| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 20
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga vzgojiteljice pri pospeševanju zdravja predšolskih otrok
Petra Dragšič, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vloga vzgojiteljice pri pospeševanju zdravja predšolskih otrok je sestavljeno iz dveh delov, in sicer teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo navedli in opisali vse vrste zdravja, in sicer družbeno, duševno, osebno, čustveno, telesno in duhovno, ter determinante zdravja, ki vplivajo na naše zdravje. Predstavili smo vlogo vrtca pri ohranjanju in pospeševanju zdravja predšolskih otrok in njeno povezavo s kurikulumom po področjih dejavnosti. Izpostavili smo pomembnost osebne higiene, in sicer umivanje rok in zob, zdrave prehrane, gibalne aktivnosti, počitka in spanja. Pri vseh teh področjih, ki so pomembna za zdravje, smo nato dodali še sodelovanje vzgojiteljice s starši in predstavili, na kakšne načine lahko med seboj le-ti sodelujejo in kaj je pri tem pomembno. Empirični del zajema praktične ugotovitve, ki smo jih zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika za vzgojiteljice, in sicer v vrtcu Borisa Pečeta v Mariboru in njegovi enoti v Košakih v mesecu maju 2008. Zanimalo nas je, ali vzgojiteljice skrbijo za zdravje predšolskih otrok in na kakšne načine to izvajajo ter ali imajo dovolj znanja za to. Prav tako nas je zanimalo, ali imajo dovolj možnosti za izvajanje dejavnosti v tej smeri ter ali si v vrtcu umivajo roke pred jedjo in zobe po jedi. Spraševali smo se tudi, ali seznanjajo otroke o zdravem načinu prehranjevanja. Pri obdelavi podatkov smo prišli do ugotovitev, da vzgojiteljice menijo, da imajo dovolj znanja o vzgoji otrok v skrbi za ohranjanje zdravja predšolskih otrok in da razvijajo pri otrocih odnos do zdravega načina prehranjevanja ter da si vedno umijejo roke pred jedjo. Pri vprašanju o umivanju zob smo prišli do podatkov, da si otroci prvega starostnega obdobja (1−3 leta) ne umivajo zob v vrtcu. V drugem starostnem obdobju (3−6 let), pa si več kot polovica anketiranih umiva zobe v vrtcu.
Ključne besede: vzgojiteljica, predšolski otrok, skrb za ohranjanje zdravja, osebna higiena, Kurikulum za vrtce
Objavljeno: 22.04.2009; Ogledov: 3173; Prenosov: 833
.pdf Celotno besedilo (11,02 MB)

2.
O ROMIH IN INTEGRACIJI ROMSKIH OTROK V VRTCU LESKOVEC
Stanislava Pavkovič, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom O Romih in integraciji romskih otrok v vrtcu Leskovec smo najprej obravnavali izvor Romov, kje je njihova domovina, kdaj in zakaj so se pričeli seliti in kdaj so se naselili na našem slovenskem ozemlju. V drugem delu obravnavamo problematiko in težave integracije romskih otrok v vrtcu Leskovec. Zanimalo nas je predvsem, na kakšen način vzpostavijo vzgojiteljice prvi stik z romsko družino. Raziskali smo naloge romskega koordinatorja in način vključevanja v vzgojno-izobraževalni proces. Prav tako nas je zanimalo, kaj menijo romski starši o vrtcu, predvsem o njihovem zaupanju do te ustanove in zaposlenih. Po raziskavi med starši iz čistih romskih in mešanih družin smo ugotovili, da starši, ki pošiljajo svoje otroke v vrtec, zaupajo tako vzgojnemu osebju, kot tudi vrtcu. Spoznali smo, da je staršem otrok, ki ne govorijo in ne razumejo slovenskega jezika, pomembna pomoč romskega koordinatorja pri premagovanju jezikovnih ovir. Ugotovili smo, da starši menijo, da bo obiskovanje vrtca njihovim otrokom pomagalo pri nadaljnjem izobraževanju. Prav tako smo ugotovili, da je integracija romskih predšolskih otrok v redne oddelke ključ do uspešnega izobraževanja v osnovni šoli, ker se v vrtcu seznanijo s slovenskim jezikom in dnevno rutino v vrtcu, ki se podobno nadaljuje tudi v osnovni šoli.
Ključne besede: Romi, romski otrok, družina, vrtec, vzgojiteljica, romski koordinator, romski starši, integracija.
Objavljeno: 10.03.2009; Ogledov: 2857; Prenosov: 365
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)

3.
ANALIZA PROGRAMA PREDŠOLSKE VZGOJE
Patricija Fridl, Simona Milošič, 2009, diplomsko delo

Opis: Povzetek Diplomsko delo obravnava analizo programov izobraževanja vzgojiteljic/jev. Predstavljeno je izobraževanje vzgojiteljev/vzgojiteljic v preteklosti, podrobno pa smo raziskali program izobraževanja vzgojiteljic/ev, ki je veljaven in se izvaja od šolskega leta 1995 dalje in program izobraževanja vzgojiteljic/ev, ki je nastajal v skladu z Bolonjskimi procesi 2008 in, ki se bo začel izvajati s študijskim letom 2009/2010. Zanima nas, v čem sta si programa podobna, kje prihaja do razlik, in ali kakšne so podobnosti in/ali razlike. Oba programa izobraževanja sta predstavljena v celoti in sicer od pogojev za vpis do zaključka študija to je do zagovora diplomskega dela. Na temelju analize obeh programom smo ugotovili, da do odstopanj prihaja pri številu predmetov, pri številu izbirnih predmetov, predvsem pa so odstopanja pri prehodih med programi, saj prehodi v programu izobraževanja vzgojiteljic/ev , ki se izvaja od leta 1995 dalje, niso možni. Prav tako prihaja do odstopanj pri možnostih za nadaljevanje študija in številu ur pedagoške prakse.
Ključne besede: Ključne besede: izobraževanje, vzgojitelj/vzgojiteljica, izbirni predmeti, predmeti, pedagoška praksa, prehodi med programi.
Objavljeno: 26.03.2009; Ogledov: 2063; Prenosov: 267
.pdf Celotno besedilo (460,03 KB)

4.
VZGOJITELJICA V DEVETLETKI OZIROMA NJENA VLOGA V PRVEM RAZREDU DEVETLETKE
Darja Tekmec, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo prikazali delo vzgojiteljice v devetletni osnovni šoli in njeno vlogo v prvem razredu. Vzgojiteljica namreč enakovredno sodeluje ob učiteljici 1. razreda. Diplomska naloga obsega dva dela, in sicer teoretični del ter empirični del. V teoretičnem delu smo predstavili devetletno osnovno šolo in njene značilnosti ter Zakon o osnovni šoli. Podrobneje smo opisali delo vzgojiteljice v prvem razredu devetletke in kaj se vključuje v njeno delo. Opisali smo učni načrt organiziranega podaljšanega bivanja, saj so vzgojiteljice v veliki meri prisotne v podaljšanem bivanju. Ker v prvem razredu sodelujeta v timu vzgojiteljica in učiteljica, smo predstavili tovrstno timsko delo in pomen dela v timu, prav tako pa predstavili pomembnost medsebojne komunikacije, ki je pri njunem pedagoškem delu neizogibna. Predstavili smo avtoriteto vzgojitelja, saj je pri delu z otroki zelo pomembna. Z devetletno osnovno šolo se je uvedla novost, da vanjo vstopajo leto dni mlajši otroci, in sicer šestletni otroci, zato se nam je zdelo pomembno predstaviti tudi značilnosti teh otrok. Tako vzgojiteljica kot učiteljica jih morata dobro poznati, če hočeta z njimi delati, še posebej na začetku šolskega leta, ko se otroci vključujejo v čisto novo, drugačno okolje. V drugem, empiričnem delu, povzemamo rezultate, ki smo jih pridobili z anketiranjem vzgojiteljic, zaposlenih v prvem razredu osnovnih šol. Rezultati so pokazali, da vzgojiteljice aktivno sodelujejo pri pouku in samem načrtovanju, da vzgojiteljice in učiteljice aktivno sodelujejo v timu, se med seboj razumejo, si izmenjujejo mnenja in delijo delo med seboj.
Ključne besede: devetletna osnovna šola, vzgojiteljica, učni načrt, podaljšano bivanje, timsko delo, komunikacija, avtoriteta.
Objavljeno: 13.08.2009; Ogledov: 4957; Prenosov: 736
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

5.
KAJ BI MORALI VEDETI O SLADKORNI BOLEZNI V VRTCU?
Klavdija Gričnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Kaj bi morali vedeti o sladkorni bolezni v vrtcu, je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem smo predstavili osnove sladkorne bolezni, ki bi jih morala vedeti vsaka vzgojiteljica, posebej še tista, ki ima v skupini otroka s sladkorno boleznijo. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki smo jo izvedli aprila 2009 v vrtcih Lovrenc na Pohorju, Selnica ob Dravi, Pobrežje, Tezno, Studenci in Borisa Pečeta. V raziskavo je bilo vključenih 70 naključno izbranih vzgojiteljic, ki so odgovorile na 17 vprašanj v anketnem vprašalniku, ki je bil anonimen. Namen raziskave je bil ugotoviti seznanjenost vzgojiteljic s sladkorno boleznijo pri otrocih, na kaj morajo biti še posebej pozorne pri otroku s sladkorno boleznijo v vrtcu, ali so v skupini v vrtcu že imele otroka s sladkorno boleznijo in kako so se na to pripravile. Prav tako smo želeli izvedeti, kako pomembno je za vzgojiteljice, da so poučene o sladkorni bolezni ter če bi se bile pripravljene udeležiti izobraževanja o sladkorni bolezni. Pri obdelavi podatkov smo ugotovili, da je kar 10% anketiranih vzgojiteljic v skupini že imelo otroka s sladkorno boleznijo. Vzgojiteljice poznajo sladkorna bolezen oz. imajo v večini splošno znanje o bolezni. Rezultati so nam tudi pokazali, da je vzgojiteljicam pomembno, da so seznanjene s sladkorno boleznijo in so se pripravljene o tem še dodatno izobraževati.
Ključne besede: Ključne besede: otrok, vrtec, vzgojiteljica, sladkorna bolezen.
Objavljeno: 23.07.2009; Ogledov: 2976; Prenosov: 414
.pdf Celotno besedilo (728,44 KB)

6.
POLOŽAJ IN VLOGA VZGOJITELJA/VZGOJITELJICE V VRTCU V SLOVENIJI IN NA ŠVEDSKEM
Elvira Lakić, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Položaj in vloga vzgojitelja/vzgojiteljice v vrtcu v Sloveniji in na Švedskem so predstavljene nekatere značilnosti slovenskega in švedskega nacionalnega vzgojno-izobraževalnega programa, ki se izvaja v vrtcih v obeh državah glede na veljavne kurikule. V diplomskem delu so predstavljeni tudi nekateri veljavni zakoni, ki veljajo za vrtce obeh držav. Zakoni posredno ali neposredno vplivajo na vlogo in položaj pedagoškega delavca v vrtcu in ga lahko pri delu omejujejo ali pa njegovo delo spodbujajo in mu dajejo primerne pogoje za kreativno delo z otroki. Za zbiranje empiričnih podatkov se je uporabilo skupaj 91 anketnih vprašalnikov, 46 izpolnjenih v Sloveniji in 45 izpolnjenih na Švedskem. Na vprašalnike so odgovarjale diplomirane vzgojiteljice obeh držav. V teoretičnem delu sta predstavljena kurikula za vrtce obeh držav, ki predstavljata osnovo za delo v vrtcih tako v Sloveniji kot na Švedskem. Nadalje so predstavljeni nekateri zakoni: Zakon o minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo, Zakon o financiranju ali sofinanciranju vrtcev ter zakon, ki določa normative za število otrok v skupini v vrtcu. V empiričnem delu so grafično predstavljeni in interpretirani odgovori vzgojiteljic obeh držav. Ugotovitve kažejo, da imajo švedske vzgojiteljice v primerjavi s slovenskimi kolegicami precej višje plače, manjše število otrok v skupini, se s starši otrok veliko bolje razumejo, preživijo dnevno več časa zunaj kot slovenske vzgojiteljice, pa imajo še vseeno več komentarjev in predlogov za izboljšanje svojega delovnega mesta in načina dela. Podobni odgovori anketiranih vzgojiteljic pa so bili pri delovnem času vrtca, v katerih so anketirane delale, in pri vprašanju o tem, ali jih je šolanje dobro pripravilo na delo. Pri slednjem vprašanju večina vzgojiteljic obeh držav meni, da so na fakulteti pridobile zadostna znanja in izkušnje za delo v vrtcu.
Ključne besede: vzgojitelj/vzgojiteljica, vrtec, Slovenija, Švedska, primerjalna študija, kurikulum, prostor, plačilo staršev, število otrok
Objavljeno: 13.01.2010; Ogledov: 5390; Prenosov: 611
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

7.
OTROK IN ALERGIJA
Urša Muškatevc, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Otrok in alergija so v teoretičnem delu podrobneje predstavljena najpogostejša alergična obolenja oziroma alergije pri otrocih (bronhialna astma, kožni izpuščaji, alergija na pelod, alergija na živila, alergija na živalsko dlako, alergija na pršice in hišni prah, alergija na plesni ter alergija na žuželčje pike). Opredelili smo pojem alergije, vrste alergij, dogajanje v telesu ter vzroke in povzročitelje alergij pri otrocih, kakor tudi vlogo staršev, vlogo vzgojiteljice oziroma vrtca pri alergijah. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki smo jo izvedli med strokovnimi delavkami vrtca s pomočjo anketnih vprašalnikov. Namen raziskave je bilo ugotoviti, katera alergija je prisotna pri otroku v skupini, ali se alergije pogosteje pojavljajo pri deklicah, dečkih ali pri obeh spolih enako, kakšna je reakcija vzgojiteljic, ko pride pri otroku do značilnih znakov alergije, ali ocenjujejo, da imajo dovolj znanja o alergijah, kakšno je sodelovanje med starši in vzgojiteljicami ter ali starši dovolj resno jemljejo alergijo, ki jo ima njihov otrok. 57,8 % dokazuje, da je alergija na živila tista, ki se najpogosteje pojavlja pri otrocih v skupinah. V 64,5 % se alergija pojavlja pri obeh spolih enako. Vzgojiteljice pri »izbruhu« značilnih znakov alergije otroku pomagajo in seznanijo starše. V 88,8 % starši sodelujejo in se pogovorijo z vzgojiteljico o alergiji, ki jo ima njihov otrok, kar dokazuje, da starši resno jemljejo alergije svojega otroka. 44,4 % vzgojiteljic ocenjuje, da ima dovolj znanja o alergijah, 40 % vprašanih ocenjuje, da nima dovolj znanja o alergijah, 7 % vzgojiteljic pa ni prepričanih o zadostnosti svojega znanja.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: alergije, predšolski otroci, zaščita in preprečevanje, starši, vzgojiteljica.
Objavljeno: 05.05.2010; Ogledov: 2584; Prenosov: 246
.pdf Celotno besedilo (719,73 KB)

8.
TIMSKO DELO V VRTCIH OKOLICE PTUJA Z VIDIKA POMOČNICE VZGOJITELJICE
Simona Hameršak, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo prikazali kaj je timsko delo, kako delujejo timi, tim vzgojiteljica in pomočnica vzgojiteljica v vrtcu. Diplomska naloga obsega dva dela in sicer teoretični del in empirični del. V teoretičnem delu smo predstavili timsko delo, vrste timov, motivacijo za timsko delo in probleme in rešitve pri timskem delu. Podrobneje smo opisali delo pomočnice vzgojiteljice in vzgojiteljice in kaj se vključuje v njuno delo. Ker pomočnica vzgojiteljica in vzgojiteljica nenehno sodelujeta kot tim smo predstavili pomembnost medsebojne komunikacije, ki je pri njunem delu neizogibna. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki so bili pridobljeni na osnovi anketiranih pomočnic vzgojiteljic. Ugotovili smo, da pomočnice vzgojiteljice in vzgojiteljice aktivno sodelujejo pri načrtovanju, da se med seboj razumejo in delujejo kot pravi tim.
Ključne besede: vzgojiteljica, pomočnica vzgojiteljica, tim, timsko delo, sodelovanje, vrtec.
Objavljeno: 19.05.2010; Ogledov: 4322; Prenosov: 1056
.pdf Celotno besedilo (628,08 KB)

9.
SKRB ZA ZDRAVJE V VRTCU
Renata Brlič, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Skrb za zdravje v vrtcu je bil ugotoviti, kako oz. na kakšen način vzgojiteljice skrbijo za zdravje otrok v vrtcu. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo opisali vse vrste zdravja, in sicer družbeno, duševno, osebno, čustveno, telesno, duhovno, opisala sem determinante zdravja, ki vplivajo na naše zdravje ter kako vzgojiteljice sodelujejo s starši. Predstavili smo vlogo vrtca v skrbi za zdravje in njegovo povezavo s področji iz Kurikuluma. Izpostavili smo pomembnost osebne higiene: umivanje rok in zob, pravilna in zdrava prehrana, gibalne aktivnosti, počitek, spanje in prezračevanje. Empirični del vsebuje ugotovitve, ki smo jih zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika za vzgojiteljice v treh enotah Vrtca Studenci Maribor v mesecu aprilu 2010. Spraševali smo se, ali vzgojiteljice skrbijo za zdravje otrok, kako to izvajajo in ali imajo dovolj znanja za to. Zanimalo nas je, če si otroci v vrtcu umivajo roke pred jedjo in zobe po jedi. Prav tako nas je zanimalo, ali otroke seznanjajo z zdravim načinom prehranjevanja. Rezultati obdelave podatkov kažejo, da imajo vzgojiteljice dovolj znanja o skrbi za zdravje otrok v vrtcu, da pri otrocih razvijajo odnos do zdravega načina prehranjevanja, da vedno prezračujejo igralnico in da si otroci vedno umijejo roke pred jedjo. Prišli smo do odgovora, da si otroci prvega starostnega obdobja (1 — 3 let) ne umivajo zob v vrtcu. V drugem starostnem obdobju (3 — 6 let) pa si zobe v vrtcu umivajo skoraj vsi.
Ključne besede: predšolski otrok, vzgojiteljica, skrb za zdravje, skrb za osebno higieno, Kurikulum za vrtce
Objavljeno: 09.07.2010; Ogledov: 3798; Prenosov: 556
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

10.
ORGANIZACIJA TIMSKEGA DELA V PRVEM RAZREDU DEVETLETKE
Anica Bencek, 2010, diplomsko delo

Opis: Timsko delo učiteljev in vzgojiteljev je oblika aktivnosti, ki jo opravljajo strokovnjaki tako, da je najpomembneje za sodelovanje neposredna delitev nalog med enakopravnimi strokovnjaki in ne sam položaj posameznika. Posamezniki, ki vstopajo v tim, se med seboj razlikujejo. Učitelji in vzgojitelji imajo različna znanja, stopnjo strokovne usposobljenosti, sposobnosti, motivacijo za delo v timu, različne delovne navade in želje po profesionalni rasti. In prav zaradi tega je pomembno medsebojno sodelovanje, povezanost in dobra komunikacija, saj lahko le na tak način delujejo dobro in uspešno. Diplomska naloga tako vsebuje teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je predstavljeno timsko delo, značilnosti dobrega tima, struktura tima, načini timskega dela, prednosti in težave timskega dela ter tim v prvem razredu devetletke. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki so bili pridobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika. Ugotovili smo, da so učiteljice in vzgojiteljice pri timskem delu dobro organizirane, da skupaj načrtujejo, izvajajo in vrednotijo delo v razredu. S takšnim pristopom dobro in uspešno sodelujejo med seboj ter delujejo kot uspešen tim.
Ključne besede: tim, timsko delo, učiteljica, vzgojiteljica, devetletka, 6-letnik v šoli
Objavljeno: 06.09.2010; Ogledov: 1910; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici