1. Motivacija za izobraževanje v podjetju YAmela Kurtović, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo obravnavali temo motivacija za izobraževanje v organizaciji X. Delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili motivacijo, motivacijske teorije in dejavnike ter izobraževanje. V empiričnem delu smo z anonimnim anketnim vprašalnikom raziskovali, kaj zaposlene motivira oziroma demotivira za dodatna izobraževanja, in ali organizacija svoje zaposlene redno pošilja na dodatna izobraževanja. Rezultati so pokazali, da zaposleni menijo, da so dodatna izobraževanja dovolj redna. Izkazalo se je, da so največji motivatorji za izobraževanje napredovanje, novo znanje in referenca. Najbolj zaposlene demotivira dolgočasnost izobraževanj. Ugotovili smo tudi, da zaposlenim bolj ustrezajo izobraževanja znotraj delovnega časa in da si najbolj želijo izobraževanj v obliki delavnic in na fizični lokaciji. Ključne besede: Motivacija, izobraževanje, motivacijske teorije, zaposleni. Objavljeno v DKUM: 24.11.2023; Ogledov: 60; Prenosov: 1
Celotno besedilo (1,48 MB) |
2. Vpliv managementa na preprečevanje izgorelosti zaposlenih v času digitalizacijeKrešo Antonić, 2023, diplomsko delo Opis: V digitalni dobi je prišlo do številnih sprememb v načinu komuniciranja, poslovanja in interakcije z informacijami. Kljub številnim prednostim digitalizacije pa je izgorelost zaposlenih v digitalni dobi postala pereč problem. Izgorelost je posledica kroničnega stresa na delovnem mestu, ki ga lahko povečajo stresorji digitalne dobe, kot sta stalna povezljivost in pričakovanje stalne razpoložljivosti. Management ima ključno vlogo pri preprečevanju in reševanju izgorelosti zaposlenih v času digitalizacije.
Učinkovito vodenje in strategije upravljanja lahko pomagajo zmanjšati tveganje za izgorelost zaposlenih v digitalnem okolju. To vključuje razumevanje potreb in občutkov zaposlenih, uvajanje tehnoloških inovacij, ki dajejo prednost dobremu počutju in vključenosti zaposlenih, ter spodbujanje samoupravljanja, kjer zaposleni prevzamejo odgovornost za svoje dobro počutje.
V diplomskem delu smo predstavili vpliv managementa na preprečevanje izgorelosti zaposlenih v času digitalizacije. Raziskovalna vprašanja so se osredotočila na vpliv neustreznih strategij upravljanja na produktivnost in na povečano stopnjo izgorelosti zaposlenih v podjetjih, ki hitro prehajajo na digitalizacijo brez ustrezne podpore in usposabljanja.
V nadaljevanju so navedeni različne študije in viri, ki obravnavajo tematiko izgorelosti, vpliv digitalizacije na zaposlene in način, kako lahko management vpliva na preprečevanje izgorelosti. Ključne besede: izgorelost, digitalizacija, management, digitalne kompetence, zaposleni Objavljeno v DKUM: 10.11.2023; Ogledov: 74; Prenosov: 1
Celotno besedilo (1,44 MB) |
3. Pristopi k vodenju uspešnih podjetijUrška Klopčič, 2023, diplomsko delo Opis: Vsako podjetje si želi v svojem delovanju in poslovanju doseči maksimalno zmogljivost in dobiček ter uspeh na splošno. Pomembni elementi, ki k sami uspešnosti poslovanja pripomorejo, so predvsem dober vodja, zadovoljni zaposleni, dobri motivatorji ter medsebojno razumevanje. Podjetje, ki nima teh elementov razvitih na visoki ravni, bo malo verjetno izkoristilo svoje sposobnosti maksimalno ali pa bo že na sredini življenjskega cikla propadlo. Dober vodja mora biti oseba, ki trdno stoji za svojimi odločitvami, jih korektno predaja svojim podrejenim in jih tudi sam upošteva. Vodja, ki je v dobrih odnosih s svojimi zaposlenimi, bo bolj uspešen kot vodja, ki svoje podrejene zapostavlja oziroma jim daje občutek manjvrednosti. Vodja, ki ima takšen način vodenja, je pogosto že na samem začetku obsojen na neuspeh. Ljudje potrebujemo medsebojno razumevanje, občutek stabilnosti ter varnosti in to predvsem na delovnem mestu. Dober vodja, ki se z zaposlenimi razume, bo dosegel večji uspeh, saj mu bodo zaposleni zaupali in ga tudi upoštevali. Dobro medsebojno sodelovanje v samem podjetju prinese tudi pozitiven signal zunanjim udeležencem podjetja in ljudem, ki so na kakšen drugačen način povezani s podjetjem. Uspešno vodenje podjetja je lahko za vodje in managerje izziv, zato se ga je treba lotiti premišljeno, zbrano in samozavestno. Uspešno podjetje lahko daje dober vtis in zgled tudi sami konkurenci. Uspešnost podjetja bo podjetje lahko pripeljala v sam vrh konkurenčnosti, kar je cilj vsakega podjetnika in organizacije, skupaj z vsemi zaposlenimi. Vodja mora torej pri svojem vodenju gledati na več dejavnikov, ki bodo vplivali na uspešnost podjetja. Pozoren mora biti na to, da z zaposlenimi delajo v dobro samega podjetja ter so usmerjeni k istim ciljem po istih načrtih. Vodja za uspešnost podjetja poskrbi tudi s svojo odločnostjo in pripadnostjo, vztrajnostjo in trdim delom. Ključne besede: vodenje, uspešnost, vodja, zaposleni, organizacija, podjetje Objavljeno v DKUM: 27.10.2023; Ogledov: 90; Prenosov: 14
Celotno besedilo (1,01 MB) |
4. Simulacija strežnega sistema v poslovalnici bankeAndrej Bogataj, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je obravnavan razvoj simulacijskega modela strežnega sistema v banki. Razvitih je bilo več simulacijskih modelov in izvedena primerjava učinkovitosti različnih organizacijskih struktur. Simulacijski modeli so bili razviti s pomočjo orodja Anylogic po principu dogodkovne simulacije. Opisan je način vzorčenja časov med prihodi in časi strežbe. Izvedena je primerjava rezultatov simulacijskih tekov in izveden je izbor najbolj učinkovite rešitve. Ključne besede: optimizacija, simulacija, čakalne vrste, zaposleni, stranke Objavljeno v DKUM: 24.10.2023; Ogledov: 113; Prenosov: 13
Celotno besedilo (1,19 MB) |
5. Analiza zadovoljstva zaposlenih v Domu starejših občanov KamnikManca Jagodic, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na zadovoljstvo zaposlenih v Domu za starejše občane Kamnik. Na začetku smo opisali pojem zadovoljstva, sledil pa je opis vsakega dejavnika zadovoljstva posebej – plača, nagrajevanje, napredovanje, medsebojni odnosi, samostojnost pri delu, delovni čas, delovne razmere in izobraževanje. Prav tako smo v nadaljevanju opisali vzroke za nezadovoljstvo zaposlenih in kako lahko zadovoljstvo merimo. Opisali smo tudi pojma absentizem in fluktuacija, saj se nanašata na našo temo diplomskega dela. Sledila je raziskava, ki smo jo izvedli s pomočjo spletne strani 1ka. Zaposlenim smo posredovali v reševanje anketni vprašalnik, ki je bil sestavljen iz 41 vprašanj in trditev. Navezovale so se na prej omenjene dejavnike zadovoljstva. Anketni vprašalnik je rešilo 63 zaposlenih, kar predstavlja 53 % vseh zaposlenih. Rezultati raziskave so pokazali, da so anketiranci najbolj nezadovoljni z medsebojnimi odnosi, najbolj zadovoljni pa so z možnostjo samostojnega opravljanja dela. Na podlagi rezultatov smo v zaključku predlagali možnosti izboljšav zadovoljstva zaposlenih v Domu za starejše občane Kamnik. Ključne besede: zadovoljstvo, nezadovoljstvo, zaposleni, dejavniki zadovoljstva, Dom za starejše občane, javni sektor Objavljeno v DKUM: 24.10.2023; Ogledov: 97; Prenosov: 9
Celotno besedilo (1,29 MB) |
6. Izzivi obvladovanja negativnih vplivov projektizacije na zaposleneTaja Grifič Žvikart, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo proučuje vpliv trenda projektizacije, ki že dobrih 20 let pridobiva na prominentnosti. Projektizacija vpliva na vse aspekte posameznikovega življenja tako v pozitivnem kot v negativnem smislu. Projektno delo je bilo do sedaj vedno predstavljeno kot nekaj pozitivnega, vendar opažamo zadnjih nekaj let, da ni nujno tako. Negativni učinki kot so demotiviranost, časovna stiska in apatičnost so postali vedno bolj izraziti pri zaposlenih, kar pa dolgoročno prinaša velike posledice za posameznika, projektni tim in organizacijo. Ključne besede: Projektizacija, projektno delo, projektni management, zaposleni, negativni vplivi. Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 129; Prenosov: 10
Celotno besedilo (1,16 MB) |
7. Model (subjektivnega emocionalnega) dobrega počutja zaposlenih v podjetju xZala Jakl, 2023, diplomsko delo Opis: Subjektivno emocionalno dobro počutje zaposlenih predstavlja ključen dejavnik v sodobnih organizacijah, ki vpliva na njihovo uspešnost in vzdržnost. Gre za celovit občutek zadovoljstva, sreče ter splošne izpolnjenosti v življenju, ki ima neposredne posledice na delovno uspešnost, zavzetost ter zadrževanje zaposlenih. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju se vedno bolj zavedamo, da dobro počutje zaposlenih pozitivno vpliva na produktivnost, inovativnost ter ustvarjanje ugodnega delovnega vzdušja. Raziskave kažejo, da zaposleni, ki doživljajo višje stopnje subjektivnega emocionalnega dobrega počutja, izkazujejo večjo stopnjo motivacije, večjo zavzetost, boljše prenašanje stresa ter boljše medsebojne odnose. V teoretičnem delu diplomskega dela smo preučevali temeljne koncepte in raziskave s področja subjektivnega emocionalnega dobrega počutja ter poudarili njegov pomen za uspešnost organizacij. Nato je sledil empiričen del raziskave s katerim smo ugotavljali trenutno stanje subjektivnega emocionalnega dobrega počutja zaposlenih v podjetju X. V sklopu tega smo si v začetku zastavili tri hipoteze, s katerimi smo želeli ugotoviti ali so zaposleni v podjetju X zadovoljni z osebnim življenjem, ali je negativni afekt zaposlenih v podjetju X višji od pozitivnega ter ali imajo starejši zaposleni v podjetju X višjo raven subjektivnega emocionalnega dobrega počutja. Na podlagi pridobljenih podatkov smo zasnovali optimalen celoviti model subjektivnega emocionalnega dobrega počutja v podjetju X, ki integrira tudi predloge za izboljšanje, do katerih smo prišli na temelju izvedene raziskave. Ključne besede: Subjektivno emocionalno dobro počutje, model subjektivnega emocionalnega dobrega počutja, zaposleni, vloga organizacije, uspešnost organizacije Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 104; Prenosov: 6
Celotno besedilo (2,86 MB) |
8. Motivacija za izobraževanje zaposlenih v podjetju geaprodukt d. o. o.Anja Snedec, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava motivacijo za izobraževanje zaposlenih v podjetju Geaprodukt d. o. o., ki je eden izmed vodilnih distributerjev svežega sadja in zelenjave pri nas.
Namen diplomskega dela je bilo ugotoviti, ali so zaposleni v podjetju motivirani za izobraževanje, kaj so največji motivatorji in kaj jim predstavlja največjo oviro pri motivaciji za izobraževanje.
Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer teoretičnega, kjer je pojasnjeno, kaj je motivacija in je opredeljena glede na različne že razvite teorije, ter iz empiričnega dela, pri čemer so bili s pomočjo ankete pridobljeni odgovori na vprašanja o motivaciji za izobraževanje zaposlenih v obravnavanem podjetju. Na koncu so s pomočjo tabel in grafov rezultati predstavljeni in v zaključku opisani. Ključne besede: motivacija, izobraževanje, zaposleni, podjetje Objavljeno v DKUM: 06.10.2023; Ogledov: 104; Prenosov: 24
Celotno besedilo (1,51 MB) |
9. Motivacija za izobraževanje na Mestni občini KranjNika Klemenčič, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo se osredotočili na motiviranje zaposlenih na dodatna izobraževanja, saj s tem sledijo trendom na trgu in so posledično konkurenčna ostalim organizacijam. Določili smo tri raziskovalna vprašanja v povezavi z motivacijo za dodatno izobraževanje na Mestni občini Kranj.
V teoretičnem delu diplomske naloge smo na kratko predstavili pojem izobraževanja in motivacije, predstavimo tudi 14 najbolj učinkovitih načinov za motiviranje zaposlenih. V teoretičnem delu smo uporabili metodo deskripcije (opisovanja) in kompilacije (povzemanja). V raziskavi smo uporabili kvantitativno metodo, torej anketiranje preko anketnega vprašalnika. Namen raziskovalnega dela naloge je preučiti problem motiviranja zaposlenih v Mestni občini Kranj, kjer smo anketirali zaposlene. Anketa je potekala preko spletnega portala Enka. V anketi je sodelovalo 43 zaposlenih, njihove rezultate pa smo v raziskovalni nalogi analizirali.
V anketi smo ugotovili, da se organizacija redno trudi za izobraževanje na delovnem mestu in da so zaposleni zadovoljni z delom, ki ga opravljajo. Za dodatna izobraževanja so najbolj motivirani zaradi osebnega zadovoljstva, najbolj pa jih ovira pomanjkanje časa. Kot rešitev smo predlagali krajše seminarje v roku delovnega časa. Ključne besede: Organizacija, motivacija, zaposleni, izobraževanje Objavljeno v DKUM: 26.09.2023; Ogledov: 98; Prenosov: 10
Celotno besedilo (1,43 MB) |
10. Zavzetost zaposlenih v organizaciji XAna Marija Gričnik, 2023, diplomsko delo Opis: Delovna zavzetost je dandanes med managerji široko razširjen koncept. A kljub temu, da ga je tako v teoriji kot tudi v praksi preučevalo mnogo raziskovalcev, zanj še vedno ne obstaja enotna definicija. Zavzeti zaposleni so nadvse pomembni za prav vsako organizacijo ne glede na panogo ali državo, v kateri se nahajajo. S svojo produktivnostjo, inovativnostjo, ustvarjalnostjo in strastjo do dela namreč pripomorejo k izboljšani učinkovitosti, uspešnosti organizacije, njeni višji dobičkonosnosti, višjemu zadovoljstvu in zvestobi strank ter poleg tega nižajo raven fluktuacije zaposlenih. V teoretičnem delu diplomskega dela smo preučevali konstrukt zavzetosti zaposlenih, lastnosti zavzetih zaposlenih, dejavnike, ki nanje vplivajo, načine krepljenja, metode merjenja, nezavzetost in povezavo zavzetosti s sorodnimi koncepti. Navedenemu je sledil empirični del diplomskega dela, v katerem smo preučevali zavzetost zaposlenih v podjetju X. V sklopu tega smo si zastavili tri hipoteze, s katerimi smo si prizadevali izvedeti, ali so zaposleni v preučevanem podjetju zavzeti, ali so starejši zaposleni preučevanega podjetja bolj zavzeti kot mlajši zaposleni ter, nazadnje, ali imajo v danem podjetju možnosti za razvoj in učenje pozitiven vpliv na delovno zavzetost. Ključne besede: zavzetost, zaposleni, krepitev delovne zavzetosti, vloga vodje Objavljeno v DKUM: 15.09.2023; Ogledov: 194; Prenosov: 55
Celotno besedilo (1,71 MB) |