1. |
2. |
3. |
4. |
5. 100 LET ŠOLSTVA NA LIPOGLAVUMarinka Žitnik, 2009, diplomsko delo Opis: Razvoj šolstva v Sloveniji je odraz spreminjanja družbeno-političnih razmer kot del slovenske kulture in nacionalne zgodovine.
Diplomsko delo predstavlja zgodovinski pregled razvoja javnega šolstva v Sloveniji in primerjalno zadnjih sto let na Lipoglavu.
Delo je razdeljeno na tri večje sklope.
V prvem sem predstavila naravne, geografske in kulturnozgodovinske znamenitosti Lipoglava in njegove okolice, v drugem sem se osredotočila na zgodovinski razvoj šolstva širše in v tretjem na vpliv le-tega na stoletni razvoj šolstva na Lipoglavu.
Za vsako obdobje so opisane temeljne značilnosti razvoja šolstva v Sloveniji in neizogiben vpliv na razvoj šolstva na Lipoglavu. Razvoj šolstva je močno krojil gospodarski razvoj kraja. Vse spremembe v kraju (gradnje ceste, vodovoda, obnove vasi, uveljavljanje podjetnikov, priseljevanje, dnevna migracija delavcev v bližnje mesto za zaslužkom), so vplivale, da se je Lipoglav z okolico iz agrarnega podeželja začel spreminjati v ljubljansko predmestje.
S teoretično analizo virov in literature, obogatenih z elementi kvalitetne raziskave, s številnimi intervjuji nekdanjih učiteljev in učiteljic na Lipoglavu, je dokazan vpliv gospodarstva na razvoj šolstva na Lipoglavu, katerega začetek sega v daljno leto 1865 in kasneje na gradnjo šolskega objekta pred NOB, obnovo po njej in ponovno novo gradnjo pred leti.
Skozi historično paradigmo je prikazana tudi feminizacija učiteljskega poklica na Lipoglavu, ki se je še pred desetletji zaradi slabe infrastrukture, z mestnim jedrom nahajal v geografsko odmaknjenem področju.
Rahlo upadanje števila šoloobveznih otrok in dnevna migracija le-teh, sta nas prisilila v uvedbo oddelka podaljšanega bivanja, gradnjo nove šole in vrtca ter s tem pokritje delne starševske skrbi za kvalitetnejše preživljanje prostega časa, ko otrok ni v šoli – pri pouku. Naša izkazana skrb že za najmlajše se odraža v polno zasedenem vrtcu in posledično čez leto ali dve tudi v šoli.
V vsej zgodovini šolstva na Lipoglavu so domačini dokazali, da jim za šolo ni vseeno in da se bodo za njen obstoj skupaj z menoj, ki sem del njih, zavzemali tudi v bodoče ter ohranili svoje izobraževalno, kulturno, vzgojno, športno in rekreacijsko središče v kraju.
Ključne besede: vzgoja in izobraževanje
razvoj osnovnega šolstva
feminizacija učiteljskega poklica
Lipoglav z okolico Objavljeno: 12.03.2009; Ogledov: 2638; Prenosov: 200
Celotno besedilo (22,09 MB) |
6. |
7. |
8. ODNOS STARŠEV DO IZOBRAZBE IN POKLICA SVOJIH OTROKJelica Tement, 2009, diplomsko delo Opis: Namen oziroma cilj moje raziskave je predvsem najti oziroma poiskati odgovore na zastavljena vprašanja, ki so se mi ob samem začetku porodila in sicer – kakšna je povprečna starost sodelavcev, ki imajo otroke, kakšna je starost njihovih otrok, na kakšen način jih vzgajajo oziroma kako jim pomagajo pri izobraževanju in kako rešujejo težave oziroma probleme, ki se pojavljajo. Ključne besede: vzgoja, izobraževanje, komunikacija, otrokove potrebe Objavljeno: 16.07.2009; Ogledov: 2310; Prenosov: 76
Celotno besedilo (1,00 MB) |
9. VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE V STARI GRČIJIKatja Kovačič, 2009, diplomsko delo Opis: Vzgajanje in izobraževanje otrok ter mladine sta izjemno pomembna elementa vsakega naroda. Znanje, duhovna razgledanost in razvijanje spretnosti ter sposobnosti imajo že od nekdaj velik pomen in tega so se zavedali že v antičnih časih. In prav zaradi tega je Grčija v času svojega zgodovinskega razvoja, pod vplivom družbenih, gospodarskih, kulturnih in političnih sprememb, zaradi katerih je prišlo tudi do potreb po širši in globlji izobrazbi, začela ustanavljati šole. Do formiranja prvih šol je prišlo okrog 6. stoletja pr. Kr., posledično pa tudi do pojava poklicnih učiteljev. Šole so obiskovali le dečki, ki so bili v njih deležni predvsem elementarnega znanja (branje, pisanje računanja), veliko pozornosti pa so namenjali tudi telesni vzgoji. V 5. stoletju pr. Kr. se je s prihodom sofistov začelo uveljavljati tudi neke vrste višje izobraževanje. V antični Grčiji je prišlo tudi do nastanka prvih pedagoških idej in teorij, ki so nato s Sokratom, Platonom, Izokratom in Aristotelom postavile temelje za razvoj pedagogike kot znanosti. Ključne besede: vzgoja, izobraževanje, paideia, zgodovina pedagogike, antika, Grčija Objavljeno: 13.08.2009; Ogledov: 9715; Prenosov: 1691
Celotno besedilo (1,09 MB) |
10. NEKATERI VIDIKI DOBRE PRAKSE NA CANADIAN INTERNACIONAL SCHOOL, PRIMARNI PROGRAM V SINGAPURJUKatja Čuk, 2009, diplomsko delo Opis: Vzgoja in izobraževanje sta nepogrešljivi temi, ko se govori o osebnostnem in družbenem razvoju. Zagotavljanje vzgoje in izobraževanja za vse in zagotavljanje kakovosti na tem področju sta temi, ki sta pogosto v osrčju razprav o družbi in njeni politiki.
Diplomsko delo predstavlja Canadian Internacional School Singapur kot IB (International Baccalureate) world school. Osredotoča se na tri vidike: oblikovanje kurikuluma, učiteljevo avtonomijo in celosten razvoj otroka kot cilj vzgoje in izobraževanja. Teme so izbrane iz teorij vzgoje in izobraževanja, ker se pogosto izpostavlja njihov pomen za zagotavljanje kvalitetne šole.
Omenjene teme smo sprva osvetlili teoretično. Nadalje smo predstavili International Baccalureate Organisation. IBO je organizacija, na kateri sloni obravnavana šola: Canadian International School Singapur. Kasneje je predstavljena tudi šola sama.
Zanimalo nas je ali lahko ugotovimo in predstavimo nekatere dobre prakse šole, ki se nanašajo na omenjene teme: učiteljevo avtonomijo, oblikovanje kurikuluma in celosten razvoj otroka.
Z metodo intervjuja smo potrdili zastavljene hipoteze. Ugotovili smo, da se učitelji pri svojem delu čutijo avtonomne, da lahko govorimo o razvojno-procesno oblikovanem kurikulumu, in nenazadnje, da šola podpira filozofijo o celostnem razvoju otroka in jo udejanja v praksi.
Omenjeni primeri niso bile edine dobre prakse, ki smo jih zasledili na obravnavani šoli.
Ključne besede: Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, avtonomija učiteljev, celosten razvoj otroka, kurikulum Objavljeno: 23.12.2009; Ogledov: 2529; Prenosov: 165
Celotno besedilo (763,85 KB) |