| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 593
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjava organizacijske kulture občin Puconci, Zabok in Čićevac
David Bohar, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava organizacijsko kulturo v občinskih upravah, ki predstavlja enega izmed ključnih dejavnikov uspešnosti delovanja te veje javne uprave. Organizacijska kultura se kaže skozi vrednote, norme in vedenjske vzorce zaposlenih ter vpliva na vodenje, odločanje, komunikacijo in sodelovanje. V kontekstu občinskih uprav ima še poseben pomen, saj neposredno vpliva na kakovost izvajanja storitev za občane ter na zaupanje lokalne skupnosti v delovanje javnih institucij. V teoretičnem delu so predstavljeni različni koncepti in modeli organizacijske kulture ter njihova vloga v javni upravi. Analizirane so značilnosti organizacijske kulture v občinskih upravah, s poudarkom na dejavnikih, kot so vloga zaposlenih, pomen vodstvenih struktur, procesi odločanja ter sodelovanje pri izvajanju nalog. Teoretična izhodišča kažejo, da lahko ustrezna kultura spodbuja pozitivno delovno okolje, motivira zaposlene in krepi pripadnost, medtem ko neustrezna kultura zavira razvoj, zmanjšuje učinkovitost in povzroča nezadovoljstvo. Empirični del raziskave temelji na anketnem vprašalniku med zaposlenimi v občinskih upravah, s katerim je bilo proučeno, kako dojemajo različne vidike organizacijske kulture. Rezultati so pokazali, da zaposleni prepoznavajo pomen jasne in odprte komunikacije, konstruktivnega sodelovanja ter vključevanja v procese odločanja. Ob tem so bile izpostavljene tudi slabosti, kot so: hierarhična togost, omejene možnosti vplivanja na ključne odločitve in pomanjkanje razvojno usmerjenih praks. Analiza je razkrila razlike v dojemanju glede na delovno mesto, izkušnje in vlogo v organizaciji, kar potrjuje, da organizacijska kultura ni enotna, temveč jo zaposleni zaznavajo različno. Sklepi raziskave potrjujejo, da je organizacijska kultura eden najpomembnejših elementov učinkovitega delovanja občinskih uprav. Njena krepitev na področjih sodelovanja, vključevanja zaposlenih in spodbujanja odprte komunikacije lahko pomembno prispeva k večjemu zadovoljstvu zaposlenih ter k večji uspešnosti izvajanja nalog v javnem interesu. Ugotovitve hkrati nakazujejo, da je prihodnji razvoj občinskih uprav tesno povezan z oblikovanjem fleksibilnejše, inovativne in k izboljšavam usmerjene organizacijske kulture, ki bo kos sodobnim družbenim in upravnim izzivom.
Ključne besede: Organizacijska kultura, občinska uprava, zaposleni v občinski upravi, delovno okolje, odločanje v organizaciji, razvoj javne uprave
Objavljeno v DKUM: 07.11.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

2.
Zavzetost zaposlenih v organizaciji 11teamsports steiermark gmbh
Jure Tertinek, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava tematiko zavzetosti zaposlenih in njen vpliv na uspešnost organizacije. Zavzetost je danes ena izmed bolj pomembnih tem sodobnega managementa, saj povezuje motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu ter tudi čustveno pripadnost določeni organizaciji, v kateri delujejo. V teoretičnem delu je predstavljena opredelitev zavzetosti, razlike v primerjavi z motivacijo in zadovoljstvom ter pomen, ki ga ima na uspešnost in dolgoročni obstoj samega podjetja. Poseben poudarek je namenjen Gallupovemu modelu, ki se uporablja kot orodje za merjenje in spremljanje zavzetosti zaposlenih. V nadaljevanju je bolj podrobno predstavljeno podjetje 11Teamsports Steiermark Gmbh, njihova organizacijska kultura, struktura zaposlenih in pristopi, s katerimi želi ustvariti spodbudno delovno okolje za vse vpletene v organizaciji. Empirični del temelji na raziskavi med zaposlenimi, kjer so bila proučena njihova stališča, dosedanje izkušnje in pričakovanja glede dela in odnosa samega podjetja do zaposlenih. Analiza je prikazala ključne dejavnike, ki vplivajo na zavzetost ter pokazala, kako pomembna so priznanja in potrditve za zaposlene, da se le-ti počutijo cenjene in imajo možnost za osebnostni razvoj, medtem pa so tudi vključeni v proces oblikovanja pozitivne delovne klime. V zaključnem delu so predstavljeni predlogi za izboljšave, ki temeljijo na dobrih praksah iz teorije in prikazanih realnih rezultatih ankete. Diplomsko delo torej združuje teoretične osnove in praktične vpoglede, s čimer opozarja na pomembnost zavzetosti zaposlenih na njihovem delovnem mestu, posledično pa njen vpliv na konkurenčnost in dolgoročno rast same organizacije.
Ključne besede: zavzetost, zaposleni, nagrajevanje, 11teamsports, produktivnost
Objavljeno v DKUM: 27.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

3.
Motivacija za izobraževanje zaposlenih v podjetju Akron d. o. o.
Katja Jug, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskovali motivacijo zaposlenih za izobraževanje v podjetju Akron d. o. o.. Podjetje Akron d. o. o. je eno izmed vodilnih podjetij v Sloveniji, ki se ukvarja z izdelavo pohištva in vgradnih omar. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu so predstavljene osnove motivacije, motivacijski dejavniki, motivacijske teorije, osnove izobraževanja, cilji in vrste izobraževanja, značilnosti izobraževanja odraslih in oblike ter metode izobraževanja. V drugem, empiričnem delu pa so zaposleni rešili anketni vprašalnik. Z analizo odgovorov smo ugotavljali, kateri so tisti dejavniki, ki vplivajo na izobraževanje ter kateri dejavniki jih ovirajo pri tem. Zanimala so nas tudi področja, na katerih bi se želeli dodatno izobraževati, kdaj bi jim časovno izobraževanje najbolj ustrezalo, katera oblika bi jim najbolj ustrezala ter kako so najpogosteje obveščeni o izobraževanjih.
Ključne besede: motivacija, izobraževanje, zaposleni
Objavljeno v DKUM: 21.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (3,18 MB)

4.
Vpliv ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem na fluktuacijo zaposlenih
Urška Jerala, 2025, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je raziskati, kako ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem vpliva na fluktuacijo zaposlenih ter kakšno vlogo imajo pri tem organizacijski dejavniki, kot so fleksibilnost urnika, podpora vodstva in sodobni stili vodenja. Delo se osredotoča na področje upravljanja človeških virov, s posebnim poudarkom na povezavi med delovnimi pogoji in zadržanjem kadrov v organizaciji.
Ključne besede: ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, fluktuacija, zaposleni, organizacija
Objavljeno v DKUM: 16.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

5.
Mobing v podjetju Y
Žanin Vidovič, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava pojav mobinga v podjetju Y, ki se navzven predstavlja kot uspešno podjetje z nadpovprečnimi plačami, a v ozadnju skriva resne težave v medsebojnih odnosih in organizacijski kulturi. Mobing se je kazal v ignoriranju dosežkov zaposlenih, javnem izpostavljanju napak, širjenju govoric ter socialni izolaciji posameznikov, kar je vodilo v izgubo motivacije, zdravstvene težave in visoko fluktuacijo zaposlenih. Empirični del, zasnovan na poglobljenem intervjuju z bivšo zaposleno, je pokazal, da odsotnost formalnih pravilnikov, oddelka za človeške vire in jasnih postopkov prijave omogoča sistematično izvajanje mobinga. Analiza je potrdila, da je mobing neposredno povezan z nezadovoljstvom zaposlenih, padcem produktivnosti ter povečanimštevilom odhodov iz podjetja. V zaključnem delu so oblikovani predlogi za podjetje Y, kako z vzpostavitvijo notranjih pravil, izboljšanjem vodenja in krepitvijo sodelovanja ustvariti varno in spoštljivo okolje.
Ključne besede: Mobing, delavno mesto, zaposleni, medsebojni odnosi, vloga vodstva.
Objavljeno v DKUM: 09.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

6.
Spletno postopanje in kultura stalne dosegljivosti : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Lucija Jeseničnik, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi raziskujemo dejavnike kulture stalne dosegljivosti in pojav spletnega postopanja v delovnem okolju, ki ju je omogočil razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologij. Spletno postopanje lahko pomeni dodatna tveganja za učinkovitost in kibernetsko varnost organizacije, kultura stalne dosegljivosti pa neizogibno vpliva na vedenje, učinkovitost in dobrobit zaposlenih. V diplomskem delu smo raziskali, ali so dejavniki kulture stalne dosegljivosti povezani s spletnim postopanjem, s čimer smo želeli prispevati k boljšemu razumevanju motivov za spletno postopanje in njegovega razmerja s kulturo stalne dosegljivosti. Raziskava temelji na kvantitativni metodi analize podatkov, zbranih s spletno anketo, v kateri so respondenti ocenjevali svoje strinjanje s podanimi trditvami. S statističnimi metodami v programu PSPP smo preverjali korelacije med neodvisnimi spremenljivkami povezanimi s kulturo stalne dosegljivosti in odvisnimi spremenljivkami spletnega postopanja. Kot neodvisne spremenljivke smo obravnavali delovni stres, prekomerno razpoložljivost (prostovoljna in pričakovana), konflikt med delom in domom, zaznano organizacijsko pravičnost, atipični delovni čas in psihološki odmik. Spletno postopanje smo obravnavali v obliki treh odvisnih spremenljivk glede na namen posluževanja, in sicer za sprostitev, opravljanje osebni opravil ter komunikacijo. Rezultati raziskave v večini niso pokazali statistično značilnih povezav med dejavniki kulture stalne dosegljivosti in spletnim postopanjem, vendar smo ugotovili pomembne pozitivne povezave, pri treh dejavnikih – atipičnem delovnem času, delovnem stresu in psihološkem odmiku. Ugotovitve prispevajo k boljšemu razumevanju vedenja zaposlenih v sodobnem delovnem okolju.
Ključne besede: internet, spletno postopanje, stalna dosegljivost, organizacije, zaposleni, odklonskost na delovnem mestu, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 26.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

7.
Duševno zdravje in delovni izzivi: primerjava med zaposlenimi in samozaposlenimi v sodobnem delovnem okolju
Lara Polh, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava problematiko duševnega zdravja v delovnem okolju in primerja, kako se z izzivi na tem področju soočajo zaposleni in samozaposleni. V ospredju so razlike glede obremenitev, ravnovesja med delom in zasebnim življenjem, dostopa do podpore ter zaznane stopnje izgorelosti in stresa. Na podlagi teoretičnih izhodišč in izvedene ankete so bile preverjene razlike med obema skupinama. Rezultati raziskave kažejo, da zaposleni v povprečju poročajo o boljši socialni podpori, pogostejšemu dostopu do povratnih informacij ter večji stabilnosti prihodkov. Samozaposleni pa izkazujejo večjo avtonomijo in fleksibilnost pri organizaciji časa, čeprav to ne pomeni nujno boljšega ravnovesja ali manjšega stresa. Presenetljivo je, da so zaposleni nekoliko pogosteje poročali o občutku izgorelosti kot samozaposleni. Razlike so se pokazale tudi pri občutku osamljenosti, kjer samozaposleni pogosteje izkušajo pomanjkanje socialnih stikov in ekipnega sodelovanja. Ugotovitve poudarjajo, da oba zaposlitvena statusa prinašata specifične prednosti in slabosti, duševna obremenitev pa je prisotna v obeh skupinah, čeprav se njeni viri razlikujejo. Rezultati raziskave lahko služijo kot osnova za oblikovanje ukrepov za izboljšanje duševnega zdravja na delovnem mestu ter za prilagojeno podporo samozaposlenim, ki pogosto delujejo brez institucionalne zaščite.
Ključne besede: duševno zdravje, delovni pogoji, ravnovesje med delom in zasebnim življenjem, zaposleni, samozaposleni
Objavljeno v DKUM: 23.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (6,34 MB)

8.
Vpliv timskega dela na učinkovitost zaposlenih v podjetju
Maja Bračun, 2025, magistrsko delo

Opis: Timsko delo ima zelo pomembno vlogo v podjetjih. Med zaposlenimi je priljubljen način dela, še posebej, ko si želijo hitreje in lažje priti do učinkovitih rešitev za dane naloge. Zaposleni se med seboj razlikujejo po izkušnjah in znanju, kar predstavlja prednost, saj se le tako lahko med seboj dopolnjujejo. To pomeni, da je vsak posameznik, ki sodeluje v timu, pomemben pri reševanju nalog, ki so mu dane. Dobra komunikacija ima ključno vlogo pri uspešnem timskem delu, saj omogoča večjo učinkovitost zaposlenih. V prvem delu magistrske naloge smo se osredotočili na teoretične osnove timskega dela. Predstavili smo njegove slabosti in prednosti, različne vrste tovrstnega dela ter pomen timske komunikacije. Obravnavali smo tudi učinkovitost zaposlenih, dejavnike, ki vplivajo na učinkovitost, načine upravljanja in metode ocenjevanja učinkovitosti. V drugem delu smo predstavili raziskavo, ki smo jo izvedli s pomočjo ankete v manjših podjetjih kamniške regije. Na podlagi zbranih podatkov smo proučili zastavljene cilje zaključnega dela. Glavni rezultat magistrskega dela je bil izdelava organigrama, s katerim smo prikazali procese postopanja vodij za omogočanje optimalnejšega timskega dela. Poleg tega smo pripravili tudi navodila za postopanje ob vsakem procesu v manjših podjetjih kamniške regije.
Ključne besede: timsko delo, tim, člani, zaposleni, učinkovitost
Objavljeno v DKUM: 23.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

9.
Možnosti izboljšav delovnega okolja za starejše zaposlene
Katja Jurečko, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava problematiko staranja prebivalstva in s tem povezanega izziva ustvarjanja ustreznega delovnega okolja za starejše zaposlene. Zaradi demografskih sprememb in podaljševanja delovne dobe se organizacije vse pogosteje srečujejo s potrebo po prilagoditvi delovnih mest, ki bodo podpirala zdravje, zadovoljstvo in delovno učinkovitost starejših zaposlenih. V ospredju je vprašanje, kako vzpostaviti delovno okolje, ki bo hkrati motivacijsko in varno ter spodbudno za medgeneracijsko sodelovanje. V teoretičnem delu naloge so predstavljeni ključne značilnosti starejših zaposlenih; pravni okvir njihovega zaposlovanja; prednosti in slabosti, ki jih prinašajo organizacijam, ter izzivi, s katerimi se srečujejo pri vključevanju v delovno okolje. Poseben poudarek je namenjen vprašanjem motivacije, prisotnosti stereotipov in diskriminacije, absentizma ter medgeneracijskih konfliktov. Obenem so predstavljeni tudi primeri dobrih praks slovenskih in tujih podjetij, ki so že uspešno uvedla ukrepe za prilagoditev delovnega okolja starejšim zaposlenim. V empiričnem delu je bila izvedena kvalitativna raziskava v izbrani organizaciji, ki je zajemala poglobljen intervju s pristojno osebo v kadrovski službi. Zbrani podatki so pokazali, da organizacija že prepoznava pomen starejših zaposlenih in si prizadeva za izboljšave, a so prisotne tudi številne priložnosti za nadaljnji razvoj, zlasti na področjih promocije zdravja in sistematičnega prenosa znanja med generacijami. Na osnovi analiziranih podatkov so bile oblikovane konkretne smernice za izboljšanje delovnega okolja starejših zaposlenih. Premišljene prilagoditve se kažejo kot dejavnik, ki lahko izboljša zadovoljstvo, motivacijo in delovno učinkovitost starejših zaposlenih ter podpre dolgoročno uspešnost organizacije.
Ključne besede: staranje prebivalstva, starejši zaposleni, izboljšave delovnega okolja, spodbujanje delovne aktivnosti
Objavljeno v DKUM: 22.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

10.
Odnos zaposlenih do rabe umetne inteligence v prihodnosti
Katja Maselj, 2025, magistrsko delo

Opis: Tehnologije umetne inteligence se hitro razvijajo in vse pogosteje vključujejo v delovne procese, kar odpira vprašanja o njihovem vplivu na zaposlene, predvsem z vidika zaznanih koristi, morebitnih tveganj, etičnih vprašanj in zaupanja v tehnologijo. Naš namen je bil raziskati in analizirati odnos zaposlenih do rabe umetne inteligence v prihodnosti ter dejavnike, ki vplivajo na njihovo sprejemanje te tehnologije v delovnem okolju, z namenom podati uporabna priporočila za uspešno integracijo umetne inteligence v podjetjih. V teoretičnem delu smo predstavili ključne koncepte umetne inteligence, njene vrste, primere uporabe v vsakdanjem in poslovnem okolju, prednosti in nevarnosti za zaposlene ter dejavnike, ki vplivajo na oblikovanje odnosa do tehnologije. Osrednji poudarek smo namenili zaznavam zaposlenih in dejavnikom, ki vplivajo na sprejemanje umetne inteligence v delovnem okolju, ter to dopolnili s prikazom primera dobre prakse. Empirični del temelji na kvantitativni raziskavi, ki smo jo izvedli s pomočjo spletne ankete, ki jo je izpolnilo 180 delovno aktivnih posameznikov različnih starosti in izobrazbenih stopenj. Analiza podatkov je pokazala, da višje izobraženi anketiranci umetno inteligenco pogosteje zaznavajo kot priložnost za razvoj in izboljšanje dela. Faktorska analiza je izpostavila tri ključne dimenzije odnosa do umetne inteligence: pozitivna naravnanost in kompetentnost, zaskrbljenost zaradi negativnih posledic ter potreba po regulaciji in vključevanju zaposlenih. Zaključki raziskave poudarjajo, da odnos do umetne inteligence ni enoznačen, temveč ga oblikujejo izkušnje, znanje, osebni vrednostni okvirji in širše organizacijsko okolje. V nalogi smo predstavili tudi priporočila za podjetja, med drugim pomen izobraževanja, transparentne komunikacije in vključevanja zaposlenih v procese uvajanja tehnologij. Ti ukrepi lahko bistveno pripomorejo k boljši sprejetosti umetne inteligence in zmanjšanju odpora pri zaposlenih.
Ključne besede: umetna inteligenca, zaposleni, prihodnost
Objavljeno v DKUM: 19.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (6,39 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici