SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 179
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
O ROMIH IN INTEGRACIJI ROMSKIH OTROK V VRTCU LESKOVEC
Stanislava Pavkovič, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom O Romih in integraciji romskih otrok v vrtcu Leskovec smo najprej obravnavali izvor Romov, kje je njihova domovina, kdaj in zakaj so se pričeli seliti in kdaj so se naselili na našem slovenskem ozemlju. V drugem delu obravnavamo problematiko in težave integracije romskih otrok v vrtcu Leskovec. Zanimalo nas je predvsem, na kakšen način vzpostavijo vzgojiteljice prvi stik z romsko družino. Raziskali smo naloge romskega koordinatorja in način vključevanja v vzgojno-izobraževalni proces. Prav tako nas je zanimalo, kaj menijo romski starši o vrtcu, predvsem o njihovem zaupanju do te ustanove in zaposlenih. Po raziskavi med starši iz čistih romskih in mešanih družin smo ugotovili, da starši, ki pošiljajo svoje otroke v vrtec, zaupajo tako vzgojnemu osebju, kot tudi vrtcu. Spoznali smo, da je staršem otrok, ki ne govorijo in ne razumejo slovenskega jezika, pomembna pomoč romskega koordinatorja pri premagovanju jezikovnih ovir. Ugotovili smo, da starši menijo, da bo obiskovanje vrtca njihovim otrokom pomagalo pri nadaljnjem izobraževanju. Prav tako smo ugotovili, da je integracija romskih predšolskih otrok v redne oddelke ključ do uspešnega izobraževanja v osnovni šoli, ker se v vrtcu seznanijo s slovenskim jezikom in dnevno rutino v vrtcu, ki se podobno nadaljuje tudi v osnovni šoli.
Ključne besede: Romi, romski otrok, družina, vrtec, vzgojiteljica, romski koordinator, romski starši, integracija.
Objavljeno: 10.03.2009; Ogledov: 2535; Prenosov: 334
.pdf Polno besedilo (2,36 MB)

3.
VPLIV PREHRANE, VODE IN GIBANJA NA ZDRAVJE OTROK
Katja Mori, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bila ugotovitev ozaveščenosti o zdravi prehrani in gibanju pri vzgojiteljih, koliko vode spijejo vzgojitelji/ce, razlike med vzgojitelji/cami o ozaveščenosti in odnosu do prehrane, vode in gibanja glede na izobrazbo, kako vse to vzgojitelji/ce in vrtec prenašajo na otroke in kakšne navade in vedenja o zdravi prehrani, pitju vode in o gibanju imajo otroci. Rada bi ugotovila, koliko lahko vrtec in vzgojitelji vplivamo na otroke, pripomoremo k njihovemu zdravju in jih tako osvobajamo slabih razvad. V raziskovalni vzorec sem vključila otroke stare 3-6 let in vzgojitelje/ice ter njihove pomočnike/ice različnih vrtcev. Podatki so bili zbrani s kvantitativno tehniko, in sicer z anketo, ustno anketo in strukturiranim (sistematičnim, načrtnim) opazovanjem. Zbrani podatki so podani v tabelah. Medtem ko so rezultati opazovanja otrok pokazali, da imajo otroci radi mlečne jedi, sadje, govejo juho, jedi iz riža in jedi z dodanim sladkorjem, so rezultati ustne ankete pokazali, da imajo otroci najraje jedi s četrte police zdrave prehrane (mesne jedi, ribe in jajca). Rezultati so tudi pokazali, da imajo otroci radi vodo, potrebno jim jo je le ponuditi ali vsaj omogočiti dostop do sveže pitne vode. Rezultati anket in ustnih anket so tudi pokazali, da vzgojitelji/ce (ne glede na izobrazbo) zaužijejo na dan v povprečju (premalo) vode, da je otrokom v vrtcu največkrat ponujen čaj, da imajo otroci najraje sok in čaj in so otroci dobro ozaveščeni o zdravi prehrani, da premalo otrok pije vodo (v vrtcu in doma) in to kljub temu, da jo imajo radi, da so vzgojitelji/ce premalo gibalno aktivne, načrtovano vadbeno uro izvajajo premalokrat, večina pa se jih zaveda, da ima zdrav način življenja pomembno funkcijo za zdravo, dolgo in kvalitetno življenje.
Ključne besede: prehrana, voda, gibanje, zdravje otrok, vrtec.
Objavljeno: 26.03.2009; Ogledov: 4171; Prenosov: 801
.pdf Polno besedilo (540,44 KB)

4.
NAČRTOVANJE USTVARJALNIH GLASBENIH DEJAVNOSTI V WALDORFSKEM VRTCU, VRTCU MARIJE MONTESSORI IN JAVNEM VRTCU
Katja Kovač, 2009, diplomsko delo

Opis: Povzetek: Glasba je del vsakega vzgojno-izobraževalnega programa, v katerem se k načrtovanju glasbene ustvarjalnosti pristopa na edinstven način. V teoretičnih izhodiščih so v nalogi predstavljeni glasbena ustvarjalnost pri predšolskem otroku, različni vzgojno-izobraževalni koncepti (waldorfska pedagogika, pedagogika M. Montessori in javni vrtec - kurikulum) ter njihovi pristopi k načrtovanju ustvarjalnih glasbenih dejavnosti. Namen diplomskega dela je bil na podlagi teoretičnih izhodišč ugotoviti podobnosti in razlike načrtovanja ustvarjalnih glasbenih dejavnosti v vseh treh vzgojno-izobraževalnih konceptih, ugotoviti zastopanost glasbene ustvarjalnosti v načrtovanem kurikulumu ter podati izhodišča za sistematično spodbujanje glasbene ustvarjalnost pri predšolskem otroku.
Ključne besede: Ključne besede: glasbena ustvarjalnost, načrtovanje, ustvarjalne glasbene dejavnosti, predšolski otrok, waldorfska pedagogika, pedagogika Marie Montessori, javni vrtec.
Objavljeno: 31.03.2009; Ogledov: 5931; Prenosov: 1431
.pdf Polno besedilo (2,35 MB)

5.
CUISENAIROVE PALIČICE V VRTCU
Romana Šepul, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Cuisenairove paličice v vrtcu je namenjeno vsem tistim, ki imajo pri vsakodnevnem delu stik z otrokom v predšolskem obdobju in jih zanima razvoj matematičnih sposobnosti predšolskega otroka. Z uporabo didaktičnih pripomočkov in igrač pri predšolskem otroku razvijamo matematično znanje, ki temelji na razumevanju. Cuisenairove paličice so didaktični pripomoček, ki omogočajo otroku samostojno raziskovanje in ga prepričajo, da matematika v vsakdanjem življenju res deluje. V svetu se že več desetletij uporabljajo za poučevanje na področju matematike, pa tudi na drugih področjih. Pri nas se uporabljajo zelo redko, vendar ne za namene poučevanja, ampak zgolj kot konstrukcijski material pri prosti igri otrok. Namen diplomske naloge je prikazati poznavanje in uporabo Cuisenairovih paličic kot didaktičnega pripomočka za področje matematike v vrtcu. Kot je bilo pričakovano vzgojiteljice Cuisenairovih paličic niso poznale po imenu, nekatere pa so jih le vizualno prepoznale. Ker ni gradiv za njihovo uporabo, so v praktičnem delu podane aktivnosti za uporabo Cuisenairovih paličic s ciljem, da bi jih vzgojiteljice uporabile in preizkusile pri usmerjenih aktivnostih iz področja matematike v vrtcu. Aktivnosti omogočajo, da otroka vpeljemo v svet matematike na način, ki bo prilagojen njegovim kognitivnim zmožnostim.
Ključne besede: Cuisenairove paličice, matematika, vrtec, didaktični pripomoček, aritmetika.
Objavljeno: 31.03.2009; Ogledov: 4550; Prenosov: 997
.pdf Polno besedilo (7,18 MB)

6.
VZGOJA ZA TRAJNOSTNI RAZVOJ V VRTCU TEZNO MARIBOR
Mateja Kovačec, 2009, diplomsko delo

Opis: Vzgoja za trajnostni razvoj se v današnjem modernem svetu pojavlja na vseh področjih življenja. Če želimo ohraniti naš planet tudi za prihodnje generacije, bomo morali korenito spremeniti način svojega življenja. Gospodarstvo mora postati okolju in človeku bolj prijazno, zavedati sem moramo pomena okolja in skrbeti za njegovo ohranjanje, skrbeti moramo tudi za medsebojne odnose. Začeti moramo živeti bolj premišljeno in v majhnih danosti, ki nam jih ponuja narava, znova najti svoj srečo. In prav predšolski otroci so tisti, ki jih bomo najlažje naučili novega, trajnostnega načina življenja, saj so po svoji naravni danosti najbolj dojemljivi za spremembe. Oni so tudi tisti, ki bodo v prihodnosti skrbeli za naš planet. Zato je potrebno vključiti vzgojo za trajnostni razvoj v vsakodnevno življenje v vrtcih in tudi v nadaljnje šolanje in izobraževanje. V teoretičnem delu diplomske naloge so predstavljena teoretična izhodišča o vzgoji za trajnostni razvoj na splošno ter o pomenu njenega vključevanja v predšolske institucije. Predstavljena sta tudi dva programa, v katera je vključen Vrtec Tezno, ki zadovoljujeta cilje vzgoje za trajnostni razvoj. Podrobneje pa so opisane tudi nekatere aktivnosti strokovnih delavk Vrtca Tezno, ki so jih izvedle skupaj z otroki v svojih oddelkih in vključujejo vzgojo za trajnostni razvoj. V empiričnem delu pa so predstavljeni rezultati raziskave, ki je bila izvedena med strokovnimi delavkami Vrtca Tezno, o njihovem razumevanju in vključevanju vzgoje za trajnostni razvoj v vzgojno delo v vrtcu.
Ključne besede: vzgoja za trajnostni razvoj, predšolski otrok, vzgojitelj, projektno delo, Vrtec Tezno
Objavljeno: 06.05.2009; Ogledov: 2510; Prenosov: 428
.pdf Polno besedilo (5,41 MB)

7.
PREHOD OTROK OD DOMA V VRTEC JE STRESEN ZA OTROKE IN NJIHOVE STARŠE
Mateja Ptičar, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK IN KLJUČNE BESEDE Diplomska naloga govori o stresu in stiskah staršev in otrok ob prehodu od doma v vrtec. Za to temo sem se odločila, saj se pri svojem delu že več let srečujem s starši in otroki, ki vstopajo v vrtec. Ob tem pa vsako leto tudi s stisko, ki jo občutijo starši in otroci. Stisko starši preživljajo oziroma občutijo različno. Stisko staršev pripisujemo v večini nezaupanju in nezadostni pripravljenosti staršev. Ta stiska staršev se nezavedno prenaša tudi na otroke. Zato je pomembna tudi priprava staršev na vstop otroka v vrtec. Pripravljeni morajo biti, da se ločijo od otroka in zaupajo vzgojiteljici, da bo dobro poskrbela za njihovega otroka. Pomembna je tudi komunikacija, saj slaba komunikacija med starši in vzgojitelji je negativen zgled za otroka, katere posledica je težje prilagajanje na vrtec. Vse kar starši delajo, občutijo,.. se nezavedno prenaša tudi na otroka. Priprava staršev vključuje roditeljski sestanek v mesecu juniju, individualni pogovori z vzgojiteljico, ter obisk vrtca in skupine. Pri pripravi so pomembni tudi uvajalni dnevi. Uvajalni dnevi so namenjeni otrokom in staršem, neizbežno je sodelovanje družine in vrtca, kajti le tako se lahko dovolj dobro spoznamo, si zaupamo in uskladimo vzgojne postopke. Za izhodišče svojega dela, sem si postavila štiri hipoteze, ki sem jih s pomočjo rezultatov ankete izvedene med starši, ki so letošnje šolsko leto uvajali otroke v vrtec Hoče, ob koncu tudi ovrednotila. Vzgojitelji se trudimo, da bi bil prehod med domom in vrtcem tako za otroka kot za starše in ne nazadnje tudi za nas čim lažja in čim manj stresna. Z medsebojno pomočjo nam v tem procesu lahko uspe vzpostaviti kvalitetne odnose, ki so temelj dobrega počutja vseh v procesu in dobra nadaljnja podlaga za delo in sodelovanje.
Ključne besede: Ključne besede: stiska staršev, stiska otrok, priprave na vstop v vrtec, komunikacija, zaupanje, navezanost, uvajanje, stres.
Objavljeno: 06.05.2009; Ogledov: 3032; Prenosov: 847
.pdf Polno besedilo (336,91 KB)

8.
SODELOVANJE S STARŠI V VRTCU LAŠKO
Svetlana Ulaga, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomskem delu z naslovom SODELOVANJE S STARŠI V VRTCU LAŠKO sem želela raziskati zadovoljstvo staršev z delom in sodelovanjem z zaposlenimi v vrtcu Laško. Diplomska naloga je vsebinsko razdeljena na dva glavna dela. V prvem, teoretičnem delu, sem predstavila družino, vrtec, odnose med strokovnimi delavci in starši, komunikacijo s starši in sodelovanje z njimi, kateremu sem se podrobneje posvetila. Opisala sem formalne in neformalne oblike sodelovanja ter prednosti sodelovanja za vzgojitelje/učitelje, starše in otroke. Da bi bilo sodelovanje karseda učinkovito, je potrebno vzpostaviti ustrezen odnos in primerno komunikacijo. Kakšen bo odnos, je odvisno od prizadevnosti in iskrenosti tako vzgojiteljev kot staršev. Od kvalitete odnosa in učinkovitosti komunikacije pa je odvisno, ali bo sodelovanje uspešno ali ne. Ker pa so predšolski otroci izjemno navezani na družino, je praktično nemogoče, da družina (starši) in vrtec (vzgojitelji) ne bi sodelovala. Drugi del diplomske naloge zajema empirični del naloge, kjer sem analizirala anketni vprašalnik, ki sem ga razdelila staršem otrok, ki obiskujejo vrtec Laško. Ugotovila sem, da se staršem zdi sodelovanje med njimi in vrtcem koristno, s sodelovanjem in odnosi so zadovoljni, menijo, da sodelovanje koristi njihovim otrokom in da se ga radi udeležujejo.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: • otrok, • starši, • vzgojitelj, • družina, • vrtec, • sodelovanje, • odnosi, • komunikacija.
Objavljeno: 04.06.2009; Ogledov: 4950; Prenosov: 1426
.pdf Polno besedilo (3,77 MB)

9.
OTROK VSTOPI V VRTEC
Karmen Ciglar, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Otrokov vstop v vrtec sem razdelila na dva dela. Na teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu je predstavljeno otrokovo doživljanje ob vstopu v vrtec ter kako je s tem povezana navezanost otroka na starše. Predstavili smo kako naj starši uvajajo oziroma svoje otroke pripravijo na vstop v vrtec in omenili prilagoditvene težave otrok prvih nekaj dni v vrtcu. Tudi dobra komunikacija in sodelovanje med vzgojiteljem in starši zelo pomembna, zato smo se dotaknili tudi tega področja. V empiričnem delu pa diplomsko delo zajema predvsem ugotovitve glede vpliva staršev na otrokov vstop v vrtec. Ta del zajema starševsko pripravo otroka na vstop v vrtec in uvajanja otroka v vrtec ter zelo pomembne čustvene reakcije otroka ob vstopu v vrtec. Pri obdelavi podatkov smo prišli do ugotovitve, da veliko staršev ne sodeluje pri uvajanju otroka na vrtec in pri sami pripravi otroka na vstop v vrtec. Ugotovili smo tudi, da je večina otrok prvi dan v vrtcu žalostnih, a presenetil je podatek, da veliko otrok prvi dan v vrtcu ne kaže posebnih čustvenih reakcij.
Ključne besede: Predšolski otrok, vrtec, uvajanje v vrtec, otrokova navezanost, prilagoditvene težave otrok, odnosi in sodelovanje med starši in vzgojitelji.
Objavljeno: 11.05.2009; Ogledov: 3113; Prenosov: 968
.pdf Polno besedilo (284,39 KB)

10.
NAJPOGOSTEJŠE BOLEZNI OTROK V VRTCU
Urška Erženičnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Najpogostejše bolezni otrok v vrtcu opisuje otroške bolezni in njihove simptome.Zaradi otroških bolezni so otroci v predšolskem obdobju velikokrat odsotni v vrtcu. zelo pogosto zbolevajo otroci v prvem starostnem obdobju in pa tudi otroci, ki so v vrtec vpisani prvo leto. v teoretičnem delu so najprej predstavljene razvojne značilnosti predšolskega otroka ter najpogostejše otroške bolezni in njihove značilnosti. Podrobneje smo predstavili cilje iz kurikula in obveznosti staršev in vzgojiteljev do otrok v vrtcu. Poglavje zaključujemo s podatki o prisotnosti otrok v koroških vrtcih v šolskem letu 2005/2006 in 2006/2007, ki smo jih pridobili s pregledom dnevnikov v omenjenih vrtcih. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, ki smo jih dobili s pomočjo odgovorov 92 staršev na anketni vprašalnik. Na vprašanja so odgovarjali starši otrok v vrtcu Črna na Koroškem, Mežica, Prevalje in v vrtcu Ravne na Koroškem. Namen raziskave je bil s pomočjo anketnih vprašalnikov preveriti podatke o najpogostejših boleznih otrok v predšolskem obdobju. Ugotoviti smo hoteli zaradi katerih bolezni otroci največkrat izostajajo v vrtcih in ali s starostjo postanejo otroci bolj odporni in manjkrat manjkajo v vrtcu. Odgovori staršev na anketna vprašanja so nam pokazali, da so najpogostejši vzrok odsotnosti v vrtcu bolezni dihal. Ugotovili smo tudi, da otroci v drugem starostnem obdobju manjkrat manjkajo v vrtcu zaradi bolezni. Vzgojiteljice starše redno obveščajo o izbruhih bolezni v skupini.
Ključne besede: otrok, vrtec, predšolsko obdobje, bolezni, starši.
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 3024; Prenosov: 448
.pdf Polno besedilo (476,24 KB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici