| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 235
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Pomen vrtca in vloga vzgojitelja pri postavljanju pravil in mej v predšolskem obdobju
Patricija Vrzel, 2018, diplomsko delo

Opis: V predšolski dobi otroka je zelo pomembno postavljanje pravil in mej, saj le-tako lahko sobivamo ter zadovoljujemo njihove in naše potrebe. V teoretičnem delu diplomske naloge je predstavljeno, kako pomembno je postavljanje pravil in mej, na katere načine jih lahko postavimo in kako velik vpliv ima na to vzgojitelj predšolskih otrok v vrtcu. Z raziskavo smo v empiričnem delu raziskali, kdo v skupini in na katere načine postavlja pravila in meje ter zakaj je to tako zelo pomembno za otroka ter kako ukrepajo pri kršenju pravil in ali so pri tem dosledni ter ali pri tem obstajajo razlike glede na starostno skupino, starost strokovnih delavcev in delovno mesto. Vzorec zajema diplomirane vzgojitelje predšolskih otrok in pomočnike vzgojitelja iz vrtcev vzhodne regije. Podatke, ki smo jih zbrali z anketnim vprašalnikom, smo obdelali s pomočjo programa SPSS, pri tem pa smo ugotovili, da obstajajo značilne razlike pri postavljanju pravil in mej v skupini glede na starostne skupine, starost strokovnih delavcev ter delovno mesto.
Ključne besede: doslednost, meje, pravila, predšolski otrok, vrtec, vzgojitelj
Objavljeno: 30.03.2021; Ogledov: 31; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (649,21 KB)

2.
Gibalne dejavnosti in igra kot protiutež pošolanju vrtcev
Tomi Horvat, 2020, diplomsko delo

Opis: Problem pošolanja se pojavi, ko se vrtec začne preveč ukvarjati z učnimi pristopi, ki so tradicionalno bolj značilni za šole. Vrtci bi morali samo zrahljati zemljo, na kateri bodo kasneje učitelji sejali. Vzgojitelji morajo previdno razmišljati o tem in izbirati gradivo, primerno za vrtce, načinu načrtovanja vzgojnih dejavnosti, izvedbi prikritega kurikuluma in načinu izvedbe učnih aktivnosti. Diplomsko delo Gibalne dejavnosti in igra kot protiutež pošolanju vrtcev se osredotoča na fenomen pošolanja vrtcev; kaj sploh to pomeni in zakaj se je začel pojavljati. Nato pa skušamo preko gibalnih dejavnosti in igre pojasniti, kako lahko ti dve dejavnosti služita kot protiutež temu pojavu. Namen diplomske naloge je izpostaviti problem pošolanja vrtcev in kako lahko gibalne dejavnosti in igra služijo kot protiutež temu. Uporabili smo komparativno metodo in metodo analize in sinteze. Preučili in primerjali smo pridobljene rezultate raziskav, člankov in študij.
Ključne besede: pošolanje, vrtec, gibalne dejavnosti, igra
Objavljeno: 23.03.2021; Ogledov: 33; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (548,67 KB)

3.
Ikonična in simbolna reprezentacija števila v predšolskem obdobju
Nastja Štucl, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo v teoretičnem delu zajema področje matematike v predšolski vzgoji, natančneje razvoj pojma število, s katerim se srečajo otroci v dveh oblikah in sicer v ikonični (pike) in simbolni (številke) reprezentaciji. Poudarek naloge je na aktivnostih, ki so bile izbrane po pregledu literature ter na skozi aktivnosti razbrane težave, ki se pojavijo pri razvoju pojma število v predšolskem obodbju. Praktični del diplomskega dela zajema tri izbrane aktivnosti, ki smo jih tudi izvedli in evalvirali.
Ključne besede: matematika, vrtec, število, številke, subitizacija
Objavljeno: 05.02.2021; Ogledov: 74; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

4.
Preobremenjenost predšolskih otrok in njihovih staršev
Anja Kukec, 2018, diplomsko delo

Opis: Otrokom v današnjem času pogosto primanjkuje časa za prosto igro in sprostitvene dejavnosti, saj so preveč zaposleni z interesnimi dejavnostmi in delom doma. Diplomsko delo Preobremenjenost predšolskih otrok in njihovih staršev se v teoretičnem delu osredotoča na pojem preobremenjenost, na interesne dejavnosti in prosti čas otrok. Navedene so tudi obremenitve predšolskih otrok, njihovih staršev ter obremenitve vzgojiteljev v vrtcu. Namen diplomske naloge je raziskati in ugotoviti, ali so predšolski otroci in njihovi starši preobremenjeni. V raziskavi sta bili uporabljeni deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda pedagoškega raziskovanja. Podatke smo zbirali s pomočjo anketnega vprašalnika in jih kasneje obdelali v programu SPSS. V raziskavi so sodelovali starši predšolskih otrok. Iz nje smo želeli ugotoviti čas, ki ga otroci namenijo delu doma in interesnim dejavnostim, ter kako to obremenjuje njih in njihove starše, ki jih spremljajo in jim pri tem nudijo pomoč. Izsledki so pokazali, da so otroci, stari 4 leta in več, bolj obremenjeni z interesnimi dejavnostmi, saj jih v veliki meri pogosteje obiskujejo, med njimi so otroci, ki imajo tudi po več interesnih dejavnosti.
Ključne besede: Dejavnosti, interesne, preobremenjenost, prosti čas, sodelovanje, sprostitev, vrtec.
Objavljeno: 05.02.2021; Ogledov: 60; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (981,79 KB)

5.
Vpliv hrupa na predšolskega otroka
Hanna Bači, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv hrupa na predšolskega otroka je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili ter predstavili zvok in hrup, opisali, kako hrup vpliva na človeka, vzgojitelja, predšolskega otroka in zapisali nekaj načinov za zmanjševanje hrupa v vrtcu. Velik poudarek smo dali na vpliv hrupa. Kot vemo, se danes pojavlja vedno več hrupa. Posledice hrupa pa lahko vplivajo na zdravje otrok in zaposlenih, težave se lahko pojavljajo tudi pri komunikaciji in otežujejo tudi kakovost dela v vrtcu. Z empiričnim delom smo želeli ugotoviti, kaj menijo vzgojitelji ter pomočniki vzgojiteljev o hrupu ter o samem vplivu hrupa na otroka. Empirični del zajema raziskavo o hrupu. Anketni vprašalnik je bil oblikovan na spletu in posredovan vzgojiteljem ter pomočnikom vzgojiteljev v vrtcih po Prekmurju. Vseh izpolnjenih anketnih vprašalnikov je bilo 95. V raziskavi smo ugotovili, da vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev v vrtcih zaznavajo hrup kot moteč dejavnik. Opažajo, da hrup vpliva na samo delo in tudi na otroke ter na njihovo zbranost, poslušnost. Večina vzgojiteljic in pomočnic vzgojiteljic pri svojem delu uporablja sredstva za zmanjševanje hrupa. Vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic nimajo veliko usposabljanj na temo hrupa, kar bi morda bilo potrebno, da bi lahko še bolj pripomogle k zmanjševanju hrupa v skupini za lažje ter boljše delo.
Ključne besede: hrup, otrok, vrtec, škodljivi učinki hrupa, zmanjševanje hrupa
Objavljeno: 05.02.2021; Ogledov: 46; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (417,66 KB)

6.
VKLJUČEVANJE OTROK S CEREBRALNO PARALIZO IN STALIŠČA VZGOJITELJEV DO INTEGRACIJE/INKLUZIJE V VRTCIH V KOROŠKI REGIJI
Katja Škrubej, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem se v širokem področju vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami osredotočila na gibalno ovirane otroke s cerebralno paralizo ter na stališča vzgojiteljev do integracije/inkluzije v predšolskem obdobju v koroški regiji. Zanimalo me je kaj več o cerebralni paralizi, pomenu zgodnjega odkrivanja otrok s cerebralno paralizo, njenih vzrokih in nastankih, o soočanju, doživljanju in sprejemanju družine z rojstvom otroka s cerebralno paralizo, ter o obravnavi teh otrok v času predšolskega obdobja in njihovo vključevanje v vrtec. V empiričnem delu diplomskega dela sem s pomočjo raziskave želela dobiti vpogled v izvajanje integracije/inkluzije v koroških vrtcih, kako vzgojitelji sprejemajo otroke s cerebralno paralizo, kakšen je njihov pogled na te otroke ter kakšne so njihove izkušnje z njimi. Nadalje me je zanimalo, če so zagotovljeni pogoji za vključevanje otrok s cerebralno paralizo, v kolikšni meri vzgojitelji sodelujejo s potrebnimi strokovnjaki v vrtcu in na kakšen način sodelujejo s starši, ter ali se vzgojiteljem zdi pomembno dodatno izobraževati na tem področju.
Ključne besede: Ključne besede: cerebralna paraliza, družina, integracija/inkluzija, vključevanje otrok s cerebralno paralizo v vrtec.
Objavljeno: 04.02.2021; Ogledov: 76; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (369,16 KB)

7.
Tehniško ustvarjanje in uporaba naravnih materialov v predšolskem obdobju na območju Savinjske regije
Anja Črešnar, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Tehniško ustvarjanje in uporaba naravnih materialov v predšolskem obdobju na območju Savinjske regije je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del smo razdelili na 4 sklope, in sicer na: psihološki, pedagoško-didaktični, tehniško-tehnološki in geografski sklop. V prvem sklopu smo opisali razvoj predšolskega otroka, razvojna področja, vpliv tehnike in tehnologije na otrokov razvoj in igro kot sredstvo za spoznavanje tehniške ustvarjalnosti. V drugem sklopu smo predstavili kurikuluma za vrtce in tehnično vzgojo, tehniško ustvarjanje, vlogo vzgojitelja v procesu tehniškega ustvarjanja, orodja in pripomočke ter naravne materiale pri tehniškem ustvarjanju. V tehniško-tehnološkem sklopu smo opisali strategije tehnike in tehnologije. V zadnjem, geografskem sklopu pa smo predstavili Savinjsko regijo in vrtce, ki so sodelovali v empiričnem delu. V slednjem smo predstavili rezultate raziskave, s pomočjo katerih smo ugotavljali, ali je v vrtcu prisotno načrtovano tehniško ustvarjanje in kaj vse uporabljajo pri tehniškem ustvarjanju. Pri tem smo ugotavljali tudi, ali v vrtcu uporabljajo naravne materiale in kaj iz njih izdelujejo, saj so nam ti materiali dobro poznani in lahko dostopni. Ugotovili smo, da je v vrtcu prisotno načrtovano tehniško ustvarjanje, vendar v manjšem obsegu in da pri tem uporabljajo naravne materiale, ki si jih v večini naberejo sami. Okolice vrtcev so polne različnih kotičkov, kjer lahko strokovni delavci z otroki najdejo različne naravne materiale.
Ključne besede: Tehniško ustvarjanje, tehnika, vrtec, naravni materiali, Savinjska regija
Objavljeno: 21.01.2021; Ogledov: 86; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (3,02 MB)

8.
Vključevanje tehniških dejavnosti v kontekst dela v vrtcu s poudarkom naravnih gradiv
Karolina Pelcl, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vključevanje tehniških dejavnosti v kontekst dela v vrtcu s poudarkom naravnih gradiv je sestavljeno iz dveh delov: empiričnega in praktičnega. Prvi del je empirični, v katerem so predstavljene analiza in ugotovitve raziskave, v kateri so sodelovale vzgojiteljice Vrtca Jožice Flander, Osnovne šole in Vrtca Sveta Trojica in Vrtca Juršinci. V empirični raziskavi se je ugotavljalo, v kolikšni meri vzgojiteljice v svoje načrtovanje vključujejo tehniške dejavnosti, katere materiale oziroma gradiva uporabljajo, katerih se izogibajo in ali jim njihova okolica nudi kakšna naravna gradiva, ki bi jih lahko uporabili pri svojem načrtovanju. Prav tako se je ugotavljalo, ali obstaja kakšna razlika med mestnim in primestnim vrtcem glede na zgoraj našteto. V drugem, praktičnem delu pa so bile oblikovane preproste tehniške dejavnosti za najstarejše otroke v vrtcu, ki temeljijo na uporabi naravnih oziroma delovnih gradiv in so bile izvedene z otroki. Vzgojitelji so tako videli, da se tehniške dejavnosti z uporabo preprostih naravnih gradiv lahko vključujejo v vsakdan.
Ključne besede: tehniške dejavnosti, naravna gradiva, mestni in primestni vrtec, delovna gradiva, okolica vrtca
Objavljeno: 11.01.2021; Ogledov: 151; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,81 MB)

9.
Vključevanje likovnih področij in tehnik v dejavnosti ptujskih vrtcev
Teja Zelenik, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vključevanje likovnih področij in tehnik v dejavnosti ptujskih vrtcev je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela, v katerem so predstavljena likovna področja in opisane likovne tehnike posameznih področij, ki jih lahko uporabljamo v vrtcu. V teoretični del smo vključili tudi likovno izražanje otrok v predšolskem obdobju ter Kurikulum za vrtce in se posebej osredotočili na področje umetnosti, kamor spadajo likovne dejavnosti. Seznanili smo se tudi z neprimernimi likovnimi tehnikami in posledično tudi neprimernimi likovnimi materiali in orodji. Predstavili pa smo tudi vrtec Ptuj, ki je bil pomemben dejavnik naše raziskave. V empiričnem delu smo pa predstavili rezultate raziskave, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnih vprašalnikov. Na njih so odgovorile vzgojiteljice vrtca Ptuj. Z raziskavo smo želeli dobiti vpogled v realno stanje na področju usmerjenih likovnih dejavnosti Vrtca Ptuj in vzgojiteljicam posredovati morebitne pomanjkljivosti za izboljšanje prakse. Ugotovili smo, da vzgojiteljice vključujejo v svoje delo vsa področja likovnih dejavnosti, vendar sta najpogosteje vključeni področji slikanje in risanje. Namen diplomske naloge je ugotoviti, katera likovna področja vzgojiteljice najpogosteje vključujejo v svoje dejavnosti in katere likovne tehnike uporabljajo pri tem. Ob tem smo želeli raziskati, ali imajo dovolj potrebnih orodij in materialov za izvedbo želenih dejavnosti na likovnem področju.
Ključne besede: likovna področja, likovne tehnike, vrtec Ptuj, likovno izražanje, neprimerne likovne tehnike
Objavljeno: 26.11.2020; Ogledov: 94; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (590,01 KB)

10.
Pravni vidiki pri delu strokovnih delavcev v vrtcu
Nuša Mencigar Matiš, 2020, magistrsko delo

Opis: Zakonodaja na področju vzgoje in izobraževanja v predšolskem obdobju zajema več področij. Strokovni delavci v vrtcu se z zakonodajo na tem področju dnevno srečujejo. Vsak profil zaposlenega strokovnega delavca, se srečuje z določeno zakonodajo. Zaključno delo predstavlja analizo zakonov, aktov, pravilnikov in priporočil stroke. Zavedamo se, da strokovni delavci v vrtcu niso podkovani z znanjem iz prava, zato je to zaključno delo pregled in analiza zakonodaje, s katero se vede ali nevede srečujemo pri delu v vrtcu. Zakon o vrtcih in Zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja sta krovna zakona, na podlagi katerih se določa delo v vrtcu. Poleg teh dveh zakonov pa je potrebno poznavanje Konvencije o otrokovih pravicah, saj so otroci in njihova dobrobit naše glavno poslanstvo. Konvencijo o otrokovih pravicah je sprejela Organizacija združenih narodov in jo je ratificirala tudi Slovenija. Če želi občina ustanoviti vrtec, mora poleg Zakona o vrtcih in Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja upoštevati še ostalo zakonodajo. To so Zakon o zavodih, Pravilnik o normativih za opravljanje dejavnosti predšolske vzgoje, Pravilnik o normativih in minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo vrtca. Vrtec nato potrebuje zaposlene in pri tem je treba upoštevati Zakon o javnih uslužbencih, Zakon o varstvu pred diskriminacijo in prej našteta pravilnika in zakone. Ko ima vrtec zaposlene, morajo strokovni delavci upoštevati poleg že naštete zakonodaje še: Zakon o varnosti in zdravju pri delu, Zakon o nalezljivih boleznih, Zakon o preprečevanju nasilja v družini, Zakon o varstvu osebnih podatkov, Pravilnik o zbiranju in varstvu osebnih podatkov na področju predšolske vzgoje, Pravilnik o dokumentaciji v vrtcu, Družinski zakonik, Zakon o celostni zgodnji obravnavi predšolskih otrok s posebnimi potrebami, Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami, razne akte ter pravila in dogovore, ki jih sprejme posamezni vrtec.
Ključne besede: Vrtec, otrokove pravice, strokovni delavci v vrtcu.
Objavljeno: 20.11.2020; Ogledov: 83; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (986,60 KB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici