| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
MANAGERSKI PREVZEM PODJETJA MERKUR, D.D.
Gregor Kutnjak, 2009, diplomsko delo

Opis: Prevzemi podjetij so že postali del slovenskega poslovnega vsakdana. Slovenska podjetja v pripravah na tujo konkurenco vse bolj uporabljajo te aktivnosti za obrambo lastnega tržnega položaja in za vstop na tuje trge. V prihodnosti lahko pričakujemo, da bodo združitve in prevzemi še bolj zaznamovali slovensko poslovno okolje. Poleg tega pa je Slovenija zanimiv trg tudi za tuja podjetja, ki s pomočjo prevzemov želijo vstopiti vanj. V prvem delu diplomskega dela sem na kratko predstavil zgodovino prevzemov, kjer sem zajel pet različnih obdobij prevzemov ter jih na kratko opisal. V drugem delu sem nadaljeval s teoretičnim delom o prevzemih, kjer sem opisal vse pojme, ki so medsebojno povezani ali pa se jih večkrat zamenjuje s pojmom prevzemi. V nadaljevanju sem predstavil različne oblike in vrste prevzemov z opredelitvijo motivov in vzrokov za prevzeme in kot najpogostejši motiv prevzemanja se pojavlja predvsem povečevanje tržnega deleža, doseganje ekonomije obsega in vstop na nove trge. Prevzeme delimo v štiri glavne skupine glede na stopnjo povezanosti v produkcijski verigi in dejavnosti podjetij v povezavi, ki se razlikujejo glede na način združevanja. Poznamo horizontalne, vertikalne, konglomeratne in kongerične prevzeme. V svojo nalogo sem vključil tudi pregled prevzemov po Sloveniji in ugotovil, da so bila uspešno prevzeta le tista podjetja, pri katerih je šlo za prijateljske prevzeme, med katerimi so bili glavni cilji povezovanja povečanje tržnega deleža, nižanje stroškov in priložnost za rast. Dodal sem tudi seznam ponudb za odkup podjetij v letu 2007, saj se je prav tega leta trg zelo dobro odrezal. Prevzemi v Sloveniji se razlikujejo od prevzemov drugod po svetu, zato sem se odločil, da pojasnim nekaj specifičnosti slovenskih prevzemov, kjer imajo managerji bistveno večjo vlogo kot pa drugod po svetu. Prevzemi vplivajo na vse interesne skupine podjetij, ki so vpletene v proces prevzema. V proces prevzema so vključeni delničarji, managerji, zaposleni, lastniki in ne nazadnje tudi potrošniki, družba in država. V tem delu sem predstavil, kakšne učinke imajo prevzemi na posamezne interesne skupine. V tretjem delu sem želel opisati managerske odkupe podjetja oziroma kratko MBO. O MBO govorimo takrat, kadar skupina obstoječih managerjev od delničarjev kupi podjetje, v katerem so zaposleni. Pri odločitvah, ali določeno podjetje kupiti ali ne, se managerji odločajo iz različnih vzrokov. Managerski odkupi imajo kar nekaj prednosti, saj managerji najbolje poznajo potrebe podjetja in so tako najprimernejši kupci, zato sem jih tudi vključil v tem delu. Managerski odkupi imajo globalni pomen. V tujini so povsem vsakdanji pojav, v Sloveniji pa so se začeli šele uveljavljat v zadnjih letih. Eden najpogostejših motivov za managerske odkupe pri nas je izvedba privatizacije. V zadnjem delu sem opisal prevzem podjetje Merkur d. d.. Podjetje sem predstavil, opisal njihove strateške cilje in načrte ter predstavil potek managerskega prevzema. Prevzemi so eden od načinov vplivanja, da se podjetje sooči s spremembami ter se jim prilagaja. Četudi slovenskim podjetjem manjkajo izkušnje, pa prevzemi pripomorejo, da se struktura našega gospodarstva spreminja bistveno hitreje, kot bi se sicer brez njih. Iz vsega zapisanega lahko povzamemo, da prevzemi niso neodvisna spremenljivka, ampak so, vsaj v razvitih tržnih gospodarstvih, pogojeni z makroekonomskimi gibanji.
Ključne besede: pojem prevzema, združitve, pripojitve, spojitve, prijazni in sovražni prevzemi, oblike prevzemov, motivi prevzema, vrste prevzema, managerski odkup, ciljno podjetje.
Objavljeno: 15.10.2009; Ogledov: 4587; Prenosov: 1028
.pdf Celotno besedilo (3,62 MB)

2.
ZNAČILNOSTI DOBRIH SPLETNIH STRANI PODJETIJ NA PRIMERU SLOVENSKIH PODJETIJ
Urška Korošec, 2009, diplomsko delo

Opis: Analiza petih dobtih spletnih strani slovenskih podjetij.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, vrste, oblike, prednosti, pomankljivosti, kriteriji, lastnosti, spletne strani podjetij.
Objavljeno: 17.11.2009; Ogledov: 2518; Prenosov: 265
.pdf Celotno besedilo (3,40 MB)

3.
TRPINČENJE (MOBBING) NA DELOVNEM MESTU
Maja Šiftar, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava problem mobbinga na delovnem mestu in vsebuje poleg uvoda še devet poglavij. V drugem poglavju je pojasnjen izvor besede mobbing in njen pomen ter omenjena oseba, ki je mobbing prenesla v delovno okolje. Slovenija je od leta 2004 polnopravna članica Evropske unije in posledica tega je, da pravna ureditev mobbinga v Sloveniji upošteva akte, ki se nanašajo na mednarodne akte, ki določajo diskriminacijo zaposlenih v zvezi z mobbingom. Tako so v nadaljevanju navedeni in opisani vsi mednarodni akti in akti nacionalne zakonodaje. Omenjene pa so tudi aktivnosti za zaščito pred mobbingom v Evropski uniji. V petem poglavju so opisane oblike in vrste, razvojne stopnje in vzroki za pojav mobbinga ter posledice in preventivni ukrepi. Glede na šesto poglavje lahko ugotovimo, da je problem mobbinga vedno bolj pomemben. Predstavljena je razširjenost mobbinga na delovnem mestu v Sloveniji in v Evropi. Iz raziskav lahko ugotovimo, da je v Sloveniji več mobbinga na delovnem mestu, kot ga je v povprečju v Evropski uniji. V poglavju Sodna praksa s področja mobbinga so predstavljeni primeri sodbe Vrhovnega sodišča, sodb Višjega delovnega in socialnega sodišča in sodba Sodišča EU. V osmem poglavju je predstavljena pravna ureditev mobbinga na Cipru in v Grčiji ter primerjava s Slovenijo. Zadnji, deveti del diplomskega dela predstavlja rezultate ankete, ki sem jo izvedla v podjetju x.
Ključne besede: mobbing na delovnem mestu, pravna ureditev, oblike in vrste mobbinga, razširjenost mobbinga, sodna praksa, anketa.
Objavljeno: 23.03.2010; Ogledov: 4087; Prenosov: 791
.pdf Celotno besedilo (500,25 KB)

4.
MOBING KOT POSLEDICA KONFLIKTOV NA DELOVNEM MESTU
Ana Habjan, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Konflikti so posledica ali rezultat različnosti interesov, ciljev, mnenj posameznikov in skupin, pa tudi oviranja za njihovo doseganje. Pomembno je, da njihov izvor in vrste dobro poznamo, saj nam to lahko bistveno pripomore pri ravnanju z njimi in njihovem reševanju. Mobing je nadlegovanje, trpinčenje, ustrahovanje, psihično nasilje na delovnem mestu. O mobingu govorimo, kadar se neprimerno ravnanje na delovnem mestu večkrat in dlje časa ponavlja ter ogroža zdravje in varnost zaposlenih. Vzrokov za nastanek mobinga je veliko, med njimi tudi konflikt. Mobing lahko nastane kot posledica konflikta na delovnem mestu oziroma kot stopnjevan konflikt. Magistrsko delo zadeva področje konfliktov in mobinga na delovnem mestu ter njuno medsebojno povezavo. Razdeljeno je na dva dela, teoretični in empirični del. Prvi del teoretičnega dela je namenjen področju konfliktov. Na začetku poglavja o konfliktih je pojasnjeno, kaj pravzaprav je konflikt, temu sledi predstavitev vzrokov za nastanek konflikta in posamezne vrste konfliktov. Predstavljene so tudi posledice konflikta, njegov proces nastanka, načini ravnanja s konflikti in njihovo razreševanje. Drugi del teoretičnega dela je namenjen področju mobinga. V uvodu tega poglavja je opredeljen pojem mobing, nato so, predstavljeni vzroki za nastanek mobinga, njegove posledice ter vrste in oblike. Predstavljen je tudi proces nastanka mobinga in možni načini za njegovo preprečevanje. V zadnjem delu teoretičnega dela je predstavljena raziskava Kliničnega inštituta za medicino dela, prometa in športa ter zakonodaja, ki ureja področje mobinga v Sloveniji in Evropski uniji. V empiričnem delu magistrskega dela je predstavljena raziskava, ki je bila opravljena med zaposlenimi v poslovni skupini X. Z raziskavo smo ugotavljali prisotnost, vzroke, posledice konfliktov in mobinga v poslovni skupini X ter njihovo preprečevanje in reševanje. V tem delu magistrskega dela je predstavljena tudi analiza raziskave in preverjanje hipotez.
Ključne besede: konflikti, mobing, mobing kot posledica konflikta, zaposleni, vzroki, vrste in oblike, posledice, preprečevanje, reševanje.
Objavljeno: 01.12.2010; Ogledov: 3969; Prenosov: 0

5.
MOBING ZAPOSLENIH V REPUBLIKI SLOVENIJI
Mateja Hrnčič, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava problem mobinga zaposlenih v Republiki Sloveniji. Mobing z drugimi besedami imenujemo trpinčenje na delovnem mestu. Poleg uvoda in sklepa vsebuje še osem poglavij. V drugem poglavju so pojasnjeni nekateri osnovni pojmi, ki so povezani z mobingom. Sicer niso ključnega pomena, vendar je priporočljivo, da so najprej razčiščeni ti pojmi. Sledijo različne definicije in opredelitve mobinga. Vsak pojav ima svoj vzrok. Zato sledi naslednje poglavje, ki opredeljuje različne vzroke za nastanek mobinga, od organizacije in načina dela do socialnega in moralnega položaja posameznika. Seznanili smo se tudi z različnimi vrstami mobinga, in sicer glede na to, kdo je tisti, ki povzroča mobing (vertikalni in horizontalni mobing), poznamo pa tudi več oblik mobinga (bullying, bossing, mobing in staffing). Glede na to, da pri kaznivih dejanjih obstaja vedno nek profil žrtve in storilca, smo raziskali, kakšna sta profila žrtve in storilca pri mobingu. Vsakim negativnim dejanjem po navadi sledijo posledice. V našem primeru so to posledice za žrtev, ki so najpomembnejše in posledice za sodelavce, organizacijo in družbo. V tem poglavju smo opredelili še rehabilitacijo žrtve. Zelo pomembna tema pri mobingu je tudi njegovo preprečevanje in ustrezni preventivni ukrepi, ki je bila razdelana v naslednjem poglavju. V zadnjem poglavju pa smo navedli pravne predpise v Slovenji in ugotovitve različnih strokovnjakov. In ker je Slovenija od leta 2004 polnopravna članica Evropske unije, pravna ureditev mobinga v Sloveniji upošteva mednarodne akte, ki določajo diskriminacijo zaposlenih v zvezi z mobingom. Tako so v tem poglavju navedeni in opisani vsi mednarodni akti. Da pa bodo nekatere teoretične tematike, ki so povezane z mobingom, bolj jasne, smo pod priloge uvrstili še intervju ga. Helene Turk, ki ima pisarno za mobing in primer mobing dnevnika.
Ključne besede: Mobing zaposlenih, trpinčenje na delovnem mestu, vrste in oblike mobinga, vzroki in posledice mobinga, preprečevanje mobinga, pravni predpisi v Sloveniji in Evropski uniji, mobing dnevnik, intervju.
Objavljeno: 27.10.2011; Ogledov: 3379; Prenosov: 624
.pdf Celotno besedilo (476,91 KB)

6.
MANAGEMENT IN PREVZEM PODJETJA
Miha Pipenbaher, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Management in prevzem podjetja sem proučil področje managementskih prevzemov. Namen diplomskega dela je bilo proučiti vlogo managementa pri prevzemu podjetja in proučiti Zakonsko ureditev prevzemov podjetij v Sloveniji. Diplomsko delo je sestavljeno iz petih uvodnih poglavij. V prvem poglavju je uvod. Drugo poglavje opisuje prevzem podjetja, njihovo osnovno opredelitev, oblike prevzemov podjetja, vrste prevzemov podjetja, motive in učinke za prevzem podjetja. V tretjem poglavju je predstavljen Management in prevzem podjetja, njegova izvedba prevzema, cilj prevzema, katere so prednosti in slabosti managerskega prevzema podjetja, pogajanja z obstoječimi lastniki ter na kakšne načine se lahko določi kupnina. Četrto poglavje je namenjeno zakonodaji prevzemov v Sloveniji. V tem poglavju sem proučil Zakon o gospodarskih družbah, Zakon o prevzemih, Zakon o bančništvu in Zakon o preprečevanju in omejevanju konkurence. Na podlagi zgoraj opisanega sem nalogo v petem poglavju zaključil.
Ključne besede: management, prevzem podjetja, odkup podjetja, vrste prevzema, oblike prevzema, učinki prevzemov, zakonodaja.
Objavljeno: 26.06.2012; Ogledov: 1610; Prenosov: 247
.pdf Celotno besedilo (405,71 KB)

7.
IZZIVI E-POSLOVANJA V MALEM PODJETJU NA PRIMERU PODJETJA TVT STORITVE D.O.O.
Danijela Indest, 2012, diplomsko delo

Opis: Elektronsko poslovanje je še nekaj let nazaj potekalo v popolnoma papirnati obliki, le tu in tam je bilo kakšno podjetje, ki je v svoje poslovanje že uvajalo e-poslovanje. Torej e-poslovanje pomeni poslovati elektronsko, v najširšem smislu vključuje uporabo vseh oblik informacijske tehnologije, za fizične in pravne osebe. Podjetje lahko glede na vrsto poslovanja posluje z različnimi udeleženci, ločimo različne vrste e-poslovanja, ki so: poslovanje med podjetji, poslovanje med podjetji in potrošniki ter poslovanje z državno upravo. Te vrste elektronskega poslovanja so za podjetja najbolj pomembna, ampak najbolj razširjeno je poslovanje med podjetji. Podjetje lahko izbira med različnimi oblikami elektronskega poslovanja. Od elektronskega trgovanja, bančništva, elektronskih finančnih prenosov, e-borzništvo, e-zavarovalništva, e-založništva, delo na daljavo ter splošnih in drugih oblik e-poslovanja, ki smo jih podrobneje opisali in predstavili. Podjetja uvajajo e-poslovanje, glede na način poslovanja, saj vse oblike niso primerne za vsa podjetja. Vsako podjetje si lahko za svoj model e-poslovanja izbere model, za katerega meni, da je zanj najbolj primerno, saj obstaja mnogo poslovnih modelov, ki jih razvrstimo na spletne trgovine, e-nabave, e-avkcije, elektronske trgovske centre, storitve tretje stranke v podjetju, ter virtualne skupnosti. Pomemben faktor na področju informacijske in računalniške tehnologije ter e-poslovanja je varnost. Podjetja se zavedajo pomena varnosti, saj vedo, kakšno škodo lahko predstavljajo zloraba, uničenje in drugi dejavniki pri delu s podatki, če ne zagotovijo potrebne varnosti. Tako v poglavju varnosti opišemo fizično in tehnično varnost. V praktičnem delu diplomskega seminarja, pa nas je zanimalo e-poslovanje v malem podjetju na primeru podjetja TVT-STORITVE. Če povzamemo, smo ugotovili, da podjetje TVT-STORITVE pri svojem poslovanju pošilja in prejema račune in druge dokumente, kot so naročila, dobavnice, ponudbe… Podjetje posluje tudi s potrošniki, kot primer navedemo nov način študentske prehrane, svojim potrošnikom omogočajo tudi plačilo s plačilnimi karticami. Z državno upravo poslujejo že od uvedbe portala e-uprava in uporabljajo storitve e-davkov. Od oblik e-poslovanja v podjetju uporabljajo e-bančništvo, elektronsko poslovanje na domu ter delo na daljavo, pri katerih navedemo tudi prednosti tega poslovanja, ki ga vidijo v podjetju. Model elektronske nabave je edini model e-poslovanja, ki ga trenutno uporabljajo v podjetju TVT-STORITVE, vendar na tem področju delajo na projektu uvedbe novega poslovnega modela, ki bo njihova konkurenčna prednost. Kot predlog podjetju navedemo, da bi kot prednost za svoje podjetje uvedlo tudi virtualne skupnosti. Za varnost je v podjetju poskrbljeno s strani podjetja Protect. Fizične varnosti zaradi majhnosti podjetja nimajo, pri svojem e-poslovanju pa uporabljajo digitalni podpis, digitalno potrdilo, identifikacijo ter požarni zid. Prav tako v praktičnem delu vsa področja e-poslovanja v podjetju TVT-STORITVE tudi opišemo.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, e-poslovanje v malem podjetju, vrste e-poslovanja, modeli e-poslovanja, oblike e-poslovanja, varnost e-poslovanja
Objavljeno: 23.11.2012; Ogledov: 1281; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (594,44 KB)

8.
PROBLEMSKI POUK FIZIKE V OSNOVNI ŠOLI
Primož Podrzavnik, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo problemski pouk fizike v osnovni šoli. V prvem delu predstavimo razvoj problemsko naravnanega pouka in učenja ter preučimo vrste in oblike problemov, ki jih srečujemo ne le v šoli, temveč tudi izven nje. Podrobneje si pogledamo priporočljivo artikulacijo reševanja zapletenejših problemov, saj so postopki reševanja preprostih problemov enostavnejši in večinoma že dobro poznani. V nadaljevanju tematiko približamo na nivo fizike, preučimo najpogostejše učne metode, ki jih uporabljamo pri reševanju problemov, ter teoretično znanje prenesemo na didaktične primere problemskega pouka fizike v devetem razredu osnovne šole z izdelanimi učnimi pripravami ter rešenimi učnimi in delovnimi listi za pouk. Izkaže se, da je problemsko učenje zelo uspešen način tudi za učenje učenja, torej nujno za samoizobraževanje in za uvajanje v raziskovalno mišljenje ter raziskovalno delo.
Ključne besede: problemski pouk, vrste in oblike problemov, artikulacija reševanja problemov, učne metode pri problemskem pouku, didaktični primeri problemskega pouka. 
Objavljeno: 13.11.2012; Ogledov: 1919; Prenosov: 383
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

9.
EKONOMSKO NASILJE V DRUŽINI
Maja Hostnikar, 2014, diplomsko delo

Opis: Nasilje v družini je vse pogostejši pojav. Ni nov pojav, ampak mu posvečamo čedalje več pozornosti. Veliko je pravnih aktov, ki definirajo pojem nasilja v družini in ga opredeljujejo, tako na mednarodni ravni, kot na ravni Republike Slovenije. Veliko več pozornosti se posveča rizičnim skupinam žrtev, kot so otroci, starostniki in bolni ter njihovi pomoči. Veliko več se, zaradi socialnega razmerja v svetu, govori tudi o obstoju ekonomskega nasilja. Ekonomsko nasilje v družini je neupravičeno nadzorovanje in omejevanje družinskega člana v obliki finančnega upravljanja z žrtvinim premoženjem. Splošno znano je, da se ekonomsko nasilje velikokrat pojavlja z drugimi oblikami ekonomskega nasilja, kot so psihično ali fizično nasilje, ter da žrtve velikokrat ostajajo v nasilni zvezi zaradi svojega šibkega materialnega stanja, ki pa ga je vse več, prav zaradi vsesplošnih kriz v gospodarstvu.
Ključne besede: družina, nasilje v družini, teorije o vzroku nasilje, oblike in vrste nasilje, ekonomsko nasilje v družini, ekonomsko nasilje med partnerjema, ekonomsko nasilje med sorojenci, ekonomsko nasilje nad starostniki
Objavljeno: 06.08.2014; Ogledov: 2002; Prenosov: 348
.pdf Celotno besedilo (484,97 KB)

10.
ANALIZA INTEGRIRANE PRAKSE S PODROČJA PLESNE VZGOJE NA PREDŠOLSKI STOPNJI
Sanja Kladnik, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava področje plesne vzgoje na predšolski stopnji in je sestavljeno z dveh delov. Prvi del predstavlja teorija, ki opredeljuje vzgojno področje plesne vzgoje, značilnosti tega in vpliv, ki ga plesna vzgoja povzroča na gibalni in plesni razvoj predšolskega otroka. V sklop razvoja teh dveh področij so vključene zakonitosti psihofizičnega razvoja pri gibalnih dejavnostih in dejavniki, ki vplivajo na gibalni in plesni razvoj. V delu je predstavljen tudi razvoj plesne sposobnosti ali plesnosti. Prav tako delo obravnava pomen spodbud in metod, ki vplivajo na razvoj plesnosti. Navedene in opisane so vrste gibalno-plesnih dejavnosti, vzgojna načela, oblike in metode dela, ki se jih poslužujemo pri plesni vzgoji. Pomemben del zajema načrtovanje vzgojnega dela na področju plesne vzgoje, v sklopu katerega se delo dotika kurikuluma za vrtce, kateri služi kot temelji dokument pri delu s predšolskimi otroki. Obravnavane so tudi teme, kot so načrtovalna obdobja na področju plesne vzgoje, dnevno načrtovanje priprav dejavnosti in metodični postopki. Podrobneje je v delo vključena tudi analiza vzgojnega dela s področja plesne vzgoje, ki je teoretično izhodišče za empirični del diplomskega dela. Teorijo diplomskega dela sklepa predstavitev študija predšolske vzgoje, ciljev, ki jih študentje morajo doseči tekom študija, praktičnega usposabljanja študentov in kompetenc, ki si jih študentje pridobijo ob zaključku študija predšolske vzgoje na Pedagoški fakulteti v Mariboru. Drugi, empirični, del diplomskega dela skozi posamezne dnevne priprave in analize dela, pridobljene na integrirani praksi, predstavlja vzgojno delo s področja plesa. V tem delu je moč opaziti dosego cilja, osvojitev plesne dramatizacije Janko in Metka, s pomočjo postopnih in sistematičnih priprav. Eksperimentalno skupino, vključeno v delo, predstavlja 21 otrok vrtca Borisa Pečeta, enote Bresternica, starih od tri do šest let.
Ključne besede: Ples, plesna vzgoja, plesnost, vrste gibalno-plesnih dejavnosti, metode in oblike dela, načrtovanje plesnih dejavnosti, analize plesnih dejavnosti, študij predšolske vzgoje.
Objavljeno: 16.02.2015; Ogledov: 785; Prenosov: 185
.pdf Celotno besedilo (945,92 KB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici