1. Problematika zadržanja mladega kadra v podjetjihLucija Sirk, 2025, magistrsko delo Opis: Sodobne organizacije se soočajo z izzivom zadržanja zaposlenih, zlasti mladih, ki pogosto zapuščajo delovna mesta zaradi pomanjkanja vlaganja v njihov razvoj, neustreznega vodenja ali slabega delovnega okolja. Prvi del magistrskega dela zajema pregled obstoječe literature o zadrževanju mladega kadra v podjetjih, razlikah med zaposlenimi milenijci in generacijo Z, zavzetosti zaposlenih in dobrih vodjah. Drugi del zajema empirično raziskavo vzrokov za odhod mladih zaposlenih iz podjetij. Raziskavo smo izvedli med naključno izbranimi posamezniki, mlajšimi od 35 let, ki so v zadnjih dveh letih zapustili podjetje, v katerem so bili zaposleni. Zastavili smo si tri cilje, in sicer smo pri prvem raziskali, kako vodenje, kompetence vodij in komunikacija v obliki letnih oziroma polletnih razgovorov vplivajo na zadovoljstvo in zadržanje mladih zaposlenih v podjetju. Pri drugem cilju smo ugotavljali, v kolikšni meri vpliva na odločitev posameznika za menjavo delodajalca plača, pri tretjem cilju pa smo preverjali, kateri so najpogostejši razlogi, da mladi odhajajo iz podjetij v Sloveniji.
Ugotovili smo, da imata največjo vlogo za zadržanje mladega kadra v podjetjih vodja in management podjetij. Ugotovili smo, da kompetence vodje vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih. Analiza je pokazala, da zadovoljstvo s plačo ni odvisno od spola in da je največji dejavnik za odhod iz prejšnjega podjetja plača. Glavni dejavnik, zaradi katerega bi mladi zaposleni v naslednjih 12 mesecih zapustili trenutno podjetje, je vodenje in management. Predlagamo, da podjetja vlagajo v razvoj vodij z uporabo coachinga, ki izboljša njihove veščine poslušanja, postavljanja vprašanj in sodelovalnega vodenja. Redni razgovori z mladimi zaposlenimi ter personaliziran pristop krepijo njihovo motivacijo, zadovoljstvo pri delu in zadrževanje talentov. Ključne besede: zadržanje mladega kadra, fluktuacija, zavzetost zaposlenih, vzroki za odhod mladega kadra Objavljeno v DKUM: 15.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
Celotno besedilo (2,78 MB) |
2. Management talentov s ciljem razvoja in zadržanja zaposlenih v izbranem podjetjuAnemari Pediček, 2022, magistrsko delo Opis: Dandanes ima management talentov vedno pomembnejšo vlogo v organizacijah, kjer se trudijo pridobiti in zadržati talentirane posameznike. Talenti veljajo za eno glavnih gonil organizacijske uspešnosti in področje managementa talentov je postalo ključno za doseganje ciljev ter učinkovitosti. Talenti v organizacijah so potrebni in pogosto predstavljajo ključno točko strategije, ki vpliva na zagotavljanje konkurenčne prednosti. Management talentov je v organizacijah potreben za uspeh, doslednosti in učinkovitost. Prav zaradi tega smo se v magistrskem delu odločili raziskati danes eno pomembnejših področij v okviru managementa človeških virov, in sicer management talentov.
V teoretičnem delu smo se osredotočili na področje managementa talentov in natančno opisali različne definicije, proces in prednosti managementa talentov ter se tudi dotaknili področja globalnega managementa talentov. Na začetku opisali management človeških virov, strateški management človeških virov in management talentov in ugotovili, da gre za medsebojno povezana področja, ki delujejo v soodvisnosti. V nadaljevanju smo se osredotočili na pojem talenta, ki predstavlja pomemben člen managementa talentov in s katerim se srečujemo že od leta. Skozi obravnavo talenta smo opisali pomembne aktivnosti za prepoznavanje, privabljanje, razvoj in zadržanje talentiranih zaposlenih. Podjetja morajo pozornost posvečati tako podobi delodajalci, kot dobremu »onboarding procesu, učinkoviti komunikaciji, kot tudi zagotavljanju različnih izobraževanj in usposabljanj za razvoj ter nefinančnih in finančnih nagrad, če si želi v svoje vrste privabiti in tudi zadržati talentirane zaposlene. Nato smo obravnavali področje in različne opredelitve management talentov in spoznali, da je management talentov pomemben tako za organizacijo, kot posameznika. Za organizacijo ima številne prednosti, kot so povečanje prihodkov, zmanjšanje stroškov, bolj učinkovita proizvodnja in višja kakovost. Posamezniki, ki so prepoznani kot talenti pa so navadno vključeni tudi v različne programe razvoja in imajo številne ugodnosti.
V empiričnem delu magistrskega dela smo predstavili rezultate raziskave, ki smo jo izvedli v podjetju X, ki se ukvarja z bančnimi storitvami. Podjetje ima sedež v Avstriji in zaposluje več kot 1.100 ljudi ter posluje tako v Avstriji, kot tudi v Sloveniji, na Hrvaškem in Slovaškem. V raziskavo smo vključili zaposlene, ki opravljajo delo na območju Slovenije. Z anketnim vprašalnikom smo preverili, kako zaposleni v izbranem podjetju ocenjujejo aktivnosti za razvoj in zadržanje talentiranih zaposlenih in ali je njihova ocena povezana z namero, da ostanejo v podjetju. Zanimalo nas je tudi, ali ženske boljše ocenjujejo aktivnosti za spodbujanje razvoja kot moški. To nas je zanimalo iz razloga, saj imajo v podjetju razvit program za razvoj žensk. Temeljne ugotovitve magistrskega dela so, da tisti anketirani, ki v povprečju bolje ocenjujejo aktivnosti za razvoj in zadržanje talentiranih zaposlenih, tudi izkazujejo višjo stopnjo namere ostati v podjetju. Spoznali smo tudi, da ni bilo razlik v ocenjevanju aktivnosti za spodbujanje razvoja talentov med ženskami in moškimi. Na koncu magistrskega dela smo rezultate oziroma ugotovitve komentirali in podali predloge. Ključne besede: Management talentov, talent, management človeških virov, zadržanje talentov, razvoj talentov, človeški viri. Objavljeno v DKUM: 25.10.2022; Ogledov: 756; Prenosov: 260
Celotno besedilo (2,33 MB) |
3. Državljanska aretacija : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloAndrej Bogataj, 2021, diplomsko delo Opis: Osrednja tematika zaključnega dela je državljanska aretacija, ki je zapisana v 160. členu Zakona o kazenskem postopku. Institut državljanske aretacije je zapisan zelo splošno, saj vsebuje dosti ne obrazloženih pojmov, kateri otežujejo njegovo razumevanje. Institut je raziskovan kot poseg v osebno svobodo posameznika. Diplomska naloga opisuje tudi normativno ureditev državljanske aretacije, pojem flagrantnega prijetja, vrste kaznivih dejanj, pojem zadržanja, opisana pa je tudi garantna dolžnost uradnih oseb, ki varujejo življenja, osebno varnost in premoženje ljudi. Odvzem prostosti z državljansko aretacijo je tudi eden izmed razlogov za izključitev protipravnosti. Izključitev protipravnosti pri državljanski aretaciji je zato primerjana z izključitvijo protipravnosti pri silobranu in skrajni sili. Za boljšo ponazoritev državljanske aretacije v praksi so proti koncu zaključnega dela predstavljeni tudi sodni judikati. Izvedena je bila tudi primerjalno pravna analiza državljanske aretacije v Sloveniji s Kanado in Nemčijo. Iz ugotovitev je razvidno, da je državljanska aretacija v ZKP premalo določno in jasno zapisana. Republika Slovenija ima slabo samozaščitno ozaveščenost na tem področju, zaradi česar je državljanskih aretacij malo. Ugotovljeno je bilo tudi, da morajo osebe, ki delujejo na področju varovanja osebne varnosti in premoženja po uradni dolžnosti poseči v pravico do osebne svobode, če osebo zasačijo pri kaznivem dejanju. Iz primerjalno pravne analize med slovensko, nemško in kanadsko zakonodajo na področju državljanske aretacije je razvidno, da se pravna ureditev na tem področju med seboj razlikuje. Ključne besede: diplomske naloge, državljanska aretacija, zadržanje, izključitev protipravnosti, aretacija, kazenski postopek Objavljeno v DKUM: 26.10.2021; Ogledov: 1190; Prenosov: 140
Celotno besedilo (936,55 KB) |
4. ZADRŽANJE OSEB NA ZDRAVLJENJU BREZ PRIVOLITVE V PSIHIATRIČNI BOLNIŠNICI IN SOCIALNO VARSTVENEM ZAVODUTjaša Vogrin, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi analiziram postopke zadržanja oseb na zdravljenju brez privolitve v psihiatrični bolnišnici in socialno varstvenem zavodu. Tematika je predmet številnih mednarodnih dokumentov, ki so narekovali sprejem ustreznih nacionalnih zakonodaj. Ker se obdelani postopki povezujejo s široko paleto ustavno varovanih pravic oseb, ki se jih zadrži na zdravljenju proti njihovi volji, so se udeleženci v konkretnih primerih, katerih število vztrajno narašča, pogosto posluževali pravnih sredstev zoper odločitve sodišč, iz česar se je izoblikovala bogata sodna praksa, ki je prav tako predmet tega magistrskega dela.
Predstavljena je mednarodno pravna ureditev področja in posameznih institutov, aplikacija mednarodnih norm v zakonodajah nekaterih držav, podrobno pa bodo razčlenjeni postopki po Zakonu o duševnem zdravju; ugotovitve analize samih določil zakona in sodne prakse so narekovale, da izpostavim težave zakona in posameznih udeležencev postopkov pri izvajanju zakonskih določil.
Samo dejstvo, da so bile zaznane težave z izvajanjem zakona, ter da so nanje pri izvrševanju posameznih faz postopkov po Zakonu o duševnem zdravju opozorili vsi udeleženci postopkov, nakazuje na potrebe po spremembah obdelane ureditve, vse s ciljem, da se v največji meri zavarujejo pravice in koristi oseb, ki so v svojem stanju ranljive in tudi sicer v družbi stigmatizirane – oseb z duševnimi motnjami. Ključne besede: duševno zdravje, duševna motnja, oseba z duševno motnjo, ogrožanje, privolitev, sprejem in zadržanje, zdravljenje, oddelek pod posebnim nadzorom psihiatrične bolnišnice, varovani oddelek socialno varstvenega zavoda Objavljeno v DKUM: 21.07.2016; Ogledov: 1876; Prenosov: 245
Celotno besedilo (1,50 MB) |
5. ZAVRNITEV VRNITVE OTROKA PO HAAŠKI KONVENCIJI O CIVILNOPRAVNIH VIDIKIH MEDNARODNE UGRABITVE OTROKATjaša Jovanovič, 2016, diplomsko delo Opis: Do pojava mednarodne starševske ugrabitve otroka pride v trenutku, ko en od staršev otroka protipravno odpelje v tujino oz. ga protipravno zadržuje v tujini, in na ta način ne samo krši pravico drugega starša do varstva, vzgoje in stikov s skupnim otrokom, ampak obenem krši tudi pravico otroka do osebnega odnosa in stikov z obema staršema.
Ena pomembnejših pravic vsakega otroka je namreč prav pravica živet s svojimi starši, poleg tega pa je tudi starševska skrb, razen izjemoma, pravica in dolžnost obeh staršev, tako matere kot očeta in jo morata izvrševati oba.
Družina je ne samo osnovna celica družbe, ampak tudi pomemben družbeni sistem, njene glavne funkcije pa poleg biološke, tudi psihološka in sociološka, kar je še posebej občutljivo v povezavi s varovanjem otrokovih pravic. Ključne besede: otrok, mednarodna ugrabitev, protipraven odvzem, protipravno zadržanje, načelo največje koristi otroka, Haaška konvencija o civilnopravnih vidikih mednarodne ugrabitve otroka, Uredba Sveta (ES) št. 2201/2003. Objavljeno v DKUM: 23.05.2016; Ogledov: 3064; Prenosov: 378
Celotno besedilo (918,57 KB) |
6. PRIDOBIVANJE IN ZADRŽANJE ODJEMALCEV V NEPROFITNIH ORGANIZACIJAHPetra Tovšak, 2015, magistrsko delo Opis: Ljudje zaradi hitrega tempa življenja in preobremenjenosti vanj vnašamo nered s čimer rušimo naravni ritem dela in počitka, kar je vse prej kot dobrodošlo. Zaradi pomanjkanja časa si prizadevamo svoj prosti čas preživeti čim bolj kakovostno ter hkrati zadovoljiti svoje potrebe. Ljudje, ki imajo skupne interese, se tako vključujejo v različna društva, kjer lahko združijo prijetno s koristnim in ob enem obogatijo svoj prosti čas. Skrb za zdravo življenje je v današnjem času še kako pomembna in med tistimi, ki se tega zavedajo, so prav gotovo člani planinskih društev. Prav društva kot neprofitne organizacije ter njihovi člani so osrednje vodilo teme magistrske naloge.
Magistrska naloga je torej usmerjena v preučevanje dejavnikov, ki vplivajo na pridobivanje novih in zadržanje obstoječih članov v neprofitnih organizacijah, natančneje v društvih. Naloga je razdeljena na teoretični in empirični del.
V teoretičnem delu najprej pojasnjujemo, kakšen pomen ima za neprofitne organizacije pridobivanje in iskanje novih odjemalcev ter na drugi strani zadržanje že obstoječih. V poglavju so predstavljeni orodja in metode, ki so organizacijam na voljo, da opozorijo nase, na svoje izdelke in/ali storitve ter skušajo z njimi pridobiti čim več odjemalcev. Poseben poudarek v tem poglavju je namenjen zadržanju odjemalcev, saj je pomembno zavedanje, da je pridobiti novega odjemalca petkrat dražji proces kakor zadovoljiti in obdržati obstoječega. Prav tako ne smemo zanemariti dejstva, da obstaja tesna povezanost med zadovoljstvom odjemalcev in njihovim zadržanjem.
Podrobnejša predstavitev dejavnikov, ki imajo pomemben vpliv na pridobivanje in zadržanje odjemalcev v neprofitnih organizacijah, je zajeta v četrtem poglavju. Dejavnike smo razdelili v pet skupin: marketinško komuniciranje, cena, kakovost storitev, ljudje in dejvaniki, ki so povezani z vedenjem odjemalcev.
V empiričnem delu magistrskega dela na podlagi raziskave ugotavljamo, kateri so tisti dejavniki, ki imajo pomemben vpliv pri včlanjevanju posameznikov v društvo in tudi pri njihovem zadržanju. V raziskavo nismo zajeli vseh dejavnikov, ki smo jih sicer obravnavali v teoretičnem delu, saj bi bila le-ta tako preobširna. Smo pa vanjo zajeli dejavnike, ki sodijo po našem prepričanju med pomembnejše. Ključne besede: neprofitne organizacije, društvo, pridobivanje odjemalcev, zadržanje odjemalcev, Planinsko društvo Mislinja. Objavljeno v DKUM: 20.08.2015; Ogledov: 1464; Prenosov: 134
Celotno besedilo (1,37 MB) |
7. UGOTAVLJANJE DOBIČKONOSNOSTI IN ŽIVLJENJSKE VREDNOSTI STRANKMatej Glinšek, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Management odnosov s strankami (CRM) je filozofija, ki povezuje vse funkcije v organizaciji, njen glavni namen pa je grajenje dolgoročnih dobičkonosnih odnosov s strankami. Skozi zgodovino se je razvilo več konceptov marketinga, vendar je v najtesnejši povezavi z CRM marketinška orientiranost, ki temelji na poznavanju in prilagajanju potrebam strank.
Pri dobičkonosnih odnosih je temeljni proces menjava na trgu, kjer prihaja do menjave vrednosti med stranko in ponudnikom. Temeljni koncepti na poti do dobičkonosnih strank so vrednost za stranko, zadovoljstvo, zadržanje in lojalnost.
Dobičkonosna je tista, ki v določenem času organizaciji prinese več prihodkov kot stroškov. Ugotavljanje dobičkonosnosti po metodi ABC temelji na razporejanju stroškov glede na aktivnosti. Pridobljeni podatki so osnova za strateško odločanje o načinu sodelovanja s strankami.
Življenjska vrednost stranke pove, kolikšen bo dobiček s strani stranke v celotni dobi sodelovanja. Pomembnejši faktorji pri izračunu so diskontna stopnja, stopnja zadržanja strank in življenjska doba stranke. Pridobljeni podatki se lahko uporabijo kot temelj za odločanje o nadaljevanju sodelovanja, popustih, različnih strateških povezavah in o marketinških aktivnostih. Ključne besede: management odnosov s strankami (CRM), marketing, vrednost, lojalnost, zadržanje, zadovoljstvo, dobičkonosnost, življenjska vrednost, prihodki, stroški Objavljeno v DKUM: 10.11.2011; Ogledov: 2994; Prenosov: 305
Celotno besedilo (1,16 MB) |
8. |
9. LOJALNOST ODJEMALCEV MARCHE RESTAVRACIJ V SLOVENIJIPolonca Cugmas, 2011, diplomsko delo Opis: V današnjem času se podjetja vse bolj zavedajo, da je njihov uspeh na trgu odvisen od spoštovanja in lojalnosti odjemalcev, ki si jo zagotavljajo z vrhunskimi izdelki in storitvami. Le odjemalec, ki je nad zaznano kakovostjo izdelka ali storitve navdušen, saj preseže njegova pričakovanja, je zadovoljen odjemalec. Zadovoljen odjemalce se tako odloči za ponovni nakup in priporoča podjetje, saj je manj občutljiv na ponudbo konkurence.
Že 5% rast stopnje lojalnosti lahko podvoji dobičkonosnost podjetja, zato so lojalni odjemalci neprecenljiva vrednost za vsako podjetje, sploh na trgu zaostrene konkurence. Lojalnost prinaša številne prednosti in koristi (dobiček iz prodaje, dobiček iz zmanjšanja operativnih stroškov in dobiček iz dajanja priporočil) za njeno doseganje pa se je potrebno ves čas truditi. Treba jo je spremljati z meritvami, redno opravljati podrobne raziskave, ki odkrijejo pomanjkljivosti in vzroke nelojalnosti, skratka podjetje se mora poglobiti v odnose z odjemalci na vseh ravneh vodstva, saj bodo takšni odnosi izgrajeni na zaupanju in bodo vodili k dolgoročnemu odnosu in posledično k večjemu uspehu podjetja.
V diplomski nalogi smo na podlagi teoretičnih izhodišč opredelili zadovoljstvo, lojalnost in storitve. Preučili različne komponente lojalnosti (zadovoljstvo, zadržanje in priporočila) ter njihovo medsebojno vplivanje na lojalnost odjemalcev.
V empiričnem delu, smo s pomočjo pridobljenih podatkov ankete, ki smo jo izvedli med odjemalci podjetja Marche v Sloveniji, preverjali trenutno stanje pomembnosti in zadovoljstvo odjemalcev s posameznimi elementi ponudbe ter na osnovi tako pridobljenih podatkov izračunali lojalnost s pomočjo indeksa lojalnosti odjemalcev. Ugotovili smo, da ima podjetje Marche v Sloveniji večino zelo zadovoljnih in zadovoljnih odjemalcev, ki se redno vračajo v restavracijo in jo priporočajo svojim prijateljem, sorodnikom in znancem, kar vodi do visoke lojalnosti njihovih odjemalcev. Na lojalnost odjemalcev najbolj vplivajo naslednji elementi ponudbe: svežina izdelkov, preglednost ponudbe ter notranja urejenost objekta. Najmanjši vpliv na lojalnost odjemalcev pa imajo cene, število parkirnih prostorov ter informacije o objektu na poti do njega. Ključne besede: Zadovoljstvo, pričakovanja, zaznave, nezadovoljstvo, zadržanje odjemalcev, priporočila odjemalcev, lojalnost odjemalcev, indeks lojalnosti odjemalcev, zadovoljstvo in lojalnost, dobičkonosnost, storitve, Marche restavracije. Objavljeno v DKUM: 09.05.2011; Ogledov: 2867; Prenosov: 287
Celotno besedilo (4,61 MB) |
10. UPRAVLJANJE KLJUČNIH KADROV V PODJETJU POŠTA SLOVENIJE D.O.O.Roland Horvat, 2010, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava proces upravljanja kljucnih kadrov v podjetju Pošta Slovenije d.o.o. Raziskovalni problem smo obravnavali s teoreticnega in prakticnega vidika na podlagi
konkretnega primera. Ključne besede: Ključni kadri, upravljanje ključnih kadrov, znanje, konkurenčna prednost, motivacija, načrtovanje človeških virov, razvijanje zaposlenih, zadržanje zaposlenih, plača, Pošta Slovenije, orodje DNLA, manager, kadrovski oddelek. Objavljeno v DKUM: 13.12.2010; Ogledov: 3710; Prenosov: 769
Celotno besedilo (2,69 MB) |