| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 18
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Motivacija učencev v procesu vnašanja sodobnih znanstvenih dognanj v pouk fizike osnovne šole
Dominik Robič, 2017, magistrsko delo

Opis: Fizika spada v eno izmed temeljnih ved, ki so skozi zgodovino spreminjale razvoj človeštva [1]. Žal je fizika kot predmet v osnovni šoli pri učencih manj priljubljena, tudi če njeno priljubljenost primerjamo samo z naravoslovnimi predmeti [2]. Zanimalo nas je, kako je mogoče povečati motivacijo učencev pri pouku fizike [3]. Raziskali smo razloge za nižjo motivacijo učencev pri pouku fizike ter preučili, katere metode ob uporabi frontalne oblike dela naj učitelj uporabi, da bo motivacija višja [4]. Motivacija pri pouku razlaga stopnjo zanimanja in napora, ki jo učenec vlaga v različna udejstvovanja, ki so lahko zaželena ali nezaželena pri njihovih učiteljih [5]. Kako se bo učenec odzval na določeno snov, je odvisno od njegove predispozicije in njegovih motivov [6]. Brophy trdi, da je v osnovi učenje za učence dolgočasno in frustrirajoče, saj učence najprej prisilimo, da pridejo k pouku in jih nato učimo stvari, v katerih ne vidijo uporabne vrednosti [7]. Da bi učencem snov približali in vzpodbudili lastno iniciativo k razmišljanju ter jih bolje motivirali, uporabimo različne metode. Zanimalo nas je, katere didaktične metode so pri učencih bolj motivirajoče in o katerih predlaganih temah izven vsebin učnega načrta si učenci želijo izvedeti več. Kimura ugotavlja, da smo moški in ženske glede na način razmišljanja različni, zato je bilo zanimivo preveriti, kako se motivacija pri pouku fizike razlikuje glede na spol [8]. Predvidevali smo tudi vpliv stratuma. Analizirali smo teme, ki niso sestavni del vsebin učnih načrtov za fiziko 8. in 9. razreda osnovne šole. Preučili smo, ali obstajajo razlike v motivaciji učencev glede na izbiro teme v povezavi s starostjo (vpeljava iste teme v 8. oziroma 9. razredu). V empiričnem delu naloge smo predstavili osnovne podatke o raziskavi, v katero je bilo v obdobju dveh šolskih let (2009/2010 in 2010/2011) zajetih 365 učencev iz sedmih slovenskih osnovnih šol [9]. Na podlagi zbranih podatkov smo opravili analize o spremembi stanja motivacije glede na stanje motivacije pred in po izvedbi učne ure. Stanje motivacije smo preučili glede na vpliv: didaktičnega pristopa (metoda razlage, delo z besedilom, uporaba IKT; vse v kombinaciji s frontalno obliko dela), stratuma (mestna, podeželska in primestna šola) razreda (8., 9. razred), spola (moški, ženski) in tematskega področja (energetika, svetloba, astronomija in drugo) [10] [11]. Z našo raziskavo smo ugotovili, kdaj vključiti določeno temo v pouk fizike, in preverili, katerega izmed izbranih treh pristopov je najbolj smiselno uporabiti za določeno temo, da bi pri učencih dosegli višjo motivacijo.
Ključne besede: motivacija, energetika, svetloba, astronomija, vreme
Objavljeno v DKUM: 25.08.2017; Ogledov: 1338; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)

2.
Razvoj mobilne uporabniške izkušnje na primeru vremenske aplikacije
Davor Val Vega, 2017, diplomsko delo

Opis: Na trgu je čedalje več razvijalcev programske opreme, posledično pa tudi aplikacij, ki ne dajejo poudarka dobri uporabniški izkušnji. To lahko prestavlja težavo, saj je uporabniška izkušnja mejnik med designom in funkcionalnostjo in je velik del tega, kar uporabniki v aplikaciji dejansko opazijo. Če je ta del dober, lahko uporabnika privabimo, večja verjetnost je, da ga obdržimo kot zvestega uporabnika, lažje pa ga tudi prepričamo v nakup.
Ključne besede: uporabniška izkušnja, android, vreme, material design
Objavljeno v DKUM: 04.04.2017; Ogledov: 1574; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (3,09 MB)

3.
ANALIZA VPLIVA VREMENSKIH POGOJEV VOZNIKOV ENOSLEDNIH MOTORNIH VOZIL
Boštjan Čas, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga analizira prometne nesreče enoslednih motornih vozil na področju Slovenije v obdobju od leta 2003 do leta 2015. Z raziskavo vpliva vremena želimo ugotoviti, kako vreme vpliva na varnost voznikov enoslednih motornih vozil in ali vreme predstavlja glavni ali zgolj posredni vzrok za nastanek prometnih nesreč. Na varnost vožnje enoslednih motornih vozil ne vpliva samo vreme, ampak tudi stanje površine vozišča, tehnična brezhibnost, predvsem pa obnašanje voznika. Večina nesreč se je zgodila v optimalnih razmerah in pri optimalnem stanju površja vozišča. Zaradi poslabšanja vremena, se zgodi več prometnih nesreč, kot zaradi poslabšanja razmer stanja površine vozišča.
Ključne besede: varnost, vreme, prometne nesreče, enosledna motorna vozila.
Objavljeno v DKUM: 04.01.2017; Ogledov: 1559; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (2,37 MB)

4.
MOBILNA APLIKACIJA WEATHERLOVE
David Jager, 2015, diplomsko delo

Opis: Kako izdelati aplikacijo za operacijski sistem Android, da bo zadoščala naslednjim kriterijem: - uporabljene naj bodo nativne komponente - uporabniški vmesnik naj bo hiter in odziven - podatki naj bodo shranjeni v podatkovni bazi. Pri podjetju TFStoritve d.o.o. sem razvil aplikacijo, ki združuje vse naštete lastnosti. Aplikacija podatke o vremenu pridobiva preko spletnega vmesnika in jih shrani v lokalno podatkovno bazo. Aplikacija nato črpa podatke iz podatkovne baze in jih prikazuje na več načinov. Glavni pogled je v aplikaciji, kjer so informacije najpodrobneje predstavljene. Lahko pa se informacije prikazujejo tudi v obliki gradnikov ali obvestil.
Ključne besede: Android, aplikacija, vreme, pametni telefon
Objavljeno v DKUM: 27.10.2015; Ogledov: 1678; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (2,40 MB)

5.
6.
MIGRACIJA APLIKACIJE WEATHERLOVE IZ PLATFORME ANDROID NA IOS
Tadej Prašnikar, 2014, diplomsko delo

Opis: iOS skupaj z Androidom tvori skoraj celoto vsega svetovnega trga mobilnih naprav. Z izdelavo tega diplomskega dela želimo prikazati migracijo že obstoječe vremenske aplikacije Weatherlove, iz Androida na iOS. Predstavljamo težave na katere naleti Android razvijalec, ko se prvič sreča z iOS razvojem. Jasni so mu koncepti mobilnih aplikacij, novo je razvojno okolje in operacijski sistem ter drugačen razvojni jezik. Glede na to, da so bili pri izdelavi Android različice narejeni že vsi načrti in skoraj vsi grafični elementi, je bila migracija enostavnejša. Razvita je bila celotna aplikacija, ki bo kasneje objavljena v AppStoru.
Ključne besede: IOS, aplikacija, vreme, Weatherlove, objektni C
Objavljeno v DKUM: 16.12.2014; Ogledov: 907; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (6,31 MB)

7.
Računalniško krmiljena vremenska postaja
Tadej Seme, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je prikazana teorijska in praktična analiza ter rešitve izdelave avtomatske vremenske postaje, ki smo jo izdelali s pomočjo na slovenskih šolah najpogostejšega vmesnika Vernier LabPro. V prvem delu je predstavljenih nekaj fizikalnih osnov meteorologije, različne naprave, ki se uporabljajo v meteorologiji in izdelava vremenske napovedi. Preverili smo, v kolikšni meri je meteorologija zastopana v učnih načrtih pri fiziki in naravoslovju v osnovni šoli. Nato opisujemo zgradbo vremenske postaje in delovanje merilnih instrumentov. Sledi predstavitev izdelave avtomatske vremenske postaje z vmesnikom LabPro, implementacija najpomembnejših metod in razredov v aplikaciji, implementacija spletne podatkovne baze MySQL in implementacija spletne strani. Preverili smo tudi možnosti uporabe avtomatske vremenske postaje v osnovnih šolah po Sloveniji. Celotna implementacija aplikacije, spletne baze podatkov in spletne strani je objavljena kot priloga na zgoščenki.
Ključne besede: avtomatska vremenska postaja, vmesnik Vernier LabPro, vreme, napovedovanje vremena
Objavljeno v DKUM: 15.07.2014; Ogledov: 2107; Prenosov: 200
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)

8.
PLESNA AKTIVNOST PRI POUKU SPOZNAVANJE OKOLJA
Tatjana Barle, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Plesna aktivnost pri pouku spoznavanje okolja sta združeni dve celoti, ki se med seboj prepletata: teoretična in praktična. V teoretičnem delu predstavljamo psihofizične in motorične lastnosti mlajših osnovnošolcev ter učni predmet spoznavanje okolja, ki je v predmetniku prvega triletja osnovne šole. Praktični del pa zajema natančno učno pripravo, izvedbo in evalvacijo učne ure o vremenu, ki smo jo izvedli v 3. razredu Osnovne šole Antona Aškerca Velenje ter vanjo vkomponirali teoretična izhodišča teoretičnega dela diplomske naloge. Po opravljenem praktičnem delu ugotavljamo, da:  se mora učitelj na uro dobro pripraviti – z ogromno gradiva in z ogromno količino znanja;  mora učitelj vzpostaviti sproščeno, pristno vzdušje;  mora učitelj znati učence ustrezno motivirati, jih usmerjati, nagraditi za uspeh, vzpodbuditi k iskanju pravilnega odgovora, poskrbeti za ustrezno obnašanje učencev in poskrbeti za primerno razredno klimo.
Ključne besede: -osnovna šola, -prvo triletje, -psihofizične lastnosti mlajših otrok, -spoznavanje okolja, -vreme
Objavljeno v DKUM: 24.06.2014; Ogledov: 1095; Prenosov: 267
.pdf Celotno besedilo (4,12 MB)

9.
PRIKAZ VREMENSKIH PODATKOV S POMOČJO ANDROID APLIKACIJE
Bojan Kogoj, 2012, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu predstavljamo našo izvirno Android aplikacijo za prikaz vremenskih podatkov in napovedi v Sloveniji na mobilnih napravah. Aplikacija deluje na operacijskem sistemu Android, zato opišemo njegove splošne lastnosti, razvoj, zgradbo in funkcije. V osrednjem delu predstavljamo lastnosti naše vremenske aplikacije in njeno delovanje. Na kratko opišemo nekaj programskih problemov, podrobneje pa razložimo rešitve glede prikaza datumov in sklanjanja samostalnikov za časovne enote in delovanje XML razčlenjevalnika. Aplikacija pridobiva vremenske podatke s spletne strani Agencije Republike Slovenije za okolje, zato v tem delu predstavimo nekaj relevantnih podrobnosti o njih, poleg tega pa še dve primerljivi domači vremenski aplikaciji.
Ključne besede: programiranje, Android, vreme, sklanjanje
Objavljeno v DKUM: 10.06.2013; Ogledov: 1448; Prenosov: 213
.pdf Celotno besedilo (4,97 MB)

10.
PRIMERJAVA RAZVOJA APLIKACIJ ZA MOBILNI PLATFORMI ANDROID IN WINDOWS PHONE 7
Zedin Salkanović, 2012, diplomsko delo

Opis: V kratkem času od vstopa na trg mobilnih platform je Android postal najbolj razširjena mobilna platform. Ko je na trg prišel še Windows Phone 7, so mu mnogi napovedovali svetlo prihodnost. Tako se je zdelo tudi nam, zato smo v diplomskem delu želeli predstaviti obe platformi in na praktičnem primeru prikazati razvoj aplikacij zanji. Najprej smo tako predstavili arhitekturo platform, zgodovino razvoja in tržni delež. Za tem sledi podroben opis programskih jezikov, razvijalnih orodij in priporočil za razvijanje dobrih aplikacij. za obe platformi. Za praktični del je predstavljen razvoj aplikacije Vreme, ki uporabniku omogoča pregled vremena (temperature, veter, padavine) po Sloveniji in več vremenskih napovedi za Slovenijo. V zaključnem delu diplomskega dela smo naredili pregled rezultatov primerjave in napovedali možnosti in smernice za nadaljnji razvoj aplikacije.
Ključne besede: mobilne platforme, Windows Phone 7, Android, razvoj aplikacij, vreme
Objavljeno v DKUM: 26.11.2012; Ogledov: 1866; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (3,21 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici