| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 273
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Participacija otrok pri urejanju prostora v vrtcu
Monika Mithans, Sabina Ograjšek, Milena Ivanuš-Grmek, 2023, objavljeni povzetek znanstvenega prispevka na konferenci

Ključne besede: participacija, okolje, vrtec, vzgojitelj, otrok
Objavljeno v DKUM: 08.05.2024; Ogledov: 47; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (5,99 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Načrtovanje ustvarjalnih glasbenih dejavnosti v vrtcu : diplomsko delo
Ana Šart, 2024, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge sta najprej opredeljena pojma ustvarjalnosti in glasbene ustvarjalnosti, pri slednji zasledimo tudi faze ustvarjalnega procesa in model ustvarjalnega mišljenja v glasbi. Opredeljena je tudi vloga ustvarjalnosti v Kurikulumu za vrtce. Poleg glasbenih dejavnosti v vrtcu so v ospredju še glasbenoustvarjalne dejavnosti, opredeljena je vloga vzgojitelja pri spodbujanju glasbene ustvarjalnosti v vrtcu ter povezanost glasbene ustvarjalnosti z razvojem glasbenih sposobnosti, spretnosti in znanja. V empiričnem delu so prikazani rezultati raziskave, izvedene na vzorcu 149 vzgojiteljev, s katero se je ugotavljala kvantiteta in kvaliteta načrtovanja glasbenih dejavnosti s poudarkom na ustvarjanju v glasbi in ob njej ter pogostost izražanja interesa otrok do posameznih glasbenih dejavnosti. Z raziskavo je bilo ugotovljeno, da nekatere ustvarjalne glasbene dejavnosti v večji meri izvajajo vzgojitelji 2. starostnega obdobja kot vzgojitelji 1. starostnega obdobja, za nekaj ustvarjalnih glasbenih dejavnosti pa se je izkazalo, da jih izvajajo tako vzgojitelji v 1. starostnem obdobju kot vzgojitelji v 2. starostnem obdobju. Z raziskavo je bilo ugotovljeno tudi, da otroci najpogosteje izražajo interes za poslušanje glasbe, petje pesmi in gibanje ob glasbi.
Ključne besede: glasba, glasbena ustvarjalnost, načrtovanje, vrtec, vzgojitelji.
Objavljeno v DKUM: 05.03.2024; Ogledov: 168; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

3.
Vključenost elementov alternativnih pedagoških konceptov v javni vrtec : diplomsko delo
Nina Iršič, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega dela, v katerem smo opredelili koncept javnega vrtca, kurikuluma in šolske zakonodaje. Prav tako smo na kratko predstavili Mario Montessori, njen življenjepis in podrobneje predstavili alternativni pedagoški koncept Montessori pedagogike. Predstavili smo tudi Lorisa Malaguzzija, kot začetnika Reggio Pedagogike in Rudolfa Steinerja, utemeljitelja Waldorfske pedagogike, prav tako smo podrobneje opredelili oba alternativna pedagoška koncepta. V vseh štirih konceptih smo se osredotočili na položaj otroka, položaj vzgojitelja, urejenost prostora in opredelili glavne značilnosti konceptov. Posvetili pa smo se tudi osnovni otrokovi dejavnosti, to je igra in z njo povezana sredstva oziroma igrače. Drugi del diplomskega dela je empiričen, izvedli smo raziskavo. S pomočjo anketnega vprašalnika, ki smo ga posredovali vzgojiteljicam, ki so zaposlene v javnih vrtcih, smo želeli ugotoviti, ali kljub delu v javnem vrtcu, poznajo alternativne pedagoške koncepte, ali vključujejo njihove elemente v javni vrtec, kako to počnejo in zakaj.
Ključne besede: javni vrtec, alternativni pedagoški koncepti, Montessori pedagogika, pedagogika Reggio Emilia, Waldorfska pedagogika
Objavljeno v DKUM: 14.11.2023; Ogledov: 476; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

4.
Pravopisne napake v e-obvestilih naključno izbranih vrtcev : diplomsko delo
Simon Knuplež, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili načine in oblike komuniciranja, vrste besedil ter opisali vlogo vrtca, ki jo ima pri komunikaciji s starši. Najprej smo predstavili, kaj sama komunikacija sploh je ter sam pomen komunikacije. V nadaljevanju smo predstavili vrste besedil ter se osredotočili na vlogo vrtca pri komunikaciji preko obvestil in poiskali ter izpostavili pravopisne napake v besedilih iz spleta. V empiričnem delu smo se osredotočili na preverjanje pravopisnih napak v spletnih obvestilih naključno izbranih vrtcev. Namen diplomskega dela je preveriti, ali izbrani vrtci pri objavljanju obvestil na spletu upoštevajo pravila slovenskega pravopisa. Raziskovalna vprašanja se nanašajo na preverjanje pravopisne ustreznosti izbranih napisanih obvestil in najpogostejše pravopisne napake v njih. Metodologija vključuje uporabo pregledne študije virov v teoretičnem delu ter opisne metode za predstavitev ključnih ugotovitev in spoznanj. Obvestila smo preučevali z metodo analize in medsebojno primerjavo. Ugotovili smo, da se je največ napak v besedilih pojavljajo pri rabi ločil, kot so pika in vejica, ter pri zapisu datumov in časa. V luči teh ugotovitev smo v zaključku diplomske naloge podali priporočila za vrtce, da kot ustanove, ki posredujejo znanja otrokom, poskrbijo za pravilno opismenjevanje zaposlenih in jih poučijo oz. obnovijo njihovo znanje o jezikovno pravilnem pisanju obvestil (in drugih besedil).
Ključne besede: komunikacija, obvestilo, starši, vrtec, besedilne vrste, slovenski pravopis
Objavljeno v DKUM: 01.08.2023; Ogledov: 395; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

5.
Mimična lutka kot motivacijska lutka : diplomsko delo
Tjaša Borec, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Mimična lutka kot motivacijska lutka smo se osredotočali na motivacijo z mimičnimi lutkami v povezavi z dejavnostmi z različnih kurikularnih področij. V teoretičnem delu smo sprva predstavili lutko, nato pa nadaljevali s predstavitvijo mimičnih lutk in metod dela z lutkami. Predstavili smo magičnost lutke in kurikulum, vpliv lutke na otroka, vzgojiteljevo nalogo pri delu z lutkami ter načine za spodbujanje motivacije v vrtcu. Mimična lutka je tehnika, s pomočjo katere animator lutko vodi od spodaj navzgor. Pri mimičnih lutkah je ključnega pomembna glava lutke, zato moramo mimično lutko pri igranju držati v višini glave. Poznamo več vrst mimičnih lutk, ki jih lahko uporabljamo za različne namene, v tej nalogi se podrobneje osredotočamo na motivacijo s pomočjo lutke. Nalogo začenjamo s teoretičnimi poglavji, ki jim sledijo dodatna tri poglavja, v katerih so predstavljeni cilji diplomskega dela, metodologija dela ter praktični del. V praktičnem delu naloge so zapisane priprave dejavnosti za vsako kurikularno področje v povezavi z lutkami. Vsaka priprava je podrobno opisana in opremljena z analizo načinov spodbujanja verbalnega izražanja pri posamičnih dejavnostih. Z uporabo mimične lutke smo dosegli, da so se otroci z njeno pomočjo sprostili, se med seboj še bolj povezali, hkrati pa skozi lutkovne dejavnosti izrazito razvijali verbalno izražanje.
Ključne besede: mimična lutka, motivacija, vrtec, otrok, kurikularna področja
Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 357; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (5,43 MB)

6.
Odzivi vzgojiteljev na stiske otrok v vrtcu : magistrsko delo
Špela Smolar, 2023, magistrsko delo

Opis: Od čustev je odvisno človekovo preživetje. Otroci vsakodnevno doživljajo zelo raznolika čustva in tudi stiske so del njihovega vsakdanjega življenja. Otroku je potrebno pomagati razumeti, kaj doživlja, se pogovoriti o občutkih ter poudarjati, da smo tukaj zanje. Namen magistrskega dela je bil raziskati, kako se vzgojitelji odzivajo na stiske otrok v vrtcu. Zanimalo nas je predvsem, kako vzgojitelji ocenjujejo svojo zmožnost brezpogojnega sprejemanja in kakšne preventivne pristope uporabljajo ob pojavu morebitne stiske pri otroku v skupini. V empiričnem delu smo izvedli kvalitativno raziskavo na namenskem vzorcu petih vzgojiteljic, ki si prizadevajo za dobrobit otrok, ki doživljajo stiske. Z rezultati raziskave smo ugotovili, da se vzgojiteljice zavedajo svoje odgovornosti pri reševanju stisk otrok ter se nanje previdno in strokovno odzovejo. Vzgojiteljice zaznavajo, da stiske otrok večinoma izhajajo iz primarne družine, otroci pa nemalokrat stisko doživljajo pri vstopu v vrtec, v uvajalnem obdobju.
Ključne besede: vzgojitelj, stiske otrok, vrtec, predšolsko obdobje, brezpogojno sprejemanje.
Objavljeno v DKUM: 09.06.2023; Ogledov: 563; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (905,49 KB)

7.
Delo s pevskim zborom predšolskih otrok : diplomsko delo
Ana Studen, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali glasbeni razvoj predšolskih otrok, pri čemer smo se osredotočili na vodenje pevskega zbora v vrtcu in spremljali zanimanje otrok za sodelovanje v njem. V teoretičnem delu smo podrobneje opisali glasbeni razvoj otrok, potek in pomen glasbenih dejavnosti v vrtcu ter vlogo pevskega zbora v predšolskem obdobju. V empiričnem delu smo izvedli šest didaktičnih enot za učenje in utrjevanje pesmi v skupini otrok, starih od 5 do 6 let. Z izbiro primernih pevsko-tehničnih vaj smo spremljali zanimanje in glasbeni razvoj otrok ter ugotovili, da se je zanimanje za petje v pevskem zboru povečalo, hkrati pa so otroci napredovali pri pravilnem izvajanju vaj za pevsko držo, dihanje, artikulacijo in glasovni nastavek. Namen diplomskega dela je bil spodbuditi zanimanje otrok za njihov glasbeni in pevski razvoj. Rezultati kažejo, da je pevski zbor lahko zelo koristen pri spodbujanju otrokovega zanimanja za glasbo in razvoju njegovih glasbenih sposobnosti.
Ključne besede: glasbeni razvoj, pevski zbor, petje pesmi, predšolski otroci, vrtec
Objavljeno v DKUM: 09.06.2023; Ogledov: 455; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (1001,90 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Mnenje staršev o vplivu epidemije in z njo povezanih omejitev na telesno aktivnost otrok : diplomsko delo
Lara Kovačič, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen našega diplomskega dela je podrobneje raziskati mnenje staršev o vplivu zaprtja vrtcev na gibalni status otrok zaradi epidemije. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljen gibalni razvoj in nova bolezen covid-19. Natančneje so predstavljene faze gibalnega razvoja, dejavniki gibalnega razvoja, vplivi gibalnih dejavnosti na gibalni razvoj, vloga družine in vrtca pri gibalnem razvoju in pojav nove bolezni covid-19. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in njihova interpretacija raziskave o mnenju staršev o vplivu epidemije in z njo povezanih omejitev na telesno aktivnost otrok. V raziskavi je sodelovalo 247 staršev predšolskih otrok iz različnih regij Slovenije. Pridobljeni podatki nepričakovano pokažejo, da čas epidemije po mnenju staršev ni negativno vplival na gibalni status otrok. Starši so med epidemijo skupaj z otroki namenili več časa gibanju in preživljanju časa v naravi kot pred epidemijo. Največkrat je bilo to gibanje nizke intenzivnosti. Prihodnje raziskave bi se morale osredotočiti na ugotavljanje primernosti telesne aktivnosti za gibalni razvoj, ki jo izbirajo starši.
Ključne besede: gibalni razvoj, zgodnje otroštvo, Covid-19, vrtec
Objavljeno v DKUM: 05.05.2023; Ogledov: 498; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (741,91 KB)

9.
Vloga vzgojitelja pri razvijanju socialnih odnosov med otroki v vrtcu : diplomsko delo
Anamarija Poredoš, 2023, diplomsko delo

Opis: Z vključitvijo v vrtec se otroci soočajo z novim, nepoznanim okoljem in z različnimi novimi socialnimi odnosi, ki jih razvijajo v vrtčevskem okolju. V diplomskem delu smo se usmerili na socialne odnose med otroki in na to, kako se ti razvijajo in kakšno vlogo imajo pri razvijanju socialnih odnosov strokovni delavci v vrtcu. V naši raziskavi je sodelovalo 100 strokovnih delavcev vrtca (vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev). Ugotovili smo, da strokovni delavci družino, vrtec in vrstnike ocenjujejo kot zelo pomembne za otrokov socialni razvoj, da pripisujejo zelo pomembno vlogo izražanju, prepoznavanju in nadziranju lastnih čustev za socialni razvoj otroka. Prav tako smo ugotovili, da strokovni delavci prepoznavajo odnos, ki ga ima otrok s starši, kot najpomembnejšega. Otroci imajo občasno težave s prilagajanjem v skupini in z vzpostavljanjem socialnih odnosov z drugimi otroki. Večina strokovnih delavcev ocenjuje občutek varnosti in pogovor kot zelo pomembna načina, s katerima vplivajo na socialni razvoj otroka. Večji del strokovnih delavcev se na antisocialno vedenje otroka odzove s pogovorom, na prosocialno vedenje pa s pohvalo. Večji del strokovnih delavcev v vrtcu pogosto izvaja dejavnosti za razvijanje socialnih spretnosti otrok.
Ključne besede: Socialni razvoj otroka, odnosi med otroki, strokovni delavci, vrtec.
Objavljeno v DKUM: 25.04.2023; Ogledov: 843; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

10.
Pridobivanje znanja predšolskih otrok na področju tehnike in tehnologije skozi projektno nalogo z naslovom hotel za žuželke : diplomsko delo
Ana Pader, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz empiričnega in praktičnega dela. V empiričnem delu so predstavljene analize in ugotovitve raziskave, v kateri se je ugotavlja vrsta delovnih orodij in delovnega gradiva, ki jih otroci uporabljajo pri tehničnih dejavnostih. Ugotavljalo se je tudi, ali se vzgojiteljem zdi pomembno, da se otroci že v predšolskem obdobju seznanijo z uporabo orodij, obenem pa nas je zanimalo, ali vzgojitelji poznajo strategijo dela projektne naloge in se te pri delu v vrtcu tudi poslužujejo. Ugotovili smo, da se vzgojiteljem seznanitev z uporabo orodij pri predšolskih otrocih zdi pomembna. Prav tako vzgojitelji poznajo projektno nalogo, a jo le redko uporabljajo za pridobivanje znanja na področju tehnike in tehnologije. Ravno to nas je spodbudilo, da smo v drugem, praktičnem delu, projektno nalogo v vrtcu tudi izvedli in s tem pokazali, da je uporaba orodij primerna že v predšolskem obdobju. Dognali smo tudi, da otroci ob tem neizmerno uživajo, saj so se skozi projekt seznanili z obdelovalnimi orodji in z načini rokovanja z njimi, prav tako so se naučili poskrbeti za varnost pri delu in slediti fazam projekta. Ta projekt nas je spodbudil k temu, da se bomo takšnih strategij dela v bodoče posluževali v večji meri in upamo, da naš primer k slednjemu spodbudi tudi ostale vzgojitelje.
Ključne besede: tehnične dejavnosti, projektna naloga, delovno orodje, predšolski otroci, vrtec
Objavljeno v DKUM: 24.02.2023; Ogledov: 406; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (9,72 MB)

Iskanje izvedeno v 1.45 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici