1.
Vpliv vrste vzorca na sposobnosti otrok povezovanja vzorca s slikovno reprezentacijoTjaša Dobnik, 2018, diplomsko delo
Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv vrste vzorca na sposobnosti otrok povezovanja vzorca s slikovno reprezentacijo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela.
V teoretičnem delu je predstavljena matematika v vrtcu. Otroci se v vrtcu pogosto srečujejo z matematiko. V igralnici opazijo različne simbole, števila, prikaze, ki so del matematike. Dejavnosti na področju matematike so lahko načrtovane ali nenačrtovane. V poglavju o vzorcih podrobneje spoznamo vrste vzorcev ter dejavnosti, povezane z vzorci.
V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, katere namen je ugotoviti, ali otroci znajo prepoznati različne vrste vzorcev in jih povezati z ustrezno slikovno reprezentacijo. Predvsem nas je zanimalo, ali ima vrsta vzorca vpliv na otrokovo uspešnost pri prepoznavanju in povezovanju vzorca s slikovno reprezentacijo. Preverili smo, ali obstajajo razlike pri povezovanju zvočnega vzorca, vzorca na konkretni ravni ter gibalnega vzorca. Posamezno vrsto vzorca smo predstavili s tremi najpogostejšimi shemami. Te sheme so AB, ABB ter ABC. V raziskavi je sodelovalo 50 otrok, starih od 5 do 7 let. Rezultate smo zabeležili ter ugotovili, da so bili otroci najuspešnejši pri prepoznavanju gibalnega vzorca s shemo AB ter ABB. Rezultati so pokazali, da so otroci najuspešnejši pri prepoznavanju vzorca na konkretni ravni pri shemi ABC. Največji izziv pa je otrokom, pri vseh shemah, predstavljal zvočni vzorec. Posamezne razlike pri prepoznavanju vzorcev so bile majhne.
Ključne besede: Matematika v vrtcu, učenje matematike, vzorec, vzorec na konkretni ravni, zvočni vzorec, gibalni vzorec.
Objavljeno v DKUM: 24.08.2018; Ogledov: 1246; Prenosov: 157
Celotno besedilo (2,31 MB)