| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 20
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Avtomatsko ocenjevanje odgovorov na vprašanja odprtega tipa
Klemen Kac, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo implementirali algoritem, ki avtomatsko oceni odgovore na vprašanja odprtega tipa. Odgovor študenta primerjamo s pričakovanim na podlagi različnih tehnik leksikalne in semantične analize. Algoritem temelji na poravnavi besed med pričakovanim in vnesenim odgovorom ter računanjem razdalje med vektorji besednih vložitev iz obeh odgovorov. Za implementacijo smo uporabili programski jezik Python.
Ključne besede: avtomatsko ocenjevanje, ocenjevanje odgovorov, obdelava naravnega jezika, vprašanja odprtega tipa
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 116; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

2.
Časopisno poročanje o otroški srčni kirurgiji - zlata kriminalistična vprašanja kot analitični okvir
Tinkara Bulovec, Danijela Frangež, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen prispevka: Namen prispevka je predstaviti način novinarskega poročanja o otroški srčni kirurgiji ter ugotoviti, ali lahko z analiziranimi časopisnimi članki odgovorimo na zlata kriminalistična vprašanja. Metode: Prispevek temelji na kvalitativni in kvantitativni analizi časopisnih člankov otroške srčne kirurgije, ki so bili v obdobju 2012–2016 objavljeni v Dnevniku, Delu, Večeru, Financah in Slovenskih novicah. Zlata kriminalistična vprašanja smo uporabili kot metodo za prepoznavanje nekaterih kriminalističnih vidikov v časopisnih člankih o otroški srčni kirurgiji. Ugotovitve: Prispevek predstavlja poskus uporabe zlatih kriminalističnih vprašanj kot metodo za prepoznavanje nekaterih kriminalističnih vidikov v časopisnih člankih o otroški srčni kirurgiji v Sloveniji. Ugotovili smo, da z analiziranimi časopisnimi članki lahko odgovorimo na vsa zlata kriminalistična vprašanja, razen na vprašanje »s čim«, kar lahko pojasnimo s tem, da zaradi narave očitanih kaznivih dejanj (malomarno zdravljenje, zdravniške napake, korupcija) sredstva storitve niso v ospredju. Kljub temu je metoda po našem mnenju uporabna le delno in z zadržkom. Z njo ne moremo pridobiti podrobnejših informacij o preiskovanju in dokazovanju domnevnih kaznivih dejanj. Prav tako je pri uporabi odgovorov na zlata kriminalistična vprašanja potrebna previdnost, saj z njimi pridobimo vpogled v vsebino novic, ki jih mediji objavljajo, ne pa tudi verodostojnih odgovorov na posamezno vprašanje. Časopisni članki so namreč pogosto napisani senzacionalistično in temeljijo na nepreverjenih dejstvih ter virih. Omejitve raziskave Omejitev raziskave predstavljajo predvsem senzacionalistično napisani časopisni članki kot tudi manko verodostojnih informacij o preiskovanju in dokazovanju domnevnih kaznivih dejanj v primerih otroške srčne kirurgije. Praktična uporabnost: Ugotovitve raziskave omogočajo vpogled v način in vsebino poročanja časopisov o otroški srčni kirurgiji. Izvirnost/pomembnost prispevka: Ugotovitve prispevka so uporabne za vse, ki jih ta tematika zanima.
Ključne besede: otroška srčna kirurgija, zdravstvene napake, malomarno zdravljenje, zlata kriminalistična vprašanja, analiza časopisnih člankov
Objavljeno: 15.04.2020; Ogledov: 287; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (378,01 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Pravna in etična vprašanja reproduktivnega turizma
Maja Arlič, 2019, magistrsko delo

Opis: Reproduktivni turizem ali čezmejna reproduktivna pomoč, zajema potovanja oseb iz države stalnega prebivališča v drugo državo, z namenom, da bi tam prejeli reproduktivno storitev, ki v njihovi državi ni dovoljena ali ni na voljo. Takšen pojav sicer ni novost, se pa zaradi razvoja reproduktivnih tehnologij, cenejših letalskih kart in vse pogostejših težav parov z neplodnostjo hitro razvija. Med-tem ko v svetu že nekaj časa predstavlja predmet mnogih diskusij, saj se pravne ureditve reproduktivnih storitev zaradi različnih etičnih, pravnih in verskih vidikov posameznih držav močno razlikujejo, v Sloveniji ni raziskav, ki bi ocenile vzrok in pojavnost reproduktivnega turizma. Pravna raznolikost je v mnogih državah najpogostejši vzrok iskanja čezmejne pomoči, zato so strokovnjaki v preteklih letih že večkrat poskušali z usklajevanji, a do zdaj še neuspešno. Sicer spada Slovenija v sam vrh izvedbe reproduktivnih postopkov, tako da se slovenski pacienti ne odpravljajo v tujino zaradi želje po boljši kakovosti zdravljenja, se pa tako kot večina ostalih držav, tudi Slovenija sooča s pomanjkanjem darovanih spolnih celic. Ravno dolge čakalne liste so pri nas najpogostejši vzrok reproduktivnih potovanj. Cilj magistrskega dela je bila raziskava vzroka, posledic, pojavnih oblik in najaktualnejših pravno etičnih razprav reproduktivnega turizma. Čeprav se na prvi pogled zdi, da prinaša reproduktivni turizem več težav kot koristi, temu vendarle ni tako in ravno možnost čezmejne reproduktivne pomoči marsikomu omogoči močno želeno starševstvo, kljub temu da v matični državi to ni bilo izvedljivo. Ob vzpostavitvi mednarodnega registra reproduktivnih postopkov, povišanju zneska povračila darovalcem spolnih celic ter ozaveščanju pacientov o potencialnih težavah, s katerimi se lahko soočijo, bi lahko tudi ta pojav začeli obravnavati kot ljudem koristen.
Ključne besede: reproduktivni turizem, čezmejna reproduktivna pomoč, pravna vprašanja, etična vprašanja, neplodnost, zdravljenje neplodnosti v tujini, postopki oploditve z biomedicinsko pomočjo, nadomestno materinstvo
Objavljeno: 20.12.2019; Ogledov: 542; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

4.
Odzivi staršev na otroška vprašanja s področja tabu tem
Maruša Mavrič, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Odzivi staršev na otroška vprašanja s področja tabu tem, je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo se seznanili z odnosom do tabujev nekoč in danes, ki vplivajo na to, kako se v določenih situacijah ob srečanju z otroškimi vprašanji odzovemo. Pri tem smo poudarili predvsem besedne in nebesedne odzive ter se seznanili z nekaterimi obrambnimi mehanizmi, ki se lahko pojavijo. Opredelili smo nekatere značilnosti pogovora med starši in otroki, poudarili pomembnost aktivnega poslušanja in razumevanja otroških vprašanj. Nazadnje pa smo podali še nekaj smernic za odgovarjanje na težavna otroška vprašanja. V empiričnem delu smo raziskali odzive staršev na otroška vprašanja s področja tabu tem. Vprašalnike smo razdelili staršem otrok, starih od 4 do 6 let, ki obiskujejo vrtce v Mariboru. Zanimalo nas je kolikšna je odzivnost staršev na težavna otroška vprašanja, kdaj se staršem zdi pravi čas za odgovor na otroška vprašanja s področja tabu tem, ali se jim zdi pomembno pogovarjati o teh temah že v predšolskem obdobju in o katerih, ali se sami čutijo pripravljeni za pogovor o tabu temah, kako bi se počutili ob zastavljenih vprašanjih določenih tabu tem s strani otrok in kako bi ob morebitnem težavnem vprašanju sami odreagirali.
Ključne besede: tabuji, otroška vprašanja, odzivi staršev, komunikacija
Objavljeno: 29.11.2018; Ogledov: 667; Prenosov: 221
.pdf Celotno besedilo (1016,44 KB)

5.
Rojstvo sorojenca
Polona Rogina, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Rojstvo sorojenca smo želeli podrobneje raziskati, kako so otroci pripravljeni na prihod sorojenca in kakšni so odzivi nanj po rojstvu. Priprava na rojstvo sorojenca je zelo pomembna. Zanjo ne potrebujemo le točno odmerjenega časa za pogovor, ampak jo najbolje izvajamo tako, da otroka vključimo v vse kar počnemo. V teoretičnem delu smo predstavili obdobje pred rojstvom sorojenca v družini in poudarili, kako potrebno je otroka navaditi na vse spremembe, ki bodo nastale ob prihodu novega člana. Preko slikanic mu lahko približamo izgled dojenčka in mu odgovorimo na njegova vprašanja o sorojencu. Opisana je tudi priprava otroka na mamin odhod v porodnišnico in odzivi otroka, ki se lahko pojavijo ob rojstvu sorojenca. Prav tako je predstavljeno dogajanje v družini po rojstvu sorojenca. V empiričnem delu smo predstavili podatke, ki smo jih pridobili z izdelanim vprašalnikom v orodju 1KA. Na vzorcu, ki je zajemal 366 mam, smo raziskali, kako je pri njih potekala priprava otroka na rojstvo sorojenca in kakšni so bili odzivi nanj. Rezultati so pokazali, da se starši dobro znajdejo pri pripravi in sodelujejo vzajemno. Izkazalo se je, da so otroci v veliki meri vključeni v pripravo, kar se odraža v pozitivnem odzivanju na novico in posledično tudi na sorojenca. Prav tako se odnos med mamo in otrokom v večini ni spremenil, zasledili smo celo, da se je ponekod izboljšal. V programu SPSS smo s pomočjo χ2-testa izračunali še statistične značilnosti, ki so vezane na otrokovo starost. Mame se slikanic v večini primerov niso posluževale med pripravo, v diplomskem delu pa je kljub temu zapisano veliko število knjig, ki jih lahko uporabijo starši, pedagogi in vzgojitelji pri pripravi otroka na sorojenca.
Ključne besede: priprava na rojstvo, otrokova vprašanja, sorojenci, slikanice, ljubosumje
Objavljeno: 25.09.2018; Ogledov: 504; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

6.
Razvoj vtičnika za spletno učno okolje moodle
Marko Očko, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali področje učenja na daljavo, in sicer smo pod drobnogled vzeli sistem Moodle. Za učenje programiranja smo želeli ustvariti specializirane tipe vprašanj, za kar je bilo potrebno ustvariti nove Moodle vtičnike. Na začetku smo naredili splošni pregled sistema Moodle in predstavili njegov razvojni proces, v nadaljevanju pa smo obravnavali uporabo vtičnikov, njihovo strukturo in opisali različne tipe. Temu je sledil opis razvojnega procesa splošnega vtičnika in dejanska implementacija vtičnikov. Izdelali smo tudi spletno aplikacijo, v kateri lahko generiramo in uvozimo vprašanja neposredno v Moodle preko spletne storitve ali preko datoteke XML.
Ključne besede: Moodle, vtičnik, učenje, programiranje, vprašanja
Objavljeno: 26.06.2018; Ogledov: 718; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (2,44 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Varnostna vprašanja in vloga policije ter ostalih služb v begunski krizi
Patricija Usnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Migracije so del zgodovine in našega vsakdana, v zadnjih dveh letih pa tudi eden izmed bolj perečih problemov na evropskih tleh. Begunska kriza je odprla veliko varnostnih vprašanj in vprašanj o pripravljenosti policije in ostalih služb, katerih namen je varovanje države ter državljanov. Čeprav so vzroki za migracije pogosto podobni ali celo enaki, kot so bili v preteklosti, je mišljenje ljudi o migracijah ne glede na vzrok, zaradi katerega je nekdo zbežal iz matične države, povsem drugačno. Veliko vlogo pri tem ima predvsem varnost posameznika kot tudi sodržavljanov in integriteta države, ki je v primeru, da čez državo potuje več tisoč ljudi, ogrožena. Za varnost so zato med begunsko krizo skrbeli policisti s pomočjo tujih okrepitev, pridružila pa se jim je tudi vojska in ostale organizacije ter prostovoljci. Skupaj so skrbeli za to, da varnost države in državljanov ne bi bila ogrožena, hkrati pa tudi za usmerjanje prebežnikov in za čim bolj miren tranzit vseh tujcev, ki so želeli zapustiti Slovenijo. Slovenija kot tranzitna država v času krize ni doživela večjih pretresov, sama varnost pa ni bila neposredno ogrožena. Državljani kot del te krize posebne ogroženosti nismo občutili, vsaj ne na območjih, ki niso na poti beguncev.
Ključne besede: migracije, migranti, begunci, begunska kriza, varnost, varnostna vprašanja, migracijska politika, policija, policijsko delo, civilna zaščita, vojska, diplomske naloge
Objavljeno: 21.12.2016; Ogledov: 1316; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (388,67 KB)

8.
SPOLNOST V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Mojca Vitasovic, 2016, diplomsko delo

Opis: Spolnost je v predšolskem obdobju nekaj povsem normalnega, otroci raziskujejo svoje telo, telo prijateljev, opažajo razlike, poimenuje različne dele telesa in imajo veliko vprašanj, ki so povezana s spolnostjo. Pomembno je, da se vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev v vrtcu zavedajo, da je spolna vzgoja pomembna. Prav je, da otroke naučijo pravilnega poimenovanja delov telesa, opozorijo na razlike med njimi, da jim odgovarjajo na vprašanja, se odzovejo pravilno, kadar vidijo, da se pojavljajo spolne igre in samozadovoljevanje v vrtcu. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so na kratko predstavljeni razvoj spolnosti, spolna igra, samozadovoljevanje in otroška vprašanja, povezana s spolnostjo ter odgovori nanje. V empiričnem delu diplomskega dela smo raziskali, ali vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev v učnem načrtu načrtujejo temo o spolnosti, ali jim to predstavlja kakšne ovire, s katerimi težavami se soočajo, kako izberejo primeren trenutek za obravnavo spolne tematike. Ugotovljeno je bilo, da več kot polovica vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev teme o spolnosti ne vključijo v učni načrt in so o tematiki premalo poučeni, tudi če ocenjujejo, da so dovolj poučeni, tematike ne načrtujejo. Statistično značilnih razlik med vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev ni bilo zaznati. Večina tistih, ki temo načrtuje, dela v skupini otrok drugega starostnega obdobja in nekaj v kombiniranih oddelkih.
Ključne besede: predšolski otrok, samozadovoljevanje, spolne igre, spolnost, vprašanja otrok o spolnosti, vzgojitelj in pomočnik vzgojitelja
Objavljeno: 29.09.2016; Ogledov: 1385; Prenosov: 306
.pdf Celotno besedilo (508,86 KB)

9.
Programski agent za tehnično podporo uporabnikom
Gašper Gračner, 2016, diplomsko delo

Opis: Tehnična pomoč uporabnikom je v današnjem času ključnega pomena. V kar nekaj primerih se vprašanja uporabnikov ponavljajo ali pa so ta že odgovorjena v raznih dokumentih ali spletnih straneh. V prvem delu diplomske naloge so opisane tehnologije in pristopi, ki so potrebni pri izdelavi programskega agenta za avtomatsko tehnično pomoč. V drugem delu pa so opisani in analizirani moduli za podatkovno rudarjenje, obdelavo besedila in odgovarjanje na vprašanja. Ugotovljeno je bilo, da je za zagotavljanje dobrih rezultatov ključnega pomena natančna analiza vhodnega besedila.
Ključne besede: programski agent, obdelava besedila, sistem za odgovarjanje na vprašanja
Objavljeno: 22.09.2016; Ogledov: 864; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (809,30 KB)

10.
Učni pogovor kot pot h kakovostnemu učenju in znanju
Andreja Strmšek, 2016, magistrsko delo

Opis: Ob aktualnih razpravah in iskanjih poti do kakovostnega znanja so aktualne tudi razprave o vlogi učnega pogovora pri tem. Učni pogovor je imel pomembno vlogo že v stari Grčiji, njegov pomen potrjujejo raziskave stare več desetletij, a praksa teh spoznanj še ne »živi«. V raziskavi smo ugotovili, da je učni pogovor precej pogosto uporabljen pri različnih predmetih, različnih tipih učnih ur in pri različno starih učencih. Prav tako je med učitelji osnovnih šol živo prepričanje o pomenu in vlogi učnega pogovora za kakovostno učenje in znanje, v praksi pa prevladujejo značilnosti tradicionalnega pristopa k pogovoru, ki učencev ne spodbuja k višjim ravnem razmišljanja. Opažamo veliko število vprašanj s strani učiteljev in redka na strani učencev, čeprav so z vidika razvijanja pristnega pogovora zelo dragocena. Med vprašanji učiteljev prevladujejo spominska vprašanja. Odgovori učencev so prevladujoče kratki in »čas za razmislek« ostaja v okviru sekunde. Povratna informacija je večinoma usmerjena v vsebino in se posreduje v obliki kratkih informacij. Med ovirami za uporabo učnega pogovora, ki jih navajajo anketirani učitelji, se najpogosteje pojavi pomanjkanje časa in pomanjkanje komunikacijskih spretnosti pri učencih. Opazovanje prakse pokaže šibko interakcijo med učenci, voden učni pogovor s strani učiteljev ter organizacijske ovire (razporeditev stolov in miz v učilnici, število učencev v razredu, časovni okvir ene učne ure). Prepoznali pa smo nekaj značilnosti pristnega pogovora in sicer so učitelji za izhodišča za učni pogovor uporabljali različne spodbude, ne le vprašanja. Na nepopolne odgovore učencev so se odzivali z dodatnimi vprašanji, ki so spodbujala k razmišljanju. Prav tako so se trudili vživeti v način razmišljanja učencev in razumeti njihove odgovore. Predlagamo poti, ki vodijo k uporabo spoznanj o učnem pogovoru v praksi, vendar je od posameznega učitelja odvisno, ali se bo podal na katero izmed poti in spreminjal svoje poučevanje.
Ključne besede: kakovostno učenje in znanje, tradicionalni in pristni učni pogovor, vprašanja učiteljev in učencev, razredna klima, povratna informacija
Objavljeno: 26.08.2016; Ogledov: 1119; Prenosov: 163
.pdf Celotno besedilo (2,54 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici