| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 592
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Trpinčenje na delovnem mestu na upravnih enotah v Sloveniji
Petra Divjak, 2020, magistrsko delo

Opis: O trpinčenju na delovnem mestu se v zadnjem času veliko govori in piše. Na področju trpinčenja je bilo izvedenih že nekaj raziskav, katerih izsledki kažejo, da je trpinčenje prisotno v različnih organizacijah. Pojem trpinčenje je v slovenski zakonodaji opredeljen kot vsako ponavljajoče se ali sistematično, graje vredno ali očitno negativno in žaljivo ravnanje ali vedenje, usmerjeno proti posameznim delavcem na delovnem mestu ali v zvezi z delom. To pomeni, da trpinčenje ni enkratno dejanje, ampak gre za ponavljajoče se in sistematično ravnanje, ki je odvisno od neželenih vedenj na delovnem mestu in od delovnega okolja. Upravne enote imajo v zvezi s preprečevanjem trpinčenja na podlagi zakonodaje sprejeta ustrezna pravila in navodila. Za potrebe magistrskega dela je bila opravljena raziskovalna naloga. Namen raziskave je bil ugotoviti, katere oblike ravnanj zaposleni na upravnih enotah v Sloveniji zaznavajo kot sistematično nasilje na delovnem mestu, kako pogosto je trpinčenje na delovnem mestu med zaposlenimi, kdo nad zaposlenimi najpogosteje izvaja trpinčenje in kako trpinčenje na delovnem mestu vpliva na nezadovoljstvo z delom. Rezultati raziskave kažejo, da je trpinčenje prisotno, ni pa pogosto, da ga najpogosteje izvaja vodstveni kader in da obstaja povezanost med nezadovoljstvom z delom in prisotnostjo trpinčenja na delovnem mestu. Anketiranci menijo, da se trpinčenje najbolj izraža s kričanjem in zmerjanjem; odkritim spolnim nadlegovanjem; grožnjami s fizičnim nasiljem in sistematičnim nasiljem na delovnem mestu. Anketiranci pa so na delovnem mestu najpogosteje trpinčeni z obrekovanjem in širjenjem slabega mnenja o njih.
Ključne besede: magistrska dela, trpinčenje, upravna enota, zakonodaja, sodna praksa, delovna mesta
Objavljeno: 22.12.2020; Ogledov: 123; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

2.
Problematika zaposlovanja tujih delavcev v slovenskih letalskih podjetjih
Manca Jelenc, 2020, diplomsko delo

Opis: V zadnjem času smo priča naglemu razvoju letalske panoge v Sloveniji, natančneje na področju vzdrževanja letal. Podjetja se soočajo z velikim pomanjkanjem ustrezne delovne sile, zato se vse bolj usmerjajo k zaposlovanju tujcev, kar pa pomeni drugačen način zaposlovanja. V diplomskem delu obravnavamo problematiko zaposlovanja tujih delavcev v Sloveniji v dveh podjetjih na področju vzdrževanja letal. K izboru raziskovanja omenjene problematike nas je vodilo dejstvo, da se pri svojem delu v srednje velikem letalskem podjetju zaradi pomanjkanja specifičnih znanj s tega področja v Sloveniji srečujemo z raznovrstnimi oblikami zaposlitve tujih delavcev ter soočamo z zapleteno zakonodajo na tem področju. S pomočjo intervjujev dveh slovenskih podjetij na področju vzdrževanja letal smo skušali raziskati, s kakšnimi izzivi se srečujejo na področju pridobivanja ustreznega kadra, zaposlovanja in zakonodaje, ter ugotoviti, katere so najustreznejše oblike in načini zaposlovanja v omenjenih podjetjih. Ugotovili smo, da se podjetja na področju vzdrževanja letal zaradi visoke zahtevnosti dela in specifičnih zahtev tehnološko usposobljenega kadra, ki ga zaradi interesa za tovrstno delo v Sloveniji primanjkuje, največkrat odločajo za zaposlovanje tujcev predvsem zaradi ugodnejšega finančnega vidika poslovanja. Obenem smo ugotovili, da sta pogodbeno delo in najem delovne sile največkrat uporabljeni obliki zaposlitve pri tovrstnem zaposlovanju.
Ključne besede: letalstvo, zaposlovanje tujcev, zakonodaja, delovna sila, izzivi
Objavljeno: 10.11.2020; Ogledov: 91; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

3.
Pridobivanje in selekcija kadrov v Gimnaziji x
Tajda Švab, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo proučevali pridobivanje in selekcijo kadrov v Gimnaziji X. V uvodnem delu je opredeljen in opisan problem, ki na gimnaziji predstavlja vprašanje, na kakšen način sestaviti ustrezen program za pridobivanje in selekcijo pedagoških kadrov v skladu s strogo zakonodajo, ki organizacijam ne dopušča, da bi se same odločale pridobiti ustrezne kadre. Cilj je torej ugotoviti, na kakšen način na Gimnaziji X poteka pridobivanje in selekcija kadrov ter kako je proces mogoče izboljšati. Uporabili smo opisno metodo, pri čemer smo si pomagali z domačo in tujo literaturo, ravno tako smo uporabili metodo kompilacije, ki je uporabljena v celotni nalogi. Podatke za izvedbo emipiričnega dela smo pridobili z uporabo intervjuja in ankete, ki smo jih za dosego cilja ustrezno analizirali. V zaključnem delu pa smo uporabili metodo sinteze. V teoretičnem delu diplomskega dela so podane osnove s področja pridobivanja in selekcije kadrov. Proučili smo človeške vire, ki se morajo nenehno prilagajati spremembam na trgu dela v organizaciji. Opredelili smo tudi zakonodajo, ki organizacijo pri pridobivanju in zaposlovanju človeških virov zavezuje na večje število zakonov, podzakonskih aktov, uredb in usmeritev. V empiričnem delu smo vsa predhodna teoretična spoznanja podkrepili z raziskavo v realnem okolju. Raziskovalni del temelji na anketnem vprašalniku, ki je bil izveden med 34 strokovnimi zaposlenimi v gimnaziji X ter na intervjuju, ki smo ga izvedli z ravnateljico gimnazije. Rezultati raziskave so pokazali, da ima gimnazija na področju pridobivanja in selekcije kadrov dobro urejen sistem, z analizo intervjuja kot tudi ankete smo ugotovili, da se na področju pridobivanja in selekcije kadrov sistem da dopolniti. V sklepu smo pripravili smernice za izboljšave v delovanju pridobivanja in selekcije kadrov. To bi v prihodnosti gimnaziji pripomoglo k bolj učinkovitemu procesu pridobivanja in selekcije kadrov in k večji učinkovitosti ter uspešnosti celotne organizacije.
Ključne besede: planiranje kadrov, selekcija, pridobivanje človeških virov, zakonodaja
Objavljeno: 04.11.2020; Ogledov: 113; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

4.
Lažne novice in njihovo omejevanje
Tia Maria Tertinek, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je raziskano področje lažnih novic in njihovo omejevanje. Lažne novice postajajo vedno večji svetovni pojav, predvsem na spletu, kjer jih je težko omejevati. Na začetku diplomske naloge je opisano, kako lažne novice opredelimo in prepoznamo. Prikazani so primeri zasebnih platform, ki omogočajo prepoznavanje lažnih novic. Prikazani so tudi praktični primeri lažnih novic po Sloveniji in v tujini. V nadaljevanju je kratko opisan domač politični sistem kot pomemben faktor pri presoji legitimnosti omejevanja nadzora lažnih novic s strani države. Narejen je pregled problematike omejevanja lažnih novic in zakonodaje, pomembne za boj z lažnimi novicami. Analizirana so telesa oziroma organi držav, ki imajo pristojnost omejevanja lažnih novic. Na podlagi analize se avtorica opredeli do vprašanja, kako naj bi bilo oblikovano legitimno telo oziroma državni organ, ki nadzoruje lažne novice.
Ključne besede: Lažne novice, fake news, dezinformacije, novinarstvo, pravo, zakonodaja
Objavljeno: 02.11.2020; Ogledov: 297; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

5.
Osebna dostava zdravil z brezpilotnimi zračnimi letalniki-droni
Andjelko Andy Kober, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju podjetja uvajajo nove tehnologije in povečujejo svojo paleto izdelkov in storitev. Eno izmed razvijajočih področij je tudi izvedba različnih storitev s pomočjo brezpilotnega zračnega letalnika. Namen diplomskega dela je preučitev možnosti uporabe brezpilotnih zračnih letalnikov v zdravstveni panogi v Sloveniji, še posebej na področju dostave zdravil, ki bi lahko v prihodnosti tvorila novo panogo v logističnih modalitetah. Skozi raziskovalno delo v obliki pregleda literature potrjujemo vse naše zastavljene hipoteze. Pri tehnologiji uporabe brezpilotnih zračnih letalnikov gre za novo in hitro rastočo tehnologijo, o kateri se moramo še veliko naučiti, saj je glede uporabe brezpilotnih zračnih letalnikov še veliko nejasnosti in težav, ki jih opisujemo raziskavi. Prav tako glede na rezultate raziskave ugotavljamo, da brezpilotni zračni letalniki predstavljajo osnovo za dostave v prihodnosti, zelo primeren za dostavo zdravil, ki so nujno potrebna za preživetje posameznikov in kjer je zelo pomemben dejavnik čas, ki poteče do dostave zdravil, s čimer potrjujemo drugo hipotezo. Potrjujemo tudi tretjo hipotezo, saj slovenska zakonodaja trenutno še ne dovoljuje tovrstnih dostav z brezpilotnimi zračnimi letalniki, saj da so zakonske osnove osnovane preozko, kar pa ne pomeni, da se bo to dejstvo ne bo spremenilo z novo zakonodajo, ki je v pripravi.
Ključne besede: brezpilotni zračni letalniki, zakonodaja, dostava zdravil
Objavljeno: 23.10.2020; Ogledov: 90; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (979,32 KB)

6.
Primerjava obdavčitve kriptovalut med izbranimi državami
Sara Novak, 2020, diplomsko delo

Opis: Naša družba se z leti razvija, zato sčasoma ustvarja nove valute, med njimi so najnovejše kriptovalute. Nekateri so se z njimi že dobro spoznali in z njimi že upravljajo, drugi pa se z njimi komaj spoznavajo. Če imamo opravka s kriptovalutami moramo, biti pozorni tudi na njihovo obdavčitev. V delu diplomskega projekta je bila glavna tema opredelitev kriptovalut in njihova obdavčitev. Prav tako je bil tudi to glavni cilj naloge. Osredotočili smo se na štiri države, in sicer na Slovenijo, Avstrijo, Nemčijo in Švico. Namen naloge je bil spoznati vsako državo posebej, kako obravnava kriptovalute z davčnega vidika ter jih nato v tabelah med seboj primerjati. Najprej smo zbrali in analizirali podatke, ter jih razvrstili po državah. Nato pa smo jih pretvorili v celoto po posameznih državah. Delo diplomskega projekta je sestavljeno iz dveh delov. V prvem delu opredelimo in predstavimo delovanje kriptovalut in njihovo obdavčitev, v drugem delu pa analiziramo primerjavo obdavčitve kriptovalut v izbranih državah. Pri analizi smo se omejili na štiri države. Ugotovili smo, da ima vsaka od obravnavanih držav drugače zavedene kriptovalute, prav tako se razlikuje tudi njihova stopnja obdavčitve. Slovenija ima kriptovalute obravnavane kot virtualne valute, Avstrija in Nemčija pa kot neopredmeteno sredstvo. V Švici ima vsak kanton drugače obravnavane kriptovalute: kot plačilno sredstvo ali kapitalske naložbe, večinoma pa so kriptovalute predmet davka od premoženja. V Sloveniji in Švici transakcije s kriptovalutami niso obdavčene, so pa predmet dohodnine. V Avstriji in Nemčiji pa so transakcije, ki jih lastnik opravi v enem letu, obdavčene. Razen, če jih ima v lasti več kot eno leto. Takrat se imetnik izogne obdavčitvi. Obdavčitvi se izogne tudi takrat, kadar znesek v Avstriji ne presega 440 € in v Nemčiji 600 €.V raziskavi smo preučili le en del področja kriptovalut, saj je tema zelo obsežna. Predstavljene so tudi možnosti za nadaljnje raziskovanje na temo kriptovalut.
Ključne besede: kriptovaluta, obdavčitev, primerjava, zakonodaja
Objavljeno: 20.10.2020; Ogledov: 289; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

7.
Zakonodaja EU na področju nadzora nad varnostjo živil
Nastja Novak, 2020, diplomsko delo

Opis: Uradni nadzori na področju varnosti živil so ena izmed strategij za preverjanje skladnosti izvedbe dejavnosti s predpisano zakonodajo na evropski in nacionalni ravni. Skozi zgodovino Evropske unije so se pojavljale posamezne situacije, ki so opozarjale na pomanjkljivosti praktičnih preverjanj glede ustreznosti hrane, torej zagotavljanje človekovemu zdravju neškodljive hrane. Zaradi takšnih primerov so se sprejeli zakonodajni akti, ki so zajemali še večje področje za zagotovitev varnih živil. Poleg tega so se ustanovile razne agencije, ki s svojim delom (t. j. analizami, zbiranjem informacij ipd.) vidno prispevajo k zagotavljanju varnosti živil. V prvem delu diplomskega projekta je kot uvod za predstavitev evropske in nacionalne zakonodaje za uradni nadzor nad varnostjo živil predstavljeno področje enotnega trga, politika varnosti potrošnikov in politika varnosti živil. Predstavljeni so tudi pristojni organi, ki prispevajo k učinkovitejšemu delovanju nadzora nad živili, in sicer Evropska agencija za varnost hrane, Generalni direktorat za varno in zdravo hrano (Directorate-General for Health and Food Safety), Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Uprava za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin ter Inšpekcija za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin. Posamezne objave o neustreznosti posameznih živil so nujne s strani pristojnih organov in se objavljajo na uradnih spletnih straneh. V Sloveniji so se v zadnjih nekaj letih v medijih pogosto pojavljale novice o neustreznosti živil, kar je povzročilo kar nekaj kritik na delovanje pristojnih organov glede samega nadzora na tem področju. Glede na to smo želeli v diplomskem projektu predstaviti konkreten primer izvedbe postopka inšpekcijskega nadzora, ki poteka na nacionalni ravni. Ta je predstavljen in opisan v empiričnem delu. Gre za primer inšpekcijskega nadzora, ki je potekal v mesnici in je bil izveden v okviru Območnega urada Murska Sobota – Uprava za varno hrano, veterinarstvo in varnost živil. Na predstavljenem primeru je obrazložen sam potek inšpekcijskega pregleda obrata ter zakonodaja, ki je bila pri tem upoštevana.
Ključne besede: inšpekcijski nadzor, zakonodaja živil EU, UVHVVR, politika varnosti živil, varstvo potrošnikov
Objavljeno: 19.10.2020; Ogledov: 140; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

8.
Ozadje dobičkonosne nelegalne trgovine s psi
Patricija Škorjanec, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na opredelitev pojma vzreje in prodaje psov za komercialne namene, nastanek pasjih farm ter okoliščine in prakse, ki so značilne za takšno obliko reje pasjih mladičev. Namen diplomskega dela je skozi analizo zakonodaje na področju vzreje in prodaje psov v državah članicah EU oceniti, na kakšni stopnji je Evropska unija pri vzpostavljanju enotnega pravnega okvira za vse države članice. Obenem pa je podrobneje opisana slovenska zakonodaja, ki natančno opredeljuje zahteve za rejce psov. Na podlagi slovenskih doslednih in natančno opredeljenih pravnih okvirov, znotraj katerih bi naj potekala vzreja in prodaja psov ter na podlagi videnega, smo ugotovili, da je izvajanje zakonov s strani pristojnih organov kljub dobri zakonski podlagi pomanjkljivo, saj prihaja do nepravilnosti, celo kaznivih ravnanj, povezanih s preučevano nelegalno dejavnostjo. S pomočjo časopisnih člankov in novic smo navedli in opisali kazniva ravnanja, ki so v medijih najbolj izpostavljena. V diplomskem delu je opisan potek profesionalne vzreje po vzrejnih pravilnikih Kinološke zveze Slovenije kot primer dobre prakse. Vključena je tudi analiza stroškov, ki jih v procesu vzreje nosi registriran vzreditelj ter primerjava s stroški komercialnega rejca. Diplomsko delo temelji na zakonih, uredbah, mednarodnih aktih, predpisih in pravilnikih, dopolnjeno pa je s članki, poročili in izvlečki.
Ključne besede: diplomske naloge, psi, nelegalna trgovina, pasje farme, zakonodaja, kazniva ravnanja
Objavljeno: 08.10.2020; Ogledov: 109; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

9.
Nova davčna reforma 2019/2020 in seznanjenost javnosti z njo
Katja Kesner, 2020, diplomsko delo

Opis: V Republiki Sloveniji je s 1. 1. 2020 pričela v celoti veljati nova davčna zakonodaja. Z davčno reformo, temelječo na spremembah, dopolnitvah in novostih štirih temeljnih zakonov s področja davčne zakonodaje, si država prizadeva za pravičnejšo razporeditev davčne obremenitve fizičnih in pravnih oseb. Zlasti zaradi razbremenitve dohodninske lestvice, zvišanja obdavčitve kapitala in uvedbe splošne minimalne obdavčitve podjetij naj bi se zvišal neto dohodek državljanov, posledično pa se bo v državni proračun stekalo manj denarja za finančno podporo občin, kar namerava zakonodajalec nadoknaditi z doslednejšim pobiranjem davkov in poostreno davčno inšpekcijo za preprečevanje davčnih utaj in drugih davčnih goljufij. Rezultati raziskave diplomskega dela o seznanjenosti mariborske javnosti z davčno reformo so pokazali, da je javnost relativno dobro seznanjena z davčno reformo, zlasti s spremembo Zakona o dohodnini in dohodninske lestvice, o čemer so se ljudje v večini seznanili na televiziji. Vprašani so bili v splošnem mnenja, da nov davčni sistem – pa čeprav naj bi razbremenjeval tiste, ki delajo ne bo uspešen in učinkovit, saj ga ljudje v resnici dojemajo kot dodatno davčno obremenitev državljanov v novi zakonodajni preobleki.
Ključne besede: Davčna reforma, davki, davčna zakonodaja, dohodninska lestvica, dohodninska olajšava, davčna stopnja.
Objavljeno: 28.09.2020; Ogledov: 101; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (736,59 KB)

10.
Aktivna evtanazija in pogoji za njeno upravičenost
Žiga Kodrič, 2020, diplomsko delo

Opis: Evtanazija se je prvič pojavila v antični Grčiji, kjer je pomenila dobro smrt. Tekom zgodovine se je pomen tega termina nenehno spreminjal, vse do danes, ko se ga je oprijel tako negativen prizvok, da se mnogi sprašujejo celo o njegovi dopustnosti. Aktivna evtanazija pomeni končanje človeškega življenja z namenom, da se ga odreši muk in trpljenja. Mnogi jo zamenjujejo s terminom samomor z zdravniško pomočjo, pri čemer gre za sorodno dejanje, ki se od aktivne evtanazije razlikuje zgolj v osebi, ki opravi usodno dejanje – pri evtanaziji je to zdravnik. Na svetu obstaja zgolj šest držav, ki so se do aktivne evtanazije opredelile pozitivno in jo legalizirale. To so: Nizozemska, Belgija, Luksemburg, Kolumbija, Kanada in Japonska. Ugotovili pa smo, da je bilo največ primerov evtanaziranj na Nizozemskem. Vsaka izmed njih predpisuje pogoje, ki so taksativno našteti, da se aktivna evtanazija lahko izvede brez, da bi zdravnikovo dejanje postalo protipravno. Pogoj, da mora biti oseba neozdravljivo bolna, da lahko zaprosi za evtanazijo, ni univerzalen kot smo predvidevali, še več, naša predvidevanja, da so pogoji v evropskih državah strožji kot drugje po svetu, so se izkazala za napačna. Samomor z zdravniško pomočjo se je najbolj razmahnil v ZDA, kjer je trenutno legaliziran v desetih zveznih državah. Prav tako sta dve zvezni državi Avstralije v svojo zakonodajo sprejeli zakona, ki dopuščata izvajanje zdravniške pomoči pri samomoru. V Evropi pa je dovoljen v Nemčiji in Švici, prav slednji pa se očita izvajanje »samomorilskega turizma«, kar pomeni, da so lahko tam evtanazirani tudi tujci. Slovenija ima do aktivne evtanazije in samomora z zdravniško pomočjo izrazito negativen odnos, saj že v Ustavi RS zakonodajalec predpiše, da se v človekovo življenje ne sme posegati.
Ključne besede: diplomske naloge, evtanazija, zakonodaja, pogoji, legalizacija, samomor z zdravniško pomočjo
Objavljeno: 25.09.2020; Ogledov: 278; Prenosov: 167
.pdf Celotno besedilo (899,28 KB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici