| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 488
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Kompetence zaposlenih v prodaji proučevanega telekomunikacijskega podjetja
Ana Maria Zagode, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V gospodarstvu, ki temelji na znanju, je uspeh organizacij odvisen predvsem od kakovosti njihovih človeških virov. Organizacije se zanašajo na svoje usposobljene zaposlene kot na glavni vir. Danes je zaradi hitrih sprememb pridobivanje kompetentnih zaposlenih postalo del strategije večine organizacij. S pomočjo kompetenčnega modela lahko organizacija jasno in objektivno oceni izraženost določenih kompetenc posameznika, ter tako tudi načrtuje, kaj je še potrebno, da posameznik kompetence razvije in s tem tudi napreduje. Z diplomskim delom smo želeli preveriti ključno vprašanje, ali je obstoječi model kompetenc, ki ga proučevano telekomunikacijsko podjetje uporablja, učinkovit. S pregledom literature in z raziskavo smo najprej ugotovili, kaj so prednosti modela kompetenc, ki ga proučevano podjetje uporablja, nato pa smo na podlagi tega pregledali, kje so možnosti za izboljšave in kaj bi bila dodana vrednost, če obstoječi model kompetenc dopolnimo. Predvsem pa smo ugotovili, da zaposleni stremijo k poglobljenemu pogovoru s kompetentnimi osebami in želijo povratne informacije za svoj nadaljnji napredek.
Ključne besede: kompetence, kompetenčni model, povratna informacija, spremembe, zaposleni
Objavljeno: 26.11.2021; Ogledov: 68; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

2.
Izdelava kompetenčnih profilov za izbrana delovna mesta v Organizaciji X
Žana Rubido, 2021, magistrsko delo

Opis: V teoretičnem in empiričnem delu smo preučevali področje kompetenc in kompetenčnih profilov. Najprej smo na kratko omenili sistemizacijo in analizo dela. Nato smo opredelili kompetence in z njimi povezane temeljne pojme. V nadaljevanju smo predstavili sestavine kompetenc, razvrščanje kompetenc, model ledene gore, merjenje kompetenc in management kompetenc. Opisali smo tudi kompetenčne modele in profile ter navedli razloge za uvajanje kompetenčnega pristopa. V empiričnem delu smo v izbrani organizaciji izvedli raziskavo med 139 zaposlenimi. Zaposleni so bili preko elektronskih naslovov pozvani k sodelovanju pri raziskavi, ki je bila izvedena s pomočjo spletnega anketiranja. Odziv je bil 57 %. Na podlagi analize odgovorov anketirancev smo izdelali kompetenčne profile za izbrana delovna mesta, torej za delovno mesto Kadrovik VII/2-II (sodelavka za kadre), Svetnik v pravosodju (vodja projektov) in Sodni zapisnikar V-I (sodna zapisnikarica), kar je bil tudi glavni namen zaključnega dela. Pri preverjanju povprečij pričakovanih in dejanskih kompetenc smo ugotovili, da so odstopanja med njimi zelo majhna. Poleg tega smo še ugotovili, da se anketiranci zavedajo pomena kompetenčnih profilov. Nihče od njih ni navedel, da so ti popolnoma neuporabni; kar 66 % anketirancev je mnenja, da so kompetenčni profili uporabni. Menimo, da bodo izdelani kompetenčni profili v pomoč vodjem služb in kadrovikom pri kadrovskih procesih (npr.: pri pridobivanju kadra, identifikaciji selekcijskih meril za razgovore, pri zaposlovanju najboljših posameznikov, usposabljanju zaposlenih, načrtovanju njihove kariere …) ter pri motiviranju in razvoju zaposlenih.
Ključne besede: kompetenca, kompetenčni profil, organizacija, analiza dela, zaposleni
Objavljeno: 23.11.2021; Ogledov: 53; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)

3.
Proces izobraževanja in usposabljanja zaposlenih v podjetju x
Jaka Ludvik Šetrajčič, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava pomen izobraževanja in usposabljanja zaposlenih v podjetju X, kaj jih motivira oziroma, kaj jih ovira. V diplomskem delu želimo predstaviti, kako podjetje X skrbi za izobraževanje in usposabljanje svojih zaposlenih in raziskati problematiko načinov zmanjševanja preobremenjenosti zaposlenih pri iskanju človeških virov za različne projekte in podjetja, s čimer bi se bolje osredotočili na vsakega posameznika. Podjetja morajo zaposlenim posvečati veliko pozornosti, pri tem pa jim omogočiti dodatno izobraževanje in usposabljanje in se obenem zavedati, da zaposleni s svojim znanjem predstavljajo vodilni vir konkurenčne prednosti. Namen diplomskega dela je prikazati pomembnost investiranja podjetja v svoje zaposlene. Z anketnim vprašalnikom smo pridobili podatke o zavedanju pomembnosti med zaposlenimi o izobraževanjih, ki jim jih načrtno izbere podjetje ali nadrejeni. Ugotovili smo, koliko in kdo se izobražuje, njihova stališča in mnenje o stalnem izobraževanju in usposabljanju. Diplomsko delo je tako sestavljeno iz dveh delov. Prvi del je teoretičen, v njem razlagamo pojma izobraževanja in usposabljanja, predstavimo podjetje X in način dela v tem podjetju. V drugem delu diplomskega dela pa so predstavljeni rezultati ankete in predlogi za izboljšavo na področju izobraževanja in usposabljanja v podjetju.
Ključne besede: Izobraževanje, usposabljanje, zaposleni, motivacija
Objavljeno: 23.11.2021; Ogledov: 52; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

4.
Vpliv vodenja na zadovoljstvo zaposlenih, ter motivacijo za delo v izbranem podjetju
Biljana Mitreva, 2021, diplomsko delo

Opis: Živimo v obdobju, v katerem življenje postaja vedno bolj stresno, napeto in se odvija zelo hitro. Zelo velik del svojega življenja preživimo v službi, vendar sta zadovoljstvo in motivacija ključnega pomena, da se marsikaj naučimo in strmimo k svojim ciljem. Na zadovoljstvo in motivacijo imajo zelo velik vpliv tudi naši nadrejeni v podjetju, v katerem smo zaposleni. Diplomsko delo obravnava vpliv vodenja na zadovoljstvo zaposlenih in motivacijo za delo v izbranem podjetju. V diplomskem delu bomo predstavili osnovne pojem vodenja, motivacije, načine vodenja, ključne dejavnike, ki vplivajo na motivacijo in zadovoljstvo. V nadaljevanju bomo predstavili povezanost med motiviranjem in zadovoljstvom. Motivacija za delo lahko postopoma upade, zato je potrebno zaposlene ustrezno motivirati, da bo delo uspešno in učinkovito opravljeno. Če bo delo uspešno in učinkovito opravljeno, bo tudi podjetje bolj uspešno. Namen in cilj diplomske dela je da, ugotovimo, kakšni načini vodenja so najbolj učinkoviti za motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih, kaj zaposlene motivira za delo, na kakšen način vodje motivirajo svoje zaposlene in ugotoviti, kateri so najpomembnejši dejavniki, ki vplivajo na zmanjšano motivacijo za delo in zadovoljstvo zaposlenih. S pomočjo analize smo ugotovili, da je ciljni način vodenja najbolj učinkoviti za motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih. Na podlagi izvedene raziskave smo ugotovili, da jih za delo najbolj motivira plača, samostojnost pri opravljanju nalog, nagrada, odnosi med sodelavci in možnosti napredovanja, odnosi med nadrejenimi, delovni čas, izobraževanja, delovno okolje, delovna klima, priznanja za uspešnost ter inovativno in ustvarjalno delo. Vodje motivirajo svoje zaposlene v največjem deležu s pohvalo, nagrado in dobrimi delovnimi pogoji. Dejavniki, ki najbolj zmanjšujejo motivacijo so rutinsko delo, nizka oziroma minimalna plača, odnosi z nadrejenimi, delo ob praznikih, delovno okolje in odnosi med sodelavci.
Ključne besede: Motivacija, vodenje, vpliv, zaposleni, zadovoljstvo.
Objavljeno: 17.11.2021; Ogledov: 38; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (416,36 KB)

5.
Usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja v izbranem podjetju
Tajda Lončar, 2021, magistrsko delo

Opis: V življenju se je potrebno nenehno prilagajati in usklajevati. Vse večji je poudarek na problematiki usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja. Namen magistrske naloge je bilo raziskati, kako dobro je usklajeno poklicno in zasebno življenje zaposlenih v podjetju X. V teoretičnem delu smo predstavili pojem poklicno in zasebno življenje ter usklajevanje teh dveh področij. Predstavili smo razlike usklajevanja glede na spol. Podrobneje smo si pogledali posledice ter rešitve usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja. V empiričnem delu smo preko spletne ankete anketirali zaposlene podjetja X. Podatke smo analizirali ter jih grafično predstavili. Na podlagi zastavljenih hipotez smo prišli do zaključka, da ženske v podjetju X v primerjavi z moškimi nimajo več težav na področju usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja. Ugotovili smo, da imajo v tem podjetju zaposleni na višjih delovnih mestih večje obremenitve, ker delo opravljajo tudi izven delovnega časa. Zaposleni z dopoldanskim delovnim časom pogosto težje usklajujejo poklicno in zasebno življenje in bi si želeli možnost fleksibilnega delovnega časa. Opažamo, da imajo zaposleni z otroci več težav, a kljub temu si vzamejo čas za aktivnosti na tedenski ravni. Vodstvo podjetja se trudi pri reševanju težav, čeprav nekaj zaposlenih ne more zaupati svojih težav. V povprečju lahko trdimo, da imajo zaposleni kljub težavam dobro usklajeno poklicno in zasebno življenje. Priporočili bi, da se podjetje bolj osredotoča na težave in jih poskuša rešiti. Vpeljava fleksibilnega delovnega časa in delavnice o ozaveščanju težav zaposlenih bi morebiti pripomogle k večjemu zadovoljstvu.
Ključne besede: zasebno življenje, poklicno življenje, usklajevanje, konflikt med poklicnim in zasebnim življenjem, zaposleni
Objavljeno: 12.11.2021; Ogledov: 42; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,97 MB)

6.
Vloga psihološke prožnosti in socialne opore pri učinku pandemije covid-19 na duševno zdravje in blagostanje zaposlenih v zdravstvenih institucijah
Tadeja Subašič, 2021, magistrsko delo

Opis: Pojav pandemije COVID-19 je za seboj prinesel številne negativne posledice, med drugim tudi precej ogrozil duševno zdravje zaposlenih v zdravstvenih institucijah, ki so med najbolj izpostavljenimi. Duševno zdravje predstavlja eno ključnih komponent zdravja na splošno. Namen naše raziskave je bil preučiti učinek pandemije COVID-19 na duševno zdravje zaposlenih v zdravstvenih institucijah ter preveriti povezavo psihološke prožnosti in socialne opore s psihološkimi simptomi. Vzorec je zajemal 154 zaposlenih v zdravstvenih institucijah po Sloveniji. Merska baterija je vsebovala štiri merske instrumente (DASS-21, WHO (5), CD-RISC in SSQ-6). Rezultati so pokazali, da v času pandemije COVID-19 pri zaposlenih v zdravstvenih institucijah prihaja do povečane prisotnosti simptomov depresivnosti, anksioznosti in stresa, ki pa se prav tako kot doživljanje blagostanja med spoloma ne razlikujejo pomembno. Strah pred okužbo in obseg dela sta se izkazala za pomembna napovednika depresivnosti, anksioznosti, stresa in blagostanja zaposlenih v zdravstvenih institucijah v času pandemije COVID-19, medtem ko stik z okuženimi pacienti ne predstavlja dejavnika tveganja. Psihološka prožnost se pomembno negativno povezuje z depresivnostjo, anksioznostjo in stresom ter pozitivno z blagostanjem, socialna opora pa le delno. Doživljanje blagostanja s simptomi depresivnosti, anksioznosti in stresa močno negativno korelira.
Ključne besede: pandemija COVID-19, zaposleni v zdravstvenih institucijah, duševno zdravje, psihološka prožnost, socialna opora
Objavljeno: 28.10.2021; Ogledov: 113; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

7.
Nagrajevanje in zavzetost zaposlenih v podjetju petrol
Sara Harinski, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu sem predstavila pomen nagrajevanja za zaposlene in zavzetost zaposlenih v podjetju. Na uspešnost podjetja imajo zaposleni velik vpliv, saj predstavljajo v njem človeški kapital.
Ključne besede: Nagrajevanje, zavzetost zaposlenih, povezanost, zaposleni, dobičkonosnost.
Objavljeno: 22.10.2021; Ogledov: 115; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

8.
Izboljšanje managementa konfliktov v organizaciji
Alen List, 2021, magistrsko delo

Opis: V želji organizacije po doseganju ciljev, mora ta delovati kot celota. To pomeni, da morajo biti vsi zaposleni sposobni medsebojnega sodelovanja. Večje kot pa je število interakcij, večji je potencial za nastanek konflikta. Vzrok za nastanek konflikta je pogosto posameznik, kateri v želji po doseganju svojega cilja ravna na način, da drugemu udeležencu dogodka onemogoča ali otežuje doseganje njegovih ciljev. Tako poznamo intrapersonalni, interpersonalni, skupinski in politični konflikt. Konflikt lahko poteka horizontalno (med posamezniki in skupinami na isti ravni) ali vertikalno (med posamezniki in skupinami na različnih ravneh. Konflikti se zato redno pojavljajo v organizacijah, zato je za organizacije ključnega pomena, da jih ustrezno vodijo ter sproti rešujejo. Med najpogostejšimi vzroki za nastanek konfliktov literatura navaja nasprotujoče si cilje, neskladja v osebnostnih značilnostih posameznikov, slabo komunikacije ter neustrezen način managementa in vodenja v organizaciji. Ker ima konflikt sam po sebi tako negativne kot pozitivne lastnosti, lahko organizacija uporabi pristop obvladovanja konfliktov s katerimi bodo izboljšali tako medsebojne odnose kot tudi komunikacijo v prihodnosti, hkrati pa se bodo koristi kazale tudi v večji učinkovitosti in uspešnosti poslovanja. V kolikor želi organizacija obvladovati konflikt na sodoben in inovativen način, se mora usposobiti in imeti dovolj znanja in veščin. Slednje lahko pridobi z najemom/zaposlitvijo mediatorja ali usposabljanjem kadra s področja komunikacijskih veščin, empatije in ustvarjalnega razmišljanja ter ustvarjalnega reševanja problemov. Novejša managementska literatura posebej izpostavlja pomen mediacije za reševanje konfliktov. Organizacija lahko uporabi mediacijo kot način obvladovanja konfliktov s pomočjo tretje nepristranske strani in to hitro, uspešno, učinkovito, koristno (kreativne ideje tekom obvladovanja konflikta) in poceni. Mediacija je primerna za večino različnih vrste konfliktov in situacij tako v organizaciji kot izven nje. S pridobljeno teorijo smo se usmerjali k velikim organizacijam, saj v njih zaradi velikega števila medsebojnih interakcij med zaposlenimi obstaja velik potencial za nastanek in razvoj konflikta. Prav tako imajo velike organizacije praviloma na voljo več sredstev in s tem večjo fleksibilnost kadar gre za izbiro načina ali metode za obvladovanje konfliktov. Na podlagi omenjenih razlogov smo za praktičen primer obravnave vzeli eno izmed največjih in najuspešnejših podjetij na svetu – Amazon. V nalogi smo analizirali management konfliktov na primeru podjetja Amazon, kot enega izmed največjih, najinovativnejših in najuspešnejših podjetij na svetu, ki je oblikoval zelo specifičen način soočanja in reševanja konfliktov. Delovanje podjetja je namreč manj usmerjeno v reševanje nastalih konfliktov, ampak načrtno proži konflikte kot obliko motiviranja zaposlenih za večjo kreativnost. V raziskovalnem delu smo na temelju obravnave izkušen iz Amazona oblikovali nov pristop za obvladovanje konfliktov, ki združuje prejšnja spoznanja managementa konfliktov ter obravnave konfliktov kot poslovnih priložnosti za podjetje. Pristop je usmerjen v izboljšanje medsebojnih odnosov ter boljših poslovnih rezultatov.
Ključne besede: Konflikti, management, management konfliktov, organizacija, zaposleni, vodenje
Objavljeno: 19.10.2021; Ogledov: 127; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

9.
Analiza zadovoljstva zaposlenih v podjetju x
Tamara Zorenč, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo opisali osnovne definicije zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu in pojasnili, kako lahko podjetje spodbuja zadovoljstvo zaposlenih. S pomočjo razne literature smo navedli definicije motivacije zaposlenih v podjetju. Zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu je povezano z motivacijo. Če zaposleni niso motivirani za delo, je velika verjetnost, da ne bodo zadovoljni z delom. V empiričnem delu smo izvedli spraševanje za zaposlene v podjetju in naredili analizo o tem, kaj dejansko motivira zaposlene v podjetju k boljšemu delu in kako so zadovoljni z naštetimi dejavniki v podjetju. Znano je, da so motivirani zaposleni v podjetju tudi bolj zadovoljni in posledično uspešneje opravljajo svoje delo. Z analizo smo ugotovili, da so anketiranci v podjetju najmanj zadovoljni s plačo ter imajo najmanjšo motivacijo, kadar morajo sodelovati v timu. Anketirani so najbolj zadovoljni z delovnim časom, s svojimi nadrejenimi ter na splošno z delom, ki ga opravljajo. Kot največjo motivacijo so izrazili redni mesečni dohodek.
Ključne besede: zadovoljstvo, zaposleni, motivacija, dejavniki zadovoljstva, motivacijski dejavniki
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 101; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

10.
Zadovoljstvo zaposlenih z izobraževanjem v Zavodu RS za transfuzijsko medicino
Klavdija Likar, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo vsebuje raziskavo zaposlenih na Zavodu RS za transfuzijsko medicino glede zadovoljstva z izobraževanjem in njihove motivacije za udeležbo. Zanimalo nas je, v kolikšni meri so zaposleni zadovoljni z izobraževanjem in motiviranjem. Izvedeli smo tudi, kateri dejavnik zaposlene najbolj preprečuje pri udeležbi na izobraževanjih. V teoretičnem delu bomo predstavili pomen in osnovne pojme izobraževanja ter motivacije. V nadaljevanju bomo opisali motivacijske dejavnike, ki vplivajo na udeležbo izobraževanj in načine motiviranja. V drugem delu smo s pomočjo raziskave ugotovili, da je večji del zaposlenih zadovoljnih z organizacijo in izvedbo izobraževanj. Spodbudna je bila ugotovitev, da zaposlene k udeležbi izobraževanj najbolj motivira pridobivanje novih znanj. Manj spodbudna je, da zaposlenim preprečujejo udeležbo finančna sredstva, ki jih je vsako leto manj. Na temelju analize lahko sklepamo, da so izobraževanja organizirana ustrezno. Tudi motiviranje zaposlenih je zelo uspešno, saj so dejavnik motiviranja višje plačilo umestili na zadnje mesto.
Ključne besede: Izobraževanje, motivacija, zaposleni, zadovoljstvo, Zavod za transfuzijsko medicino
Objavljeno: 21.09.2021; Ogledov: 73; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici