| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjava zastopanosti tabu tem v vzgojno-izobraževalnem procesu v vrtcih po Evropi
Barbara Golob, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opredeljuje osem t. i. tabu tem - spolnost, smrt, ločitev in reorganizirana družina, nasilje, alkoholizem, drugačnost in izločanje ter razvajenost. Potekala je raziskava o zastopnosti tabu tem v vzgojno-izobraževalnem procesu po evropskih vrtcih v kurikulumih.
Ključne besede: evropski vrtci, kurikulum, otrok, tabu teme, vzgojno-izobraževalni proces
Objavljeno: 14.09.2020; Ogledov: 231; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (578,29 KB)

2.
SPREMLJANJE LIKOVNO-INTELEKTUALNEGA RAZVOJA V ZGODNJEM OSNOVNOŠOLSKEM OBDOBJU
Petra Vdovč, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Spremljanje likovno-intelektualnega razvoja v zgodnjem osnovnošolskem obdobju je sestavljeno iz dveh sklopov – teoretične vsebine in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljene znanstvene teorije, ki zajemajo intelektualnost in njen razvoj, vezan na otroško obdobje, na podlagi katerega opisujemo tudi likovni razvoj. Za lažjo predstavo in razumevanje zunanje plasti likovnega dela oziroma predvsem področja risbe smo nekatere izmed njih predstavili in podkrepili z likovno-teoretskimi zakonitostmi. Teoretično izhodišče smo zaključili s predstavitvijo vzgojno-izobraževalnega procesa likovne umetnosti v zgodnjem osnovnošolskem obdobju, katerega del so tudi otroci, ki so vključeni v naš raziskovalni vzorec. V drugem delu magistrskega dela smo predstavili rezultate raziskave, s katero smo spremljali likovno-intelektualni razvoj učencev, starih 7 in 8 let. S pomočjo posameznih kriterijev optično-tematskega testa smo preverili začetno in končno raven likovno-intelektualnega razvoja. Rezultate smo primerjali tudi glede na spol. Z izvedbo inicialnega in finalnega testa smo ugotovili napredek v otrokovem razvoju, ki se pojavi v časovnem okviru 8 mesecev in se glede na spol ne razlikuje.
Ključne besede: magistrska dela, intelektualni razvoj, likovno izražanje, otroški likovni razvoj, likovna teorija, vzgojno-izobraževalni proces likovna umetnost
Objavljeno: 18.11.2016; Ogledov: 775; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (3,53 MB)

3.
Model e-poslovanja srednje šole
Vasja Ivančič, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Sledenje spremembam in razvoju je osnova za preživetje podjetij. V takšen hitri razvoj in napredek so vključene tudi izobraževalne ustanove, ki morajo zaradi globalnih sprememb in uporabe razvitih tehnologij prilagajati svoje poslovanje. Klasične strategije in procesi so v današnjem času že skoraj neuporabne in na večini ravni nesprejemljive. Spreminjata se notranje kot zunanje okolje, zato je spremembe potrebno sprejeti in jim slediti, saj se lahko le tako vzpostavi primerno poslovanje in se dosegajo cilji v organizaciji. V delu so prikazani obstoječi procesi v srednjih šolah, dokumentacija, njihova sledljivost in arhiviranje. Analiza stanja je pokazala, da nastane veliko za današnji čas nepotrebnih stroškov pri poslovanju in hkrati dvojnost ali celo trojnost nekaterih podatkov, kar nas je vzpodbudilo k razmišljanju, da se izdela ustrezna prototipna rešitev, ki bo zagotovila prenovo procesov poslovanja z doseganjem ciljev poslovanja v celotni organizaciji in zniževanje stroškov ter seveda tudi konkurenčnost organizacije na vseh ravneh. V zaključku dela je prikazana prototipna rešitev za uvedbo kompletnega e-poslovanja srednje šole v smislu povezovanja do sedaj ločenih procesov, sledljivost dokumentov in ustrezno e-arhiviranje. Takšen model bi lahko bil uporaben za vse srednje šole na ravni države z možnostjo razširitve in uporabe v vseh izobraževalnih ustanovah do pridobitve najmanj V. stopnje izobrazbe.
Ključne besede: e-dokumentni sistem, e-poslovanje, poslovni proces, vzgojno izobraževalni proces, srednja šola
Objavljeno: 04.10.2016; Ogledov: 772; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (6,19 MB)

4.
HRUP KOT DEJAVNIK TVEGANJA V VRTCU IN NJEGOV VPLIV NA VZGOJNI PROCES
Mojca Modrinjak, 2016, diplomsko delo

Opis: Rezultati slovenskih in tujih raziskav kažejo na prisotnost visokih ravni hrupa v vrtcih. Te poleg drugih posebnosti vrtčevskega zvočnega okolja škodljivo vplivajo na zdravje otrok in zaposlenih, ovirajo komunikacijo ter krnijo kakovost vzgojno-izobraževalnega procesa. Večino hrupa med vzgojnimi dejavnostmi in bivanjem v vrtcu povzročijo otroci sami. Izpostavljenost hrupu negativno vpliva na proces učenja in razvoj kognitivnih funkcij predšolskega otroka, še posebej na razvoj jezikovnih in predbralnih zmožnosti. Za zmanjševanje hrupa in njegovih učinkov v vrtcu lahko poleg zagotovitve ustreznih akustično prostorskih pogojev uporabimo različne organizacijske in pedagoške ukrepe. V raziskavi smo ugotovili, da večji del vzgojiteljic opaža, da je zaradi hrupa sodelovanje otrok v skupini slabše, da otroci preslišijo, ali napačno razumejo navodila in da so pri neusmerjenih dejavnostih preglasni. Večina vzgojiteljic uporablja nekatere preproste ukrepe za zmanjševanje hrupa, ko so ravni hrupa v skupini že previsoke. Tretjina vzgojiteljic občasno uporablja sprostitvene tehnike za zmanjševanje učinkov hrupa na zdravje otrok. Za ozaveščanje otrok o hrupu občasno le tretjina vzgojiteljic izvaja neusmerjene/usmerjene dejavnosti. Večina vzgojiteljic se ni nikoli udeležila dodatnega izobraževanja na temo hrupa v vrtcu. Z načrtovanjem, izvedbo in evalvacijo tematskega sklopa smo želeli ugotoviti, katere didaktične igre, usmerjene in neusmerjene didaktične dejavnosti so primerne za ozaveščanje otrok drugega starostnega obdobja o hrupu. Za zmanjševanje stresnih učinkov hrupa pri otrocih smo načrtovali uvedbo enostavnih sprostitvenih tehnik. Ugotovili smo, da so otroci stari 46 let s pomočjo izvedenih dejavnosti ozavestili problematiko hrupa. Spoznali so, da lahko sami prispevajo k zmanjšanju hrupa v skupini. Zmanjšano splošno raven hrupa v skupini in nižjo glasnost otrok je bilo posledično opaziti tako med vodenimi dejavnostmi in prosto igro kot v času obrokov.
Ključne besede: predšolska vzgoja, hrup, škodljivi učinki hrupa, vrtec, vzgojno-izobraževalni proces.
Objavljeno: 20.09.2016; Ogledov: 1380; Prenosov: 206
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

5.
Dejavniki, ki vplivajo na kakovost vzgojno-izobraževalnega dela na osnovnih šolah
Kristina Kepe, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava dejavnike, ki vplivajo na kakovost vzgojno-izobraževalnega procesa in je sestavljena iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu magistrska naloga prikazujemo različne opredelitve kakovosti ter lastnosti kakovostne šole, nato pa tudi lastnosti kakovostnega učitelja. V nadaljevanju smo prikazali izhodišča ter pomen ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti za šolske institucije. V zadnjem delu teoretičnega dela pa smo se osredotočili na prikazovanje dejavnikov, ki vplivajo na kakovost vzgojno-izobraževalnega procesa. Strokovna literatura opredeljuje dejavnike kakovosti vzgojno-izobraževalnega procesa predvsem s terminom kazalniki kakovosti, zato smo tudi v magistrski nalogi uporabili termin kazalniki in ne dejavniki, kot je zapisano v naslovu naloge. Drug del magistrske naloge je empirični del, v katerem prikazujemo rezultate raziskave, ki smo jo opravili na Dvojezični Osnovni Šoli 1 Lendava (v nadaljevanju DOŠ1 Lendava). Rezultati opravljene raziskave predstavljajo kazalnike kakovostne šole po mnenju učencev DOŠ1 Lendava in njihovih staršev, zadovoljstvo učencev in staršev s kakovostjo šole, ki jo obiskujejo učenci ter mnenja anketirancev za izboljšanje kakovosti obstoječega vzgojno-izobraževalnega procesa. Ob koncu magistrske naloge pa predstavljamo še sklepne ugotovitve.
Ključne besede: kakovost, vzgojno-izobraževalni proces, kakovostna šola, evalvacija, ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti, pristopi, kazalniki
Objavljeno: 12.08.2016; Ogledov: 1322; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

6.
Spreminjanje položaja učenca v Sloveniji v 20. stoletju
Monika Mithans, Milena Ivanuš-Grmek, 2012, izvirni znanstveni članek

Opis: Položaj učenca je ena od tem v pedagoški teoriji in praksi tako pri nas kot v svetu, ki ji je namenjena pomembna pozornost. Pogled na položaj učenca se je skozi različna obdobja v zgodovini spreminjal, običajno je odseval duh časa, v katerem je nastal. V prispevku na podlagi analize domače strokovne literature analiziramo spreminjanje položaja učenca v vzgojno-izobraževalnem procesu 20. stoletja. Na osnovi analize ugotavljamo, da se je pogled na položaj učenca na Slovenskem prvič pomembno spremenil po prvi svetovni vojni, ko sta se začela poudarjati aktivna vloga učenca pri pouku in možnost svobodnega odločanja. Druga svetovna vojna je prizadevanja za izboljšanje učenčevega položaja prekinila. Že kmalu po njej so pedagoški teoretiki in praktiki jasno opozarjali na pomen vloge učenca pri pouku. Priča smo številnim razpravam o pomenu spremembe položaja učenca iz objekta v subjekt vzgojno-izobraževalnega dela. Prelomen dogodek v razmišljanju o spremenjenem položaju učenca v vzgojno-izobraževalnem procesu je predstavljal referat Ive Šegula na prvem pedagoškem kongresu. Zavzela se je za samodejavnost učencev pri pouku in njihov subjektni položaj. Zahteve za izboljšanje učenčevega položaja so se nadaljevale tudi po osamosvojitvi Republike Slovenije in so aktualne še danes. Žal pa ugotavljamo, da so učenci kljub neprestanim težnjam tako teoretikov kot praktikov pri pouku še vedno preveč poslušalci in premalo dejavni.
Ključne besede: učenec, položaj učenca, učna aktivnost, učenci, vzgojno-izobraževalni proces
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1176; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (170,16 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
ZNAČILNOSTI ŠOLANJA OSEB Z MOTNJO VIDA NA PODROČJU POMURSKE REGIJE
Aleksandra Neuvirt, 2014, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bil ugotoviti značilnosti šolanja oseb z motnjo vida na področju Pomurske regije. Zanimalo me je, ali je šolanje sl e pih in slabovidnih oseb včasih bilo drugačno oz. različno kot danes. Prav tako sem proučila pripomočke in literaturo, ki jih slepi in slabovidni uporabljajo. Zanimal me je odnos učiteljev in sovrstnikov do oseb z motnjo vida. Poudarek je bilpredvsem na tem, kako gre oseba z okvaro vida skozi vzgojno izobraţevalni proces ,s k aterimi teţavami in prednostmi se srečuje, katere pripomočke in literatur o uporablja v času šolanja,k do jim je pomagal, ko so pomoč potrebovali in kako so se znašli v integriranih osnovnih šolah. V celoti sem ţelela ugotoviti, s kakšnimi teţavami oziroma s prednostmi se srečujejo osebe z motnjo vida v času šolanja.
Ključne besede: socializacija, osebe z okvaro vida, vzgojno izobraţevalni proces, specialni pripomočki, integrirane Osnovne šole
Objavljeno: 09.12.2014; Ogledov: 772; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (1011,95 KB)

8.
PROJEKTNO DELO NA RAZREDNI STOPNJI OSNOVNE ŠOLE
Mateja Jeraj, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Projektno delo na razredni stopnji osnovne šole v teoretičnem delu podrobno opisuje lastnosti projektnega dela, saj učiteljevo poznavanje le-teh bistveno vpliva na kakovost izvajanja projektnega dela in prispeva h kvalitativnim premikom v delu osnovne šole in celotnem življenju. Skozi učni proces je pomembno poudarjanje aktivne vloge učenca in njegovo lastno konstruiranje, izgrajevanje in odkrivanje znanja. S tem je spremenjena tudi vloga učitelja, ki preide iz zgolj posredovalca in prenašalca znanja na raziskovalca, ki s premišljenim in sistematičnim delom na predznanju in idejah učencev posveča pozornost njihovemu nepopolnemu razumevanju in napačnim predstavam (Rutar Ilc, 2003, str. 173-174). Vse to omogoča projektno delo, kjer sta učitelj in učenec v enakovrednem odnosu in s kooperativnim delom oblikujeta ter usvajata znanje. Projektno delo temelji na skupinskem in timskem delu, skupnem dogovarjanju o ciljih, razvija ogromno možnosti za samostojno in odgovorno ravnanje in učencem krepi samozavest ter jih pripravlja na nadaljnje samostojno in poklicno življenje (Jank, Meyer, 2006, str. 36; povz. po Ivanuš Grmek idr., 2009, str. 39). V empiričnem delu je opisana uporaba projektnega dela v prvem in drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole. Raziskana je pogostost uporabe projektnega dela, najuspešnejši izvedeni projekti, vrsta znanja, ki je primerna za usvajanje s projektnim delom, kraj izvajanja projektnega dela, učiteljevo upoštevanje faz pri načrtovanju učnega procesa, temeljno načelo, ki vodi učiteljevo načrtovanje, velikost izvajanih projektov, učiteljevo vzdrževanje motiviranosti učencev, mnenje učiteljev o motiviranosti učencev in o kakovosti ter kvantiteti usvojenega znanja s projektnim delom, mnenje učiteljev o priljubljenosti projektnega dela med učenci ter o najpomembnejših prednostih in slabostih, ki jih učitelji pripisujejo vključevanju in uporabi projektnega dela v vzgojno-izobraževalni proces.
Ključne besede: projektno delo, vzgojno-izobraževalni proces, prvo in drugo vzgojno-izobraževalno obdobje, učitelj, učenec, osnovna šola
Objavljeno: 11.03.2013; Ogledov: 2482; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

9.
10.
Preverjanje in ocenjevanje znanja pri pouku nemškega jezika na podlagi analize testov na gimnazijah
Mateja Lasnik, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Preverjanje in ocenjevanje znanja pri pouku nemškega jezika na podlagi analize testov na gimnazijah je v ospredju sestava testov pri pouku nemškega jezika kot tujega jezika na slovenskih gimnazijah. Diplomska naloga predstavlja splošen pregled preverjanja in ocenjevanja znanja kot temeljnega dejavnika v šolski zakonodaji. Predstavljena je zgodovina šolstva, s katero so tesno povezani tudi testi znanja. Opisana je sestava in zgradba šolskih testov, velik pomen pa se nahaja v izbiri posameznih nalog, ki se uporabljajo pri preverjanju bralnih, slušnih in pisnih kompetenc učencev. Preverjanje in ocenjevanje znanja predstavlja, tako za učence kot tudi za učitelje, enega izmed temeljnih dejavnikov v izobraževalnem procesu. Skladno in med seboj povezano delo je ključnega pomena za doseganje ciljev, ki so zadani v letnih in sprotnih pripravah vzgojno-izobraževalnega procesa.
Ključne besede: - preverjanje in ocenjevanje znanja, - nemški jezik, - testi, - naloge, - vzgojno-izobraževalni proces, - učne priprave.
Objavljeno: 11.11.2011; Ogledov: 2811; Prenosov: 195
.pdf Celotno besedilo (350,74 KB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici