| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
GLASBENI VRTEC
Maja Ocepek, 2009, diplomsko delo

Opis: V okviru prvega, teoretičnega dela diplomske naloge, smo pregledali možnost ustanovitve in delovanja zasebnih vrtcev, predvsem Waldorfskega in Montessori vrtca. V obeh primerih so jasno izpostavljeni cilji in vsebine, ki obravnavajo otroka kot celoto. Zasebni vrtci v kurikulumu za javne vrtce dodajo svoje obogatene programe. V nadaljevanju so prikazane stopnje na področju telesnega, čustvenega, intelektualnega razvoja in razvoja glasbenih sposobnosti. V raziskovalnem delu so v aktivno iskanje mnenj o glasbenem vrtcu vključeni starši predšolskih otrok. Z anketnim vprašalnikom in z obdelavo dobljenih rezultatov lahko z zagotovostjo zatrdimo, da je glasbeni vrtec zanimiva in iskana alternativa javnih vrtcev. V tretjem, praktičnem delu diplomske naloge je predstavljen primer dobre prakse - program glasbenega vrtca Direndaj. Popoldanska glasbena dejavnost v letnem obsegu 30 ur je dobro izhodišče za nadgradnjo celodnevnega programa javnega vrtca ali zasebnega vrtca, saj so, sicer v manjšem obsegu, obogatene vsebine in cilji, kot jih zasledimo v prvem delu diplome v poglavju kurikuluma za javne vrtce.
Ključne besede: Zasebni vrtci, obogateni programi, glasbene dejavnosti, glasbeni vrtec Direndaj.
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 4076; Prenosov: 470
.pdf Celotno besedilo (2,56 MB)

3.
VARSTVO IN VZGOJA PREDŠOLSKIH OTROK KOT PODJETNIŠKA DEJAVNOST
Maja Pristovnik, 2010, diplomsko delo

Opis: Urejena predšolska vzgoja, ki jo izvajajo predvsem javni in zasebni vrtci, je pomembno področje v vsaki državi, saj organiziranost zagotavlja dostop ter vključitev otrok v vrtce. Veliko število dokumentov na nacionalni, evropski in mednarodni ravni poudarja, kako pomembna je otrokova skrb v vseh obdobjih. V Sloveniji ureditev predšolske vzgoje sooblikuje Ministerstvo za šolstvo in šport, medtem ko jo urejajo Zakon o vrtcih in Zakon o organizaciji in financiranju predšolske vzgoje ter številni podzakonski akti. Predšolska vzgoja se lahko izvaja na več možnih načinov, eden izmed teh so prav zasebni vrtci, na katere smo se osredotočili v diplomski nalogi. Na podlagi teorije smo ugotavljali ali je ustanovitev zasebnega vrtca, glede na vse zahtevane pogoje (relativno visoko začetno investicijo, manjši delež pri sofinanciranju s strani države), v primerjavi z javnimi vrtci, dobra poslovna odločitev oziroma zakaj je na slovenskih tleh tako malo število zasebnih vrtcev.
Ključne besede: predšolska vzgoja, zasebni vrtci, javni vrtci, druge oblike vzgoje in izobraževanja
Objavljeno: 23.08.2010; Ogledov: 2491; Prenosov: 468
.pdf Celotno besedilo (477,51 KB)

4.
PRAVNA UREDITEV IZVAJANJA PREDŠOLSKE VZGOJE V REPUBLIKI SLOVENIJI
Eva Langeršek, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavam pravno ureditev izvajanja predšolske vzgoje v Republiki Sloveniji – predstavljena je ureditev organizacije in financiranja predšolske vzgoje po aktualni zakonodaji. Poudarek je na javnih vrtcih – njihovi organizaciji in financiranju. Pravno podlago za delovanje dajeta Zakon o vrtcih /ZVrt/ (Uradni list RS, št. 100/2005) ter Zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja /ZOFVI/ (Uradni list RS, št. 16/2007). V diplomskem delu je predstavljena teorija v praksi, in sicer na primeru javnega vrtca v Radljah ob Dravi. Vrtec Radlje ob Dravi je del javnega vzgojno-izobraževalnega in vzgojno-varstvenega zavoda Osnovne šole Radlje ob Dravi, ki je bila ustanovljena z Odlokom o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega in vzgojno-varstvenega zavoda osnovne šole Radlje ob Dravi (Medobčinski uradni vestnik, 21/1996, 23/1998, 26/2007, 5/2010).
Ključne besede: ureditev predšolske vzgoje, javni in zasebni vrtci, organizacija, financiranje, aktualne spremembe, vrtec Radlje ob Dravi
Objavljeno: 17.12.2012; Ogledov: 1177; Prenosov: 208
.pdf Celotno besedilo (171,16 KB)

5.
POMEN IN VLOGA IGRAČ V ZASEBNIH VRTCIH
Janja Krautberger, 2015, diplomsko delo

Opis: Starši lahko za svoje otroke izbirajo vrtce, za katere mislijo, da so zanje najprimernejši, zato je prav, da imajo pri tem čim bolj raznoliko ponudbo, kar jim med drugim omogočajo predvsem zasebni vrtci. Diplomsko delo z naslovom Pomen in vloga igrač v zasebnih vrtcih v teoretičnem delu predstavlja zasebne vrtce nekoč in danes, njihove naloge, cilje in načela pri njihovem uvajanju. V nadaljevanju so predstavljene razlike med javnimi in zasebnimi vrtci, kurikulum za vrtce, zakonska ureditev, plačilo staršev ter sofinanciranje s strani občine ter potrebni pogoji za ustanovitev zasebnega vrtca. Nato so predstavljene raznolikosti programov, in sicer izbira programov in vrtcev, zasebni vrtci, ki delujejo po programu Kurikuluma za vrtce – nadomestni vrtci, program Marie Montessori ter program waldorfskega vrtca. V zadnjem poglavju pa so predstavljene igrače v različnih programih, vloga igrač v vrtcu, pomen igrač za otrokov razvoj ter razlike med igračami glede na material in dovršenost. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave na temo zasebnih vrtcev ter pomen in vloga uporabljenih igrač. Vzorec je zajemal 80 vzgojiteljev iz zasebnih vrtcev po vsej Sloveniji. Cilj je bil ugotoviti, kako pogosto vzgojitelji pri svojem delu otrokom omogočijo, da pri igri uporabljajo igrače, ki so iz naravnih materialov, ali imajo otroci možnost igrače sami izdelati in jih dokončati oz. dovršiti. Prav tako je bil cilj ugotoviti, kdo v vrtcu je zadolžen za izbiro oz. nabavo igrač in če so pri tem upoštevane tudi želje staršev vključenih otrok, ter kako pomembni so za vzgojitelje izpostavljeni dejavniki pri izbiri igrač. Podatki, ki so bili zbrani s pomočjo anketnih vprašalnikov, so bili obdelani s pomočjo programa SPSS in predstavljeni tabelarično. Pri tem so bile prikazane razlike glede na spol anketirancev, pedagoške pristope oz. programe, uporabljene pri delu, in število otrok, vključenih v oddelek glede na starostno obdobje. Ugotovljeno je bilo, da se med različnimi vsebinami in glede na različne neodvisne spremenljivke redko pojavljajo statistično značilne razlike, kar je bilo ocenjeno kot pozitivno, saj kaže na enotnost vzgojiteljev pri svojih odgovorih in posledično pri svojem delu.
Ključne besede: Igrače, Kurikulum javnih vrtcev, pedagogika Marie Montessori, pomen igrač, vloga igrač, Waldorfska pedagogika, zasebni vrtci
Objavljeno: 07.10.2015; Ogledov: 1133; Prenosov: 229
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

6.
Možnosti zgodnjega pridobivanja drugega jezika v Avstriji in Sloveniji
Ivanka Peršuh Greif, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava možnosti zgodnjega pridobivanja drugega jezika v Avstriji in Sloveniji. V začetnem delu najprej opredelimo pojme dvojezičnosti, večjezičnosti, zgodnje simultane in konsekutivne dvojezičnosti, dvojezičnost neke družbe ter obravnava probleme, povezane z večjezično vzgojo v določenem okolju. V nadaljevanju se osredotočamo na možnosti pridobivanja drugega jezika v kontekstu javnih in zasebnih vrtcev in šol, v mednarodnih šolah in v okviru manjšinskega izobraževanja. Posebej na področju javnih in zasebnih šol gre za izobraževanje, kjer se vedno bolj uveljavlja poučevanje po metodi CLIL-a. Ta metoda se nanaša na pouk učnega predmeta preko jezika, vendar je zelo pomembna za pridobivanje drugega jezika. V tem sklopu se tematika navezuje na usmeritev Evropske unije, katere cilj je, da bi posamezniki ob maternegm jeziku obvladali še dva tuja jezika. Gre za usmeritev, ki v globaliziranem svetu pridobiva na pomenu. V okviru mednarodnih šol gre v osnovi za pouk v jeziku, ki se razlikuje od uradnega jezika posamezne države, prav to pa omogoča individualno dvojezičnost. Omejitve se v tem primeru kažejo v lokaciji teh šol, saj so večinoma prisotne zgolj v glavnih mestih posameznih držav in so dostopne zgolj premožnemu delu prebivalstva. Ker je manjšinsko šolstvo regionalno omejeno, se večina nadaljnih možnosti za pridobivanje drugega jezika zarisuje znotraj javnega šolstva obeh držav.
Ključne besede: dvojezičnost, pridobivanje drugega jezika, Avstrija, Slovenija, CLIL, nemščina, javne šole, zasebne šole, mednarodne šole, manjšinsko šolstvo, javni vrtci, zasebni vrtci
Objavljeno: 10.10.2016; Ogledov: 294; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici