2.
POVEZANOST MED VELIKOSTJO PODJETJA IN MERLJIVIMI ATRIBUTI ZAPOSLITVENEGA OGLASAMojca Gaber, 2010, diplomsko delo
Opis: Vsi zaposlitveni oglasi imajo skupen cilj — seznaniti čim več ljudi in pritegniti pravega kandidata za prosto delovno mesto. Z dobrim zaposlitvenim oglasom lahko bistveno vplivamo na uspešnost oglasa, ki je odvisna od njegove oblike in vsebine. Oglasi morajo biti čim bolj izvirni in vpadljivi, da pritegnejo pozornost potencialnih kandidatov. Dober oglas in primeren kandidat za zaposlitev sta namreč močno povezana.
V diplomskem delu smo raziskali, kakšna je povezava med velikostjo podjetja in merljivimi atributi zaposlitvenega oglasa. Velikost podjetja smo določili glede na število zaposlenih v podjetju. Atributi, ki smo jih vključili v raziskavo, so površina, cena, barve, število ponovitev in število prijav na zaposlitveni oglas.
Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in raziskovalnega. V teoretičnem delu smo predstavili tržno komuniciranje, nato smo podrobneje opisali oglaševanje in odnose z javnostmi. Opisali smo, kako se oglaševanje uporablja tudi kot oblika vabljenja potencialnih kandidatov za zaposlitev. Na koncu smo opredelili zaposlitvene oglase. Z njimi podjetje komunicira z javnostmi, daje vedeti, da živi, raste in zaposluje.
Raziskovalni del je bil namenjen analiziranju podatkov in teoriji, ki je bila pomembna za razumevanje raziskave. Podatke, ki smo jih pridobili s pomočjo preučevanja zaposlitvenih oglasov in anketnega vprašalnika, smo statistično obdelali s pomočjo programa SPSS in Microsoft Excel. Pri testiranju hipotez smo ugotovili, da med velikostjo podjetja in atributi zaposlitvenih oglasov obstaja pozitivna odvisnost. Odstopal je le atribut število ponovitev zaposlitvenega oglasa, kjer je raziskava pokazala, da povezanost ne obstaja. Najvišja povezanost se je pokazala med spremenljivkama velikost podjetja in število prijav na zaposlitveni oglas. Ugotovili smo tudi visoko povezanost med velikostjo podjetja in površino, ceno ter številom barv v zaposlitvenem oglasu. Testirali smo tudi, kakšna je povezava med samimi atributi. Ponovno je izstopal atribut število ponovitev zaposlitvenega oglasa, saj je analiza pokazala, da med njim in površino, ceno, bravo obstaja negativna odvisnost. Med številom ponovitev in številom prijav na zaposlitveni oglas pa povezave ni.
Pogledali smo si tudi, katere medije podjetja največ uporabljajo za oglaševanje. Analiza podatkov je pokazala, da podjetja za oglaševanje zaposlitvenih oglasov poleg časopisov največ uporabljajo internet. Za najmanj uporabljen medij pa sta se pokazala radio in TV sprejemnik.
Ključne besede: Tržno komuniciranje, oglaševanje, odnosi z javnostmi, velikost podjetja, zaposlitveni oglasi
Objavljeno v DKUM: 01.12.2010; Ogledov: 2535; Prenosov: 189
Celotno besedilo (3,93 MB)