| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Dileme sodobnega oglaševanja : izbrane teme
2023, učbenik

Opis: Osrednja tema monografije so različni vidiki oglaševanja blaga in storitev. Poleg pravil o javni rabi slovenskega jezika v oglaševanju monografija vsebuje celoviti pregled pravil o oglaševanju v obstoječi slovenski zakonodaji. Poleg splošnih so vključene tudi bolj specifične teme, kot so primerjalno oglaševanje, varstvo otrok v oglaševanju, vplivnostni marketing in uporaba pravil konkurenčnega prava v zvezi s položajem in odgovornostjo vratarjev oziroma digitalnih platform v oglaševanju. Obravnavane so nekatere nove oblike oglaševanja, kot je ciljano politično oglaševanje, ki zajema prikazovanje prilagojenih oglasov o političnih kandidatih in pravno regulacijo tega na ravni EU, ter varstvo osebnih podatkov v oglaševanju. Ostali prispevki se nanašajo na različna področja in vključujejo oglaševanje in trženje z vonjavami s prikazom in analizo pomembnejših sodnih primerov, položaj platformnih delavcev v dejavnosti oglaševanja in njihov dostop do kolektivnega dogovarjanja ter problematiko v zvezi s prihodki od oglaševanja v povezavi s pravico do zasebnosti uporabnikov.
Ključne besede: oglaševanje, potrošnik, podjetje, konkurenca, osebni podatki, vplivnostni marketing, ciljano politično oglaševanje, platformno delo, pravna regulacija vonjev, samoregulativa, spletna platforma
Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 174; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (6,97 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Problematika civilne odgovornosti vplivnežev na socialnih omrežjih : magistrsko delo
Maruša Erce, 2023, magistrsko delo

Opis: Prisotnost in uporabnost socialnih omrežji se povečuje iz dneva v dan. Zaradi vedno večje priljubljenosti so se na socialnih omrežjih razvile tudi druge aktivnosti, ki nam vsakodnevno lahko olajšajo življenje. Pomembna dejavnost, s katero se magistrsko delo ukvarja je na eni strani nakupovanje in na drugi strani oglaševanje najrazličnejših izdelkov in storitev, kar posledično odpira nekatera pomembna pravna vprašanja glede poštenega oglaševanja in zadostnega varstva potrošnikov. Čeprav je dejavnost oglaševanja svetu poznana že zelo dolgo, se je s pomočjo spleta in preko najrazličnejših spletnih platform razvil tudi marketing spletnih vplivnežev, ki s seboj prinaša nove izzive s področja oglaševanja in varstva potrošnikov. Za lažje razumevanje vprašanj, ki se pojavljajo pri vplivnostnem marketingu je pomembno tudi predhodno poznavanje lastnosti spletnih vplinežev, saj so le te lahko ključne pri opredeljevanju njihovih ravnanj. Vplivneži na eni strani nastopajo kot oglaševalci in promotorji najrazličnejših izdelkov ali storitev, hkrati pa sledilcu na enak oz. podoben način prikazujejo svoje zasebno življenje in s tem ustvarjajo osebnejši in pristnejši odnos. Sledilci na drugi strani zaradi narave dela vplivneža v razmerju nastopajo tudi kot potrošniki in so, zaradi odnosa, ki ga ustvarijo z vplivnežem, bolj izpostavljeni nevarnostim oglaševanja in v določenih situacijah tudi ranljivejši, zato je nujno, da se njihov položaj dodatno zaščiti. Glede kršitev, katerih se spletni vplivnež lahko poslužuje, se je smiselno na civilnopravnem področju ukvarjati tudi z vprašanji civilne odgovornosti vplivneža, nasproti sledilca oz. potrošnika. S tem namenom sem se v magistrski nalogi ukvarjala tudi z vprašanjem odškodninske obveznosti in se glede na predpostavke poskušala opredeliti do položaja spletnega vplivneža. Tako sem se opredelila do različnih oblik protipravnega ravnanja vplivnežev, morebitne škode, ki bi zaradi takih ravnanj lahko nastala potrošniku in seveda vzročnosti med tema dvema predpostavkama, ki jo utemeljujem tudi na samem vplivu vplivneža in odnosu, ki se ustvari. Precej opcij je možnih tudi pri predpostavki krivde, nenazadnje je pomembno presojati tudi stopnjo skrbnosti, ki se od vplivneža lahko pričakuje, saj je odprto vprašanje, ali mu lahko pripišemo višjo stopnjo skrbnosti ravnanja t.j. skrbnost strokovnjaka. Zaradi novosti, ki prihajajo z vplivnostnim marketingom je potrebno v smeri varstva potrošnika narediti določene premike, ki bodo sledili spremembam na oglaševalskem področju in poskrbeli za zaščino posameznika v pravnem prometu. Zakonodaja počasi napreduje v smeri urejanja tega področja, različne organizacije izdajajao tudi smernice in priporočila glede vplivnostnega marketinga in ravnanja spletnih vplivnežev na sploh. Kljub temu pa se zdi, da je področje vplivnostnega marketinga v nekakšni sivi coni zakonodaje in so potrošniki glede na nevarnosti, ki jih ta oblika oglaševana prinaša premalo zaščiteni.
Ključne besede: vplivnostni marketing – spletni vplivneži – oglaševanje – varstvo potrošnikov – socialna omrežja – nepoštene poslovne prakse – odškodninska obveznost
Objavljeno v DKUM: 17.10.2023; Ogledov: 449; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (663,11 KB)

3.
Vloga vplivnežev pri spletni prodaji ženskih oblačil
Maša Pučnik, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo opredelili definicijo marketinga, kaj je njegov namen in temeljni cilj ter kakšno povezavo ima z ženskimi oblačili. Ugotovili bomo tudi, katera družbena omrežja so najbolj primerna za vplivnostni marketing. Dotaknili se bomo tudi spletne prodaje, in sicer njenega samega začetka, našteli in opisali pa bomo tudi njene prednosti in slabosti ter predstavili nekaj pomembnejših spletnih trgovin z ženskimi oblačili. V nadaljevanju bomo opisali tudi vplivnosti marketinga v modni industriji, ki je zelo razširjen. Kot pa nakazuje že naš naslov, bomo veliko pozornost namenili vplivnežem, ki sodelujejo s spletnimi trgovinami, ki prodajajo ženska oblačila. Dejstva bomo povzeli in nekatere ugotovitve preverili s pomočjo intervjujev, na katere bodo odgovorile vplivnice Teja Jugovic, Anja Širovnik in Gaja Hribernik ter lastnici spletnih trgovin, in sicer Lena Zgonec in Fiona Čuček. Skozi intervjuje bomo dobili realno sliko vplivnostnega marketinga pri spletni prodaji ženskih oblačil. Treba se je zavedati, da je vplivnostni marketing še posebej pomemben v modni industriji, kjer modni vplivneži igrajo ključno vlogo pri oglaševanju in promociji ženskih oblačil.
Ključne besede: vplivnostni marketing, vplivneži, spletna prodaja, družbena omrežja, ženska oblačila.
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 311; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

4.
Vloga vplivnežev pri modnih znamkah oblačil
Neja Dežman, 2022, diplomsko delo

Opis: V času, ko je ljudem skoraj vse na dostopu roke in ko družbena omrežja uporablja večina ljudi, je zelo pomembno kakšen vtis pustijo podjetja z svojim oglaševanje pri potrošnikih. Vplivnostni marketing je strategija, ki že od nekdaj zelo priljubljena med podjetji, saj lahko tako, preko vplivnežev ljudem čimbolj približajo svojo znamko. Podjetja se povezujejo s tistimi vplivneži (pevci, igralci, Youtuberji, TikTokerji, modeli…), za katere menijo, da bodo najbolj pritegnili njihovo ciljno občinstvo. Ljudje bodo raje kupili izdelke določene blagovne znamke, ko bodo ti predstavljeni s strani vplivnežev katerim lažje zaupajo in so jim bližje kot sama podjetja. Ravno vplivneži pa so osebe, ki v današnjem času narekujejo modne trende in tako lahko podjetja z njimi dosežejo svoj naslednji hit. Pomembno je, da podjetja v množici vplivnežev izberejo tistega pravega, s katerim bodo lahko preko kreativnih oglasov, pritegnila pozornost čim več potencialnih odjemalcev. Podjetje se bo za večje kampanje in naprimer za televizijske oglase raje odločilo za zvezdnika večje prepoznavnosti, preko katerega bodo imeli enosmerno komunikacijo z svojimi potrošniki. Kadar pa sodelujejo z vplivneži, pa bodo ti svojim sledilcem podali mnenje, ga pokomentirali skupaj z njimi in tako pridemo do dvosmerne komunikacije, katera da potrošniku občutek pripadnosti in se tako lažje povežejo z blagovno znamko.
Ključne besede: vplivneži, modne znamke, vplivnostni marketing, potrošniki, oblačila
Objavljeno v DKUM: 28.11.2022; Ogledov: 556; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (3,39 MB)

5.
Pomen Instagrama influencerjev za spletni marketing
Tina Marn, 2020, diplomsko delo

Opis: S pomočjo literature in raziskovalnega dela smo proučili idejo o vplivu in pomenu prizadevanj za prodajo v družbi ter kako pomemben je vplivnostni marketing. Skušali smo ugotoviti, kakšno mero zaupanja imajo posamezniki do nakupa izdelkov, ki jih promovirajo vplivneži. Vpliv je ena od besed, ki se veliko omenja v družbenih omrežjih in socialnih medijih, toda vpliv je vnaprej določen s tehnologijami in sega vse od začetka trgovanja. V zadnjih tridesetih letih oglaševalska industrija izbira zvezdnike za promocijo izdelkov. Razlog za to je, da ima prepoznavnost velik vpliv na množico ljudi. Namen je bil z raziskavo ugotoviti, od česa je odvisno, da se ljudje odločijo za nakup določenih izdelkov, ki jih promovirajo vplivneži, ter v kolikšni meri zaupajo oglasom na Instagramu. Med drugim nas je zanimalo tudi, katere vsebine ljudje največkrat uporabljajo. Naloga je razdeljena na dva dela, in sicer na teoretičnega in raziskovalnega. V teoretičnem delu smo opredelili trženjsko komuniciranje, njegov proces in načrtovanje. V nadaljevanju pa smo razložili pojem in trende spletnega marketinga in njegov vpliv na družbenih omrežjih. Podrobneje smo opisali tudi vpliv marketinga ter oglaševanje s pomočjo vplivnežev in navedli prednosti in slabosti tovrstnega marketinga. V raziskovalnem delu nas je zanimalo, od česa je odvisno, da se ljudje odločijo za nakup izdelkov in v kolikšni meri zaupajo vplivnežem.
Ključne besede: spletni marketing, vplivnež, Instagram, vplivnostni marketing
Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 1228; Prenosov: 353
.pdf Celotno besedilo (609,88 KB)

6.
Vplivnostni marketing kot strategija mednarodnega trženjskega komuniciranja
Sara Gangl, 2019, diplomsko delo

Opis: Naraščajoča popularnost družbenih omrežij in s tem pojav spletnih vplivnežev sta popolnoma spremenila način kako potrošniki odkrivajo, doživljajo in kupujejo izdelke ter storitve. Ne želijo več agresivnih in vsiljivih oglasov, temveč si želijo slišati kakšno izkušnjo imajo z izdelkom ali storitvijo običajni ljudje. Ravno zato se po nasvete danes vse pogosteje obrnejo na spletne vplivneže, ki so zaradi svoje strasti do nekega področja pričeli snemati videe, fotografije in pisati prispevke ter te deliti na družbenih omrežjih. Tako so si čez čas vzpostavili bazo ljudi, ki jim sledi in zaradi svoje pristnosti, domačnosti ter kredibilnosti zaupa. Posledično so tudi podjetja prepoznala pomen in vpliv teh oseb ter začela z njimi sodelovati. Diplomski projekt obravnava trenutno zelo aktualen trend na področju marketinga, vplivnostni marketing oz. oglaševanje s pomočjo spletnih vplivnežev. Posluževanje vplivnostnega marketinga smo analizirali skozi pregled digitalnih vsebin šestih podjetij iz treh panog. S tem namenom smo v teoretičnem delu najprej opredelili pojem in nato v empiričnem delu prek analize profilov izbranih podjetij na družbenih omrežjih Instagram in Facebook analizirali uporabo vplivnostnega marketinga v praksi ter s pomočjo vprašalnika pridobili mnenja slovenskih podjetij o vplivnostnem marketingu na družbenih omrežjih ter njegovi uporabi.
Ključne besede: trženjsko komuniciranje, digitalni marketing, vplivnostni marketing, družbena omrežja, spletni vplivnež
Objavljeno v DKUM: 05.12.2019; Ogledov: 2138; Prenosov: 588
.pdf Celotno besedilo (735,39 KB)

7.
Oblike oglaševanja najpopularnejših slovenskih spletnih vplivnežev v kontekstu zakonodajne regulacije vplivnostnega marketinga
Tina Strmčnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo pokriva trenutno eno najpopularnejših oblik oglaševanja, oglaševanje v vsebinah spletnih vplivnežev (t.i. blogerjev, youtuberjev, vlogerjev) ali vplivnostni marketing. Stanje vplivnostnega marketinga v Sloveniji smo preučevali skozi analizo vsebin petih najpopularnejših slovenskih spletnih vplivnežev. Predvsem smo želeli preveriti, kako učinkovita je slovenska zakonodaja pri urejanju tega področja in v kolikšni meri so slovenski spletni vplivneži pri oglaševanju podjetij v svojih vsebinah transparenti. S tem namenom smo v teoretičnem delu pripravili pregled vseh obstoječih zakonodajnih regulativ in nato v empiričnem delu skladnost vsebin izbranih spletnih vplivnežev z zakonodajnimi določili tudi preverili v praksi. Z rezultati analize smo potrdili, da slovenska zakonodaja področja vplivnostnega marketinga ne regulira dovolj učinkovito, kar ima za posledico, da slovenski spletni vplivneži v svojih vsebinah niso povsem transparentni in se potrošniki (v našem primeru sledilci) srečujejo s primeri prikritega oglaševanja.
Ključne besede: spletni vplivnež, vplivnostni marketing, vplivnostni marketing v Sloveniji, zakonodajna ureditev vplivnostnega marketinga, transparentnost vplivnostnega marketinga, oglaševanje podjetij v vsebinah spletnih vplivnežev
Objavljeno v DKUM: 21.06.2018; Ogledov: 2262; Prenosov: 618
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici