| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 35
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Razmerja med dejavnostjo kontrolinga, tržno vrednostjo in uspešnostjo poslovanja velikih slovenskih podjetij
Uroš Resnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Po vedno večjih zahtevah trga o celovitem usmerjanju in upravljanju podjetij se je kontroling razvil v proces, ki ga poznamo danes. Dejavnost kontrolinga je kompleksna panoga, ki se od pristopa (anglo-ameriški in nemški) do organiziranosti poslovnega subjekta razlikuje. Na organiziranost dejavnosti kontrolinga vpliva velikost podjetja, okolje, razvejanost in kompleksnost organizacije. Geografski in zgodovinski faktorji imajo ključni vpliv na razumevanje kontrolinga v podjetjih. Pojmovanje službe, ki izvaja dejavnosti kontrolinga, ni enotno. Neodvisno od imenovanja službe je enotna težnja dejavnosti kontrolinga k informacijski podpori, usmerjanju in uravnavanju poslovanja podjetja. Cilj poslovanja vsakega podjetja je povečati uspešnost v poslovanju in s tem posredno maksimirati tržne vrednosti. Namen magistrske naloge je preučiti razmerja med dejavnostjo kontrolinga, uspešnostjo poslovanja in tržno vrednostjo podjetja na vzorcu slovenskih podjetij, ki kotirajo na ljubljanski borzi.
Ključne besede: kontroling, dejavnost kontrolinga, uspešnost poslovanja, vrednost podjetja, tržna kapitalizacija, upravljanje, informiranje, analiziranje, planiranje
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 411; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

2.
Slovenski podjetniški observatorij 2000
Miroslav Rebernik, Dijana Močnik, Matej Rus, 2001, končno poročilo o rezultatih raziskav

Opis: Pomen malih in srednjih podjetij je zelo velik in teh podjetij je v evropskem in svetovnem merilu vse več, v njih pa je tudi zaposlenih vse več ljudi. Nobenega dvoma tudi ni, da bo pomen malih in srednjih podjetij še nadalje naraščal, ne nazadnje tudi zaradi tega, ker se z digitalizacijo poslovanja bistveno spreminjajo meje podjetja, razvoj tehnologije, globalizacija poslovanja in splošno zniževanje transakcijskih stroškov pa pripomorejo k temu, da so tudi mala in srednja podjetja vse bolj konkurenčna večjim. Skladno z naraščanjem pomena malih in srednjih podjetij pa seveda narašča tudi potreba po rednem spremljanju njihovega razvoja in po primerjavi med državami. Slovenski podjetniški observatorij je prva tovrstna publikacija v Sloveniji, ki se v celoti posvetila proučevanju tega fenomena. V prvem delu podajamo analizo slovenskih podjetij za leto 1999 po regijah, dejavnostih in velikostnih razredih. V drugem delu primerjamo slovensko gospodarstvo z evropskim gospodarstvom, v tretjem delu pa smo razgrnili nekatere pomembnejše izide terenske raziskave, ki smo jo opravili med slovenskimi podjetji. Publikacija je dvojezična (slovenščina in angleščina).
Ključne besede: Slovenija, podjetništvo, podjetje, poslovni rezultati, zadolženost, podatki, informacije, statistični podatki, ocenjevanje, mala podjetja, srednja podjetja, zaposlenost, dodana vrednost, dobiček, reševanje problemov, birokracija, uporaba računalnika, Internet, inovacijska dejavnost, primerjave, mednarodne primerjave, Evropa, Evropska unija, Slovenski podjetniški observatorij, poslovna analiza, ovire za poslovanje
Objavljeno: 18.01.2017; Ogledov: 648; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
IDENTIFICIRANJE DIMENZIJ KAKOVOSTI V PROIZVODNIH PODJETJIH, KI VPLIVAJO NA ZADOVOLJSTVO MEDORGANIZACIJSKIH KUPCEV IZDELKOV
Gregor Jazbec, 2016, magistrsko delo

Opis: Zadovoljen medorganizacijski kupec bo nakup ponavadi ponovil. Splošno znano je, da na zadovoljstvo kupca izdelka vpliva tudi kakovost. V magistrskem delu nas posebej zanima, kateri dejavniki kakovosti vplivajo na zadovoljstvo medorganizacijskih kupcev in kakšne so povezave med dejavniki in zadovoljstvom. Delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu na začetku s pomočjo različnih avtorjev opredelimo kakovost in obravnavamo vidnejše strokovnjake na področju kakovosti. Nato obravnavamo subjektivne in objektivne dejavnike kakovosti, nekatere sisteme za kontrolo kakovosti in modele za zagotavljanje kakovosti. Sledijo opredelitve zadovoljstva in opis nekaterih metod za merjenje le-tega. V nadaljevanju opisujemo še dejavnike, ki poleg kakovosti vplivajo na zadovoljstvo kupcev. V tem sklopu je opisan še koncept zaznane vrednosti. V empiričnem delu najprej opredelimo raziskovalni problem, opišemo postopek sestave preliminarnega in končnega anketnega vprašalnika, izberemo vzorec ter metode zbiranja in obdelave podatkov. Raziskava je bila opravljena na vzorcu majhnih, srednjih in velikih podjetjih iz Slovenije in Avstrije, pri čemer je raziskava pokazala razlike v dejavnikih, ki vplivajo na zadovoljstvo medorganizacijskih kupcev iz posameznih držav. Raziskava je pokazala tudi, da so objektivni dejavniki kakovosti povezani z zadovoljstvom, vendar je najbolj povezan ugled izdelka.
Ključne besede: zadovoljstvo kupca, zaznana vrednost, kakovost, dimenzije kakovosti, cena, ugled, proizvodna podjetja, medorganizacijski trgi, trg gospodinjstev in posameznikov, Slovenija, Avstrija.
Objavljeno: 02.08.2016; Ogledov: 781; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

4.
POMEN SKRBNEGA PREGLEDA ZA USPEŠEN PREVZEM ALI ZDRUŽITEV IN ZA ODLOČITEV O NAKUPU PODJETJA
Lea Drobne, 2014, magistrsko delo

Opis: Skrbni pregled v okviru prevzema predstavlja podporni proces skozi vse faze prevzema. Pomembno vpliva na doseganje zastavljenih ciljev po prevzemu, saj predstavlja organizirano podporo pri obvladovanju tveganj, ki se po prevzemu lahko pojavijo zaradi vzpostavljanja na novo organiziranega procesa poslovanja. V sklopu skrbnega pregleda prehajajo tri prevzemne faze. V prvi fazi je skrbni pregled prisoten v okviru analize izbora prevzemne tarče, v drugi fazi poteka proučevanje poslovnih dogodkov in dokumentacije izbranega subjekta, tretja faza integracije pa je faza vzpostavljanja poslovanja, kjer se skrbni pregled pojavlja tudi v okviru vprašanja medkulturnih razlik in zagotavlja podporo pri doseganju zastavljenih ciljev. V preteklosti je bilo v razvitih državah zaznanih veliko neuspešnih prevzemov, in sicer v smislu, da investitorji po prevzemu bodisi niso dosegli pričakovanega donosa bodisi niso uspeli doseči drugih zastavljenih ciljev ali pa dobička preprosto niso dosegli zaradi konflikta interesov vodstva oz. drugih zaposlenih. Vzroke je mogoče iskati tudi v tem, da je bilo mnogo prevzemov izvedenih z bežnim ali omejenim skrbnim pregledom ob slabi komunikaciji med ravnmi ali v precenjenih kupninah. Raziskava odkriva, da je za prevzem potrebno učinkovito obvladovanje vseh dejavnikov, ki lahko predstavljajo tveganje za prevzemnika. Ugotavljamo tudi, da so odločitve pri prevzemih večinoma sprejete zaradi finančnih podatkov podjetja, sprejemljivih za investitorja, in zaradi sprejemljivega zahtevanega donosa, za katerega se predvideva, da ga bo podjetje lahko doseglo po prevzemu. Primeri v praksi pa kažejo, da je problem neuspešnih prevzemov predvsem slaba komunikacija, slab medkulturni dialog, konflikt interesov, preplačano podjetje, precenjeni cilji in slab skrbni pregled, iz česar lahko sklepamo, da je potreben bolj diverzificiran pristop k preučevanju podjetja tarče, ki ni omejen zgolj na glavne pravne in finančne iztočnice podjetja.
Ključne besede: Skrbni pregled, vrednost podjetja, prevzemi in združitve, temeljni računovodski izkazi, odločitev o prevzemu.
Objavljeno: 23.05.2014; Ogledov: 1708; Prenosov: 446
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

5.
VREDNOSTNO INVESTIRANJE
Simon Krajnc, 2013, magistrsko delo

Opis: Namen raziskave je ugotoviti, ali strategija vrednostnega investiranja drži tako s teoretičnega kot tudi praktičnega vidika. Raziskava je razdeljena na dva dela. V prvem delu je podana teoretična razlaga; v poglavju 1 opisujemo sodobno finančno teorijo, ki bazira na neoklasični ekonomiji in predvideva, da je posameznik nenaklonjen tveganju, da ima popolne informacije in se osredotoča na maksimiranje osebne koristnosti. Takšno obnašanje vodi k učinkovitim tržnim razmeram, kjer cene odražajo vse dosegljive informacije. Upravljavci premoženja se lahko osredotočijo na sestavo učinkovitih portfeljev na parabolični meji učinkovitosti, kjer se nahajajo portfelji, ki ob pričakovanem donosu in sprejemljivem tveganju zadovoljijo posameznikove individualne cilje in omejitve. V nadaljevanju magistrskega dela je predstavljena tudi premica trga kapitala (SML), ki kaže na razmerje med tveganjem in zahtevano donosnostjo posamezne naložbe. Vendar, če trenutne cene notranje vrednosti naložbe ne odražajo pravilno, je z modelom nekaj narobe. Tako v poglavju 2 predstavimo vedenjske finance, ki postavljajo sodobno finančno teorijo pod vprašanje. Vedenjske finance obravnavajo vedenje tržnih udeležencev in vpliv psiholoških dejavnikov na delovanje trga. Boljše razumevanje vedenjskih pristranskosti posameznega udeleženca pripomore k učinkovitejši sestavi portfelja v primerjavi s portfelji, ki temeljijo na predpostavkah sodobne finančne teorije. Poglavje 3 podrobneje obravnava strategijo vrednostnega investiranja. Vlagatelj, ki se poslužuje strategije vrednostnega investiranja, oceni notranjo vrednost delnice podjetja in to primerja s trenutno ceno na borzi. Če je cena na borzi nižja od notranje vrednosti podjetja za vrednost varnostnega faktorja ali marže, se vlagatelj odloči za nakup. Delnice podjetij z oznako "value" ponavadi spremljajo nizka vrednost kazalnika cena/dobiček na delnico, visoka vrednost kazalnika knjigovodska vrednost/cena na delnico in nizka vrednost kazalnika cena/dividenda na delnico. V poglavju 3 predstavimo tudi številne empirične raziskave na temo vrednostnega investiranja in različne razlage o tem, zakaj prihaja do odstopanj v donosih med različnimi strategijami. Veliko raziskav postavlja v ospredje vedenjske pristranskosti kot enega glavnih razlogov, zaradi katerega prihaja do razlik v donosnosti različnih strategij investiranja. V drugem delu raziskave preverjamo donosnost različnih delniških indeksov (S&P 500, S&P Value in S&P Growth) skozi različna obdobja (3, 5, 7, 10 in 15 let) s pričetkom v letu 1997 in s koncem opazovanega obdobja v letu 2012. Za potrebe raziskave izračunamo letne donose posameznih indeksov, standardne odklone, Sharpov koeficient, Sortinov koeficient in Treynorjev koeficient. Rezultat raziskave pokaže, da dosežejo "value" delnice v povprečju višje donose; razen ob koncu 90-ih v času tehnološkega balona in v letih po začetku finančne krize v letu 2007. Številni dokazi govorijo tudi v prid hipotezi, ki trdi, da "value" delnice niso nič bolj tvegane v primerjavi z delnicami hitro rastočih podjetij.
Ključne besede: sodobna finančna teorija, vedenjske finance, vrednostno investiranje, notranja vrednost podjetja, delnica hitro rastočega podjetja, varnostni faktor
Objavljeno: 11.10.2013; Ogledov: 1299; Prenosov: 187
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

6.
7.
8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici