| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 123
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza športnega turizma v občini Metlika in potenciali za nadaljnji razvoj : magistrsko delo
Nejc Žugelj, 2025, magistrsko delo

Opis: Pomen športa v turizmu na majhnem območju, kot je občina Metlika, je odvisen predvsem od stopnje razvitosti občine ter sredstev, ki jih ta namenja razvoju športnega turizma. Magistrska naloga je temeljila na raziskovanju športnega turizma v občini Metlika, pri čemer smo z različnimi raziskovalnimi metodami dosegli zastavljene cilje. V prvem, teoretičnem delu smo s pomočjo različnih virov pripravili poglobljeno in tematsko usmerjeno teoretično podlago. V nadaljevanju smo izvedli empirični del raziskave, ki se je pričel z izvedbo anket med turisti, ki obiskujejo občino Metlika. Zaradi kratke turistične sezone so bile ankete izvedene že v začetni fazi raziskave. Analiza podatkov je bila izvedena s statističnim programom SPSS, kar nam je omogočilo preverjanje hipotez: prvo hipotezo smo zavrnili, drugi dve pa potrdili. Poleg tega smo izvedli tudi SWOT analizo stanja športnega turizma v občini. Dodatno smo organizirali fokusno skupino z relevantnimi deležniki na lokalni ravni, natančneje z Zavodom za turizem, kulturo, šport in mladino Metlika, kamor sodi tudi TIC Metlika. Po zaključku fokusne skupine smo s pomočjo kodiranja analizirali odgovore in oblikovali zaključke na podlagi petih raziskovalnih vprašanj. Ugotovili smo, da ima občina Metlika še veliko razvojnega potenciala na področju športnega turizma. Poleg tega se kaže jasna usmeritev občine v trajnostni in zeleni turizem, znotraj katerega ima športni turizem pomembno vlogo, z različnimi aktivnostmi, ki so v nalogi tudi konkretno predstavljene. V zaključku smo predstavili ključne ugotovitve ter predloge za nadaljnji razvoj športnega turizma v občini Metlika.
Ključne besede: športni turizem, destinacijski vidik športnega turizma, SWOT analiza, anketni vprašalnik, fokusna skupina
Objavljeno v DKUM: 28.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (3,93 MB)

2.
Ocena kulture varne hrane med zaposlenimi v gostinstvu : magistrko delo
Katja Senegačnik, 2025, magistrsko delo

Opis: Kultura varne hrane je del širšega sistema zagotavljanja varne hrane, ki temelji na zakonodaji Evropske unije in velja za ključen koncept pri zagotavljanju varne hrane v vseh segmentih prehranske verige. Izvajanje kulture varne hrane je v gostinskih obratih v Sloveniji še precej neraziskano, zato je bil namen magistrskega dela oceniti kulturo varne hrane v gostinskih obratih, dobiti vpogled v njeno izvajanje ter prepoznati morebitne pomanjkljivosti in priložnosti za izboljšave, ki bi lahko prispevale k večji varnosti hrane in zmanjšanju tveganj za potrošnike, ter oceniti ustreznost anketnega vprašalnika za oceno kulture varne hrane. Anketo smo posredovali 384 gostinskim obratom. Skupno smo prejeli 241 odgovorov. Vsebovala je pet načel kulture varne hrane: vodenje, komunikacija, zavzetost in zavezanost, ozaveščenost ter viri v gostinskih obratih. Pri vsakem načelu je bilo navedenih pet ali šest trditev, ki so se nanašale na posamezno načelo. Na vsako trditev so anketiranci odgovorili z uporabo pettočkovne Likertove lestvice. Dobljeni rezultati so bili večinoma primerljivi z rezultati iz predhodnih raziskav, kar kaže, da je anketni vprašalnik ustrezna metoda za oceno kulture varne hrane v gostinskih obratih. Na podlagi dobljenih rezultatov smo ugotovili, da je kultura varne hrane med zaposlenimi v gostinskih obratih visoka. Rezultati so pokazali, da so ključni elementi kulture varne hrane v večini primerov ustrezno vzpostavljeni in da prispevajo k učinkovitemu upravljanju varnosti hrane v gostinstvu. Priložnost za izboljšave vidimo na področju uporabe vizualnih pripomočkov (plakati, table, znaki) in na področju priznanja in nagrajevanja zaposlenih s strani vodstva.
Ključne besede: kultura varne hrane, anketni vprašalnik, varna hrana, ocenjevanje, gostinski obrati
Objavljeno v DKUM: 20.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

3.
Dojemanje davčne skladnosti in dejavniki davčne utaje
Doris Sarjaš, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava tematiko davčne skladnosti in dejavnikov, ki vplivajo na pojav davčne utaje med posamezniki in podjetji. V teoretičnem delu smo predstavili temeljne pojme, kot so davčna skladnost, davčna utaja, davčna goljufija in izogibanje davkom, ter razčlenili ekonomski, psihološki, etični in institucionalni vpliv na odnos do izpolnjevanja davčnih obveznosti. Poseben poudarek smo namenili vprašanjem zaupanja v državo, pravičnosti davčnega sistema, digitalizacije davčnih postopkov in vlogi davčnih oaz. Empirični del temelji na anketni raziskavi, ki proučuje stališča različnih demografskih skupin glede davčne discipline, motivacije za utajo in zaznavanja učinkovitosti ukrepov za preprečevanje davčne neskladnosti. Delo tako celovito razkriva kompleksnost davčnega vedenja ter izpostavlja pomen razumevanja različnih dejavnikov za učinkovito oblikovanje davčne politike in spodbujanje skladnosti v sodobni družbi. V okviru raziskave so bile postavljene tri hipoteze, ki so bile tudi potrjene.
Ključne besede: davčna skladnost, davčna utaja, davčna goljufija, davčna obveznost, davčna stopnja, anketni vprašalnik
Objavljeno v DKUM: 09.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

4.
Stopnja poznavanja in razumevanja označb na predpakiranih živilih med študenti in zaposlenimi na Fakulteti za kmetijstvo in biosistemske vede : diplomsko delo
Ines Črešnar, 2025, diplomsko delo

Opis: Evropska zakonodaja, zlasti Uredba (EU) št. 1169/2011, določa jasna pravila o označevanju živil, vendar med potrošniki še vedno obstajajo razlike v poznavanju in razumevanju teh informacij. Namen predpisov je zagotoviti jasne, razumljive in resnične podatke ter preprečiti zavajanje, a se pri interpretaciji obveznih in prostovoljnih označb, kot so sheme kakovosti ter prehranske in zdravstvene trditve, pogosto pojavljajo nejasnosti. V letu 2025 je bila izvedena anketa med 113 študenti in zaposlenimi na Fakulteti za kmetijstvo in biosistemske vede o poznavanju in razumevanju označb na predpakiranih živilih. Najbolj prepoznana in najpogosteje izbrana shema kakovosti je bila »Izbrana kakovost – Slovenija« (prepoznava 52,2 %, izbira 46,0 %), najbolje razumljen znak pa »Pridelano/proizvedeno brez GSO«. Kar 92,0 % anketirancev je vedelo, da gluten vsebuje prava žita, skoraj vsi (99,1 %) pa so kot obvezni element označevanja prepoznali ime živila in seznam sestavin. Več kot 80,0 % jih je poznalo pomen datuma minimalne trajnosti oziroma roka uporabe. Preverjanje razlik med spoloma je pokazalo, da so ženske pogosteje prepoznale znak »Pridelano/proizvedeno brez GSO«, »Izbrana kakovost – Slovenija«, nacionalni zaščitni znak geografske označbe in znak »Višja kakovost«, moški pa nacionalni ekološki znak. Ženske so pri nakupu v večji meri upoštevale znak »Pridelano/proizvedeno brez GSO (gensko spremenjenih organizmov)«. Zaposleni so bolje poznali blagovno znamko kot neobvezni element označevanja, priporočila o dnevnem vnosu energije in hranil ter označbe, povezane z GSO (jajca, mleko, ribe in meso živali, krmljenih z GSO-krmo). Študenti so bili uspešnejši pri razumevanju pomena oznake »porabiti do« in pri drugih označbah, kjer so dosegli višjo stopnjo pravilnih odgovorov.
Ključne besede: označevanje, predpakirana živila, vprašalnik, potrošniki, stopnja seznanjenosti
Objavljeno v DKUM: 04.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

5.
Organizacijska kultura v fizioterapiji v terciarnem zdravstvenem zavodu
Lara Erjavec, 2025, magistrsko delo

Opis: Uvod: Terciarne zdravstvene organizacije se soočajo z dinamičnimi spremembami, ki zahtevajo prilagodljive organizacijske strukture in učinkovito organizacijsko kulturo. Namen raziskave je bil analizirati trenutno in želeno organizacijsko kulturo med fizioterapevti v terciarni zdravstveni ustanovi. Metode: V raziskavi smo uporabili kvantitativno metodologijo z anketnim vprašalnikom OCAI, ki temelji na modelu konkurenčnih vrednot Camerona in Quinna. V vzorec je bilo vključenih 45 fizioterapevtov. Podatki so bili analizirani z deskriptivno statistiko, Wilcoxonovim testom predznačenih rangov in t-testom za povezane vzorce s programoma Excel 2013 in SPSS 29.0. Rezultati: Trenutno prevladuje hierarhična kultura (39,81), medtem ko si zaposleni najbolj želijo klanske kulture (41,94). Statistično pomembne razlike (p < 0,001) so bile ugotovljene za tipe kulture klana, trga in hierarhije. Tudi zaposleni z več kot 10 leti delovne dobe si želijo sprememb v smeri klanske kulture (p < 0,001). Razprava: Rezultati poudarjajo potrebo po premiku od hierarhične proti klanski kulturi, kar odraža željo zaposlenih po večji fleksibilnosti, zaupanju in sodelovanju. Za učinkovito izvedbo teh sprememb je ključno premišljeno in vključujoče vodenje. Zaključek: Za izboljšanje zadovoljstva zaposlenih in dolgoročno uspešnost zdravstvenih organizacij je potrebno razvijati kulturo, ki temelji na timskem delu, sodelovanju in medsebojnem zaupanju.
Ključne besede: fizioterapija, organizacijska kultura, terciarna zdravstvena ustanova, OCAI vprašalnik
Objavljeno v DKUM: 21.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

6.
Ocenjevanje temperamenta v zgodnjem mladostništvu : psihometrične značilnosti vprašalnika EATQ-R-SF
Eva Kranjec, Maja Zupančič, Gregor Sočan, 2021, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen raziskave je preveriti psihometrične značilnosti kratke različice revidiranega Vprašalnika temperamenta za zgodnje mladostnike – EATQ-RSF. Na vzorcu 238 slovenskih zgodnjih mladostnikov smo preverili faktorsko strukturo, zanesljivost ter razlike med spoloma v ravni izraznosti temperamentnih potez. Analiza podatkov je v splošnem pokazala zadovoljivo prileganje podatkov obravnavanim modelom, čeprav indeksi prileganja za nekatere podlestvice niso dosegli priporočenih vrednosti. Skladnost nadrednih lestvic je zadovoljiva. Mladostnice imajo bolj izražene poteze zadovoljstvo ob šibkih dražljajih, strah in povezovanje z drugimi ter dimenzijo pozitivno čustvovanje kot mladostniki. EATQ-R-SF je ustrezna za uporabo v raziskovanju, čeprav rezultati nakazujejo potrebo po vsebinskem in psihometričnem izboljšanju pripomočka.
Ključne besede: temperament, zgodnje mladostništvo, ocenjevanje, vprašalnik EATQ-R-SF, psihometrične značilnosti, razlike med spoloma
Objavljeno v DKUM: 27.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (372,20 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Digitalno marketinško komuniciranje
Lucijan Kantoci, 2024, diplomsko delo

Opis: Ljudje preživljajo vedno več časa za malimi ekrani, bodisi mobilniki, računalniki itd. To so podjetja seveda prepoznala, zato vedno več pozornosti usmerjajo v digitalni marketing. Ljudje si z brskanjem po spletu, listanjem po Facebooku, Instagramu … krajšajo čas in se preprosto sprostijo ter odklopijo od realnega stresnega življenja. Med tem brskanjem in listanjem pa našo pozornost zmotijo tudi reklame. V prvem delu diplomskega projekta (teoretični del) bomo spoznali marketing, natančneje digitalni marketing, ter digitalne kanale. Najprej bomo o vseh naštetih povedali nekaj na splošno kasneje pa še predstavili odnos, razlike in primerjave med omenjenima marketingoma. V drugem delu diplomskega projekta (praktični del) bomo predstavili vprašalnik, ki smo ga ustvarili in uporabili za našo raziskavo. Odkrivali smo, kaj je ljudem pomembno pri oglasih, kaj ne, kaj jih pritegne, kaj ne, kako dolgo se ob oglasu zadržijo, kako pogosto se odločijo za nakup, ali je koronavirus kaj vplival na njihovo nakupovanje preko spleta, kateri marketing (tradicionalni ali digitalni) se jim zdi bolj učinkovit, kaj najpogosteje kupujejo preko spleta ipd. V zaključku bomo pregledali zadane hipoteze ter jih potrdili ali ovrgli, predstavili problem digitalnega marketinškega komuniciranja in podali izboljšave.
Ključne besede: digitalno marketinško komuniciranje, oglasi, vprašalnik, digitalni kanali, marketing, digitalni marketing.
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 205; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (3,39 MB)

8.
Ocena kakovosti aplikacije za podporo delovanja gasilcev : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Mitja Mali, 2023, diplomsko delo

Opis: Digitalizacija je dandanes postala globalna in skoraj neizogibna. Vedno več različnih profitnih in neprofitnih organizacij se poskuša digitalizirati in s tem optimizirati svoje poslovanje. Željo po digitalizaciji imajo tudi številne gasilske organizacije, ki poskušajo svoje delovanje podpreti z mobilno aplikacijo. Namenske mobilne aplikacije so lahko dobra in praktična nadomestitev klasičnih pozivnikov, ki so jih gasilci uporabljali pred tem. Ker lahko na trgu najdemo velik spekter podobnih aplikacij, smo se odločili, da bomo aplikacijo podjetja FireApp, d. o. o., vzeli pod drobnogled in ocenili njeno kakovost. Kakovost aplikacije bomo ocenjevali na podlagi anketnega vprašalnika, izpolnjenega s strani uporabnikov aplikacije, in predstavili odgovore. V diplomskem delu bomo preverili, ali je s pomočjo uporabe aplikacije možno skrajšati čas izvoza gasilcev na intervencijo v primerjavi z uporabo le klasičnih pozivnikov. Diplomsko delo bo lahko pripomoglo tako razvijalcem aplikacije za nadaljnje spremembe kot tudi gasilcem glede lažje odločitve o morebitnem nakupu aplikacije oziroma za spoznavanje njenih funkcij.
Ključne besede: mobilna aplikacija, FireApp, gasilstvo, uporabniška izkušnja, anketni vprašalnik, digitalizacija, kakovost
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 457; Prenosov: 237
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

9.
Psihometrične lastnosti Vprašalnika z delom povezanih neprilagojenih miselnih vzorcev na klinični populaciji : magistrsko delo
Valerija Podlesnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Naše misli in prepričanja o sebi, drugih in svetu oblikujejo naša čustva in posledično tudi vedenje. Kadar so misli in prepričanja pristranska, napačna, neučinkovita ali izkrivljena, govorimo o neprilagojenih miselnih vzorcih, ki lahko imajo pomemben vpliv na to, kako živimo. Teh se je smiselno zavedati in jih spreminjati. Slednje je pomembno tudi za delovno okolje. Namen raziskave je bil preveriti klinično veljavnost predhodno novonastalega Vprašalnika z delom povezanih neprilagojenih miselnih vzorcev (WMTPQ), tj. ali vprašalnik v svojih rezultatih resnično loči med splošno in klinično populacijo. Slednje smo preverjali preko raziskave, ki je zajemala 64 udeležencev (N-splošna populacija = 32, N-klinična populacija = 32). V klinični vzorec smo zajeli posameznike, ki so trenutno delovno aktivni, a imajo klinično diagnozo oziroma simptome, ki bi kazali na izgorelost pri delu. Prav tako smo z raziskavo želeli preveriti, ali se z delom povezani neprilagojeni miselni vzorci povezujejo z izgorelostjo (MBI-GS), depresijo, anksioznostjo, stresom (DASS-21) ter s storilnostno pogojenim samovrednotenjem (PBSE), kot to predvideva teorija. Naši rezultati so v prvem koraku pokazali ustreznost obeh vzorcev, saj se klinični vzorec statistično pomembno razlikuje od vzorca splošne populacije v vseh merjenih spremenljivkah. Rezultati raziskave so nadalje pokazali naslednje: klinično veljavnost WMTPQ ter pomembno pozitivno povezanost WMTPQ z izgorelostjo, depresijo, anksioznostjo, stresom ter s storilnostno pogojenim samovrednotenjem. S pričujočo raziskavo zaključujemo, da je WMTPQ zanesljiv in veljaven inštrument za merjenje z delom povezanih neprilagojenih miselnih vzorcev.
Ključne besede: kognitivne distorzije, iracionalna prepričanja, izgorelost, klinična veljavnost, Vprašalnik z delom povezanih neprilagojenih miselnih vzorcev WMTPQ
Objavljeno v DKUM: 16.11.2023; Ogledov: 420; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

10.
Podjetništvo mladih: izzivi, stališča in predlogi za politiko
Filip Petrovič, 2023, diplomsko delo

Opis: Brezposelnost mladih je v današnjem času vse večji izziv. Veliko mladih ima dokončano visoko stopnjo izobrazbe, vendar ima kljub temu težave pri iskanju ustreznega delovnega mesta, saj delovnih mest primanjkuje. Ena od možnih rešitev tega pojava je odločitev mladih za podjetništvo. V diplomskem delu smo vsebino razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo najprej predstavlili oziroma opredelili kaj podjetništvo mladih pomeni, nato smo predstavili izzive, s katerimi se mladi podjetniki soočajo, glede na raziskavo GEM (Globalni podjetniški monitor) opredelili stanje mladih podjetnikov, predstavili dejavnike uspeha mladih podjetnikov, pojasnili vlogo izobraževanja pri podjetništvu mladih in na koncu teoretičnega dela predstavili še politične ukrepe, ki bi spodbudile podjetništvo mladih. V empiričnem delu smo predstavili izsledke raziskave, ki smo jo opravili za namen te diplomske naloge. V sklepnem delu smo potrdili oziroma zavrnili hipoteze, postavljene v uvodnem delu. Sklenemo lahko, da je podjetništvo mladih zelo aktualna tema o kateri je zaenkrat narejenih premalo raziskav in premalo je debat na tem področju. Še posebej lahko izpostavimo področje izobraževanja mldih o podjetnitvu, ki ga je bistveno premalo in bi ga bilo potrebno vključiti v vse ravni izobraževanja.
Ključne besede: podjetništvo, mladi, podjetništvo mladih, Globalni podjetniški monitor, anketni vprašalnik
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 538; Prenosov: 221
.pdf Celotno besedilo (5,20 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici