| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
KRIZNI MANAGEMENT IN UKREPI PRI REŠEVANJU GRADBENEGA PODJETJA V KRIZI
Nataša Vujisić, 2010, diplomsko delo

Opis: Vedno bolj globalen svetovni trg in nenehne velike ter nenadne krize v svetovnem gospodarstvu zahtevajo od vodje hitre in pravilne odločitve. Podjetja, ki poslujejo, se vsakodnevno srečujejo s problemi, ki jih povzročajo spremembe tako v okolju kot tudi znotraj njega. Zato je velikega pomena, kako se odzivajo nanje. Ne morejo se jim namreč izogniti, lahko pa jih, vsaj nekatere, napovejo. Management v podjetju mora biti vedno pripravljen na krizo. V nasprotnem primeru se lahko podjetja hitro znajdejo v situaciji, ko ne morejo več normalno delovati. Če vodstvo podjetja ne reagira pravočasno in pravilno, lahko taka situacija pripelje tudi propada podjetja. Glede na to, da so krize sestavni del v obdobju poslovanja vsakega podjetja, je zelo pomembno, da poslovodstvo dosledno spoštuje temeljna načela finančnega poslovanja. Poslovodstvo mora, takoj ko zazna prve znake krize, povečati skrb za kontrolo poslovanja, izdelati analizo razlogov za pojav krize, možnosti za njeno odpravo ter poiskati pot, ki vodi iz krize. Avtorji izraz kriza podjetja definirajo in razlagajo zelo različno. Nekateri jo opredeljujejo predvsem kot finančno, drugi jo definirajo bolj široko. Kriza v podjetju ne nastopi kar naenkrat, ampak se začne nekaj let prej. Prav tako posamezni avtorji govorijo o različnih vzrokih krize v podjetju. Večina pa jih je prepričana, da se glavni vzroki pretežno nahajajo v neustreznem ravnanju znotraj podjetja. V diplomski nalogi sem poskušala predstaviti krize v podjetjih na splošno ter se podrobneje soočiti s primerom reševanja krize v podjetju Stavbar Gradnje d.o.o., Maribor. Obravnavano podjetje in njegov boj za ohranitev ter nadaljnji razvoj dejavnosti mi je bil izziv, zato sem ga podrobneje predstavila. Iz virov je razvidno, da se vodstvo podjetja zaveda težav in svojih pomanjkljivosti, zato si je zastavilo cilje za njihovo reševanje, ki so realni in po mojem prepričanju lahko prinesejo tudi želene rezultate. Družba je z dobro pripravljenim načrtom finančne reorganizacije še vedno v postopku prisilne poravnave, s katero se skuša znebiti predvsem finančnih negativnih posledic krize ter si prizadeva zagotoviti temelje za nadaljnje poslovanje. Izkazalo pa se je, da je prisilna poravnava nujen, a hkrati tudi nezadosten ukrep za obstoj in nadaljnji razvoj podjetja. Prisilna poravnava je zahteven postopek, ki se ga mora podjetje skrbno lotiti, saj predstavlja še zadnjo možnost pred stečajem in prenehanjem poslovanja. Načrt finančne reorganizacije mora biti pripravljen na način, da bo sočasno sprejemljiv za dolžnike in za večino upnikov ter da bo hkrati omogočal nadaljnji razvoj družbe. Diplomska naloga potrjuje prepričanje, da je kriza v podjetju rešljiv dogodek. Pomembno je pravočasno soočenje z njo, kakor tudi vodstvo in kadri s perspektivnimi cilji in vizijo podjetja.
Ključne besede: Ključne besede: kriza, gradbeništvo, kriza podjetja, krizni management, krizni vodja, vzroki za nastanek krize, preprečevanje krize, ukrepi za rešitev krize.
Objavljeno: 13.12.2010; Ogledov: 2133; Prenosov: 253
.pdf Celotno besedilo (744,49 KB)

2.
KAKO REVITALIZIRATI PODJETJE, KO TO ZAIDE V FAZO ZATONA NA PRIMERU PODJETJA ZLATI GRIČ D.O.O.
Tanja Žižek, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo podrobneje proučevali problem kako revitalizirati podjetje ko to zaide v fazo zatona. Diplomski seminar smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo podrobneje opredelili pojem podjetnika in podjetništvo nasploh; življenjski cikel podjetja in produkta; predstavili kakšna je povezava med podjetništvom in inoviranjem ter življenjskim ciklom; predstavili vzroke kdaj in zakaj podjetje pride v situacijo, ko se mora revitalizirati ter zakonodajo, ki jo mora podjetje spoštovati pri revitalizaciji in iskanju rešitev iz krize. V empiričnem delu pa smo na podlagi intervjuja z direktorjem družbe in predhodnih izkušenj ter informacij, ki smo jih pridobili na praktičnem usposabljanju v obravnavanem podjetju ugotovili vzrok zakaj je podjetje zašlo v krizo ter na kakšen način so se lotili reševanja krize. Ugotovili smo, da so za reševanje krize pripravili strategijo razvoja do leta 2015, ki so jo razdelili na dva dela. Prvi del je bil poslovni, v katerem so bile opredeljene dejavnosti s katerimi se bo podjetje ukvarjalo, cenovna politika ter ciljni kupci in trgi. Drugi del pa je zajemal finančno prestrukturiranje podjetja z iskanjem strateškega partnerja. Kot je razvidno iz primera podjetja ter iz priložene bilance stanja in izkaza poslovnega izida je finančni del v celoti uspel, saj so podatki za prvi dve leti odlični in vsi zastavljeni cilji so izpolnjeni. Podjetju je uspelo poenotenje družabnikov in lastnikov, da so pripravljeni na takšno rešitev tudi za ceno kompromisov, kakšna bo končna ocena pa bo razvidno komaj takrat, ko bo v podjetje vstopil novi strateški vlagatelj.
Ključne besede: Ključne besede: podjetništvo, podjetnik, kriza podjetja, vzroki za nastanek krize, reševanje krize, vodenje podjetja.
Objavljeno: 25.11.2013; Ogledov: 823; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

3.
OBVLADOVANJE KRIZE V POSLOVANJU PODJETJA
Bojan Zadravec, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem predstavil vzroke in pojav različnih kriznih stanj in ob tem reakcijo in vedenje udeležencev, ki so se z njimi soočili. Poudarek sem v svojem delu vsekakor namenil kriznemu managementu, njegovi vlogi pri obvladovanju krize v podjetju ter seveda ukrepom za reševanje podjetja iz krizne situacije. Na koncu svojega diplomskega dela sem predstavil še primer kriznega delovanja v podjetju Gorenje, d. d., kjer sem zaposlen že več kot dvajset let. Skozi celotno diplomsko nalogo sem vseskozi dokazoval različna spoznanja. Predvsem to, da je učinkovito in pravočasno reagiranje podjetja na spremembe v okolju ter uspešno prilagajanje nanje ključ za njegov obstoj in nadaljnji razvoj. Kadar pa zaide v težave, je reševanje podjetja iz krize brez priprave in izvedbe t. i. revolucionarnih sprememb skoraj nemogoče. Takrat je potrebna zavzetost posebnih strokovnjakov, t. i. kriznih managerjev. Ti lahko z ustreznim znanjem, kompetencami in izkušnjami na vseh področjih poslovanja izvedejo spremembe v delovanju podjetja in njegov preobrat. Krizne razmere namreč zahtevajo drugačne pristope in načine vodenja podjetja kot vodenje v normalnih okoliščinah. Krizne situacije in soočanje z njimi danes postajajo stalne spremljevalke na vseh področjih delovanja podjetja. Zato je ena od temeljnih nalog vsakega podjetja, ki želi biti uspešno, da se zna hitro in učinkovito odzivati na dinamične spremembe in zahteve poslovnega okolja.
Ključne besede: Kriza, vzroki za nastanek krize, krizni management, reševanje krize v podjetju, izhodi iz krize, podjetje Gorenje
Objavljeno: 06.10.2014; Ogledov: 845; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (467,40 KB)

4.
REŠEVANJE POSLOVNE KRIZE V PODJETJU
Tanja Žižek, 2016, magistrsko delo

Opis: V današnjem času se vse več podjetij zaradi različnih razlogov sooča s poslovno krizo. Tako podjetja niso dovolj fleksibilna, da bi se lahko prilagajala velikim in hitrim spremembam tako znotraj podjetju kot v okolju. V krizo zaidejo predvsem zaradi pomanjkanja finančnih sredstev ali pa neučinkovitega vodenja. Ne glede na razlog zakaj je podjetje zašlo v poslovno krizo je pomembno, da vodstvo podjetja čim prej odkrije vzroke za nastanek krize ter poišče rešitve za njeno odpravo, saj je lahko v nasprotnem primeru kriza za podjetje usodnega pomena. V magistrskem delu smo proučili reševanje poslovne krize v podjetju. Magistrsko delo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo podrobneje opredelili teoretična izhodišča za obravnavo kriz - proučili smo različne opredelitve pojma krize, saj jo vsak avtor opisuje na drugačen način; poslovne krize in poslovanje – tj. temeljne značilnosti poslovnih kriz, različne stopnje kriz, dve kategoriji poslovnih kriz; vzroke za nastanek poslovnih kriz - zunanje in notranje vzroke; potek razvoja poslovne krize v podjetju - štiri faze razvoja krize, življenjski cikel podjetja, informacije, ki ji mora podjetje pridobiti v krizni situaciji; načine reševanja podjetja iz krize; ukrepe za izhod iz krize; vedenje udeležencev v krizi; ter kako preprečiti nastanek krize - načini preprečevanja krize v podjetju ter predlogi za izboljšanje organizacije poslovanja. V empiričnem delu smo na podlagi intervjuja z direktorjem družbe in informacij, ki smo jih pridobili na praktičnem usposabljanju v obravnavanem podjetju preučili vzroke za nastanek poslovne krize v obravnavanem podjetju ter način reševanja krize v podjetju. Ugotovili smo, da je bil temeljni vzrok za nastanek poslovne krize prezadolženost zaradi izgradnje ene najmodernejših, najsodobnejših in tehnološko najbolje opremljenih vinskih kleti v Evropi. Da bi nastalo poslovno krizo v podjetju, kar se da najhitreje in najbolj učinkovito rešili se je zamenjalo vodstvo oziroma direktor podjetja. Novi direktor je najprej opravil analizo stanja v podjetju in se na podlagi tega lotil priprave poslovnega načrta oziroma načrta poslovne sanacije za obdobje 2012-2017. Načrt je vseboval pet ključnih področij pomembnih za reševanje krize. Prva stvar je bila zamenjava managementa oziroma vodstva, saj management, ki krizo povzroči težko najde izhod iz nje – tj. ne zaradi njegove nesposobnosti, ampak zaradi prevelikega pritiska iz okolja. Druga ključna stvar je bila vzpostavitev vodstvene ekipe, jasna razdelitev nalog ter prevzemanje odgovornosti za sprejemanje odločitev. Tretja stvar je bila podpora banke z odobritvijo moratorija na kredite in obresti v celotnem obdobju sanacije. Četrta ključna stvar so bili mali lastniki, ki so se za obstoj podjetja bili pripravljeni odpovedati svojim lastniškim deležem. Peta stvar, ki je podjetju pripomogla k reševanju poslovne krize je bila inovativnost (vsako leto je podjetje uvajalo nove izdelke, ki so bili povezani z vinom). Kljub temu, da je nastala poslovna kriza podjetju povzročila veliko težav pa je bila do neke mere tudi pozitivna, saj so se v podjetju zgodile spremembe, ki so izboljšale njegovo delovanje in mu omogočajo v prihodnosti še bolj učinkovito in uspešno delovanje ter rast in razvoj.
Ključne besede: poslovna kriza, vzroki za nastanek krize, reševanje krize, preprečevanje krize.
Objavljeno: 24.08.2016; Ogledov: 661; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici