| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
SVETOVNA KRIZA, SLOVENCI IN REŠEVANJE KRIZ V PODJETJIH
Nika Juhart, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil predstaviti pojem krize v podjetju, kako nastane in kako jo najučinkoviteje preprečiti, ter kateri so vzroki, simptomi in povodi krize. Poleg tega je namen podati tudi zgled ostalim podjetjem, kako je potrebno pristopiti k situaciji ko je podjetje v krizi. Beseda kriza je danes veliki pojem ki pomeni kratkotrajno, nezaželeno in kritično stanje v podjetju, nastalo tako zaradi zunanjih kakor tudi notranjih vzrokov in neposredno ogroža nadaljnji obstoj in razvoj podjetja. S takšnim stanjem se trenutno seznanjajo tudi velika slovenska in svetovna podjetja. Razlog za neuspešno reševanje kriz pa je velikokrat pozno zaznavanje krize ali pa pomanjkanje znanja na tem področju. Zelo pomembno vlogo v času krize pa imajo tudi njeni udeleženci kateri se na krizo različno odzovejo. Kot smo ugotovili se bo kriza še nekaj časa kazala, vendar se bo prej kot slej spet obrnilo na bolje. Prišlo naj bi do večjih sprememb tako na gospodarskem kot tudi finančnem področju. S strani slovenske vlade pa pričakujemo, da bodo najbolj učinkovito pomagala podjetjem, da bodo to krizo prebrodila in spet zmanjšala število brezposelnih.
Ključne besede: Kriza, svetovna kriza, vedenje udeležencev, vzroki kriz, simptomi krize, krizna situacija, tveganje.
Objavljeno: 10.02.2010; Ogledov: 2518; Prenosov: 404
.pdf Celotno besedilo (955,09 KB)

2.
KRIZA PODJETJA IN GOSPODARSKA KRIZA 2008
Nina Krajnc, 2010, diplomsko delo

Opis: Za svojo diplomsko nalogo sem si izbrala temo splošne ekonomske krize, ker je trenutno aktualna in ker sem o tej temi želela izvedeti in vedeti več. V svoji diplomski nalogi sem najprej razjasnila nekatere osnovne pojme, kot so kriza podjetja, krizni management in krizni manager. Nato me je zanimalo, zakaj sploh prihaja do krize v podjetjih, kakšni so znaki za krizo, ki bi jih naj podjetja prepoznala, ter s kakšnimi vrstami kriz se soočajo organizacije. Nadalje sem razvrstila različne vrste kriz (naravne, tehnološke, zlonamerne…) ter kakšne so njihove strategije za obvladovanje. Opredelila sem tudi, kakšne ukrepe bi naj podjetja sprejela, ko se znajdejo v krizi. Na koncu pa sem se morala dotakniti tudi svetovne gospodarske krize, ki nas je doletela leta 2008. Opisala sem njene začetke, kakšne posledice je pustila v gospodarstvu in kako se je Evropska unija, kakor tudi Slovenija, odzvala nanjo.
Ključne besede: kriza podjetja, krizni management, krizni manager, vzroki za krizo, simptomi krize, vrste kriz, svetovna gospodarska kriza 2008
Objavljeno: 24.11.2010; Ogledov: 2518; Prenosov: 502
.pdf Celotno besedilo (387,08 KB)

3.
KRIZNI MANAGEMENT IN REŠEVANJE KRIZE V PODJETJU
Ines Špingler, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Podjetja se velikokrat pri poslovanju srečujejo s problemi, ki pa jih povzročajo spremembe tako v okolju, kot tudi znotraj njega. Pomembno je, da je poslovanje v podjetju dobro načrtovano, kar omogoča obvladovanje tveganj. Vsak management v različnih podjetjih mora biti pripravljen na krizo, kajti podjetje se v nasprotnem primeru hitro znajde v situaciji, ko ne more več normalno delovati. Če se zgodi, da vodstvo podjetja ne reagira pravočasno in pravilno, lahko taka situacija podjetje pripelje do propada. Da bi se podjetje izognilo nastanku kriz je pomembno vsako krizo dobro analizirati. To je edini način, da se bo podjetje znalo spopasti z obstoječo krizo in se izognilo tistim, ki podjetju grozijo v prihodnje. Široko znanje in strokovna usposobljenost vodstva podjetja, sta pomembna za uspešno obvladovanje in preprečevanje kriz. Glavni vzroki za nastanek krize so navadno nedoseganje uspešnosti poslovanja podjetja, razlike v delovanju poslovodij, financiranje podjetja, neustrezen nadzor finančnega poslovanja. Kash (1998, 179-182) pravi, da se podjetje lahko pred krizo zaščiti na več načinov in sicer s situacijskim planiranjem, s strateškim planiranjem, analizo možnih scenarijev ali analizo možnih izhodov. Kadar podjetje zaide v krizo je najbolje, da se reševanje podjetja prepusti izvajanju kriznega managementa. Krizni management vedno bolj pridobiva na pomenu, ker je od njega odvisna uspešnost in neuspešnost reševanja podjetja v krizi. V diplomskem seminarju sem podala več različnih definicij kriz ter poskušala opredeliti vsebino krize. Predstavila sem tudi možne rešitve izhoda iz kriz ter faze reševanja podjetja iz krize. Podrobneje sem predstavila primer reševanja krize v gradbenem podjetju X d.o.o. Podjetje sem podrobneje predstavila, navedla vzroke za nastanek krize v podjetju, naredila analizo kriznega managementa v izbranem podjetju in na koncu predstavila primer reševanja krize s prisilno poravnavo.
Ključne besede: kriza, vrste kriz, vedenje udeležencev v krizi, krizni management, preprečevanje krize, vzroki krize.
Objavljeno: 22.11.2011; Ogledov: 3487; Prenosov: 492
.pdf Celotno besedilo (756,57 KB)

4.
REŠEVANJE PODJETJA S FENIKSI NA PRIMERU PODJETJA X
Špela Kermel, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo predstavili reševanje podjetja s feniksi na primeru podjetja X d.o.o. Podjetje je bilo med uspešnejšimi trgovskimi podjetji v Mariboru in okolici. Preden smo analizirali podjetje smo si najprej poiskali pomene in razložili nekatere pomembne pojme - reševanje podjetij in feniksi. Reševanje podjetja iz finančne krize je proces, ki je v vsakem podjetju nekoliko drugačen. Svetovalci, ki se teoretično in praktično ukvarjajo s tem procesom, ugotavljajo nekatere skupne značilnosti tega procesa. vsako reševanje krize v podjetju namreč pomeni premagovanje notranjih in zunanjih vzrokov za krizo podjetja, usklajevanje interesov posameznih skupin, povezanih s podjetjem v finančni krizi, odpravljanje ovir, ki so nastale s preteklimi strategijami podjetja in podobno. Pri reševanju podjetij iz krize poznamo več rešitev, med drugim tudi reševanje podjetja s feniksi. Za reševanje podjetja s feniksi se podjetja odločijo zaradi ohranitve nekaterih dobičkonosnih obratov starega podjetja. Gre namreč za ustanavljanje novih podjetij na pogorišču starih podjetij. To z drugimi besedami pomeni, da ko staro podjetje speljemo v stečaj, nato iz stečajne mase poplačamo vse upnike podjetja. Nato ustanovimo novo podjetje, katerega novi lastniki so hkrati tudi upniki starega podjetja. V empiričnem delu diplomskega seminarja smo predstavili podjetje X d.o.o., ki je upadalo in ustanovilo novo podjetje s pomočjo feniksa. Vsi podatki so verodostojni in pridobljeni iz poslovnih poročil in spletne strani podjetja. Na primeru podjetja smo naredili tudi analizo finančnih podatkov in jih prikazali v diplomskem seminarju.
Ključne besede: pomen krize, vzroki krize, značilnosti krize, razvrstitev kriz, reševanje podjetja, metode za rešitev podjetja, reševanje podjetja s feniksi, podjetje X d.o.o.
Objavljeno: 29.11.2013; Ogledov: 1116; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

5.
UKREPI ZA STABILIZACIJO BANČNIH KRIZ S POUDARKOM NA USTANOVITVI SLABE BANKE
Tomaž Koprivnikar, 2014, diplomsko delo

Opis: Banke imajo pomembno vlogo v ekonomijah številnih držav. Njihova temeljna funkcija je funkcija finančnega posrednika med ponudbo in povpraševanjem po denarju. Na ta način vnašajo v preostale segmente ekonomije dodatno likvidnost in tako spodbujajo rast in razvoj narodnih gospodarstev. Motnje v delovanju bančnega sistema povzročajo škodo različnim segmentom države (posameznikom, gospodarstvu, fiskalnemu in monetarnemu sistemu). S tega vidika zato ne čudi močna angažiranost vlad, da so pripravljene reševati bančni sektor skorajda za vsako ceno. Vlade v ta namen sprejemajo različne ukrepe, s katerimi poskušajo stabilizirati svoj bančni sistem, ob tem pa so lahko bolj ali manj uspešne. Kako in katere ukrepe bo vlada uporabila v procesu reševanja bančnih kriz, je v večji meri odvisno od: vzrokov krize, ekonomske in fiskalne situacije v državi, pravnih in institucionalnih možnosti in zmožnosti političnega konsenza vsake države. Zaradi tega ne obstaja univerzalni model v procesu stabiliziranja bančnih kriz, ampak mora biti ta prilagojen značilnostim in posebnostim vsake države posebej. Težišče tega diplomskega dela predstavlja analiza ukrepov pri procesu stabiliziranja bančnih kriz. Zaradi aktualnosti in vsesplošnih debat okoli ustanavljanja slabih bank pa je področju ustanovitve slabe banke namenjena še prav posebna pozornost. Če povzamemo, je diplomsko delo strukturirano na naslednji način: Prvi del je namenjen opredelitvi bančne krize, njenim značilnostim, opredelitvi vzrokov in stroškov bančnih kriz. V osrednjem delu nato podrobneje predstavljamo in analiziramo ukrepe in njihovo problematiko v procesu stabiliziranja bančnih kriz. Nadaljujemo s predstavitvijo modela reševanja bančnega sistema na primeru Švedske v devetdesetih letih prejšnjega stoletja, katerega mnogi še danes navajajo kot vzorčen primer reševanja krize. Slednjemu poglavju je dodana še analiza uporabnosti švedskega modela pri razreševanju sodobnih bančnih kriz. Diplomsko delo nato zaključuje s predstavitvijo ukrepov držav in njihovih stroškov pri reševanju bančnih sistemov po izbruhu globalne finančne krize leta 2007 ter podaja ključne smernice in ugotovitve za uspešnost v procesu stabilizacije bančnih kriz.
Ključne besede: bančna kriza, menedžment bančnih kriz, stabiliziranje bančnega sistema, vzroki bančnih kriz, stroški bančnih kriz, slaba banka
Objavljeno: 03.10.2014; Ogledov: 988; Prenosov: 273
.pdf Celotno besedilo (778,79 KB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici