1. |
2. Sodobni načini izvedb cestnih zapor na avtocestiSamo Krajnc, 2019, magistrsko delo Opis: Zaradi povečevanja prometnega dela na slovenskem avtocestnem omrežju se vsakodnevno srečujemo z zastoji, ki nastajajo zaradi gostote vozil in človeških dejavnikov.
Zaradi tega je potrebno zagotavljanje ustrezne prometne varnosti in pretočnosti na območjih zastojev. Območja, na katerih nastajajo zastoji, so vsekakor zapore na cestah, ki omogočajo vzdrževanje cest in zavarovanja mest prometnih nesreč ter zagotavljajo varnost za delavce in uporabnike cestne infrastrukture.
Naloga predstavlja primerjavo med različnimi načini vključevanja pred zaporo na dvopasovnih odsekih avtoceste in predlaga ukrepe, s katerimi bi zvišali stopnjo prometne varnosti in izboljšali pretočnost prometa na mestih cestnih zapor. Ključne besede: avtocesta, zapore, sistem zadrge, človeški dejavniki, prometni tok, mikrosimulacija, prometna varnost Objavljeno v DKUM: 27.08.2019; Ogledov: 1310; Prenosov: 192
Celotno besedilo (2,54 MB) |
3. |
4. ANALIZIRANJE ZAPORE NA ŽELEZNIŠKEM ODSEKU POLJČANE - SLOVENSKA BISTRICAMatic Fišer, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi sem analiziral zaporo tira na železniškem odseku Poljčane–Slovenska Bistrica. Zanimalo me je na splošno, kaj sploh je zapora tira, kako se izvede, katera so pomembna pravila, ki jih je potrebno upoštevati pri zapori itd. Bolj podrobno sem se dotaknil prav te zapore, ki je planirana v idejni zasnovi Nadgradnja železniškega odseka Poljčane–Pragersko, odsek Poljčane–Slovenska Bistrica in jo predstavil v samem diplomskem delu.
Prav tako sem izvedel simulacijo voženj vlakov v času zapore s pomočjo programa OpenTrack. Po opravljeni simulaciji sem prišel do nekaterih rezultatov, ki jih lahko primerjamo med sabo in vidimo razliko med vožnjo v normalnih pogojih in vožnjo v času zapore. Ključne besede: železniški promet, zapora tira, analiza zapore, simulacija zapore Objavljeno v DKUM: 13.09.2016; Ogledov: 1313; Prenosov: 201
Celotno besedilo (2,55 MB) |
5. Tehnologije gradnje premostitvenih objektov na obstoječem železniškem omrežju s povečanjem funkcionalnosti uporabe provizorijevIvo Bojc, 2016, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava staranje obstoječe železniške infrastrukture, kjer je potrebno za njeno nemoteno delovanje sprotno obnavljanje (zamenjevanje) dotrajanih premostitvenih objektov na njej. V ta namen so se tekom časa v različnih državah razvile različne tehnologije gradenj, katerih skupni imenovalec je želja po čim manjšem motenju prometa na njej. Zapore prometa se lahko pri tem praviloma merijo samo v urah ali, pri večjih posegih, nekaj dneh. V pomanjkanju pregleda nad temi specifičnimi tehnologijami je v tem delu najprej narejena raziskava vseh omenjenih tehnologij in njihova medsebojna primerjava.
Ker nobena od teh tehnologij ni univerzalna, vsaka od teh izkazuje določene prednosti in slabosti v konkretnih pogojih glede na lokacijo in specifične želje investitorjev. Zaradi tega je zelo pomembno, da je nabor možnih tehnologij čim večji, kar omogoča večjo prilagodljivost danim pogojem, in s tem njihovo večjo učinkovitost. Predpostavljamo, da se lahko s kombiniranjem nekaterih od njih ta nabor še nekoliko razširi.
Mnoge od navedenih tehnologij uporabljajo provizorije, ki omogočajo odvijanje prometa po tirih nad odprto gradbeno jamo. Ker pa so njihovi razponi omejeni, je omejen tudi prostor pod njimi. Tako smo postavili tezo, da se lahko ta prostor pod provizoriji bolje izkoristi, s čimer bi se lahko pod njimi gradile večje konstrukcije kot do sedaj, tako da bi se povečala tudi funkcionalnost uporabe le-teh. V ta namen je v tem delu razvit nov način podpiranja provizorijev s sestavljivimi montažnimi oporniki, ki koristno širino gradbene jame pod njimi v določenih primerih povečajo, in s tem vplivajo na učinkovitost provizorijev. Ključne besede: premostitveni objekti, mostovi, tehnologija gradnje, železniška infrastruktura, dotrajani objekti, ovire v prometu, zapore prometa, stroški ovir, provizoriji, potiskanje s strani, vrivanje konstrukcij, potisne steze, montažna gradnja, montažni opornik, prekladne konstrukcije, podporne konstrukcije, zagatne stene Objavljeno v DKUM: 11.07.2016; Ogledov: 1672; Prenosov: 250
Celotno besedilo (14,40 MB) |
6. ZAGOTAVLJANJE PROMETNE VARNOSTI Z VERTIKALNO SIGNALIZACIJOSimon Bogdanić, 2015, diplomsko delo Opis: Človek v vlogi voznika je s svojimi psihofizičnimi procesi in osebnostjo odločilni vplivni dejavnik pri zaznavanju in upoštevanju prometne signalizacije. Prav tako je v vlogi vzdrževalca ceste odgovoren za pravilno postavitev in vzdrževanje vertikalne prometne signalizacije, ki smo jo podrobneje prikazali na podlagi predpisov iz Pravilnika o prometni signalizaciji in opremi na javnih cestah v Republiki Sloveniji .
V posebnem delu diplomskega dela smo na primeru cestne zapore prikazali uporabo vertikalne signalizacije z namenom zagotavljanja prometne varnosti za potrebe izgradnje pločnika. Pri tem so prikazani vsi postopki načrtovanja in priprave cestne zapore v skladu s Pravilnikom o načinu označevanja in zavarovanja del na javnih cestah in ovir v cestnem prometu. Ključne besede: varnost v cestnem prometu, vertikalna prometna signalizacija, cestne zapore Objavljeno v DKUM: 19.03.2015; Ogledov: 2928; Prenosov: 239
Celotno besedilo (11,09 MB) |
7. NAČRTOVANJE CESTNIH ZAPOR V PRIMERU REKONSTRUKCIJ NIVOJSKIH KRIŽIŠČRoman Ilešič, 2010, diplomsko delo Opis: Predmet diplomskega dela je preučitev začasnih prometnih ureditev na javnih cestah in njihovo načrtovanje. Zaradi izvajanja gradbenih ali vzdrževalnih del, zavarovanja ovir v cestnem prometu ali prireditev na, ob ali nad cesto ali na drugi površini ob njej se na javnih prometnicah vzpostavi zapora ceste oziroma začasna prometna ureditev.
V diplomskem delu je predstavljena domača regulativa, ki ureja področje cestnih zapor, podrobneje je opisan tudi postopek pridobitve dovoljenja za zaporo ceste. Na podlagi predstavljene regulative je prikazano načrtovanje cestne zapore v primeru rekonstrukcije križišča Mlinske ulice z Ulico Kneza Koclja v Mariboru. Za navedeno križišče je predvidena rekonstrukcija obstoječega semaforiziranega križišča v krožno križišče. Ključne besede: rekonstrukcija cest in križišč, cestne zapore Objavljeno v DKUM: 15.09.2010; Ogledov: 3077; Prenosov: 264
Celotno besedilo (16,26 MB) |
8. ZAGOTAVLJANJE VARNOSTI V CESTNEM PROMETU PRI ZAPORI CESTESonja Centrih, 2010, diplomsko delo Opis: Zagotavljanje prometne varnosti v cestnem prometu pri zapori določenega odseka na javni cesti se doseže s pravilno presojo in ukrepom. Osnova pri zapori javne ceste je zagotavljanje varnosti udeležencev v cestnem prometu. V posebnem delu diplomske naloge smo prikazali postopke, ki so potrebni pred pričetkom rekonstrukcije obstoječega dela vozišča, prikazana je bila postavitev cestne zapore, ki je izdelana v skladu s predpisi določenimi v Pravilniku o načinu označevanja in zavarovanja del na javnih cestah in ovir v cestnem prometu.
V diplomski smo prikazali način pravilnega postopka pridobivanja vseh potrebnih soglasij in izdelavo elaborata za zaporo ceste in samo izvedbo zapore na določenem odseku (prikaz na konkretnem primeru), in sicer za polovično zaporo ceste za potrebe izgradnje krožnega križišča Stranice na cesti R2-430, odsek 0281 Stranice — Višnja vas od km 0,000 do km 0,150. Ključne besede: varnost v cestnem prometu, prometna signalizacija, cestne zapore Objavljeno v DKUM: 10.09.2010; Ogledov: 4300; Prenosov: 417
Celotno besedilo (19,45 MB) |
9. Izboljšava upravljanja zalog po sistemu kanban v podjetju Roto Lož d.o.o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijaMartina Zigmund, 2009, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je s pomočjo proučevanja teorije in analize planiranja ter vodenja proizvodnje v podjetju Roto Lož d. o. o. predlagati izboljšave pri sestavi vratnih zapor in zmanjšati nepotrebne zaloge. Kot v večini proizvodnih podjetij se tudi v našem podjetju srečujemo s problemom neenakomerne oskrbe delovnih mest z materiali, kar pomeni večje potrebe po priročnih skladiščih ob delovnih mestih in zastoje ob čakanju na material ter prevelike stroške zalog. Vedno večje so želje oziroma zahteve po dodatnih logističnih sredstvih – viličarjih, da je reakcija lahko hitra, kar pa v praksi pomeni njihovo slabo izkoriščenost. Medfazne zaloge so neoptimalne in njihovo kopičenje v proizvodnji krči prostor za postavitve novih tehnologij proizvodnje. Dejansko smo ugotovili, da je zaradi slabih in nezanesljivih podatkov nemogoče narediti analizo, koliko delovnega časa v proizvodnji izgubimo zaradi zgoraj naštetih aktivnosti. Poleg tega imajo nosilni proizvodi Roto Lož d. o. o., vratne zapore, veliko različnih sestavnih delov, ki jih izdelujejo različni dobavitelji. Nekateri deli so si med seboj zelo podobni, zato obstaja tudi velika verjetnost njihove medsebojne zamenjave. V podjetju Roto Lož d. o. o. si prizadevamo doseči učinkovit proizvodni proces, ki bi proizvajal kakovostne kose ob pravem času in ob konkurenčnih stroških, kar je v veliki meri odvisno od izbire koncepta planiranja in vodenja proizvodnje. V svetu so se razvili različni koncepti, ki uporabljajo različne metode, v osnovi pa se delijo na potisne in vlečne. Idejna zasnova rešitve temelji na osnovnem modelu kanbana. Osnovni namen uvedbe kanban sistema za upravljanje proizvodnje je povečanje fleksibilnosti proizvodnje, skrajšanje pretočnih časov, zmanjšanje koordinacijskih aktivnosti in zmanjšanje zalog. Uvedba upravljanja proizvodnje po principu kanban pomeni korenito spremembo v organizaciji, predvsem pa miselnosti zaposlenih. V kanban sistemu proizvodnjo narekuje izključno poraba oziroma odjem in ne izkoriščenost delovnih sredstev (»pull« namesto »push« principa). Ključne besede: vratne zapore, Roto Lož d.o.o., MRP Objavljeno v DKUM: 18.05.2009; Ogledov: 3409; Prenosov: 292
Celotno besedilo (2,24 MB) |
10. |