| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Vplivni dejavniki nakupa v prodajalni Comma
Nina Smonkar, 2024, diplomsko delo

Opis: Prodajalne z oblačili se danes soočajo z različnimi izzivi in priložnostmi, ki so posledica hitro spreminjajočega se tržnega okolja, tehnološkega napredka in spreminjajočih se potrošniških navad. Diplomska naloga z naslovom Vplivni dejavniki nakupa v prodajalni Comma se osredotoča na preučevanje ključnih dejavnikov, ki vplivajo na nakupne odločitve potrošnikov v prodajalni z oblačili Comma. Glavni cilj raziskave je identificirati in analizirati elemente prodajnega okolja ter podati konkretna priporočila za izboljšanje nakupne izkušnje in povečanje prodaje v prodajani. Teoretični del naloge obravnava osnovne koncepte in teorije s področja potrošniškega vedenja ter specifične dejavnike, ki so pomembni pri nakupu oblačil. Med temi dejavniki so izpostavljeni urejenost blaga, kakovost izdelkov, cena, blagovna znamka, vizualna predstavitev izdelkov, promocije, vpliv prodajnega osebja ter fizično okolje prodajalne. Empirični del raziskave temelji na anketiranju strank prodajalne Comma. Rezultati analize podatkov kažejo, da so najpomembnejši dejavniki, ki vplivajo na nakupne odločitve v tej prodajalni urejenost baga, kakovost oblačil, prijaznost in strokovnost prodajnega osebja ter dobra ponudba artiklov. Prav tako so pomembno vlogo igrali modni trendi.
Ključne besede: vedenje porabnikov, vplivni dejavniki, nakupno vedenje, oblačila, prodajalna Comma
Objavljeno v DKUM: 02.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

2.
Nakupno vedenje odjemalcev v prodajalni z oblačili
Ana Ledenik, 2024, diplomsko delo

Opis: V današnjem globaliziranem svetu, kjer se tržni trendi neprestano spreminjajo, je razumevanje nakupnega vedenja potrošnikov ključno za uspeh vsakega podjetja, še posebej tistih, ki delujejo v industriji oblačil. Nakupovanje oblačil ni zgolj funkcionalen proces, temveč kompleksen in večplasten fenomen, ki ga v veliki meri določajo subjektivni dejavniki, kot so osebne preference, moda in socialni vplivi. Diplomsko delo je posvečeno proučevanju in analizi nakupnega vedenja odjemalcev v prodajalni z oblačili. Razumevanje motivacij, preferenc in vzorcev potrošniškega obnašanja je ključnega pomena za tržno usmerjanje in oblikovanje učinkovitih marketinških strategij, ki bodo izpolnjevale pričakovanja kupcev in hkrati povečevale konkurenčno prednost prodajaln z oblačili na trgu. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali, kateri je najpomembnejši dejavnik, ki vpliva na nakupno odločitev odjemalca, ali na izbiro oblačila vplivajo tudi trendi ali ne, kakšen vpliv imajo spletne prodajalne na fizične prodajalne in po čem anketiranci raje posežejo.
Ključne besede: nakupno vedenje, prodajalna, vplivni dejavniki, oblačila, spletna trgovina
Objavljeno v DKUM: 13.06.2024; Ogledov: 321; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

3.
Analiza vplivnih dejavnikov nakupa ženskih modnih torbic
Jona Bauman, 2023, diplomsko delo

Opis: Ženske modne torbice so v današnjem času nepogrešljiv modni dodatek vsake ženske. Vsaka modna hiša z njihovo izdelavo ponazarja določene značilnosti v njihovem prodajnem konceptu. Medtem ko imamo na trgu številne ponudnike, vse od razkošnih do ugodnejših torbic, slednji prisegajo na različne oblike, komponente, barve in sloge. Potrošniki so na trgu deležni številnih vplivnih dejavnikov, ki jih kasneje privedejo do nakupne odločitve. Diplomsko delo se osredotoča na ključne dejavnike, ki vplivajo na nakupne odločitve, kot so cena, dizajn, kakovost, barva, material, funkcionalnost in blagovna znamka torbice, prav tako pa je pomemben tudi vpliv trenutnih trendov in vplivnežev, ki narekujejo modne smernice. V empiričnem delu smo dejavnike analizirali v okviru anketnega vprašalnika. V sklopu ankete smo preverjali, v katerih trgovinah anketiranci nakupujejo ženske torbice, koliko torbic imajo v lasti in kakšen vpliv imajo na nakup blagovne znamke in trendi.
Ključne besede: modne torbice, vplivni dejavniki, nakupno vedenje, blagovne znamke
Objavljeno v DKUM: 09.11.2023; Ogledov: 333; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)

4.
MODEL VREDNOTENJA DEJAVNIKOV ZA POVEČANJE INOVACIJSKE UČINKOVITOSTI PROIZVODNIH PODJETIJ : doktorska disertacija
Rolando Koren, 2019, doktorska disertacija

Opis: Inovacije so že od nekdaj gonilna sila napredka gospodarstva in civilizacije. Najpogosteje se inovacije povezujejo z raziskovalno-razvojnimi aktivnostmi pri izdelkih. Konkurenčne prednosti evropskih podjetij pa ne izhajajo zgolj iz inovacij izdelkov, temelječih na R&R delu, ampak tudi iz ne-tehniških oziroma organizacijskih inovacij, s katerimi želimo posodobiti proizvodne procese. Pri tem je zelo pomemben parameter, ki ga v doktorski disertaciji imenujemo inovacijska učinkovitost. Inovacijska učinkovitost proizvodnih podjetij je sposobnost, da z implementacijo večjega števila tehniških ali organizacijskih inovacij, kot posledic izbranih dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti, povečujejo svojo sposobnost za razvoj novih izdelkov in s tem tudi svojo donosnost. Namen disertacije je bil raziskati vpliv dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti v proizvodnih podjetjih. V ta namen je bil razvit model vplivnih dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti proizvodnih podjetij. Cilj doktorske disertacije je bil, glede na razviti model, ugotoviti vpliv medsebojnih povezav posameznih sklopov dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti proizvodnih podjetij, ugotoviti njihov vpliv na tehniške in organizacijske inovacije ter njihov neposredni vpliv na sposobnost razvoja in uvedbe novih izdelkov na trg in donosnost podjetja. Doktorska disertacija je omejena na podatke, ki smo jih pridobili s pomočjo ankete Raziskava proizvodne dejavnosti v Evropi (EMS). Naše analize so bile opravljene z naprednimi statističnimi metodami. Pregled literature je pokazal, da inovacije niso dovolj raziskane, še posebej to velja za merjenje organizacijskih inovacij. Raziskave so pokazale, da proizvodna podjetja, ki so pogosteje sposobna uporabljati inovacijske koncepte na srednjem ali celo visokem nivoju, praktično ne proizvajajo enostavnih izdelkov. V skupini šestih identificiranih vplivnih dejavnikov za povečanje inovacijske učinkovitosti obstajata dva, ki močno vplivata na razvoj novih izdelkov in njihovo lansiranje na trg. To sta subjekt sodelovanja (sodelovanje s kupci) in R&R aktivnosti. Obstajajo trije tehnični in kar sedem organizacijskih konceptov, izmed katerih večina močno vpliva na sposobnost razvoja in lansiranja novih izdelkov na trg.
Ključne besede: inovacije, tehniške inovacije, organizacijske inovacije, inovacijska učinkovitost, vplivni dejavniki, povezanost vplivnih dejavnikov, anketa, opisna statistika, korelacija, regresija
Objavljeno v DKUM: 10.06.2019; Ogledov: 2028; Prenosov: 284
.pdf Celotno besedilo (4,76 MB)

5.
Primerjalna analiza produkcije politično dokumentarnih filmov
Melisa Ćehić, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo raziskuje in prikazuje, kako lahko različni dejavniki vplivajo na posredovanje resnice v politično dokumentarnih filmih skozi različna časovna obdobja in kraje. Po ogledu politično dokumentarnega filma se analizirajo vsi dejavniki, ki lahko nezavedno in zavedno vplivajo na sporočilo filma. Eden izmed teh dejavnikov je produkcija, ki lahko z velikostjo produkcijske ekipe, količine vloženega denarja in zastopanju velikih produkcijskih hiš, spremenijo smer pogleda na film.
Ključne besede: politika, dokumentarni film, produkcija, vplivni dejavniki
Objavljeno v DKUM: 07.11.2018; Ogledov: 1286; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (371,58 KB)

6.
Pomen raziskovanja okolja za preprečevanje kriz podjetja
Sara Jakupović, 2017, magistrsko delo

Opis: Podjetja si v želji po uspehu nenehno postavljajo visoke cilje v rasti in razvoju. Ob vedno večjem razvoju znanosti in tehnologije je za podjetja zelo pomembno, da iščejo nove poslovne rešitve, se širijo in skrbijo za rast in razvoj. Magistrsko delo je razdeljeno na dva sklopa, prvi zajema teoretična spoznanja o nastanku in delovanju podjetja v njegovem spreminjajočem se okolju. Predstavljamo življenjski cikel podjetja in model razvoja, ki sta ga razvila avtorja Pümpin in Prange (1995). Z vidika življenjskega cikla podjetja in njegovega spreminjanja izpostavljamo tipologije podjetniških kriz po Pümpinu in Prangeju (1995) in avtorju Kropfbergerju (2003). V boju proti krizam predstavljamo vzroke za njihov nastanek, proces njihovega zdravljenja in posebnosti, s katerimi se mora soočiti vodstvo v času vodenja podjetja v krizi. S proučevanjem razvoja podjetja je tesno povezano tudi proučevanje vplivnih dejavnikov na razvoj podjetja, ki podjetja spodbujajo k nenehnemu raziskovanju okolja, v katerem poslujejo. Pripravljenost na spremembe, ki jih ponuja okolje, je za podjetja ključnega pomena. V magistrskem delu natančneje povzemamo značilnosti notranjih in zunanjih vplivnih dejavnikov na razvoj podjetja. Empirični del magistrskega dela smo pripravili na primeru izbranega podjetja. Predstavljamo njegov nastanek, opis ključnih sprememb v razvoju in rasti podjetja, analizo razvojne vizije, politike in strategij ter na splošno opis njegovega poslovanja danes, njegove družbene in okoljske odgovornosti. Na primeru izbranega podjetja raziskujemo njegov življenjski cikel s pomočjo Pümpin in Prange (1995) metode za proučevanje prisotnih elementov faz življenjskega cikla. Na podlagi ocene razvojne faze podajamo tudi oceno kriznega stanja podjetja. Ocenjevanje smo izvedli na podlagi spoznanj Pümpina in Prangeja (1995) in Kropfbergerja (2003). Empirični del zaključujemo z oceno managementa podjetja, natančneje predstavljamo proces soočanja vodilnih v podjetju s krizami. Dodajamo tudi analizo notranjih in zunanjih vplivnih dejavnikov na razvoj podjetja in s pomočjo EFAS in IFAS tabele predstavljamo njegovo konkurenčnost.
Ključne besede: rast in razvoj podjetja, življenjski cikel podjetja, kriza, krizno stanje podjetja, vplivni dejavniki na razvoj podjetja.
Objavljeno v DKUM: 09.03.2017; Ogledov: 1572; Prenosov: 216
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

7.
PREGLED SANKCIJ NA PODROČJU ZATAJITEV FINANČNIH OBVEZNOSTI V IZBRANIH DRŽAVAH
Monika Strauss, 2016, diplomsko delo

Opis: Izhodišče diplomskega projekta so davki. Države z davki izpolnjujejo fiskalne, socialne in ekonomske cilje. S plačevanjem davkov omogočamo obstoj in razvoj države, z njimi pa imajo davkoplačevalci obveznosti in tudi privilegije. Zaradi visokih davčnih stopenj in različnih drugih razlogov pride do zatajitev finančnih obveznosti, s katerimi se srečujemo povsod po svetu. Razlikujemo med zakonsko dovoljenim in zakonsko nedovoljenim neplačevanjem davkov. Pri zakonsko nedovoljenem plačevanju davkov obveznosti gre za nepravilno oziroma kaznivo dejanje davkoplačevalcev, ki ostaja dalj časa neodkrito. Zakonsko nedovoljenim zatajitvam finančnih obveznosti sledijo sankcije. V vsaki državi obstajajo razni zakoni, zakoniki ali druge uredbe, ki urejajo to področje. Osrednji problem diplomskega seminarja so razlike v sankcijah, ki za zatajitve finančnih obveznosti obstajajo v različnih državah. V diplomskem projektu opredeljujemo pojem zatajitev finančnih dejavnikov, metode zatajitve finančnih obveznosti in dejavnike, ki vplivajo na pogostost zatajitve. Osredotočamo se na sankcioniranje zatajitev finančnih obveznosti v naslednjih državah: Slovenija, Hrvaška, Nemčija in Amerika.
Ključne besede: davki, zatajitev finančnih obveznosti, vplivni dejavniki, sankcije, davčno kaznivo dejanje
Objavljeno v DKUM: 28.11.2016; Ogledov: 1698; Prenosov: 183
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

8.
VPLIV DEJAVNIKOV NEPREMIČNINSKEGA TRGA NA TRŽNO VREDNOST NEPREMIČNIN
Ksenija Golob, 2016, doktorska disertacija

Opis: Vrednost nepremičnin je odvisna od številnih dejavnikov. Ob tehnično-funkcionalnih dejavnikih, med katere prištevamo površino in uporabnost (koristnost) nepremičnin ter energetsko učinkovitost, na vrednost nepremičnin vplivajo tudi gradbeno-komercialni, fizični, prostorski in ekonomski dejavniki. Cilj raziskave je definiranje vplivnih dejavnikov, s pomočjo katerih bo mogoče določiti vpliv na zaznano tržno vrednost nepremičnine. Na podlagi primarnih podatkov, ki smo jih pridobili v gradbenih in projektantskih podjetjih, nepremičninskih družbah, pri potencialnih kupcih, Statističnem uradu Republike Slovenije, Geodetski upravi Republike Slovenije, Slovenskem nepremičninskem portalu ter s pomočjo sekundarnih virov, ki smo jih pridobili iz člankov in monografij, smo ugotovili, da se glavna skupina vplivnih dejavnikov navezuje na prostorske, tehnično-funkcionalne, fizične, gradbeno-komercialne in ekonomske dejavnike. Raziskavo smo razdelili v dve fazi. V prvi fazi smo s pomočjo različnih statističnih metod preverjali medsebojno odvisnost izbranih vplivnih dejavnikov. V drugi fazi smo definirali in proučevali prostorske, tehnično-funkcionalne, fizične, gradbeno-komercialne in ekonomske dejavnike ter s pomočjo multiple regresijske analize razvili hedonski model, na podlagi katerega lahko ocenimo zaznano tržno vrednost nepremičnine. Pri prostorskih dejavnikih smo obravnavali dejavnika »kraj« in »lokacija nepremičnine«, pri tehnično-funkcionalnih dejavnikih smo obravnavali tri dejavnike, in sicer »površino nepremičnine«, »uporabnost nepremičnine« in »energetsko učinkovitost nepremičnine«, pri fizičnih dejavnikih smo obravnavali »stanje nepremičnine«, »tehnologijo gradnje« in starost nepremičnine. Pri gradbeno-komercialnih dejavnikih smo upoštevali »popusti pri prodaji nepremičnine« ter »razmerje med ponudbo in povpraševanjem«. Pri ekonomskih dejavniki smo upoštevali »gospodarsko rast«. Rezultati raziskave, ki smo jih pridobili s pomočjo podatkov iz strukturiranega vprašalnika in izračunom parametrov v hedonskem modelu z multiplo regresijsko analizo kažejo, da je pomen nekaterih dejavnikov ključen, drugi na trg nepremičnin ne vplivajo. Za razvoj multiple regresijske analize smo uporabili metodi Enter in Stepwise. Na podlagi analize smo ugotovili, da sta korelacijski in determinacijski koeficient zelo visoka, kar kaže na dober model. Za analizo smo uporabili regresijski model, ki je pojasnil največji del variabilnosti odvisne spremenljivke – zaznane tržne vrednosti nepremičnine. Ugotovili smo, da so od obravnavanih dejavnikov najbolj vplivni dejavniki, zapisani po njihovi pomembnosti, naslednji: »površina nepremičnine«, »kraj«, kjer se nahaja nepremičnina«, »stanje nepremičnine«, »starost nepremičnine«, »lokacija nepremičnine«, »gospodarska rast« in »tehnologija gradnje«. Razviti regresijski model pojasnjuje vpliv posameznih dejavnikov na trg nepremičnin in pomaga pri razumevanju odzivov trga na spremembo posameznega dejavnika. Deležnikom nepremičninskega trga je v pomoč pri optimiranju svojih investicijskih odločitev.
Ključne besede: nepremičninski trg, gradbeništvo, cene nepremičnin, vplivni dejavniki, vrednost nepremičnin, zaznana vrednost nepremičnin
Objavljeno v DKUM: 05.10.2016; Ogledov: 3844; Prenosov: 493
.pdf Celotno besedilo (3,63 MB)

9.
DELOVANJE ZIMSKE POSIPNE SLUŽBE Z UPORABO VREMENSKIH PODATKOV
Matej Šteblaj, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava problematiko, kako zagotoviti primerno in pravočasno porabo posipnega materiala za zimsko vzdrževanje cest. Na primeru cestnega podjetja Nova Gorica je bila izdelana analiza trenutnega stanja, popis trenutno uporabljenih modelov in primerjava tega z dejanskim stanjem. Na podlagi trenutnega modela je bil predlagan nov model, z utežnimi koeficienti, ki se v primerjavi z obstoječim, bolje približa dejanskemu stanju hkrati pa vključuje vpliv specifičnih vremenskih pogojev za posamezne cestne odseke. Predlagani model tudi zmanjša porabo posipnega materiala in obremenitev le tega na okolje, hkrati pa naredi posip ekonomsko učinkovitejši.
Ključne besede: zimsko vzdrževanje cest, vremenske postaje, vplivni dejavniki, Cestno podjetje Nova Gorica
Objavljeno v DKUM: 30.09.2016; Ogledov: 2038; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (861,93 KB)

10.
PROUČEVANJE MEDSEBOJNE ODVISNOSTI DAVČNE KULTURE IN DAVČNE UTAJE V IZBRANIH DRŽAVAH
Aleksandra Vehovar, 2015, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je bil proučiti medsebojno odvisnost davčne kulture in davčne utaje v izbranih državah. Da bi dosegli zastavljen namen magistrske naloge, smo si zastavili različne cilje. Le-te smo razporedili v dve skupini, in sicer na teoretične in empirične cilje. Naša naloga je bila najprej proučiti in predstaviti pojem davčne kulture, izpostaviti nekaj izbranih definicij ter predstaviti oblikovanje davčne kulture. V nadaljevanju smo nato proučili in predstavili pojem davčne utaje, najpogostejše motive davčnih utaj, kategorizirali davčne utaje v različne vrste po določenih kriterijih in se dotaknili še zakonodaje, ki ureja kaznovanje davčnih utaj v Sloveniji. Proučili in predstavili smo nekaj izbranih študij iz obravnavanega področja in na ta način zbrali vplivne dejavnike, ki smo jih po posameznih študijah povzeli v tabeli. Nato smo izvedli lastno raziskavo, v katero smo zajeli 47 naključno izbranih držav. Opredelili smo odvisno spremenljivko, ki jo predstavljajo davčne utaje in neodvisne spremenljivke: zaupanje v vlado, religija, učinkovitost vlade, vplivnost, individualizem, patriarhizem, izogibanje negotovosti ter BDP na prebivalca. Raziskavo smo izvedli s pomočjo regresijske analize ob uporabi metode najmanjših kvadratov. Prva ugotovitev magistrskega dela je, da višja kot je stopnja individualizma, manjša je stopnja davčnih utaj, torej, če se poveča stopnja individualizma, se zmanjša stopnja davčnih utaj. Naslednja ugotovitev je, da med spremenljivko patriarhizem in davčnimi utajami obstaja pomembna povezava. Višja kot je stopnja izogibanja negotovosti, manjša je stopnja davčnih utaj. Zadnja ugotovitev magistrskega dela je, da višja kot je stopnja vplivnosti posameznika, višja je stopnja davčnih utaj v državi. To pomeni, da predstavlja višja stopnja vplivnosti posameznika, višjo stopnjo davčnih utaj v državi.
Ključne besede: davčna kultura, davčna utaja, individualizem, vplivnost posameznika, vplivni dejavniki
Objavljeno v DKUM: 26.10.2015; Ogledov: 1662; Prenosov: 303
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici