| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VPLIV ZGODNJE IZKUŠNJE NA VZGOJO BRALCA ZA VSE ŽIVLJENJE IN VLOGA KNJIŽNICE
Mateja Kus, 2013, diplomsko delo

Opis: V pričujočem diplomskem delu smo želeli raziskati kako, na kakšen način in s kakšnimi pristopi lahko posameznik v času, ko razvojna smer ne gre v prid branja, pridobi izkušnjo, da je branje nekaj, pri čemer lahko aktivno sodeluje, le-to pa mu prinaša občutek ugodja. Skratka – zanimalo nas je, kako vzgojiti bralca za vse življenje. Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem, teoretičnem delu, smo prikazali, da je bralne sposobnosti potrebno razvijati postopoma in vztrajno, kajti učenje branja se pravzaprav nikoli ne konča. Opirali smo se na teorijo Paula Kroppa, podano v delu z naslovom Vzgajanje bralca: Naj vaš otrok postane bralec za vse življenje (2000), kjer avtor bralni razvoj deli na šest starostnih skupin oz. faz. Za vsako izmed njih smo prikazali cilje, vsebine in metode dela, tj. celoten proces, ki nas pripelje do želenega rezultata. Izpostavili smo tudi bralno vzgojo s pomočjo bralne značke in splošne knjižnice. Teoretična izhodišča smo osvetlili z empiričnim delom. Želeli smo ugotoviti in ovrednotiti trenutno stanje in trende na področju bralne pismenosti v zadnjih desetih letih ter predstaviti primere dejavnosti, namenjene spodbujanju in razvijanju bralne kulture. Temeljni element zbiranja podatkov je bila analiza Poslovnih poročil Knjižnice Brežice 2003–2012. Izvirne oblike smo priredili in uporabili le podatke, relevantne za preverjanje hipotez. Podatke smo podkrepili z mnenji in izkušnjami knjižničark oz. izvajalk bralnih projektov, torej tistih, ki delajo z otroki, mladostniki in odraslimi. Kot instrument smo uporabili nestandardizirane, nestrukturirane intervjuje. Prišli smo do spoznanja, da so splošne knjižnice izredno dobrodošle v času, ko si prizadevamo za večjo funkcionalno pismenost posameznikov in družbe. Z bralnimi projekti in dejavnostmi, ki so namenjene spodbujanju branja in razvoju bralne kulture, namreč zajemajo vse ciljne skupine uporabnikov in tako pozitivno vplivajo na vzgojo bralca za vse življenje.
Ključne besede: pismenost, zgodnje izkušnje, vzgoja bralca, institucije, vseživljenjsko branje, bralna značka, splošna knjižnica
Objavljeno: 08.07.2013; Ogledov: 987; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (6,09 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici