avtomobila, upadanjem javnega potniškega prometa in pomanjkanjem parkirnih mest. Vse omenjeno pa ni posledica zgolj slabe prometne ureditve, problem je tudi nizka zasedenost osebnih avtomobilov in slaba kultura vožnje. Vedeti moramo, da niso samo mesta tista, ki si želijo izboljšati obstoječe stanje v prometu, ampak tudi širša EU. Slednja želi s pomočjo smernic evropske prometne politike vzpostaviti trajnostni in enotni prometni sistem v Evropi. Možnosti za izboljšave se kažejo tudi na področju razvoja okolju prijaznih vrst pogonov vozil, ki bi lahko nadomestila uporabo prevladujočih fosilnih pogonskih goriv. Prav tako avtomobilska industrija z novimi koncepti vozil nakazuje smer razvoja osebnih vozil. Ob tem lahko zaznamo tudi trende razvoja gradnje naprednih in avtomatiziranih parkirnih, prostorsko bolje izkoriščenih, sistemov. V magistrskem delu smo tako poiskali primerno rešitev za mestni promet, ki temelji na obstoječih tehnologijah. Obstoječe stanje smo poskušali izboljšati in poenostaviti tako, da bi bilo najboljše za uporabnika, sam sistem in njegovo okolico. Vse našteto je lahko izvedeno brez večjih sprememb obstoječe infrastrukture in posegov v okolje.
Ključne besede: Zastoji v prometu, evropska prometna politika, alternativni viri pogona, konceptna vozila, avtomatizirani parkirni sistemi.
Objavljeno: 24.09.2012; Ogledov: 1856; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (3,05 MB)

7.
Prilagoditev metodologije inženirskega pristopa k izračunu eksternih stroškov prometa zaradi zastojev v urbanih okoljih
Beno Mesarec, 2009, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je izpeljana prilagoditev metodologije inženirskega pristopa k izračunu eksternih stroškov prometa zaradi zastojev v urbanih okoljih. Osnovni inženirski pristop temelji na merjenju v zastojih izgubljenega časa ter posredno tudi njegove vrednosti. Pri tem upošteva prometno-inženirske pojme, kot so odnos med hitrostjo in prometnim tokom, gibanje mejnih stroškov v odvisnosti od prometnih obremenitev glede na čas dneva/tedna/leta ter prometne obremenitve in kapacitete cestnih odsekov. Ker gre za pristop, ki v bistvu ne ugotavlja absolutnih vrednosti izgubljenega časa zaradi prometnih zastojev neposredno, temveč ugotavlja, ali se na obravnavanih cestnih odsekih redno (in v kakšnem obsegu) pojavljajo prometni zastoji zaradi preobremenjenosti, je manj primeren za izračune eksternih stroškov prometa zaradi zastojev za urbana območja. Njegova prilagoditev omogoča konkreten izračun eksternih stroškov prometa zaradi zastojev na izbranem urbanem cestnem omrežju na podlagi statistično merljivih količin (v zastojih izgubljen čas, namen potovanj, zasedenost vozil), fizikalnih količin (hitrost prometnega toka, čas voženj) ter socio-ekonomskih kazalnikov (vrednost časa). Izpeljana metodologija je bila v okviru magistrskega dela uporabljena za izračun eksternih stroškov prometa zaradi zastojev za slovensko cestno omrežje, rezultati izračuna pa validirani z rezultati študij, ki obravnavajo sorodno tematiko. Uporaba prilagojenega inženirskega pristopa omogoča natančnejši izračun eksternih stroškov prometa zaradi zastojev, velikost katerih predstavlja pomembno informacijo za snovalce prometne politike, ki se ukvarjajo z internalizacijo eksternih stroškov prometa. Slednja je pomembna, ker vodi do izboljšane učinkovitosti prometnega sistema ter posledično do zmanjšanja prometnih zastojev ter manjših problemov na področju prometne varnosti in onesnaževanja okolja.
Ključne besede: prometni zastoji, eksterni stroški prometa, eksterni stroški prometnih zastojev, metodologija izračuna eksternih stroškov prometa zaradi zastojev
Objavljeno: 21.12.2009; Ogledov: 3699; Prenosov: 301
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

8.
ANALIZA KAKOVOSTI IZVEDBE PREVENTIVNIH PREGLEDOV V ACRONI D.O.O.
Esmira Delić, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bil analizirati kakovost izvedbe preventivnih pregledov v obratu Vroča valjarna v Acroni d.o.o. Tako smo najprej analizirali letne zastoje proizvodnje oz. letne zastoje valjarskega stroja blooming. Ugotovili smo, da so bili zastoji proizvodnje predvsem posledica nepričakovanih mehanskih okvar in, da zastoji niso pogosto povezani s samo izvedbo preventivnih pregledov. Za julij 2007 je znašal mesečni strošek zastojev, ki je posledica okvar po preventivnih pregledih, 3,44 % celotnega mesečnega stroška zastojev proizvodnje. Analiza letne razpoložljivosti je pokazala, da je bila letna obratovalna razpoložljivost delovnega sredstva v letu 2007 85,37 %. Najvišja mesečna obratovalna razpoložljivost je bila 96,74 %. Povzamemo lahko, da nastane največ zastojev proizvodnje zaradi nepričakovanih mehanskih okvar, da redko prihaja do okvar, ki so posledica neustreznih preventivnih pregledov in, da sta letna obratovalna in lastna razpoložljivost valjarskega stroja blooming dokaj visoki.
Ključne besede: · Preventivni pregledi · Preventivno vzdrževanje · Zastoji proizvodnje · Razpoložljivost delovnega sredstva blooming · Program preventivnega vzdrževanja
Objavljeno: 22.07.2009; Ogledov: 1765; Prenosov: 183
.pdf Celotno besedilo (466,86 KB)

9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici