SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 23
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
VZGOJA ZA TRAJNOSTNI RAZVOJ V VRTCU TEZNO MARIBOR
Mateja Kovačec, 2009, diplomsko delo

Opis: Vzgoja za trajnostni razvoj se v današnjem modernem svetu pojavlja na vseh področjih življenja. Če želimo ohraniti naš planet tudi za prihodnje generacije, bomo morali korenito spremeniti način svojega življenja. Gospodarstvo mora postati okolju in človeku bolj prijazno, zavedati sem moramo pomena okolja in skrbeti za njegovo ohranjanje, skrbeti moramo tudi za medsebojne odnose. Začeti moramo živeti bolj premišljeno in v majhnih danosti, ki nam jih ponuja narava, znova najti svoj srečo. In prav predšolski otroci so tisti, ki jih bomo najlažje naučili novega, trajnostnega načina življenja, saj so po svoji naravni danosti najbolj dojemljivi za spremembe. Oni so tudi tisti, ki bodo v prihodnosti skrbeli za naš planet. Zato je potrebno vključiti vzgojo za trajnostni razvoj v vsakodnevno življenje v vrtcih in tudi v nadaljnje šolanje in izobraževanje. V teoretičnem delu diplomske naloge so predstavljena teoretična izhodišča o vzgoji za trajnostni razvoj na splošno ter o pomenu njenega vključevanja v predšolske institucije. Predstavljena sta tudi dva programa, v katera je vključen Vrtec Tezno, ki zadovoljujeta cilje vzgoje za trajnostni razvoj. Podrobneje pa so opisane tudi nekatere aktivnosti strokovnih delavk Vrtca Tezno, ki so jih izvedle skupaj z otroki v svojih oddelkih in vključujejo vzgojo za trajnostni razvoj. V empiričnem delu pa so predstavljeni rezultati raziskave, ki je bila izvedena med strokovnimi delavkami Vrtca Tezno, o njihovem razumevanju in vključevanju vzgoje za trajnostni razvoj v vzgojno delo v vrtcu.
Ključne besede: vzgoja za trajnostni razvoj, predšolski otrok, vzgojitelj, projektno delo, Vrtec Tezno
Objavljeno: 06.05.2009; Ogledov: 2843; Prenosov: 454
.pdf Celotno besedilo (5,41 MB)

2.
ODGOVORNO RAVNANJE OSNOVNOŠOLCEV DO OKOLJA
Katja Potočnik, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene glavne karakteristike okoljske vzgoje in bistveni elementi njenega vpeljevanja v osnovne šole. Opisan je koncept trajnostnega razvoja, ki se kot vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj vse bolj uveljavlja v slovenskih šolah. Povzete so tudi glavne značilnosti mednarodnega projekta Ekošola tako po svetu kot tudi pri nas in njegove prednostne naloge v programu osnovne šole. Osrednja tema se nanaša na raziskovanje odgovornega ravnanja učencev ekošol in šol, ki niso v projektu Ekošola, do okolja in njihovega okoljskega vpliva na starše oziroma njihovo družino. Izvedeni so bili anketa, ki je bila zasnovana na vzorcu 120 osnovnošolcev dveh ekošol in ene šole, ki ni vključena v projekt Ekošola, in dva intervjuja s koordinatoricama ekošol. Rezultati raziskave nakazujejo na dobro okoljsko osveščenost in posledično v večini primerov odgovorno ravnanje osnovnošolcev do okolja. Učenci večinoma ne vplivajo na ravnanje staršev do okolja, saj jih veliko meni, da starši pogosto ravnajo odgovorno do okolja in prav družina je tista, ki je po njihovem mnenju glavni dejavnik vplivanja na razvijanje njihove pozitivne zavesti do okolja. Osnovna šola, bodisi Ekošola bodisi Zdrava ali katera druga šola, spodbuja razvoj odgovorne, okolju prijazne osebe in le v sodelovanju s starši so lahko dolgoročni cilji tudi doseženi.
Ključne besede: okoljska vzgoja, trajnostni razvoj, vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj, ekošola
Objavljeno: 11.09.2009; Ogledov: 2757; Prenosov: 449
.pdf Celotno besedilo (2,62 MB)

3.
VZGOJA ZA TRAJNOSTNI RAZVOJ V ZGODNJEM OTROŠTVU
Jasna Tominc, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga govori o vzgoji za trajnostni razvoj v zgodnjem otroštvu. S trajnostnim razvojem se danes srečujemo na vseh področjih našega življenja. Tudi vzgojitelji v vrtcu morajo biti v koraku s časom in tako pri vzgoji dajati poudarek na načela in vrednote trajnostnega razvoja. Vrtec je tako pomembna institucija, ki skrbi, da bodo otroci zrasli v odgovorne ljudi, saj so ravno otroci tisti, ki jih bomo najlažje naučili trajnostnega načina življenja. Oni so tisti, ki bodo v prihodnosti krojili usodo našega planeta. V teoretičnem delu smo s pomočjo literature analizirali trajnostni razvoj, razlike med vzgojo za trajnostni razvoj in okoljsko vzgojo, predstavili cilje, načela, značilnosti in področja vzgoje za trajnostni razvoj, analizirali uresničevanje vzgoje za trajnostni razvoj in opredelitev vzgoje za trajnostni razvoj v kurikulumu za vrtce ter pogledali delovanje ekovrtcev v Sloveniji. Pomemben del naloge je njen empirični del, v katerem so predstavljeni rezultati ankete, ki je bila izvedena med strokovnimi delavci v vrtcu na širšem ptujskem in mariborskem območju. Namen izvedene ankete je bil ugotoviti kaj vzgojiteljem pomeni vzgoja za trajnostni razvoj, kako uresničujejo njene cilje ter ugotoviti vzgojiteljevo samooceno usposobljenosti in potreb po usposabljanju za vzgojo za trajnostni razvoj.
Ključne besede: vzgoja za trajnostni razvoj, predšolsko obdobje, vzgojitelj, ekovrtec
Objavljeno: 19.04.2011; Ogledov: 2737; Prenosov: 265
.pdf Celotno besedilo (900,31 KB)

4.
UČNI POLIGON MODRAŽE KOT UČILNICA V NARAVI ZA PREDŠOLSKO VZGOJO
Sandra Časar, 2011, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljeno dosedanje razumevanje trajnosti in trajnostnega razvoja, prikazan je pomen vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj, ki se začenja prav na nivoju predšolske vzgoje in sega vse do vseživljenjskega izobraževanja. Opisan je tudi pojem okoljskega izobraževanja, primeri le-tega v tujini in pri nas, cilji okoljskega izobraževanja in njegova zastopanost v Kurikulumu za vrtce. Ugotavljamo, da se namesto pojma okoljska vzgoja vse bolj uporablja »vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj – VITR. Tudi v nalogi smo uporabili VITR, saj je to širši pojem od okoljske vzgoje (VITR zajema vzgojo in izobraževanje za okolje, ljudi in ekonomijo). Pomembno vlogo ima izkustveno izobraževanje, zato je v diplomskem delu podrobneje predstavljen Učni poligon Modraže, ki nudi pogoje za vzgojo in izobraževanje v naravi. V empiričnem delu diplomskega dela so podrobneje predstavljeni pogoji za VITR na učnem poligonu v Modražah. Posebno pozornost smo namenili izboru učnih okolij, ki so primerna za predšolsko vzgojo. Pripravili smo vsebine in metodološke pristope za uporabo izbranih učnih okolij v praksi predvsem za vzgojitelje, ki lahko potem na osnovi izkušenj iz učnega poligona Modraže prenesejo ideje v lastno šolsko okolje in vključijo izkustveno vzgojo in izobraževanje v vsakdanjem pedagoškem delu in življenju nasploh.
Ključne besede: trajnostni razvoj, učilnica v naravi, izkustveno izobraževanje, učni poligon Modraže, predšolska vzgoja, vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj.
Objavljeno: 03.01.2012; Ogledov: 2158; Prenosov: 193
.pdf Celotno besedilo (1,92 MB)

5.
OTROKAVA IGRA V POVEZAVI Z OKOLJSKO VZGOJO
Ines Turk, 2012, diplomsko delo

Opis: Na odločitev za pisanje diplomske naloge z naslovom Otrokova igra v povezavi z okoljsko vzgojo je vplivalo dejstvo, da je ozaveščanje zelo pomembno, zato se pojavi vprašanje, zakaj ne bi pričeli z njim že v zgodnjem obdobju življenja, in to na zabaven in poučen način. Okoljska vzgoja je zelo pomemben dejavnik, ki pri katerem si pridobivamo znanja, vrednote in spretnosti, da bi znali reševati probleme, ki se pojavljajo sedaj in ki se bodo pri prihodnjih rodovih. V otrokovem razvoju ima narava neprecenljiv in nenadomestljiv vpliv. Poleg doživljanja veselja ob soočanju z razsežno in raznoliko lepoto sveta, njeno usklajenostjo in spremenljivostjo lahko ugotovi, da je del te celote tudi sam. Občutek povezanosti rodi spoštovanje do stvarstva in željo, da bi se v ta proces neposredno vključil. Ob igri v naravnem okolju na poseben način spoznava povezanosti z naravo in tudi z samim seboj.Otroke je potrebno na EKO stil življenja pričeti navajati že od malih nog, ko se zavedajo, kaj jim skušamo povedati. Samo na tak način se bodo dejansko ne samo naučili ločevati odpadke, ampak jim bo to podzavestno postala vsakodnevna rutina. V predšolskem obdobju se otroku oblikujejo temeljne kulturne, delovne in socialne navade, in ravno zato to obdobje ponuja ogromne možnosti, da v tem času otroku privzgojimo načela dobre okoljske vzgoje in odgovornega ravnanja z odpadki. V teoretičnem delu smo predstavili problematiko onesnaževanja okolja in zakaj je dobro, da začnemo otroke osveščati o tem že zelo zgodaj. Zavedati se moramo, da je prav človek glavni povzročitelj onesnaženja na planetu. Prav zato je tako zelo pomembno, da otroke že v predšolskem obdobju seznanimo s problemi našega planeta in organiziramo dejavnosti, ki bodo spodbujale in krepile ekološko ozaveščenost in skrb za okolje, saj so navade, pridobljene že v zgodnjem otroštvu, trajne. V empiričnem delu pa sem predstavila različne igre in dejavnosti, ki jih lahko uporabimo pri vzgoji otrok in na zabaven način pripomoremo k učenju in navajanju na skrb za okolje, ter kako se da ekološko osveščati tudi najmlajše.
Ključne besede: okoljska vzgoja, vzgoja za trajnostni razvoj, okolje, narava, ekologija.
Objavljeno: 24.04.2012; Ogledov: 1551; Prenosov: 209
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)

6.
Trajnostni razvoj v vrtcu Mavrica Odranci skozi doživljanje otrok s pomočjo pravljice
Ksenija Pahor, 2012, diplomsko delo

Opis: Tema diplomske naloge je trajnostni razvoj v vrtcu Mavrica Odranci skozi doživljanje otrok s pomočjo pravljice. Namen diplomske naloge je na podlagi pregledane literature v teoretičnem delu predstaviti: trajnostni razvoj, razliko med okoljsko vzgojo in vzgojo za trajnostni razvoj, cilje in načela vzgoje za trajnostni razvoj, vzgojo za trajnostni razvoj v kurikulu za vrtce, definicijo in funkcijo vrednot in moralni razvoj otroka. Praktični del diplome predstavlja: načela in cilje predšolske vzgoje, programe za predšolske otroke, vključenost otrok v programe in predstavitev vrtca Mavrica Odranci, kjer so se izvajale ure branja pravljic. Namen branja pravljic je bil otroke na nevsiljiv način seznaniti z vrednotami. Vrednote so zelo pomembne v vsakdanjem življenju ne glede na našo osebnost ali okoliščine. Diplomska naloga temelji na deskriptivni metodi. Uporabljeni so bili primarni in sekundarni viri.
Ključne besede: trajnostni razvoj, okoljska vzgoja, cilji in načela, kurikul, vrednote, moralni razvoj, vrtec Mavrica Odranci
Objavljeno: 14.05.2012; Ogledov: 2022; Prenosov: 370
.pdf Celotno besedilo (899,72 KB)

7.
8.
Prispevek šol k okoljskemu razvoju lokalnih skupnosti
Ana Vovk Korže, 2008, strokovni članek

Opis: V prispevku je predstavljeno sodelovanje šol pri okoljskem razvoju občin kot posledica projekta EUBIS. V ta namen smo z izbranimi šolami vodili izdelavo učne pot v občini Radlje ob Dravi, izdelali priročnik za medpredmetno okoljsko vzgojo s šolo v Murski Soboti in vključili OŠ Muta v pripravo evropskih projektov, na način, da je šola stalni partner dogodkov, ki se ob izvajanju teh projektov dogajajo. S tem smo uspeli potrditi tezo, da imajo šole velik potencial, ki je premalo izkoriščen v lokalnem okolju.
Ključne besede: varstvo okolja, sonaravni razvoj, okoljska vzgoja, okoljski razvoj, izobraževanje, aktivna participacija, trajnostni razvoj
Objavljeno: 07.06.2012; Ogledov: 970; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (562,51 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
10.
Ekološka živila v vzgojno-izobraževalnih zavodih kot podpora trajnostnemu razvoju: potenciali in ovire v osrednji Sloveniji
Nika Škof, 2012, diplomsko delo

Opis: Delovanje kot podpora trajnostnemu razvoju mora biti zastavljeno celostno in učinkovito od proizvodnje do potrošnje. Pri doseganju ciljev, kot so večja lokalna prehranska samooskrba, okolju prijazno kmetovanje ter aktivno vključevanje posameznikov v reševanje aktualnih težav in spopadanje z novimi izzivi, je bil prepoznan velik potencial vzgoje in izobraževanja. Pri tem je pomembna poučenost vzgojiteljev in vodij šolske prehrane o sami problematiki in načinih delovanja za njihovo izboljšanje. Analiza stanja v osrednji Sloveniji kaže, da so odgovorni za preskrbo vzgojno-izobraževalnih zavodov z živili o tem relativno dobro seznanjeni. Med motivacijskimi dejavniki za uvajanje ekoloških živil izstopata visoko izražena notranja motivacija in instrumentalnost delovanja, dočim so zaznane ovire in rešitve v večji meri zunanje. Anketiranci se čutijo soodgovorne pri naslavljanju okoljskih, zdravstvenih in strateških vidikov hrane, vendar se v luči predvidenih ovir ne čutijo dovolj opolnomočeni. Ob analizi lokalnega stanja z intervjuji in anketami ter primerjavi relevantnih dejavnikov s statističnimi informacijami si lahko pri implementaciji aktivnosti za spodbujanje prehranske varnosti pomagamo tudi s primeri dobrih »top-down« praks iz tujine.
Ključne besede: trajnostni razvoj / vzgoja in izobraževanje / ekološka živila / samooskrba / potenciali in ovire
Objavljeno: 05.09.2012; Ogledov: 1010; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (624,81 KB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici