| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PRAVICE LATALSKIH POTNIKOV KOT POTROŠNIKOV V PRIMERU ZAMUDE LETALSKEGA PREVOZNIKA
Barbara Izlakar, 2009, diplomsko delo

Opis: Kljub upadu letalskega prometa v tem letu, splošni trendi kažejo na njegovo nenehno rast na letni ravni. Več potnikov pa pomeni tudi več problemov. Eden največjih so zamude. Poznate letalskega prevoznika, ki je vedno točen? Kot potniki – kakšne so vaše pravice? Kako vas pravo ščiti? Česa bi morali biti deležni? Kaj lahko zahtevate? Kako se lahko pritožite in se borite za svoje pravice? Po drugi strani pa – kakšna je odgovornost letalskega prevoznika? Pričujoče diplomsko delo se ukvarja s področjem varstva potrošnikov in s transportnim pravom, natančneje letalskim pravom in se skuša osredotočiti na pravice letalskih potnikov kot potrošnikov v primeru zamude letalskega prevoznika. Zamuda je opredeljena na splošno, posebej v letalskem pravu – njen pomen, klasifikacija in posledice. Iz posledic izhajajo pravice letalskih potnikov, tako do oskrbe kot do odškodnine; opisan pa je tudi način uveljavljanja teh pravic. Ker so pravice enega dolžnosti drugega, ne moremo mimo odgovornosti letalskega prevoznika v primeru zamude, kjer je prav tako opisan zgodovinski pregled do Montrealske konvencije, po kateri omejitev prevoznika pri prevozu oseb več ne obstaja, za kar si prizadevajo tudi v drugih transportnih panogah. Na kratko smo osvetlili tudi zastaranje terjatev. Kar obsežno poglavje pa smo namenili pregledu statistike glede letalskega prometa v Sloveniji in Evropski uniji, statistiki pritožb na Evropski potrošniški center ter navedli možnosti izboljšav problematike.
Ključne besede: pravo varstva potrošnikov, pravice letalskih potnikov, zamuda leta, odgovornost letalskega prevoznika, prevozno pravo, prometno pravo
Objavljeno: 24.12.2009; Ogledov: 2350; Prenosov: 351
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

2.
ZAMUDA IZPOLNITVE OBVEZNOSTI
Katja Jevnikar, 2009, diplomsko delo

Opis: Obligacijsko pravo obravnava razmerja med upnikom in dolžnikom. Razmerje med strankama lahko nastane na podlagi enostranskega pravnega posla, nastanka škode, neupravičene pridobitve, poslovodstva brez naročila ter največkrat na podlagi pogodbe. Pogodbena razmerja stranke kršijo z nepravilno izpolnitvijo, nemožnostjo izpolnitve, neupoštevanjem stranskih obveznosti ter zamudo. Institut zamude nastopi, ko stranka svoje obveznosti ob zapadlosti ne izpolni, pri čemer obveznost obstaja naprej in jo je še vedno možno izpolniti. Možno je, da stranka svoje obveznosti ne izpolni v celoti in se zanjo ne zmeni ali pa jo želi izpolniti, vendar drugače, kot je bilo dogovorjeno. V primeru, ko upnik ni dolžan sprejeti takšne izpolnitve, jo lahko zavrne. Sankcije, ki sledijo zamudi, so pravica do odstopa od pogodbe, zamudne obresti, nadomestne izpolnitve (največkrat denarna odškodnina), lahko gre za sankcije po zakonu ali po pogodbi kot pogodbene kazni ali penali. Z raziskavo smo ugotovili, da osebe, ki sklepajo običajne pogodbe, kakor tudi osebe, ki sklepajo gospodarske pogodbe, instituta zamude ne poznajo oziroma ga poznajo površno. Za negospodarske pogodbenike je to nekako razumljivo in sprejemljivo, gospodarstveniki pa bi ga morali poznati že zaradi 6. člena v Obligacijskem zakoniku, ki nalaga strokovnjakom in gospodarstvenikom izpolnjevanje (poklicne) obveznosti s skrbnostjo, ki se v pravnem prometu zahteva pri ustrezni vrsti obligacijskih razmerij, oziroma skrbnostjo po pravilih stroke in po običajih.
Ključne besede: Zamuda, pogodba, upnik, dolžnik
Objavljeno: 21.10.2009; Ogledov: 2137; Prenosov: 393
.pdf Celotno besedilo (807,34 KB)

3.
METODOLOGIJA ZA DIMENZIONIRANJE NESEMAFORIZIRANIH NIVOJSKIH KRIŽIŠČ
Petra Vogrinec, 2010, diplomsko delo

Opis: Promet je pomemben dejavnik v razvoju človeštva. Omogoča transport ljudi, tovora in informacij. Ker se cestni promet iz leta v leto povečuje, prihaja do večjih zamud in kolon na cestah in v križiščih. Če so povprečne zamude prevelike, je treba izvesti ukrepe za povečanje prepustnosti ceste oziroma križišča. V diplomi je predstavljena metodologija za dimenzioniranje nesemaforiziranih nivojskih križišč. Poudarek je na križišču glavne in stranske ceste. Izračun je narejen po »Highway Capacity Manual 2000« in z računalniškim programom »SIDRA intersection«. Prav tako je narejena primerjava teh dveh metodologij na konkretnem primeru.
Ključne besede: nivojska križišča, nesemaforizirana križišča, zamuda, nivo uslug
Objavljeno: 02.02.2010; Ogledov: 2480; Prenosov: 305
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

4.
Priklop novih naročnikov v kabelsko omrežje z vidika logistike
Rok Augustinčič, 2014, diplomsko delo/naloga

Opis: Naročnik storitev pričakuje kvalitetno izvedbo, podjetju pa je v interesu, da storitev opravi v najkrajšem možnem času in ob minimalnih stroških. Zaupanje naročnika v podjetje jim nalaga, da so kot izvajalci te dejavnosti sposobni organizirati delovni proces tako, da dosežejo osnovni namen, to je zadovoljstvo stranke in za podjetje ugoden poslovni rezultat. Pričakovani rezultat je možen le, če v vseh fazah, od sklenitve naročila do njegove izvedbe, izvajalci in naročniki upoštevajo izvajanje dobre poslovne prakse. Z opazovanjem delovnega procesa smo ugotovili, da zaposleni, ki so vključeni v delovni proces niso dovolj motivirani, primanjkuje jim strokovnega znanja in delovni proces izvajajo v neprimernih prostorih. Do nenačrtovane porabe delovnega časa prihaja tudi kadar naročnik ne pripravi lokacije priklopa ob prihodu terenske ekipe. S preprostimi rešitvami lahko odpravimo izgubo delovnega časa, zmanjšamo stroške dela in pripomoremo k večjemu zadovoljstvu naročnikov.
Ključne besede: podjetje Elektro Turnšek, d.o.o., naročnik, priklop, zamuda, zadovoljstvo strank.
Objavljeno: 16.04.2014; Ogledov: 599; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (3,61 MB)

5.
Odgovornost letalskega prevoznika za zamudo - analiza odločitev Sodišča EU
Frane Krpina, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga analizira sodne odločbe in sicer tiste, katere je sprejelo Sodišče Evropske Unije in s katerimi je odgovorilo na zastavljena vprašanja nacionalnih sodišč v zvezi z razlago določb in s tem pravnih pojmov Uredbe 261/2004. Sodišča so tista, ki prek sodne prakse skrbijo, da pravo sledi svojemu namenu in da popravi napake, ki so nastale pri sestavi omenjenih aktov. S sodnimi odločbami je sodišče Evropske Unije podalo novo razlago določbam Uredbe 261/2004 in s tem onemogočilo nacionalnim sodiščem, da bi interpretirala določbe po svoje. Dokončno je tudi potrdilo, da akti Evropske skupnosti, ki so namenjeni varovanju potnikov niso v nasprotju z Montrealsko konvencijo in da je potrebno dosledno spoštovati pravna načela. Potnikom je bilo z eno pomembnejših sodnih odločb omogočeno zahtevati oziroma uveljavljati pravico do odškodnine v primeru, da je bil potnikov let odpovedan ali pa da je prišlo do velike zamude, tj. tiste, ki je daljša od treh ur. Vse to pa bi bilo težko dokazati, če ne bi Sodišče Evropske Unije podalo razlago pojma »čas prihoda«.
Ključne besede: Montrealska konvencija, Uredba (ES) 261/2004, zamuda leta, odškodnina, čas prihoda, zadeva Sturgeon, zadeva IATA in ELFAA, zadeva Nelson, zadeva TUI Travel, zadeva Germanwings, zadeva Folkerts.
Objavljeno: 16.05.2016; Ogledov: 387; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (310,22 KB)

6.
DRUGI DEL DUNAJSKE KONVENCIJE Z ANALIZO SODNE PRAKSE
Anja Vojsk, 2016, diplomsko delo

Opis: Med strankama je kupna pogodba sklenjena, ko dosežeta soglasje volj, da soglašata o vseh bistvenih sestavinah oziroma da se strinjata o tem, da želita skleniti pogodbo. Pravna instituta, s katerima se ugotovi soglasje volj med strankam, sta ponudba in sprejem. Dunajska konvencija sklenitev mednarodne kupne pogodbe na podlagi ponudbe in njenega sprejema ureja v drugem delu (členi 14 do 24). Predpostavke ponudbe, kot predloga za sklenitev pogodbe so urejene v uvodnem 14. členu. Vsebovati mora tiste elemente, iz katerih bo razvidna vsebina obveznosti pogodbenih strank. Da lahko govorimo o sklenjeni pogodbi, mora ponudba biti dana in naslovnik jo mora sprejeti. Bistveno vprašanje na tem mestu je, kdaj je ponudba sprejeta. Lahko je izrecno s strani naslovnika ali pa s konkludentnimi dejanji, na podlagi običajev ali prakse, ki je vzpostavljena med strankama. Podrobnejša ureditev sprejema je urejena v 18. členu. Ključnega pomena je tudi, da je sprejeta pravočasno. Rok za sprejem ureja 20. člen Dk. Kadar naslovnik poda izjavo o sprejemu, ki pomeni sprejem in vsebuje kakršne koli spremembe od prvotne ponudbe, se šteje, da je ponudba zavrnjena. Govorimo o nasprotni ponudbi in je podrobneje opredeljena v 19. členu. Države pogodbenice lahko izrečejo pridržek iz 92. člena glede drugega dela konvencije. V tem primeru se država, ki pridržek izreče, glede tega dela ne obravnava kot država pogodbenica.
Ključne besede: Dunajska konvencija, prodajna pogodba, ponudba, sprejem, preklic, zamuda
Objavljeno: 19.05.2016; Ogledov: 690; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (405,64 KB)

7.
GEOMETRIJSKA ZAMUDA V TURBO - KROŽNIH KRIŽIŠČIH
Silvo Vodovnik, 2016, diplomsko delo

Opis: S povečevanjem prometa je nastala potreba po načrtovanju drugačnih tipov križišč, ki bi zagotovila hitrejši pretok vozil, večjo kapaciteto križišč in večjo varnost. Eno izmed takšnih križišč je tako imenovano turbo-krožno križišče s fizično ločenimi voznimi pasovi, pri katerem smo poskusili dokazali, da je ameriška metoda NCHRP 3-65, ki je namenjena krožnim križiščem, uporabna za izračun geometrijske zamude tudi v tovrstnih križiščih. V ta namen smo izvedli meritve hitrosti na posameznih presekih v okolici turbo-krožnega križišča, jih analizirali in nato uporabili za izračun geometrijske zamude. Nato smo opravili še empirične meritve časov, v katerih vozila prevozijo turbo-krožno križišče. Te čase smo primerjali z izračunano geometrijsko zamudo in na ta način potrdili hipotezo, da je ta metoda uporabna tudi za turbo-krožna križišča.
Ključne besede: geometrijska zamuda, turbo-krožno križišče, meritve, hitrosti
Objavljeno: 06.10.2016; Ogledov: 323; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

8.
PRAVICE POTNIKOV V LETALSKEM PROMETU IN NJIHOVO UVELJAVLJANJE PO PRAVU EVROPSKE UNIJE
Tjaša Šeneker, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene pravice potnikov v letalskem prometu s poudarkom na pravici do odškodnine in sam postopek, kako uveljaviti kršene pravice potnikov v letalskem prometu. Vse navedeno je predstavljeno v skladu z zakonodajo EU, v glavnem po Uredbi (ES) št. 261/2004. Poleg omenjene uredbe, ki ureja pravice potnikov v primerih zavrnitve vkrcanja, odpovedi letov, velikih zamud letov, so na kratko predstavljene tudi posebne pravice invalidnih potnikov in potnikov z omejeno mobilnostjo v letalskem prometu v skladu z Uredbo (ES) št. 1107/2006. Prav tako sta na kratko predstavljeni Montrealska konvencija in njena predhodnica Varšavska konvencija. Največja pozornost v diplomskem delu je posvečena pravicam potnikov pri prekinitvah letov. Pojasnjeni so pojmi »zavrnitev vkrcanja«, »odpoved leta« in »zamuda leta« oziroma »velika zamuda leta«. V njihovo pojasnitev se je vključilo tudi Sodišče EU s svojo sodno prakso in velikokrat rešilo spore ob različnem pojmovanju ali razlagi določb Uredbe (ES) št. 261/2004. Glavne pravice potnikov v večini primerov prekinitev leta so pravica do obveščenosti potnikov o svojih pravicah, pravica do informiranosti potnikov glede možnega nadomestnega prevoza, pravica do odškodnine, pravica do vrnjene prevoznine ali do preusmeritve poti in pravica do oskrbe. Podrobneje je predstavljena pravica do odškodnine iz naslova prekinitev letalskega prevoza ter izredne razmere kot razlog za izključitev odškodninske odgovornosti letalskega prevoznika. Nadalje je opisana še standardizirana odškodnina in višina le-te, ki je določena v Uredbi (ES) št. 261/2004, zastaralni rok za odškodninski zahtevek ter dodatna odškodnina. V zadnjem poglavju je podrobneje predstavljen postopek uveljavljanja kršenih pravic potnikov v letalskem prometu in težave pri tem. Opisana sta dva postopka, in sicer postopek uveljavljanja kršenih pravic potnikov v letalskem prometu po zasebni poti ter postopek uveljavljanja kršenih pravic potnikov v letalskem prometu po javni poti. Glavno vlogo v obeh postopkih imajo nacionalni izvršilni organi vsake posamezne države članice, ki zagotavljajo spoštovanje pravic potnikov, določenih v Uredbi (ES) št. 261/2004 s strani letalskih prevoznikov. Predstavljena je tudi vloga Evropskih potrošniških centrov, ki nudijo brezplačne svetovalne storitve na področju pravic potnikov v letalskem prometu. Na koncu diplomskega dela so predstavljene še težave pri uveljavljanju kršenih pravic potnikov v letalskem prometu. Bistveni težavi pri tem sta, da potniki niso dobro seznanjeni s svojimi pravicami, oziroma jih ne znajo uveljaviti, ter da letalski prevozniki ne spoštujejo pravic, določenih v Uredbi (ES) št. 261/2004. Obe težavi se navezujeta tudi na težave zaradi neenotne uporabe pravil iz Uredbe (ES) št. 261/2004 ter neenotnega izvrševanja v različnih državah članicah EU. Zaradi nekaterih nepopolnih, nejasnih in sistematično nasprotujočih si določb Uredbe (ES) št. 261/2004 in nedosledne in neenotne implementacije same uredbe pa prihaja do sporov med potniki in letalskimi prevozniki. Sodišče EU sicer s svojimi sodbami rešuje navedene spore, vendar prihaja tudi do nedosledne sodne prakse. Zaradi nedoločenosti pritožbenega postopka v sami Uredbi (ES) št. 261/2004 pa prihaja tudi do neenotnih pritožbenih postopkov. Vse omenjeno zahteva celovito prenovo sistema varstva pravic oziroma same Uredbe (ES) št. 261/2004. Na koncu diplomskega dela so predstavljeni še predlogi za izboljšanje sistema varstva pravic. Evropska komisija je predlagala, da se z določenimi ukrepi doseže učinkovit in dosleden sistem uveljavljanja pravic potnikov. Bistveno pri vsem pa je, da letalski prevozniki spoštujejo pravice potnikov in da se zagotovi pravično razmerje njunih pravic in obveznosti. Kljub vsem predlaganim spremembam pa do nujno potrebne reforme same Uredbe (ES) št. 261/2004 še ni prišlo. Dokler do te ne bo prišlo, bo potnik še vedno zgolj šibkejša stranka in njegove pravice ne bodo spoštovane, kot bi morale biti.
Ključne besede: Uredba (ES) št. 261/2004, pravice potnikov v letalskem prometu, zavrnitev vkrcanja, odpoved leta, zamuda leta, pravice invalidnih potnikov, pravica do odškodnine, postopek uveljavljanja kršenih pravic potnikov v letalskem prometu, sodna praksa Sodišča Evropske unije.
Objavljeno: 15.09.2016; Ogledov: 927; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (991,91 KB)

9.
Institut vrnitve v prejšnje stanje v pravdnem postopku s primeri iz sodne prakse
Ksenija Kumelj, 2016, diplomsko delo

Opis: Vrnitev v prejšnje stanje je institut civilnega pravdnega postopka, ki temelji na načelu kontradiktornosti oziroma načelu zaslišanja obeh strank. Zakon daje strankam in drugim udeležencem v postopku možnost uveljavljanja svojih interesov. Če stranka zamudi narok ali rok za določeno procesno dejanje, zaradi česar izgubi pravico opraviti to dejanje (prekluzija), ji sodišče na njen predlog dovoli, da opravi to procesno dejanje tudi kasneje. Institut vrnitve v prejšnje stanje torej omogoča odpravo posledic zamude in vrnitev pravde v stanje, v kakršnem je bila pred zamudo. S tem se v pravdnem postopku zagotovi sodno varstvo tistemu, ki je pravi nosilec pravice materialnega prava, hkrati pa se poskrbi, da sodna odločba ni le posledica strankine nezakrivljene zamude. Gre torej za vzpostavitev ravnovesja med zagotavljanjem sodnega varstva ter med pospešitvijo postopka. V diplomski nalogi predstavim teoretična izhodišča omenjenega instituta, načela pravdnega postopka, ki so preko instituta vrnitve v prejšnje stanje v pravdnem postopku okrepljena. preučim relevantno sodno prakso in predstavim glavne značilnosti ureditve instituta v hrvaški zakonodaji. Zaključim, da med slovensko in hrvaško zakonodajo na tem področju ni večje diskrepance, kar je glede na skupno zakonodajo iz časa Jugoslavije pričakovati. Slednja namreč glede ureditve vrnitve v prejšnje stanje ni bila deležna večjih sprememb. Predstavim pa tudi, kako se v slovenski zakonodajni ureditvi krepi pomen načela kontradiktornosti.
Ključne besede: vrnitev v prejšnje stanje, načelo kontradiktornosti, civilni pravdni postopek, zamuda procesnega dejanja, prekluzija
Objavljeno: 18.11.2016; Ogledov: 619; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (842,98 KB)

10.
Pravice potnika v železniškem prometu za primer zamude in odpovedi prevoza
Matic Jan Gradišnik, 2018, diplomsko delo

Opis: Dinamični način življenja sili ljudi, da tekom svojega življenja posegajo po različnih prevoznih sredstvih. Najbolj razširjen je verjetno cestni promet, vendar je želja Evropske unije bila, da bi ljudje začeli posegati več po železniških storitvah. Zato je bil železniški prevoz deležen številnih zakonodajnih aktov Evropske unije, s katerimi so želeli posodobiti storitve in zagotoviti večjo varstvo potnikov v železniškem prometu, kadar pride do nevšečnosti kot so zamuda ali odpoved prevoza. Temeljni pravni akt, ki ureja pravice potnikov v železniškem prometu, je Uredba (ES) št. 1371/2007 o pravicah in obveznostih potnikov v železniškem prometu (v nadaljevanju: Uredba). Uredba za razliko od Zakona o prevoznih pogodbah v železniškem prometu (v nadaljevanju: ZPPŽP) potniku nudi večjo varstvo v primeru zamude ali odpovedi. ZPPŽP predvideva v primeru zamude ali odpovedi samo nadomestni prevoz do namembne ali odhodne postaje ali sorazmerno vrnitev prevoznine. Uredba pa je zadevo uredila bolj kompleksno in potniku zagotavlja pravico do povračila in preusmeritve, pravico do nadomestila cene vozovnice in pravico do pomoči in odškodnino. Potrebno je upoštevati, da te pravice, ki mu jih zagotavlja Uredba, lahko potnik uveljavlja samo, če je zamuda daljša kot 60 minut. Uredba vzpostavlja strožjo obliko odgovornosti za škodo, saj ugotovimo, da gre za objektivno odgovornost. Za vse ostale oblike škode, ki se pojavijo zaradi zamude ali odpovedi, Uredba napotuje na nacionalno pravo, ki vzpostavlja subjektivno odgovornost z obrnjenim dokaznim bremenom. ZPPŽP določa, da se povrne vsa škoda, ki jo je potnik dokazal, da jo je imel zaradi zamude ali odpovedi prevoza.
Ključne besede: prevoz potnikov, železniški prevoz, zamuda prevoza, odpoved prevoza, pravice potnikov, odškodninska odgovornost prevoznika, razbremenitev odškodninske odgovornosti, Uredba (ES) št. 1371/2007.
Objavljeno: 21.09.2018; Ogledov: 115; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (362,49 KB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici