1. Vedenje porabnikov glede na spremembe elementov spletne straniTilen Piskule, 2023, magistrsko delo Opis: Razvoj družbe in dejstvo, da se vedno več ljudi odloča za nakup izdelkov in storitev preko spleta, je pomembno, da je vsebina spletne strani dobro opremljena s pravilno izbranimi, oblikovanimi in odzivnimi spletnimi elementi. Pojma uporabniški vmesnik (ang. User interface) in uporabniška izkušnja (user experience) sta med seboj zelo povezana, vendar obstajajo določene razlike. Uporabniški vmesnik (UI) zajema interaktivno plat spletne strani, pri kateri uporabnik uporablja pripomočke kot so tipkovnica, miška, ipd., da se skozi vmesnik navigira in pride do želenih podatkov spletne strani, medtem ko se uporabniška izkušnja nanaša na celotno izkušnjo, ki jo ima oseba pri interakciji s spletno stranjo. Zajema vse vidike uporabnikove interakcije, vključno z njihovimi zaznavami, čustvi, preferencami in mislimi pred, med in po uporabi spletne strani.
V magistrskem delu želimo raziskati področje vedenja porabnikov glede na spremembo elementov spletne strani. Zanima nas kako se porabniki obnašajo glede na spremembe subtilnih elementov spletne strani in v kakšni meri lahko opazimo to razliko. Namen je ugotoviti s pomočjo katerih dejavnikov, spletna stran, dobi največ klikov na ponudbo in kako pomembna je mobilna odzivnost v današnjem času. Ugotoviti želimo kako so porabniki občutljivi na spremembe in enostavnost uporabniške izkušnje.
V sodobni digitalni dobi je naša raziskava razkrila izjemen pomen odzivnega dizajna spletnih strani. Celo najmanjše subtilne spremembe elementov spletne strani lahko pomembno vplivajo na vedenje uporabnikov ter lahko znatno vplivajo na prihodek podjetij.
Raziskava je nedvoumno poudarila nujnost odzivnega oblikovanja v digitalni dobi. Neuspeh pri optimizaciji mobilnega spletnega mesta zatira konkurenčnost podjetij. Tukaj lahko predvsem poudarimo pomembnost testiranja (A/B) subtilnih sprememb elementov, kljub temu, da na prvi pogled spremembe ne delujejo pomembne. Iz raziskave je razvidno, da strateško postavljenega gumba za poziv k dejanju nad mejo vidnega polja prinese pomembne pozitivne spremembe poslovanja. Odziven dizajn ni več možnost, ampak je strateški temelj digitalnega uspeha. Ključne besede: Poslovno komuniciranje, vedenje porabnikov, zadovoljstvo porabnikov, uporabniška izkušnja, odziven uporabniški vmesnik Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 500; Prenosov: 38
Celotno besedilo (6,80 MB) |
2. VREDNOTENJE ZADOVOLJSTVA DIPLOMANTOV NA FAKULTETIMateja Novak, 2011, diplomsko delo Opis: Fakulteta za strojništvo Univerze v Mariboru se v zadnjih letih srečuje z upadanjem števila študentov in tudi diplomantov, kar je deloma tudi posledica naraščajočega števila sorodnih visokošolskih zavodov. Tako postaja vedno pomembneje, da se s svojo storitvijo skuša čim bolj približati pričakovanjem uporabnikov s čim bolj kakovostno storitvijo. Na tem mestu pa se tudi javna visokošolska organizacija neizogibno sreča z marketinškim pristopom, ki zajema tudi ugotavljanje zadovoljstva uporabnikov storitev. Z izbrano metodo anketnega vprašalnika identificiramo tista področja, kjer proučevano fakulteto njeni diplomanti ocenijo v splošnem dobro ali zelo dobro in tudi tista področja, kjer jo ocenjujejo slabše. Na podlagi teh ocen sklepamo na zadovoljstvo diplomantov s študijem na proučevani organizaciji tudi po posameznih študijskih programih. Ugotavljamo, da diplomanti izražajo zadostno stopnjo zadovoljstva, ko ocenjujejo zaposlene, ustreznost in dostopnost študijske literature, pridobljena strokovna in informacijska znanja ter usposobljenost za razvijanje lastne kreativnosti in inovativnosti; izražajo pa določeno stopnjo nezadovoljstva na področjih, ki se nanašajo na opremljenost predavalnic in laboratorijev ter pridobljena praktična znanja. Preverjamo, ali ima vrsta študijskega programa statistično pomemben vpliv na vrednotenje posameznih elementov storitve ter stopnjo zaposljivosti in usposobljenosti diplomantov za samostojno delo v skladu z doseženo izobrazbo. Če sklepamo na mnenja diplomantov, lahko rečemo, da področje poglobljenega sodelovanja na pedagoškem področju z gospodarstvom, vključevanje študentov v raziskovalne projekte ter obravnavanje in reševanje realnih problemov gospodarstva, predstavljajo nove priložnosti proučevane fakultete. Ključne besede: kakovost izobraževalnih storitev, zadovoljstvo porabnikov, trženjski management, trženje v izobraževanju Objavljeno v DKUM: 09.11.2011; Ogledov: 1972; Prenosov: 131
Celotno besedilo (911,68 KB) |
3. Smernice za izboljšanje kakovosti storitev Slovenske veteranske avto-moto zvezeAleš Uranič, 2010, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo raziskali, katere vrste storitev so porabnikom najpomembnejše in katerih bi se Slovenska Veteranska Avto Moto Zveza morala posluževati, da bi s tem med svoje člane oz. porabnike privabila več mladih, na drugi strani pa tudi obstoječim porabnikom nudila bolj kakovostne storitve.
Kakovost storitev, možne izboljšave le teh in način izvajanja storitev smo obravnavali pri že obstoječih članih in pri želenih novih članih s pomočjo raziskave, ki smo jo naredili na celotnem območju Republike Slovenije. S pomočjo raziskave smo ugotovili, da so člani SVAMZa starejše populacije in večinoma moški. Ukvarjanje s starodobnimi vozili jim predstavlja hobi v prostem času. Večina članov je mnenja, da se zanimanje za starodobna vozila v Sloveniji povečuje, vendar pa se jim zdijo podcenjena. Na področju delovanja SVAMZ pa pogrešajo tehnično-servisno podporo in oglaševanje dejavnosti SVAMZa. Pri nečlanih smo ugotovili, da večina ne pozna SVAMZa in se ne udeležuje njegovih srečanj. Po njihovem mnenju zanimanje za starodobnike v Sloveniji narašča, njih pa bi pritegnile dodatne ugodnosti pri včlanitvi in popestritev srečanj s popularnimi glasbenimi skupinami.
Na podlagi analize rezultatov lahko izpostavimo naslednje ugotovitve in smernice, ki bi pripomogle k izboljšanju kakovosti storitev organizacije in pridobivanju novih mlajših članov: popestritev prireditev z nastopi glasbenih skupin, uveljavitev morebitnih dodatnih popustov za mlade, pomoč pri restavriranju starodobnih vozil tako z literaturo kot z izkušnjami ter povečanje reklamiranja v sredstvih javnega obveščanja. Ključne besede: kakovost, kakovost storitev, storitve, zadovoljstvo porabnikov, izboljšanje kakovosti, SVAMZ Objavljeno v DKUM: 18.01.2011; Ogledov: 1781; Prenosov: 118
Celotno besedilo (447,42 KB) |
4. VPLIV GLASBE NA ČLOVEKA V POTROŠNJIAlma Ramčilović, 2010, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali vpliv glasbe na človeka v potrošnji. Zanimalo nas je, kako glasba manipulira z ljudmi v smislu kakšno glasbo trgovci vrtijo v svojih trgovinah različnih tipov (prehrambena, tekstilna, igrače, ...), veleblagovnicah, nakupovalnih središčih ter kako celoten trg glasbe deluje na potrošnjo človeka.
Taka glasba in tržna strategija omogočata možnosti sodelovanja, ki običajno posredno ali neposredno vplivajo na izboljšanje kakovosti življenja in dela posameznika. Posledično ima glasba velik vpliv na večjo kupno moč, motivacijo in samopodobo posameznika.
Diplomska naloga se deli na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo povezali teorijo in prakso (marketinške strategije). Nato smo se osredotočili na kakovost storitev in zadovoljstvo porabnikov storitev na trgu.
V empiričnem delu je bila izvedena tržna raziskava, interpretacija rezultatov in odgovorov na hipoteze. V zaključnem delu smo podali predlog za izboljšavo, kjer bi poskrbeli, da bi v čim večji meri odpravili morebitne ovire, ki se pojavljajo pri odločitvi nakupov. Namen teh predlogov je opozoriti vodstvo na pravilno in kakovostno izvajanje storitev v smislu: vse za zadovoljstvo porabnikov.
Samo na tak način imamo možnost obdržati se na trgu in povečevati svoj tržni delež v slovenskem prostoru. Ključne besede: - strategija trženja, - blagovne znamke, - strategija marketinga, - zadovoljstvo porabnikov Objavljeno v DKUM: 03.09.2010; Ogledov: 3998; Prenosov: 567
Celotno besedilo (987,87 KB) |
5. VARSTVO POTROŠNIKOV V NLB D.D.Edita Artač, 2009, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi sem skušala predstaviti vlogo in pomen varstva potrošnikov skozi razvoj potrošniške družbe. Pri tem sem izpostavila, da je potrebno preučevati obnašanje porabnikov, saj je to proces, v katerem se posamezniki odločajo kaj, kdaj, kje, kako in od koga bodo kupili izdelek ali storitev.
Nadalje sem predstavila, kako je v Sloveniji in v največji slovenski banki NLB pokrito področje varstva potrošnikov. V bančništvu je v zadnjih letih na področju odnosov med potrošnikom in banko opazen velik napredek. Banke niso več zaverovane vase, čeprav imajo potrošniki pogosto še tak občutek. Sistem urejanja odnosov s strankami morajo zagotoviti banke v sodelovanju z Banko Slovenije, Ministrstvom za finance, drugimi bankami in potrošniškimi organizacijami.
NLB je na področju varstva potrošnikov naredila veliko. Uvedla je interne akte, ki so prilagojeni slovenski in evropski zakonodaji, ki skrbijo za varovanje informacij, oseb in premoženja. S politiko zagotavljanja skladnosti je NLB opredelila odgovornost vseh bančnh delavcev. S kvalitetnimi aplikacijami in predpisanimi kontrolnimi točkami v procesu dela NLB želi preprečiti prevare, zlorabe in druga škodljiva ravnanja v breme banke ali svojih strank, ki poslujejo po različnih tržnih poteh. Vsem strankam je dostopna tarifa in veljavne obrestne mere.
V zadnjih letih je NLB izpopolnila metodologijo obravnave pripomb in pritožb strank, kar se je odrazilo tudi v kritični situaciji reševanja Modrega varčevanja. Banka je odgovorno pristopila k reševanju omenjene problematike. V pogajanjih s strankami je pokazala veliko mero prilagodljivosti v korist strank. Ob tem je treba poudariti proaktivni zasuk pri reševanju problemtaike, saj so bančni delavci načrtno seznanjali stranke z njihovo možnostjo in pravico do dodatnega izplačila obresti za pogodbe sklenjene v spornem obdobju.
NLB se zaveda, da je zadovoljstvo strank eden najpomembnejših dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost njenega dolgoročnega poslovanja, zato že od leta 1999 izvaja raziskave zadovoljstva strank na nivoju celotne banke. Kvalitetna storitev in dober odnos s strankami sta predpogoja za vzpostavitev in ohranjanje lojalnosti strank, zato ne smemo pozabiti na določila Kodeksa etičnega ravnanja delavcev NLB Skupine in na uvedbo »Zlatih pravil«.
Kljub navedenemu pa je iz vsebine diplomske naloge razvidno, da na slovenskem trgu in v NLB še obstajajo priložnosti, s katerimi lahko v prihodnje še izboljšamo varstvo potrošnikov v bančništvu. Menim, da je poravnalni svet pri ZBS institucija, ki bi jo bilo treba nadgrajevati. Ob tem pa bi se tudi ZPS morala zavedati, da potrošnikom tak način reševanja sporov lahko le koristi. Poleg tega si morajo na drugi strani tudi bančne institucije prizadevati za skupna pogajalska izhodišča in več sodelovati z ZPS. Potrebno je priti do dogovora, od katerega bodo imeli največ koristi potrošniki.
Iz zgoraj navedenih aktivnost NLB je razvidno, da je njen cilj, da do leta 2010 poveča skupno zadovoljstvo strank za dve indeksni točki, realen. Ključne besede: vedenje porabnikov, banka, bančna storitev, stranka, varstvo potrošnikov, zajamčena vloga, zadovoljstvo strank, varovanje poslovne skrivnosti, oseb, podatkov in premoženja, mnenje, pritožba, reševanje sporov Objavljeno v DKUM: 24.03.2010; Ogledov: 3332; Prenosov: 309
Celotno besedilo (464,53 KB) |
6. ZAZNAVANJE KAKOVOSTI BANČNIH STORITEV BANKE CELJE IN NJEN VPLIV NA ZVESTOBO KOMITENTOVAmadej Škornik, 2009, diplomsko delo Opis: Storitvena podjetja morajo neprestano spremljati kakovost svojih storitev, jo nadzorovati in jo skušati nenehno izboljšati. To pa je vse prej kot preprosta naloga, saj postaja trg storitev vse bolj konkurenčen, pričakovanja odjemalcev pa vedno večja. Samo kakovostne storitve bodo zadovoljile odjemalčeva pričakovanja in povečala njegovo zvestobo.
Ugotovili smo, da so bančne storitve zelo specifične narave in vsebujejo določeno mero intimnosti, prav zaradi te intimnosti bi jih lahko primerjali tudi z zdravstvenimi storitvami, saj tako kot zdravnika, tudi banko zamenjamo zelo redko. To pa ne pomeni, da bo komitent še vedno vztrajal pri določeni banki, če bo kakovost njenih storitev slaba, zato mora banka razumeti, da je kakovost storitev koncept z več razsežnostmi, ki ga je treba nenehno izboljševati. Ugotovili smo, da komitenti Banke Celje storitve zaznavajo, kot dobre in so z njimi zadovoljni, posebej z urejenostjo prostorov in varnostjo denarja v banki, zaskrbljujoč je le podatek, da jih večina meni, da se kakovost storitev ne izboljšuje ampak ostaja na istem nivoju.
Poleg kakovosti storitev pa smo proučevali, tudi zvestobo. Ugotovili smo, da zvesti komitenti ne le, da lahko povečajo dobiček banke ampak lahko s svojimi priporočili tudi pridobijo banki nove komitente. Raziskava je pokazala, da ima Banka Celje zveste komitente, saj bi se jih večina ponovno odločila za Banko Celje in ne namerava zamenjati banke. Za banko bi bilo koristno, da komitente pripravi do tega, da bodo o njej pogosteje govorili pozitivno in jo še raje priporočili prijateljem in znancem, saj na tem področju ocene niso bile visoke. To lahko stori z izboljšanjem njihovega zadovoljstva preko povečanja kakovosti storitev ali pa komitente motivira z dodatnimi koristmi, če bodo priporočili banko.
Zaznana kakovost storitev in zvestoba komitentov, pa sta nedvomno povezana konstrukta. Zaznana kakovost storitev lahko vpliva na zvestobo bodisi neposredno ali posredno preko zadovoljstva komitentov. Na podlagi raziskave smo ugotovili, da v Banki Celje obstaja neposreden vpliv zaznane kakovosti na zvestobo, ki je pozitiven in srednje jakosti. To pomeni, da lahko banka z izboljšanjem kakovosti svojih storitev poveča zvestobo svojih komitentov s tem zniža stroške in poveča svoj dobiček.
Ključne besede: banka, zaznavanje kakovosti, zvestoba, zadovoljstvo, storitve, pričakovanja porabnikov Objavljeno v DKUM: 25.09.2009; Ogledov: 3472; Prenosov: 403
Celotno besedilo (928,22 KB) |
7. Dejavniki, ki vplivajo na izbiro in nakup sirovDarja Žbona, 2009, diplomsko delo Opis: Namen diplomske naloge je bil ugotoviti kateri dejavniki vplivajo na izbiro in nakup sirov. V teoretičnem delu sem s pomočjo strokovne literature predelala nakupne navade in obnašanje potrošnikov, podrobneje sem predstavila vrste nakupnega obnašanja, zadovoljstvo porabnikov in proces nakupnega odločanja ter dejavnike, ki vplivajo na nakupno obnašanje. Kot uvod v raziskavo sem najprej predstavila slovenski trg mleka in trg sirov. V drugem delu sem s pomočjo raziskave predstavila cilje raziskave, kakšno metodologijo dela sem uporabila in predstavila ter analizirala anketni vprašalnik ter podala predloge za povečanje zadovoljstva odjemalcev. Ključne besede: vedenje porabnikov, zadovoljstvo, sir, kakovost, izkušnje, cena, blagovna znamka Objavljeno v DKUM: 01.07.2009; Ogledov: 2854; Prenosov: 530
Celotno besedilo (262,78 KB) |