| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VRSTNIŠKO PREGANJANJE - BULLYING
Andreja Pečuh, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo o vrstniškem preganjanju — bullyingu zajema agresivnost in nasilje, ter opredelitev in oblike le teh. Osredotoči se na nasilje med vrstniki na šoli, s katerim se srečuje vedno več mladostnikov, staršev in učiteljev. Predstavljeni so dejavniki, ki vplivajo na nasilje med vrstniki, predstavljene so tudi možnosti za preprečevanje le tega. Metodologija raziskovanja. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji z uporabo anketnega vprašalnika. V raziskavi je sodelovalo 30 staršev. Raziskava je potekala na Osnovni šoli Brezno — Podvelka, podružnica Kapla. Rezultati raziskave. Z raziskavo smo ugotavljali vedenje in mnenje anketiranih staršev o vrstniškem preganjanju. Ugotovili smo, da 70 odstotkov anketiranih staršev ni bilo deležnih vrstniškega nasilja. Ugotovljeno je bilo tudi, da starši dokaj slabo poznajo oblike vrstniškega nasilja, vendar bi kljub temu znali pomagati otroku in o nasilju ne bi molčali. Sklep. Nasilja med otroci ne moremo odpraviti samo z varnostnimi ukrepi na šoli, potrebno je vključiti tudi družino. In ne nazadnje je potrebno vključiti tudi zdravstveno in negovalno osebje, čeprav nima neposrednega vpliva na nasilje med osnovnošolci, ima pa vpliv na blaženje posledic.
Ključne besede: Ključne besede: nasilje, agresivnost, šola, vrstniško preganjanje, starši
Objavljeno: 24.12.2010; Ogledov: 2114; Prenosov: 306
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

2.
PROBLEM VRSTNIŠKEGA PREGANJANJA
Urša Rebernak, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu o problemu vrstniškega preganjanja smo obravnavali nasilje, s poudarkom na nasilju nad mladimi, pri katerem smo izpostavili problem vrstniškega preganjanja (bullyinga). Otroci so velikokrat žrtve nasilja tudi s strani vrstnikov, pogosto pa to nasilje ostane prikrito, ker žrtve, kot tudi opazovalci, zaradi različnih razlogov ne spregovorijo o tem. Vrstniškemu preganjanju pa dajejo strokovnjaki v zadnjem času vedno več poudarka. Za zbiranje podatkov smo uporabili domačo literaturo. Kot instrument raziskovanja smo uporabili anketni vprašalnik zaprtega tipa, ki je zajemal 22 vprašanj. V raziskavi je sodelovalo 100 naključno izbranih študentov rednega in izrednega študija FZV UM. Raziskali smo, ali študenti FZV UM vedo, kaj je vrstniško preganjanje, kakšno je njihovo stališče in izkušnje, ter kje bi po njihovem mnenju morali reševati problem vrstniškega preganjanja. Prav tako nas je zanimalo, ali so bili kdaj sami udeleženi pri vrstniškem preganjanju, bodisi kot žrtev, nasilnež ali samo kot opazovalec in kako so ukrepali. Prišli smo do ugotovitve, da je večina študentov že slišala za vrstniško preganjanje, da so bili nekateri v vlogi žrtve, majhen odstotek tudi nasilneži, več kot polovica anketiranih je bila priča vrstniškemu preganjanju, približno tretjina le teh pa je kakorkoli ukrepala. Ugotovili smo, da študenti ocenjujejo, da bi se problem vrstniškega preganjanja moral reševati predvsem v šolah in v družini. Za prepoznavnost, preprečevanje oziroma vsaj zmanjšanje nasilnih dejanj med otroci bo potrebno storiti še veliko. Zelo pomembni na poti do uspeha sta predvsem šola oziroma zaposleni v šoli in seveda starši, ki otroka vzgajajo, in od katerih otrok v veliki meri prevzema takšne in drugačne vzorce vedenja že zelo zgodaj v otroštvu.
Ključne besede: vrstniško preganjanje, vrstniki, otrok, nasilje, šola, družina  
Objavljeno: 03.08.2011; Ogledov: 1443; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici