| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Odločitveni model za izbiro glasbene založbe : diplomsko delo univerzitetnega študija
Andrej Bajželj, 2009, diplomsko delo

Ključne besede: odločanje, glasbena založba, Dexi
Objavljeno: 07.05.2009; Ogledov: 2123; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (681,56 KB)

2.
DIDAKTIČNA GRADIVA ZA SLOVENŠČINO V 1. TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Polonca Kapun, 2009, diplomsko delo

Opis: Strokovni Svet RS za splošno izobraževanje vsako leto znova pripravi katalog učbenikov, kjer je seznam vseh potrjenih didaktičnih gradiv za izobraževanje. Za pouk slovenščine so na voljo didaktični kompleti štirih različnih založb. Zanimalo nas je, kaj je tisto, na podlagi česar se učitelji odločijo za določeni didaktični komplet. V teoretičnem delu diplomskega dela so opisane glavne naloge poučevanja slovenščine v 1. triletju in predstavljene vse založbe ter ponudba njihovih didaktičnih gradiv. V empiričnem delu nas je zanimalo, zakaj in na kakšen način se učitelji odločijo za didaktični komplet ter kakšno mnenje imajo o njem. Primerjali smo učitelje 1. triade osnovnih šol območnih enot Murska Sobota in Maribor.
Ključne besede: Slovenščina, 1. triletje osnovne šole, učbenik, delovni zvezek, priročnik, učni načrt, založba.
Objavljeno: 08.07.2009; Ogledov: 3726; Prenosov: 378
.pdf Celotno besedilo (4,76 MB)

3.
IZOBRAŽEVANJE GLASBENIH SKUPIN-GLASBENI MANAGEMENT
Zvezdan Velić, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem obravnaval znanja, ki jih mora glasbena skupina osvojiti za uspešno delovanje na trgu. Ugotovil sem, da pri nas ni institucije, ki bi poučevala glasbenike in bi jim nudila znanje, ki je potrebno za vstop in obstoj na glasbenem trgu. V osrednji temi diplomskega dela sem se posvetil organizaciji izobraževanja glasbenikov za osvojitev tega znanja. Za lažjo predstavo o velikosti glasbene industrije, v kateri se obračajo milijonski zaslužki, sem na začetku predstavill zgodovino glasbene industrije, ki se je začela z izumom fonografa v Ameriki. Sledi opis glavnih akterjev ter največjih korporacij, ki delujejo v glasbenem poslu. Da bi razumeli kakšno znanje mora imeti glasbenik, ki si želi ustvariti glasbeno kariero, moramo poznati širino celotne glasbene industrije in njene dejavnosti. Predstavil sem strukturo glasbenih založb ter opisal dejavnosti posameznih oddelkov znotraj nje. Prav tako je bilo neizogibno potrebno opisati delo najpomembnejših akterjev v glasbenem poslu, kot so managerji, producenti, proizvajalci fonogramov in drugi. Posebno pozornost sem namenil poglavju v katerem sem predstavil organiziranje izobraževanja glasbenikov. Za najbolj smotrno organizacijsko obliko tovrstnega izobraževanja sem izbral seminar. V nadaljevanju sem opisal organizacijo seminarja za izobraževanje glasbenih skupin. Primer organizacije seminarja sem predstavil po posameznih dejavnostih, ki jih zajema kurikulum in jih je potrebno opraviti z izvajanjem funkcij managementa. Glasbena skupina je pravzaprav podjetje, ki mora razviti svojo blagovno znamko po kateri bo prepoznavna in cenjena. V smislu podjetniškega duha sem predstavil kratek poslovni načrt, ki ga je zasnovala glasbena agencija za skupino The Swingers. Tak poslovni načrt bi moral biti osnovni gradnik za resen pristop glasbene skupine k utiranju poti na začetku kariere. Predstavil sem tudi vse bolj pereč problem zavarovanje, uveljavljanje ter zlorabo avtorskih pravic. Na koncu diplomskega dela sem povzel stanje na glasbenem trgu pri nas, ki sem ga zaznal. Izpostavil sem glavne težave glasbenikov pri vstopu na glasbeni trg, predvsem v pomanjkanju njihovega poslovnega izobraževanja. Pri proučevanju glasbenega managementa sem za izboljšanje stanja oz. rešitev nekaterih težav predlagal konkretne predloge, ki sem jih podal na samem zaključku tega dela.
Ključne besede: glasbena industrija, glasbena založba, izobraževanje glasbenih skupin, poslovni načrt, avtorska pravica.
Objavljeno: 02.12.2009; Ogledov: 3244; Prenosov: 332
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

4.
ANALIZA TRŽNIH POTI NOSILCEV ZVOKA
Alenka Kolman, magistrsko delo

Opis: Glasba nas danes spremlja na vsakem koraku in skorajda ves dan – zjutraj med pripravo na odhod v službo oziroma šolo, na poti v službo, na delovnem mestu, v restavraciji, med nakupovanjem, med športnimi aktivnostmi, na družabnih dogodkih … Prisotna je na vseh ravneh družbenega življenja. Prisotnost glasbe kjerkoli in kadarkoli je omogočil tehnološki razvoj, ki je sicer poslušalcem precej olajšal dostop do glasbe, na drugi strani pa glasbeni industriji prinesel precejšnje izgube. Danes si lahko poslušalec najnovejši glasbeni hit v nekaj trenutkih prenese na svoj predvajalnik (mobilni telefon, mp3, mp4, računalnik …) in si ga predvaja kjerkoli, kadarkoli in kolikokrat želi. Ni mu več potrebno kupiti nosilca zvoka, katerega prodaja pa za glasbeno industrijo predstavlja pomemben in skorajda edini vir prihodkov. Posvetila sem se raziskavi prodaje glasbe po posameznih obdobjih od leta 1980 do danes ter prodaji po posameznih nosilcih zvoka. Glasbena industrija je prve vidnejše dobičke dosegla s prodajo kaset – leta 1981 je svetovna prodaja nosilcev zvoka znašala že 12 milijard ameriških dolarjev. Po tem letu pa je prodaja kaset pričela upadati. Glavni vzrok za padec prodaje naj bi bila (po besedah glasbenih založnikov) prodaja praznih nosilcev zvoka – kaset, ki je omogočila presnemavanje glasbe kar doma. Ponovno porast prodaje glasbe je prinesel razvoj laserske zgoščenke in leta 1992 je znašala prodaja nosilcev zvoka že 28.893 milijonov ameriških dolarjev. Višek je svetovna glasbena industrija dosegla leta 1996, ko je bilo prodanih 3.526,9 milijonov nosilcev zvoka. Po letu 1996 pa glasbena industrija beleži vedno večje padce prodaje nosilcev zvoka. Največji vpliv na padec prodaje nosilcev zvoka je prav gotovo imel pojav interneta na katerega se glasbena industrija ni pravočasno odzvala. Glasbena dela so si uporabniki kar nekaj let prosto izmenjavali, glasbena industrija pa je le ogorčeno opozarjala na pojav piratstva oziroma nelegalne izmenjave, za svojo zaščito pa naredila bore malo. Danes sicer svetovna glasbena industrija beleži visoko porast internetne prodaje glasbe in mobilnih melodij, vendar so izgube še vedno precejšnje. Velikanske izgube je poskušala glasbena industrija vsaj delno pokriti z uvedbo pravne zaščite glasbenikov in založnikov. Po vsem svetu so se ustanovile organizacije, ki ščitijo avtorske pravice glasbenikov (avtorjev in izvajalcev glasbe) ter interese založnikov. Dosegli so zbiranje finančnih sredstev od uporabnikov glasbe (radijske in TV postaje, organizatorji koncertov in drugih prireditev, trgovski centri, lokali …), ki jih namenjajo avtorjem, izvajalcem in založnikom. V Sloveniji ščitita te pravice SAZAS in IPF.
Ključne besede: glasba, glasbena industrija, internetna prodaja glasbe, prodaja mobilnih melodij, avtorske pravice, glasbena založba
Objavljeno: 02.04.2012; Ogledov: 1923; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

5.
ANALIZA ZALOG V PODJETJU MLADINSKA KNJIGA ZALOŽBA D.D.
Mojca Šuster, 2012, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Uspešnost vsakega podjetja je med drugim odvisna tudi od zalog. Na eni strani omogočajo nemoteno poslovanje, na drugi pa predstavljajo stroške. V podjetju se morajo zavedati zaradi česa je neka zaloga nastala in zakaj je potrebna, šele nato se lahko odločajo o ustreznih rešitvah glede racionalizacije. Zelo pomembno se je zavedati dejstva, da stroški zalog niso le stroški skladiščenja, temveč tudi stroški njihovega upravljanja ter stroški nezaloženosti. Na podlagi analize in večobdobnega spremljanja višine teh stroškov, se podjetje odloča kateri način naročanja in vodenja zalog je zanj najracionalnejši.
Ključne besede: zaloge, stroški, povpraševanje, Mladinska knjiga Založba d.d., založništvo, knjige, naklada
Objavljeno: 25.05.2012; Ogledov: 1283; Prenosov: 236
.pdf Celotno besedilo (832,28 KB)

6.
IMPLEMENTACIJA IN UPORABA INFORMACIJSKE REŠITVE CRM NA PRIMERU ZALOŽNIŠKEGA PODJETJA
Suzana Lešnik Potočnik, 2013, magistrsko delo

Opis: Zaradi hitrih sprememb v podjetniškem poslovnem okolju in vse ostrejše konkurence znotraj posameznih panog predstavlja prilagodljivost, inovativnost in usmerjenost na stranke ključno konkurenčno prednost podjetja. Učinkovito orodje za uresničitev navedene usmerjenosti predstavlja strateška usmeritev podjetja, imenovana tudi upravljanje odnosov s strankami in jo označujemo s kratico CRM. CRM zadeva celotno podjetje, omogoča optimizacijo dobička in zadovoljstva strank ter združuje vse poslovne funkcije podjetja. Namen naloge je proučiti upravljanje odnosov s strankami znotraj podjetja, ki uresničuje CRM in opredeliti teoretična izhodišča implementacije CRM rešitve v podjetje, nato pa pridobljena spoznanja uporabiti na primeru konkretnega podjetja. Cilj naloge je prikazati proces implementacije, ugotoviti koristi, ki jih CRM podjetju prinaša ter opozoriti na ključne dejavnike uspešne implementacije ter na prednosti in pomanjkljivosti uporabe CRM. Potek raziskave zajema pregled razpoložljive literature v knjižnicah, na spletu in v bazah strokovnih člankov, zbiranje internih podatkov ter razgovor z zaposlenimi v izbranem podjetju. Gre za poslovno raziskavo, uporabljen je deskriptivni pristop. Empirično-raziskovalni del temelji na metodi interpretacije primarnega vira podatkov ter na metodi indukcije. Na osnovi zastavljenih metod so postavljeni tudi sklepni zaključki. V okviru teoretičnega dela naloge so postavljena teoretična izhodišča glede sistema CRM. Ugotavljamo, da CRM predstavlja učinkovito orodje, ki odjemalce postavlja v središče vseh poslovnih funkcij podjetja, zajema usklajevanje poslovne podjetniške vizije, poslovne strategije, prilagajanje organizacijske kulture podjetja, prenovo poslovnih procesov in podatkovnih baz ter informacijske tehnologije. Vzpostavitev in ohranjanje dolgoročnih odnosov z odjemalci prinaša korist tako odjemalcem kot podjetju: prvim prinaša največjo možno zadovoljstvo, drugem pa ustvarjanje čim večjega možnega dobička. V praktičnem delu naloge so teoretična izhodišča in ugotovitve uporabljena v praksi na primeru založniškega podjetja Založba Obzorja. Izhajajoč iz splošne vizije podjetja je bila podana konkretna CRM vizija. Na osnovi CRM vizije je bil narejen oris CRM strategije ter zastavljene metrike za ugotavljanje uspešnosti CRM koncepta. Uvedba sistema CRM zahteva tudi spremembo organizacijske kulture podjetja, pri tem pa ključno vlogo odigra zadovoljstvo zaposlenih znotraj podjetja. Narejena je bila analiza obstoječega prodajnega procesa in pripravljen predlog zamenjave le-tega z vključitvijo sistema CRM. Predlagana je bila CRM arhitektura v obravnavanem podjetju. Podan je bil okviren predlog CRM glede na obstoječo ERP rešitev, vendar je ostalo odprto vprašanje glede primernosti predlagane CRM rešitve, saj v okviru naloge ni bila opravljena analiza obstoječih CRM programskih rešitev na trgu. Prav tako so bili podani konkretni vplivi CRM na poslovne funkcije in pričakovani učinki uvedbe sistema CRM v obravnavano podjetje.
Ključne besede: CRM, odjemalci, čelni in zaledni CRM sistemi, analitični CRM, operativni CRM, organizacijski CRM, modeli CRM, gradniki CRM, CRM vizija, CRM strategija, CRM procesi, CRM informacije, CRM tehnologija, CRM metrike, cilji CRM, implementacija CRM, založništvo, e-založništvo, Založba Obzorja
Objavljeno: 19.03.2013; Ogledov: 2659; Prenosov: 338
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

7.
ILUSTRACIJE V KNJIGAH ZALOŽBE OBZORJA
Borut Krog, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Ilustracije v knjigah Založbe Obzorja obravnava razvoj slovenske knjižne ilustracije, razvoj in delo Založbe Obzorja in delo glavnih akterjev, ki so pripomogli k njenemu razvoju ter predstavitev izbranih ilustratorjev in njihovih ilustracij, ki so bile objavljene v knjižnih izdajah Založbe Obzorja. Ilustracija nas v knjigi spodbuja k sodelovanju in nam omogoča lastno dograjevanje vsebine, vživljanje v situacijo, vnaša dodatne podatke in nas na nek način prisili v udeleženost, ki nas kot bralce povezuje z avtorjem besedila in besedilom. Ilustracija nam onemogoča popolnoma racionalen, objektiven in distanciran odnos, kvečjemu nam dopusti, da pri prebiranju literature s svojo lastno domišljijo sodelujemo kot sooblikovalci. Založba Obzorja je svojevrsten fenomen, saj je kljub skromnim začetkom (ustanovljena 1950) iz majhne založbe zrasla v čvrsto in močno založbo in se povzpela med najbolj cenjene založniške hiše v Sloveniji. Knjigarne in papirnice po vsej Sloveniji so jo postavile na založniški zemljevid, na katerem se je uspešno obdržala vrsto let njenega obstoja, vse do stečaja leta 2003. S svojo založniško dejavnostjo je neposredno podpirala razvoj knjižne ilustracije in knjižne opreme nasploh. Založba je svoj višek dosegla za časa direktorja Jožeta Košarja (1908-1982) in Janeza Vidica (1923-1996) kot tehničnega urednika, ilustratorja in opremljevalca knjig. Med ilustratorji ki so s kakovostnimi ilustracijami prispevali k uspehu in ugledu založbe izpostavljam Iveta Šubica (1922-1989) in Milana Bizovičarja (1927-2006).
Ključne besede: slovenska knjižna ilustracija, Založba Obzorja, Maribor, Jože Košar, Janez Vidic, Ive Šubic, Milan Bizovičar
Objavljeno: 25.09.2014; Ogledov: 966; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (3,84 MB)

8.
Ilustracija Janeza Vidica
Matej Behin, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Ilustracija Janeza Vidica pod drobnogled vzame nekatera dela, ki jih je umetnik ustvaril kot knjižni ilustrator z močno prisotnostjo v slovenski likovni umetnosti dvajsetega stoletja. Potem ko je delal kot kronist vsakdanjega življenja v koncentracijskem taborišču, je prve izkušnje kot časopisni ilustrator pridobil pri partizanih, kjer je ilustriral tudi svoj knjižni prvenec. Formalno izobrazbo je pridobil na Akademiji upodabljajočih umetnosti v Ljubljani, kjer je med letoma 1946 in 1950 študiral na dodiplomski stopnji, nato je dve leti obiskoval še specialko, po študiju pa se je kmalu uveljavil kot knjižni ilustrator. Ugled je sprva gradil z ilustracijo otroške literature, a je hitro začel delati tudi v drugih žanrih s posebno naklonjenostjo do tematike, povezane z vojno in narodno identiteto. Orisano je tudi Vidičevo slikarstvo, v okviru katerega so znani predvsem motivi s podeželske Štajerske, nato pa se diplomsko delo še posebej osredotoča na njegov mandat tehničnega urednika Založbe Obzorja, nekdanjega mariborskega literarnega velikana in ene najpomembnejših kulturnih ustanov v mestu. Ustanovitev in zgodovina Obzorij sta opisani v posebnem poglavju, ki je v precejšnji meri posvečeno dolgoletnemu uredniku in direktorju Jožetu Košarju, ki je bil na čelu družbe v času njenega vrhunca. Založnik je iz majhnega podjetja zrasel v institucijo nacionalnega pomena s poslovalnicami po vsej državi, verigo trgovin in založbo plošč, s tem pa v šestdesetih in sedemdesetih pripomogel h kulturni emancipaciji Maribora, v devetdesetih pa se je pričel soočati z mnogimi problemi. Po skoraj desetletju dolgi finančni stiski so Obzorja leta 2003 zaprla svoja vrata, mesto pa je s tem doživelo veliko kulturno in gospodarsko izgubo, ki jo je čutiti še danes. V povezavi z nekdanjim statusom Maribora na področju založništva je nazadnje podana še hipoteza o pomanjkanju edinstvene lokalne ilustratorske scene, poudarjena pa je potencialna vloga, ki jo je Vidic kot tehnični urednik pri založniku z močnim literarnim vplivom odigral v njenem neuspelem razvoju. V tem pogledu se diplomsko delo v skoraj enaki meri kot s samo Vidičevo umetnostjo ukvarja tudi z raznimi konteksti njenega nastanka, njegov cilj pa je dodatno ilustrirati umetnikov pomen na področju kulture.
Ključne besede: Janez Vidic, knjižna ilustracija, slovenska umetnost 20. stoletja, Založba Obzorja, Maribor
Objavljeno: 27.10.2015; Ogledov: 621; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (4,13 MB)

9.
Didaktična gradiva za slovenščino v 1. in 2. razredu osnovne šole
Laura Grgec, 2016, diplomsko delo

Opis: Za pouk slovenskega jezika v osnovni šoli so na voljo didaktična gradiva, ki jih ponujajo štiri različne založbe. Vsako leto izide katalog učbenikov, ki ga pripravi Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje in v katerem je seznam vseh potrjenih didaktičnih gradiv za izobraževanje. Zanimalo nas je, kako so si didaktični kompleti med seboj podobni ali različni in kako se ujemajo z učnim načrtom. Teoretično diplomsko delo opisuje glavne naloge poučevanja slovenščine v 1. in 2. razredu osnovne šole ter splošne in operativne cilje predmeta, ki jih določa učni načrt. Predstavljene so štiri založbe, ki ponujajo didaktične komplete za slovenščino. Zanimalo nas je, kaj didaktični kompleti vsebujejo, da so didaktično ustrezni in posledično učitelji posegajo po njih ter kako vplivajo na uspehe ali neuspehe učencev pri pouku slovenščine. Zato smo s primerjavo didaktičnih kompletov med seboj in z učnim načrtom ugotavljali, katere založbe ponujajo najbolj primerne in kvalitetne komplete, ki bi se jih morali učitelji posluževati.
Ključne besede: osnovna šola, 1. razred, 2. razred, slovenščina, učni načrt, didaktična gradiva, založba, učitelji
Objavljeno: 29.08.2016; Ogledov: 665; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici