| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 212
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Zmanjšanje fluktuacije z analizo motivacijskih dejavnikov različnih generacij v podjetjih
Ana Leben, 2022, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo obravnava značilnosti generacij X, Y in Z, njihove vrednote in motivacijske dejavnike, s katerimi kadrovniki motivirajo pripadnike teh generacij in jih skušajo ohraniti v podjetju. Cilj zaključnega dela je bil ugotoviti, ali kadrovniki poznajo glavne razlike med generacijami X, Y in Z in kateri motivacijski dejavniki jih najbolj motivirajo, da ostanejo v podjetju. Cilj je bil tudi preučiti ukrepe, s katerimi bi zmanjšali fluktuacijo med pripadniki omenjenih generacij, in predlagati ukrepe, ki bi jih podjetja lahko vpeljala, da zadržijo ta kader. V teoretičnem delu smo z metodo deskripcije in metodo kompilacije opisali in povzeli literaturo, z metodo sinteze pa strnili in povezali naše ugotovitve. V empiričnem delu smo uporabili intervju, s katerim smo intervjuvali pet kadrovnikov. Pridobljene odgovore smo nato analizirali s kodiranjem. V okviru naše raziskave smo ugotovili, da se kadrovniki dobro zavedajo povezave med generacijskimi razlikami in fluktuacijo zaposlenih ter poznajo motivacijske ukrepe, ki motivirajo predstavnike generacij X, Y in Z. Ugotovili smo tudi, da kadrovniki ne zmanjšujejo fluktuacije posameznih generacij, ampak ukrepe za zmanjševanje posplošijo na vse zaposlene. Pri uvedbi ukrepov se srečujejo tudi z različnimi ovirami, ki so navedene v ugotovitvah.
Ključne besede: fluktuacija, motivacijski dejavniki, vrednote, generacije
Objavljeno v DKUM: 28.11.2022; Ogledov: 13; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (742,47 KB)

2.
Vpliv izbranih mehkih dejavnikov na družinsko podjetje
Aneja Urška Podbregar, 2022, diplomsko delo

Opis: Kar razlikuje družinska podjetja od drugih podjetij, je sam vpliv, ki ga ima družina na podjetje. Vsaka družina zase je edinstvena in ima različne cilje, preference, sposobnosti in predsodke. Bistvena sestavina notranje delovne sile v družinskem podjetju so po večini tudi nedružinski člani, ki so zaposleni v družinskem podjetju. Ti se lahko srečujejo s kompleksom manjvrednosti, kar privede do zmanjšanja motivacije in posledično slabega počutja v delovnem okolju. Družinska podjetja lahko kot svojo prednost pri trženju uporabijo svojo družinsko naravo in oblikujejo neponovljivo blagovno znamko. Vključno z mnogimi dejavniki, ki vplivajo na družinska podjetja, je eden izmed takih tradicija, ki se prenaša iz roda v rod in podjetjem pomaga, da se skozi čas ohranijo. Pomembno je, da se podjetje razvija in deluje s podporo družine, ki ima odločilno vlogo npr. pri doseganju poslovnih ciljev. Prav tako je v družinskem podjetju pomembna tudi rutina, ki se razlikuje glede na razsežnost komunikacije. Na podjetniške odločitve in etično vedenje vplivajo še trije mehki dejavniki, in sicer vrednote, religija ter duhovnost. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretični del smo vključili opis družinskih podjetij, njihove značilnosti in razlike med družinskim ter nedružinskim podjetjem. Opredelili smo tudi neenakost nedružinskih zaposlenih v družinskem podjetju in trženjem v družinskem podjetju. Prav tako smo opredelili mehke dejavnike, ki vplivajo na razvoj in poslovanje družinskega podjetja, kot so tradicija, etika, religija, duhovnost ter vrednote, in predstavili njihov pomen v družinskem podjetju. -Teoretični del zajema tudi opis pomena podpore družine v družinskem podjetju in rutine, ki je nasprotni pol ustvarjalnosti, a jo v podjetjih prav tako potrebujejo. Empirični del diplomskega dela sestavljajo ugotovitve, ki so rezultat opravljene anketne raziskave, ki je zasnovana na poudarku vpliva mehkih dejavnikov na družinsko podjetje. S pomočjo rezultatov, pridobljenih iz anketnega vprašalnika, smo oblikovali sintezo spoznanj, ki se nanašajo na družinska podjetja v Sloveniji, ter podali predloge za prakso.
Ključne besede: družinsko podjetje, družina, religija, vrednote, etika, marketing
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 42; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

3.
Analiza poslanstev, vizij in vrednot izbranih mednarodnih logističnih podjetij : magistrsko delo
Nina Pakar, 2022, magistrsko delo

Opis: Na identiteto in prihodnost podjetij imajo velik vpliv jasno zastavljena vizija, poslanstvo in vrednote. V teoretičnem delu magistrskega dela smo s pomočjo znanstvenih virov opredelili temeljne pojme. Poslanstvo prek opredelitve, kaj podjetje je in kaj počne ter zakaj, postavlja okvire njegovega delovanja. Vizija opiše, kam želi iti podjetje v prihodnosti. Vrednote opredeljujejo, kaj je pomembno za podjetje. O vrednotah, poslanstvu in viziji podjetja se da razmišljati na različne načine in v različnih krogih. V raziskovalnem delu magistrskega dela smo se nato posvetili primerjanju poslanstev, vizij in vrednot 100 logističnih podjetij, ki so na seznamu 100 največjih logističnih podjetij v letu 2019 in delujejo tudi v Sloveniji. Obravnavali smo tista podjetja, ki imajo svoja poslanstva, vizije ali vrednote javno objavljena. Po končani raziskavi smo ugotovili, da ima poslanstvo, vizijo ali vrednote objavljenih le 31 podjetij. Po delitvi poslanstev, vizij in vrednot v ustrezne skupine smo ugotovili, da se večina logističnih podjetij odloča za poslanstva, ki so usmerjena na cilj in namen samega podjetja; vizije, ki temeljijo na konkretnih ciljih podjetja ter vrednote, ki usmerjajo njihovo vedenje do drugih ljudi oz. so usmerjene v posameznika ter osebne dosežke, torej instrumentalne vrednote.
Ključne besede: poslanstvo, vizija, vrednote, podjetje, identiteta
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 50; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1006,94 KB)

4.
Planiranje razvoja podjetja FA-DENTAL d.o.o.
Ven Florjančič, 2022, magistrsko delo

Opis: Poslovni svet postaja vedno bolj zapleten in hitrejši, potrebe končnih potrošnikov se spreminjajo iz dneva v dan. Prav tako morajo podjetja za svoj obstoj in razvoj analizirati vsak korak konkurence, če želijo v prihodnosti zavzemati enak položaj, kot ga v sedanjosti. Planiranje rasti in razvoja je že v današnjem času nuja za podjetja, ki imajo željo po razvoju. V teoretičnem delu magistrskega dela smo v uvodnem delu opredelili, kakšni sta vizija in politika podjetja, zakaj sploh potrebujejo jasno zapisano vizijo in politiko podjetja. Dotaknili smo se vrednot udeležencev podjetja in podali razloge, zakaj je pomembna kultura v podjetjih ter kakšne tipe kultur poznamo. Kasneje smo na ravni strateškega managementa pisali o strateško poslovnih področjih, njihovem namenu in strategijah, ki jim naj podjetja sledijo. Prav tako smo predstavili in analizirali različne metodologije planiranja na ravni strateškega managementa. V empiričnem delu magistrske naloge smo predstavili podjetje in določili temeljne vrednote podjetja. Kasneje smo proučevali zunanje in notranje okolje s pomočjo metod, ki smo jih obravnavali v teoretičnem delu. Izvedli smo analizo managementa s pomočjo Kraljeve metode. Na koncu smo po vseh uporabljenih metodologijah in preučitvah naredili uresničitveni program podjetja FA-DENTAL za obdobje petih let.
Ključne besede: planiranje razvoja, IFAS, EFAS, SFAS, strateški management, analiza podjetja, vrednote podjetja, politika podjetja.
Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 63; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

5.
Politika družinskega podjetja ETS Pregl, d. o. o.
Monika Kovač, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu preučujemo politiko družinskega podjetja ETS Pregl, d. o. o. Družinsko podjetje, ki ga obravnavamo, zaposluje okoli 60 ljudi in na trgu uspešno posluje že več kot 30 let. Podjetje se ukvarja z izvedbo vseh vrst električnih instalacij in trgovinsko dejavnostjo. Diplomski projekt je sestavljen iz teoretičnega in praktičnega dela. V prvem delu (teoretičen del) smo podrobneje preučili in zapisali opredelitve različnih avtorjev na temo vizije družinskega podjetja in politike družinskega podjetja (poslanstvo, smotri in temeljni cilji podjetja) ter v nadaljevanju predstavili izrazne oblike politike podjetja. Nadaljevali smo s preučitvijo raziskovalno-prognostičnih izhodišč, ki so pomembna pri planiranju politike družinskega podjetja, torej vrednot ključnih udeležencev v družinskem podjetju, opredelitvijo prednosti in slabosti družinskega podjetja ter določitvijo zunanjih okolij družinskega podjetja in opredelitvijo iz njih izhajajočih priložnosti ter nevarnosti. Teoretičen del diplomskega projekta končamo z opisom prognostične obdelave izhodiščnega in prognoziranega položaja podjetja, ki je potreben za planiranje politike podjetja. Drugi del diplomskega projekta posvetimo praktičnemu delu, v katerem raziskano teorijo preverimo v praksi na obravnavanem družinskem podjetju ETS Pregl, d. o. o. Najprej smo preučevano družinsko podjetje podrobneje predstavili in nadaljevali s predstavitvijo vrednot ključnih udeležencev preučevanega družinskega podjetja ter za podjetje določili vrednote podjetja. V nadaljevanju smo določili prednosti in slabosti preučevanega družinskega podjetja. Pridobljene informacije o vrednotah podjetja in o podjetju smo pridobili s pomočjo intervjuja lastnika. Ovrednotili smo tudi razvoj in razvitost okolja, da smo lažje prognozirali priložnosti in nevarnosti preučevanega družinskega podjetja, ki izhajajo iz (zunanjega) okolja podjetja. Diplomski projekt smo zaključili z zapisano vizijo in politiko družinskega podjetja ETS Pregl, d. o. o. – opredelitev vizije, poslanstva, smotrov in temeljnih ciljev preučevanega podjetja. Podali smo tudi predlog izbrane izrazne oblike politike obravnavanega družinskega podjetja.
Ključne besede: vizija družinskega podjetja, politika družinskega podjetja, vrednote ključnih udeležencev podjetja, prednosti in slabosti podjetja, priložnosti in nevarnosti podjetja.
Objavljeno v DKUM: 14.07.2022; Ogledov: 238; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

6.
Delovne vrednote in stil vodenja generacije Z
Jasmina Grahornik, 2022, magistrsko delo

Opis: O vodenju obstaja veliko tuje in domače literature, vendar pa vodenje kot funkcija managementa vedno znova odpira nova, neraziskana področja, še posebej v današnjem hitro spreminjajočem se času. Eno takih področij so delovne vrednote in stil vodenja prihajajoče generacije Z, ki smo ga raziskali v magistrski nalogi. Magistrsko delo zajema teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili pomembno vlogo vodenja kot funkcije managementa. Vodenje je opredeljeno z več teorijami, kjer večina avtorjev deli vodenje glede na štiri glavne perspektive preučevanja vodenja: teorije lastnosti vodij, vedenjske teorije vodenja, kontingenčne oz. situacijske teorije in novejši modeli vodenja. Glede na posamezne teorije vodenja razlikujemo različne stile vodenja, pri čemer v literaturi izstopajo avtokratski, demokratični oz. participativni in permisivni stil vodenja. Med novejšimi modeli vodenja sta izpostavljena transakcijsko vodenje in transformacijsko vodenje. Ker pa mora vodja za uspešno vodenje poleg stilov vodenja obvladati še tri temeljne elemente vodenja – komunikacijo, motivacijo in vodenje skupine, smo tudi te podrobno preučili v teoretičnem delu magistrskega dela. Za uspešnost vsake organizacije je pomembno, da se osredotoči na svoje zaposlene in zna upravljati s hitro spreminjajočo se delovno silo. Vsak uspešen vodja mora dobro poznati tudi potrebe, lastnosti in delovne vrednote svojih zaposlenih vseh generacij, saj le tako lahko uspešno vpliva na sodelavce, da opravijo delo, ki je potrebno za doseganje ciljev organizacije. Raziskali smo značilnosti in vrednote generacije X, Y in Z ter primerjali delovne vrednote zadnjih dveh generacij. Organizacije so bile dolgo osredotočene na ugotavljanje, kako pritegniti in razvijati delovno silo milenijcev, a na delovni trg že vstopa naslednja generacija zaposlenih – tj. generacija Z. Večina generacije Z se še sicer izobražuje, vendar si jih veliko že pridobiva prve delovne izkušnje. Ker nas je zanimalo, kakšni bodo pripadniki generacije Z kot vodje in odgovora v obstoječi literaturi in raziskavah nismo našli, smo naredili terensko raziskavo. Z anketo smo preverili delovne vrednote in vodstvene preference bodočih vodij generacije Z skozi prizmo elementov vodenja – stili vodenja, komunikacija, motivacija in skupinsko delo. Temeljne ugotovitve magistrskega dela so, da obstajajo pomembne razlike v delovnih vrednotah med generacijama Y in Z, vodje generacije Z bodo dale prednost participativnem stilu vodenja, zaposlene bodo motivirali predvsem z uporabo sodobnih pristopov, pri komunikaciji ne bodo težili k uporabi sodobne informacijske tehnologije in ne bodo vzpodbujali skupinskega dela. Na koncu raziskovalnega dela naloge smo komentirali ugotovitve in podali predloge za prakso.
Ključne besede: vodenje, stili vodenja, vrednote, generacija Z
Objavljeno v DKUM: 09.06.2022; Ogledov: 256; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (2,49 MB)

7.
Vpliv vlog spolov na etično temelječe menedžerske strategije odločanja v Srbiji
Milena Mladenović, 2022, magistrsko delo

Opis: Etične dileme so situacije, v katerih so v skušnjavi ne le etične vrednote, ki jih zastopamo, zagovarjamo in v katere verjamemo, ampak tudi naša vztrajnost in odločnost, torej doslednost pri spoštovanju vrednot, ki jih zastopamo v procesu odločanja. V tej raziskovalni nalogi se ukvarjamo s preučevanjem sposobnosti integritete menedžerjev v procesu odločanja na podlagi etičnih vrednot. Namen te raziskave je bil preučiti neskladje med menedžerskimi vrednostnimi sistemi in vrednostnimi sistemi, ki jih predstavljajo menedžerjeve strategije odločanja. Cilj je bil vzpostaviti model, ki lahko zagotovi zanesljive in relevantne podatke, potrebne za dokaz obstoja neskladja med vrednostnimi sistemi menedžerjev in vrednotami, ki so zastopane v njihovih strategijah odločanja: model, s katerim lahko merimo stopnjo neskladja tako, da lahko dokažemo, da je njegova raven v povezavi s spremenljivko spola, pa tudi s spremenljivkami, kot sta raven etičnega ravnanja menedžerjev in organizacijska kultura. V teoretičnem delu naše raziskovalne naloge smo pregledali več ključnih področij, začenši s splošno definicijo etike, poslovne etike in organizacijske kulture. Za spoznavanje vrednostnega sistema menedžerjev smo izvedli teoretični pregled vrednot, ki jih priznavajo vodje podjetij ter pregled najpomembnejših seznamov človeških vrednot. V tem delu naše raziskave smo pregledali več modelov, ki pojasnjujejo razmerje med etiko in strategijami odločanja. Zadnje poglavje našega teoretičnega pregleda se dotika prejšnjih raziskav, ki so pojasnjevale razlike in podobnosti strategij vodenja glede na spol. Empirični del naše raziskave je temeljil na primerjalni analizi podatkov, pridobljenih od menedžerjev in zaposlenih. Za zbiranje podatkov smo uporabili kvantitativne in kvalitativne statistične metode tako, da smo izdelali dva vprašalnika in en intervju. Ankete so bile izvedene s pomočjo spletne anketne platforme 1ka.com, za statistične analize pa smo uporabili program IBM SPSS. Intervju je potekal večinoma na daljavo z uporabo videokonferenčnih programov, kot sta Zoom in Messenger. Zaradi socialnih razlik, ki se kažejo v družbeno pogojenih okoliščinah osebnostnega razvoja moških in žensk, spremenljivko spola preučujemo kot dejavnik doslednosti v procesu odločanja, na podlagi nabora etičnih vrednot, ki jih zastopa določen menedžer. Ali obstaja neskladje med vrednotami, ki jih zastopajo menedžerji in integracijo etičnih vrednot v strategije odločanja ter ali se stopnja neskladja med tema dvema komponentama razlikuje glede na spremenljivko spola, sta dve ključni vprašanji pri tej raziskovalni nalogi. Po opravljeni primerjalni analizi podatkov pridobljenih od menedžerjev in zaposlenih, smo ugotovili, da obstajajo neskladja med vodstvenim sistemom vrednot in vrednostnim sistemom, ki je zastopan v njihovih strategijah odločanja. Ugotavljamo tudi, da je stopnja neskladja povezana s spremenljivko spola, pa tudi v spremenljivkami etičnega ravnanja menedžerjev in organizacijske klime. Prepričani smo, da je naša raziskava dala vpogled v to, kako pomembna je doslednost menedžerjev pri usklajevanju svojih prepričanj in vrednot s svojimi strategijami za sprejemanje etično utemeljenih odločitev, pa tudi kot izhodišče za raziskovanje dejavnikov, ki so vzročno povezani z doslednostjo.
Ključne besede: etične vrednote, odločanje, doslednost, neskladje, spol
Objavljeno v DKUM: 21.04.2022; Ogledov: 263; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

8.
Ujemanja posameznika z organizacijo in fluktuacija zaposlenih
Katja Doliška, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali povezavo med ujemanjem posameznika-organizacije ter fluktuacijo zaposlenih. Ujemanje posameznik-organizacija je ena izmed dimenzij multidimenzionalnega konstrukta ujemanje posameznik-okolje in se nanaša na podobnost, skladnost oz. korespondenco med organizacijo in posameznikom. Visoke stopnje ujemanja posameznik-organizacija bi naj vodile do različnih pozitivnih zaposlitvenih izidov, kot so npr. delovno zadovoljstvo, organizacijska pripadnost, pro-socialna vedenja ter ohranitev zaposlenih v podjetju. Dogajanje na trgu dela nakazuje višjo stopnjo fluktuacije zaposlenih, kar večinoma pomeni višje stroške za podjetje, na ravni posameznika pa lahko vodi v nižje psihično blagostanje. Fluktuacijo definiramo kot vsakršno odhajanje delavcev iz podjetja zaradi različnih vzrokov. Dosedanje raziskave so pokazale pomembno povezavo med ujemanjem posameznika-organizacije s fluktuacijo. V magistrski nalogi smo predstavili pregled raziskav na področju obeh konstruktov ter si opisali, kako na fluktuacijo vplivajo še dejavniki kot so starost, spol in izobrazba. Na vzorcu zaposlenih srednje velikega podjetja smo opravili raziskavo in ugotovili, da je namen fluktuacije ob višji stopnji ujemanja P-O nižji. Ugotovili smo tudi, da na to povezavo spremenljivke spol, izobrazba, starost in tip pogodbe niso imele statistično značilnega vpliva.
Ključne besede: Ujemanje posameznik-okolje, ujemanje posameznik-organizacija, vrednote, fluktuacija zaposlenih, ujemanje v vrednotah.
Objavljeno v DKUM: 11.04.2022; Ogledov: 457; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

9.
Razmerje med načeloma pravne in socialne države : diplomsko delo
Urška Germauc, 2021, magistrsko delo

Opis: Načeli pravne in socialne države v pravni teoriji nista novi načeli. Gre za dve temeljni ustavni načeli, ki sta se skozi zgodovino razvijali, prav tako se je spreminjal pogled na razmerje med njima. V teoriji je dolgo časa prevladovalo stališče, da navedeni načeli na ustavni ravni sploh nista združljivi. Skozi čas in številne diskusije se je nato razvil pojem socialne pravne države, ki je obe načeli povezal v logično celoto, v kateri se medsebojno prepletata in omejujeta. Danes prevladuje stališče, da sta načeli medsebojno povezani. Pri razmerju med obema načeloma torej ne gre za vprašanje nadvlade enega načela nad drugim, temveč gre za vzporeden in medsebojno povezan razvoj elementov obeh načel. Govorimo torej o socialni pravni državi, ki mora zagotavljati socialno, pravno in ekonomsko varnost vsakega posameznika in s tem udejanjati vrednote tako pravne, kakor tudi socialne države. Socialna država po mnenju teoretikov predstavlja predpostavko pravne države, v kateri je oblast omejena in nadzirana ter s svojimi ukrepi omogoča učinkovito uresničevanje temeljnih človekovih pravic in svoboščin. Elementi obeh načel so različni, vendar pa se nanašajo na enak sistem in sicer na socialno pravno državo. V slednji se elementi obeh načel prekrivajo in so medsebojno odvisni, njihov skupni namen pa je zaščita enakih vrednot, kot so človekovo dostojanstvo, svoboda in enakost. Človekovo dostojanstvo predstavlja temeljno komponento temeljnih človekovih pravic in svoboščin, katerih priznanje in spoštovanje je v moderni državi izredno pomembno, kar izhaja ne samo iz nacionalne ureditve, temveč tudi z mednarodnega vidika. Do trenja med obema načeloma pride tudi na področju uporabe diskrecije pri odločanju državnih organov. Slednji imajo namreč v socialni državi široko polje proste presoje, kar pa povzroča napetosti v odnosu z načelom pravne države. Kljub temu je potrebno poudariti, da je diskrecija v socialni državi neizogibna, vse dokler bo slednja skrbela za distribucijo dobrin in storitev. Državni organi so pri uporabi diskrecijske pravice omejeni z Ustavo ter temeljnimi pravicami, v katerih ustavno zagotovljena jedra organi s svojimi ukrepi ne smejo posegati. Obravnavani načeli pa nista pomembni zgolj na nacionalnem ustavnem področju, temveč tudi na nadnacionalnem in mednarodnem področju. Načeli namreč med drugim predstavljata tudi temeljni vrednoti pravnega reda EU in temelj za priznanje in spoštovanje temeljnih človekovih pravic (med katere spadajo tudi socialne pravice) tudi na ravni EU.
Ključne besede: ustava, ustavno načelo, pravna država, socialna država, vladavina prava, država blaginje, človekove pravice, socialne pravice, socialna pravičnost, temeljne vrednote
Objavljeno v DKUM: 09.02.2022; Ogledov: 408; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

10.
Planiranje razvoja podjetja Lojtrca, s. p. na ravni politike podjetja
Nina Skrivarnik, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo proučevali planiranje razvoja podjetja Lojtrca, s. p., na ravni politike podjetja. Obravnavano podjetje je mikro podjetje, ki je na trgu že 25 let in se ukvarja z inštalacijo elektro napeljav in naprav. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem obravnavamo teoretična izhodišča izbire politike podjetja in planiranje razvoja podjetja na ravni politike podjetja. Podrobneje smo opisali vizijo, poslanstvo, smotre, temeljne cilje in izrazne oblike politike podjetja. Sledilo je proučevanje vrednot in interesov udeležencev, določitev prednosti in slabosti podjetja, obravnavanje (zunanjega) okolja podjetja in določitev priložnosti in nevarnosti, ki jih lahko v okolju zaznamo. Opisali smo prognostično obdelavo raziskovalno-prognostičnih izhodišč in planiranje politike podjetja. V drugem, praktičnem delu naloge smo zbrano teorijo aplicirali na primeru podjetja. Najprej smo predstavili podjetje Lojtrca, s. p., in njegove značilnosti. Prav tako smo določili tip kulture, ki v podjetju vlada, in izračunali njegovo stopnjo rasti v štirih letih. Za podjetje smo proučili vrednote in interese udeležencev, mu s pomočjo analiz delovanja v podjetju določili prednosti in slabosti ter proučili okolja, v katerih se pojavlja, z namenom ugotovitve priložnosti in nevarnosti. Na osnovi podatkov, pridobljenih iz raziskovalno-prognostičnih izhodišč, smo lahko zapisali planirano vizijo in poslanstvo ter opredelili smotre in temeljne cilje podjetja. Diplomsko delo smo zaključili z zapisom vodil o poslanstvu in smotrih podjetja Lojtrca, s. p. Podjetju Lojtrca, s. p., bomo z izdelavo diplomske naloge pomagali, da bo lahko izboljšalo svoje poslovanje in utrdilo nadaljnji razvoj.
Ključne besede: vizija podjetja, politika podjetja, vrednote udeležencev, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, razvoj podjetja
Objavljeno v DKUM: 28.10.2021; Ogledov: 444; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (679,20 KB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici